quote:
Op donderdag 4 maart 2021 12:04 schreef Krazy83 het volgende:[..]
Ik reageer even op deze, maar krijg meerdere malen de vraag of ik er wel met hun over praat. Gelukkig ben ik een makkelijkere prater en hebben we het er erg vaak over gehad. Ik ben ook redelijk oplossing gericht vanuit mijn werk. Dan komen we ook meestal tot een oplossing, maar het lastige is dat ze er constant weer in terugvallen, waarbij het lijkt alsof het met de keer erger wordt. Meestal moet ik hun er dan van overtuigen dat ze zich niet achtergesteld hoeven te voelen, ik mijn dochter echt wel naar hun wil brengen en wij mijn schoonouders echt niet voortrekken. Mijn ouders hebben trouwens ook het contact verbroken met mijn schoonouders. Ze zij n een keer weggelopen tijdens een verjaardag (waar mijn schoonouders aanwezig waren) en (ja ik weet facebook

) mijn vriendin en schoonouders een keer van Facebook verwijdert.
Als het gevoelens betreft, is het soms beter om wat meer aandacht te geven aan wat ze (willen) zeggen en gewoonweg te luisteren. Een concrete oplossing landt soms niet optimaal als men zich niet echt gehoord voelt. Dan kun je naar de oplossing wijzen, maar als die niet werkt is het kennelijk ook niet echt de oplossing. Daar op blijven wijzen dat het dat wel zou moeten zijn drukt alsnog op de pijnlijke plek en houd alsnog een kloof in stand.
Ik zou proberen te vermijden er een wedstrijdje van te maken met je schoonouders. Richt je op de kwaliteit van jullie contact met jouw ouders. Dat zou misschien ook makkelijker zijn als ze ze niet op Facebook hebben en dus minder geconfronteerd worden met de "concurrentie".