Je verwart wat ze doen met wat ze rapporterenquote:Op woensdag 17 maart 2021 01:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee bullshit, kijk maar in hun data feed, in de eerste periode baseren ze zich op ziekenhuis, waarschijnlijk omdat ze niet voldoende kunnen testen, pas richting de 2e golf baseren ze zich op testgegevens, het staat letterlijk zo in de feed.
Ik verzin dit niet hoor, het is letterlijk wat er in de bronvermelding staat.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Om dit soort opmerkingen te voorkomen dus:
[..]
Wil je er om wedden? 100 euro.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je verwart wat ze doen met wat ze rapporteren
Uit een random OMT-advies (31 december 2020):quote:
quote:Het reproductiegetal (Rt) is gedaald en bedroeg op 11 december 1,15 (1,12-1,17) en op 15 december 0,96 (0,94-0,97) op basis van de meldingen; de berekeningen o.b.v. de ziekenhuisopnames en IC-opnames laten ook een daling van het Rt zien, waarbij deze waarde nog wel iets hoger uitkomt (1,07 op 14 december) dan de berekening o.b.v. meldingen.
Dat zal. Het gaat er ook helemaal niet om wat het precieze getal is. De vraag is of het beeld consistent is en dat is het, ongeacht of je berekent o.b.v. ziekenhuiscijfers of besmettingscijfers.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verzin dit niet hoor, het is letterlijk wat er in de bronvermelding staat.
De grafieken die men in de technische briefings en op het dashboard laat zien zijn continue op basis van de Osiris data, en niet op die de ziekenhuizen, men zegt op de RIVM website idd dat men ook gebruik maakt van Sire data, maar dat is juist wat zo schandelijk is.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit een random OMT-advies (31 december 2020):
[..]
Ik snap nog steeds je punt niet. Nogmaals: er is een verschil in wat ze daadwerkelijk doen en wat ze rapporteren. Het feit dat ze alleen het reproductiegetal o.b.v. het aantal positieve testen (breed) rapporteren betekent niet dat dat de enige berekening is die ze daadwerkelijk doen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
De grafieken die men in de technische briefings en op het dashboard laat zien zijn continue op basis van de Osiris data, en niet op die de ziekenhuizen, men zegt op de RIVM website idd dat men ook gebruik maakt van Sire data, maar dat is juist wat zo schandelijk is.
Ik heb hier al eerder een video gepost waarin Maurice de Hond (ben ik geen fan van) uitlegt waar Jaap de fout in gaat, bijvoorbeeld van ee verkeerd grondgetal en ook nog eens een te hoog R0 getal, en dat is wel de kern waarop de maatregelen zijn genomen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zal. Het gaat er ook helemaal niet om wat het precieze getal is. De vraag is of het beeld consistent is en dat is het, ongeacht of je berekent o.b.v. ziekenhuiscijfers of besmettingscijfers.
En ziekenhuiscijfers zijn evengoed een proxy voor het werkelijke aantal besmettingen. Door meerdere proxy's te gebruiken kun je een gerede inschatting maken van de trend.
De positieve tests zijn pas een betere indicator geworden sinds er massaal getest word, en zelfs dan lijkt men nog niet te snappen dat absolute besmettingen niet zoveel zeggen, men heeft het ook zelf over besmettingen, waarom gebruikt men niet het woord: Vaststellingen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds je punt niet. Nogmaals: er is een verschil in wat ze daadwerkelijk doen en wat ze rapporteren. Het feit dat ze alleen het reproductiegetal o.b.v. het aantal positieve testen (breed) rapporteren betekent niet dat dat de enige berekening is die ze daadwerkelijk doen.
In alle gevallen is het een proxy voor het werkelijke (effectieve) reproductiegetal (geen R0, red.) en de vraag is welke het beste is. En dan lijken het aantal positieve testen een vrij aardige inschatting te geven. Aldus de experts van de modelleringsunit van het RIVM. Die, niet onbelangrijk, internationale autoriteiten zijn op dit gebied.
Het verhaal wordt met de post warriger.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:14 schreef raptorix het volgende:
De positieve tests zijn pas een betere indicator geworden sinds er massaal getest word, en zelfs dan lijkt men nog niet te snappen dat absolute besmettingen niet zoveel zeggen, men heeft het ook zelf over besmettingen, waarom gebruikt men niet het woord: Vaststellingen.
