SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooi tochquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:21 schreef Budapestenaar het volgende:
Mijn oma is 101 en heeft net nieuwe hooraparaten. Ze zei zondag dat ze over vijf jaar waarschijnlijk wel weer nieuwe nodig heeft![]()
Dat mens staat er echt geen seconde bij stil dat doodgaan ook een optie is
That's the spiritquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:21 schreef Budapestenaar het volgende:
Mijn oma is 101 en heeft net nieuwe hooraparaten. Ze zei zondag dat ze over vijf jaar waarschijnlijk wel weer nieuwe nodig heeft![]()
Mijn bejaarde moeder vroeg twee jaar geleden, jochie zet eens wat van Metalieka op want ik denk dat ik dat wel leuk vind, samen ketsdronken gewordenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:21 schreef Budapestenaar het volgende:
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:21 schreef Budapestenaar het volgende:
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:23 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jawel![]()
Ze heeft inmiddels twee prikken gehad en nergens last van gehad.
Mijn oma speelde tot een paar jaar geleden computerspelletjes.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mijn bejaarde moeder vroeg twee jaar geleden, jochie zet eens wat van Metalieka op want ik denk dat ik dat wel leuk vind, samen ketsdronken geworden
Call of Duty Black Ops?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mijn oma speelde tot een paar jaar geleden computerspelletjes.![]()
Mens is eigenlijk hipper dan ik
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mijn bejaarde moeder vroeg twee jaar geleden, jochie zet eens wat van Metalieka op want ik denk dat ik dat wel leuk vind, samen ketsdronken geworden
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ookquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:24 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik wacht met smart op de brief met oproep voor de prik...
relnichtquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
@:whiskers2009 ze hebben je huisje verkocht
Beetje jeugdsentimentquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:27 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wolfenstein, vermoed ik. Beetje Duitsers afknallen.
Geweldig.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:21 schreef Budapestenaar het volgende:
En je krijgt hem niet terugquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Heeft dat met elkaar te maken?? of heb jij voorrang vanwege medische aspecten.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ook
Ik zat me gisteren af te vragen of ik vorig jaar nog een oproep heb gehad voor de griepprik. Dan ben ik misschien wat eerder aan de beurt voor de coronaprik
Mijn moeder wil ook nog steeds kompjoeterspelletjes spelen, zit ik me daar weer kapot te ergerlachen met haar motoriek van een enkelvleugelige adelaarquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:27 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wolfenstein, vermoed ik. Beetje Duitsers afknallen.
Blijkbaarquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
You know nothing John Snow, Ygritte.
Die uit de OP??quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mijn moeder wil ook nog steeds kompjoeterspelletjes spelen, zit ik me daar weer kapot te ergerlachen met haar motoriek van een enkelvleugelige adelaar
Zelfde bij mij. Toen mijn andere oma stierf ben ik niet eens naar de begrafenis geweest.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:27 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik had 1 lieve oma. Bij die andere vond ik het helemaal niet erg dat ze dood ging![]()
![]()
![]()
Ik vond het erger voor mijn moeder, die haar dood in bed aantrof. Oma verbleef op de dementie-verpleegafdeling van het bejaardenhuis waar mijn moeder werkte..![]()
Awwwwquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:27 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik had 1 lieve oma. Bij die andere vond ik het helemaal niet erg dat ze dood ging![]()
![]()
![]()
Ik vond het erger voor mijn moeder, die haar dood in bed aantrof. Oma verbleef op de dementie-verpleegafdeling van het bejaardenhuis waar mijn moeder werkte..![]()
Ik heb ooit eens (twintig jaar geleden) de diagnose gehad dat ik licht astmatisch ben. Daarom krijg ik steeds die oproep voor de griepprik. In principe behoor je dan tot een risicogroepquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:28 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Heeft dat met elkaar te maken?? of heb jij voorrang vanwege medische aspecten.
Ik heb dus wel voorrang en verwacht deze week eigenlijk al die brief...
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mijn moeder wil ook nog steeds kompjoeterspelletjes spelen, zit ik me daar weer kapot te ergerlachen met haar motoriek van een enkelvleugelige adelaar
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:31 schreef jerney het volgende:
[..]
Awwww
PS dankjewel dat je me minder een asshole liet voelen
Andere oma was een toffieNog op haar 80e stapelverliefd op een 50-jarige, want ja ze moet toch geen ouwe vent!
Bloedserieus kwam dat eruit
Dan maar slapen denk ik?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb mijn zakje paaseitjes leeggegeten net
Lekker even uit de band springenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb mijn zakje paaseitjes leeggegeten net
Waarom dacht ik altijd dat dat een zij was?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:33 schreef jerney het volgende:
[..]
Laat hem maar komen! Moet hij z’n paard maar niet verwaarlozenGraatmager wastie
Morgen om half acht gaat spek in de pan. Zal ik het streamen?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dan maar slapen denk ik?
morgen ochtend wel spek?
Dat is ze ookquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:34 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Waarom dacht ik altijd dat dat een zij was?
als je dat kan doenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:35 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Morgen om half acht gaat spek in de pan. Zal ik het streamen?
concurrentie voor fles?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:35 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Morgen om half acht gaat spek in de pan. Zal ik het streamen?
Dat weet ik allemaal nietquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Eentje met snor en veelkleurige bungalowtent toch zelfs?
Ik wel. Ik ben niet naar de opbaring geweest. Was maar goed ook, want toen ik thuis was belde het bejaardenhuis dat het niet goed ging met opa (van dezelfde kant). Paar uur later was ook hij dood.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zelfde bij mij. Toen mijn andere oma stierf ben ik niet eens naar de begrafenis geweest.
Daar zou ik dan de hele dag naar kijkenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik start een nieuwe website: yolktube. Met allemaal filmpjes van bakkende eieren met spek.
Ik zou per dag een half uurtje ademloos kijken.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik start een nieuwe website: yolktube. Met allemaal filmpjes van bakkende eieren met spek.
Dit is zeker ook weer iets Zeeuwsquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
concurrentie voor fles?
wat ga jij bedenken voor het fenomeen joeksen?
Die filmpjes kan ik niet overtreffenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
concurrentie voor fles?
wat ga jij bedenken voor het fenomeen joeksen?
Dat vind ik echt zulke onzin. Waarom zou ik fatsoen en respect moeten opbrengen voor bijvoorbeeld zware criminelen of oorlogsmisdadigers...quote:
Jeetjequote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:37 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik wel. Ik ben niet naar de opbaring geweest. Was maar goed ook, want toen ik thuis was belde het bejaardenhuis dat het niet goed ging met opa (van dezelfde kant). Paar uur later was ook hij dood.
Konden we "mooi" vertellen tegen het bezoek in het crematorium, kom over een paar dagen maar terug, want dan gaan we opa cremeren. Gelukkig was iedereen (op 1 na) al op de hoogte van het overlijden van opa..
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:37 schreef bitterbal het volgende:
Da
[..]
Daar zou ik dan de hele dag naar kijken
Je hoort wel vaker dat de ene niet zonder de andere kan, Maar dit was natuurlijk wel erg extreem, een paar dagen..quote:
Voor jou wat filmpjes van Scottish eggs.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zou per dag een half uurtje ademloos kijken.
En eierballen?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Voor jou wat filmpjes van Scottish eggs.
Trekt zijn rokje aan.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Voor jou wat filmpjes van Scottish eggs.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:41 schreef Koen66 het volgende:
ik zie dat @:jerney weer als een tiet gaat met posten vandaag
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:40 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hebben we Groningers in ons midden?
ik geloof niet dat ik me daar heel erg hard zorgen over hoef te makenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:41 schreef Koen66 het volgende:
ik zie dat @:jerney weer als een tiet gaat met posten vandaag
Heb je dat afgrijselijke accent nog wel?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:43 schreef Ygritte het volgende:
[..]![]()
Maar goed.... woon er al meer dan 20 jaar niet meer dus telt het dan nog?
US is een echte Schot. Dan moet je denk ik wel genoeg weten..quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:46 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Zo'n geruit gevalletje met plooitjes? Even voor de beeldvorming zeg maar...
Over het algemeen kan niemand eigenlijk horen waar ik vandaan komquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heb je dat afgrijselijke accent nog wel?
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:46 schreef Ygritte het volgende:
[..]
ik kom oorspronkelijk uit Dordrecht. Gelukkig heb ik dat accent nooit gehad , vreselijk accentquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:48 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Over het algemeen kan niemand eigenlijk horen waar ik vandaan kom
Yupsquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:46 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Tuurlijkquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:43 schreef Ygritte het volgende:
[..]![]()
Maar goed.... woon er al meer dan 20 jaar niet meer dus telt het dan nog?
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:50 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik kom oorspronkelijk uit Dordrecht. Gelukkig heb ik dat accent nooit gehad , vreselijk accent
Ah... dit dus....quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:47 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
US is een echte Schot. Dan moet je denk ik wel genoeg weten..
Alleen dan waarschijnlijk niet zulke glade beentjes..quote:
Rotterdams in het kwadraat qua ergernisquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Inderdaad niet om aan te horen.
als we collectief naar B gaan ga iuk meequote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:56 schreef Bomenverzameling het volgende:
@:Bitterbal al iets gehoord van monster??
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:51 schreef Bomenverzameling het volgende:
Geboren en getogen Brabo en dat is best hoorbaar..
Wassenaar.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:58 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik krijg echt koppijn als ik te lang luister naar iemand uit omgeving Alkmaar..
Geboren in een grote plaats net buiten Eindhoven, inmiddels al bijna 13 jaar inwoner van die stad..quote:
Niet te doen inderdaad.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:58 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik krijg echt koppijn als ik te lang luister naar iemand uit omgeving Alkmaar..
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben volledig accentloos, goa neet plat kuiern
Bij Groningen moet ik altijd aan Bong-Ra denken. 2x gezien en 2x in Groningen om de een of andere vreemde reden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:55 schreef UitStraling het volgende:
Ik vond Groningen best leuk voor een paar weken toen ik daar mijn kunstje mocht gaan doen een paar jaar terug, ook gruwelijk vies en sleazy met die hoerenbuurten daar en de langzaam rijdende BMW's wel maar de wat betere stukjes hadden iets Scandinavisch zelfs, baarden, steaks, kampvuurtjes, te grote truien en Old Spice.
Ik vond de hele stad ook naar te lang gekookte bloemkool ruikenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Bij Groningen moet ik altijd aan Bong-Ra denken. 2x gezien en 2x in Groningen om de een of andere vreemde reden.
ja ze is nog in ziekenhuis. Morgen kijken ze of alles goed is gegaan geloof ikquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:56 schreef Bomenverzameling het volgende:
@:Bitterbal al iets gehoord van monster??
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:59 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Geboren in een grote plaats net buiten Eindhoven, inmiddels al bijna 13 jaar inwoner van die stad..
Ik ben ook geboren en opgegroeid vlakblij Eindhoven.quote:
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ze is nog in ziekenhuis. Morgen kijken ze of alles goed is gegaan geloof ik
BIETENNNNNNNNquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vond de hele stad ook naar te lang gekookte bloemkool ruiken
Wat heb ze dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Stiekem maak je je toch zorgen om dat rotmensquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Bij mij is het Geldrop,en dan ook echt aan de kant van Eindhoven. Vlak bij het EIndhovens Kanaalquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:04 schreef shiitake het volgende:
[..]
[..]
Ik ben ook geboren en opgegroeid vlakblij Eindhoven.
hoiquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Groningers kan ik echt niet mee opschieten.
ja tuurlijk. Zou raar zijn als ik dat neit zou doen :pquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stiekem maak je je toch zorgen om dat rotmens
Aah, ik ben een West-Brabander van origine. Maar heb eerder een randstadaccent.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:04 schreef shiitake het volgende