Het RIVM doet niets anders dan benadrukken dat de situatie zorgwekkend is.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:11 schreef raptorix het volgende:
Immers kijk je nu naar de huidige trend van opnames, dan vind ik dat wel degelijk zorgwekkend, waarom moet ik als complete leek op dit gebied komen om een 7 daags rolling average te nemen, zodat je wel duidelijk ziet dat de trend stijgend is:
En gaat Jaap het in de technicsche briefing hebben over meldingen of besmettingen? En zal hij nuananceren dat de besmettingen maar een kleine indicator zijn?quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het verhaal wordt met de post warriger.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
"Aantal nieuwe meldingen"
Dit is nooit als realistisch scenario geschetst.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:17 schreef raptorix het volgende:
En dan nog wat, men waarschuwde voor een 3e golf, dat de IC capaciteit mogelijk 5 keer het maximum zou overstijgen?
We hebben in de eerste golf strenge maatregelen genomen en 90% van Nederland zat angstig thuis, weet je nog?quote:Zelfs in de eerste golf toen er helemaal geen maatregelen waren, geen mensen waren gevaccineerd, de behandelmethode 30% minder effectief was haalde men dat niet, Jaap roept het gewoon dat dat ons mogelijk staat te wachten, het is niet iets wat ik verzin, hij zegt het gewoon.
Nee? Kijk de technische briefing maar terug, https://www.tweedekamer.n(...)_van_dissel_rivm.pdfquote:Op woensdag 17 maart 2021 01:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is nooit als realistisch scenario geschetst.
[..]
We hebben in de eerste golf strenge maatregelen genomen en 90% van Nederland zat angstig thuis, weet je nog?
Volgens mij ben je nu zelf termen op één hoop aan het gooien. Hoezo zijn 'besmettingen' een kleine indicator? Waarschijnlijk bedoel je dat meldingen een indicator zijn van het aantal besmettingen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
En gaat Jaap het in de technicsche briefing hebben over meldingen of besmettingen? En zal hij nuananceren dat de besmettingen maar een kleine indicator zijn?
De as loopt in die dia nog niet eens tot 1500, dus hoe kun je het dan hebben over x aantal keer de maximum IC-capaciteit overschrijden? Daarnaast: in welke wereld was het rode scenario een realistisch scenario?quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee? Kijk de technische briefing maar terug, https://www.tweedekamer.n(...)_van_dissel_rivm.pdf
Sheet 16
Je snapt wat ik bedoel, maar goed mag ik vragen wat je vind van de inschattingen van het RIVM? Ik vind het 1 grote shit show.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nu zelf termen op één hoop aan het gooien. Hoezo zijn 'besmettingen' een kleine indicator? Waarschijnlijk bedoel je dat meldingen een indicator zijn van het aantal besmettingen.
Ik weet niet welke as jij kijkt maar die loopt hier tot minimaal 3000.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De as loopt in die dia nog niet eens tot 1500, dus hoe kun je het dan hebben over x aantal keer de maximum IC-capaciteit overschrijden? Daarnaast: in welke wereld was het rode scenario een realistisch scenario?
Ja, maar voor iemand die het RIVM verwijt een potje te maken van de terminologie vind ik het wel een hard gelag als die zelf vervolgens de terminologie door elkaar gooit.quote:
Niet op dia 16. Je bedoelt waarschijnlijk dia 17.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet niet welke as jij kijkt maar die loopt hier tot minimaal 3000.
Het is bijna half 2, en ik doe dit gewoon naast me werk.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, maar voor iemand die het RIVM verwijt een potje te maken van de terminologie vind ik het wel een hard gelag als die zelf vervolgens de terminologie door elkaar gooit.
Sorry 17 ja, komt beetje door de gekke pagina aanduiding. Maar op die manier kun je bijna elk moment het land wel plat gooien, dan moet je gewoon zeggen: We hebben absoluut geen idee wat het kan worden, het heeft ook geen zin om elke dag het weer te voorspellen met: Nou Mijnheer, de komende 2 weken kan de zon gaan schijnen, maar voor zelfde geld kan het sneeuwen. Dan moet je gewoon zeggen: We weten het niet en kunnen er ook niets over zeggen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet op dia 16. Je bedoelt waarschijnlijk dia 17.
Met dien verstande dat die grafieken domweg een bepaalde R extrapoleren. Zonder erbij rekening te houden dat er ruim daarvoor allang dusdanig ingegrepen zou worden dat je niet in zo'n situatie komt.
Dergelijke doorrekeningen zijn dan ook niet zozeer absoluut te interpreteren, als wel om de effectgrootten van bepaalde scenario's tegen elkaar af te wegen.
En dat is prima, maar het zou je sieren om de mensen voor wie dit wel hun werk is (en het is behoorlijk gecompliceerd werk kan ik je vertellen) niet af te serveren met wat bierviltjesstatistiek die, om eerlijk te zijn, regelmatig een beetje onnavolgbaar is.quote:Op woensdag 17 maart 2021 01:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is bijna half 2, en ik doe dit gewoon naast me werk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |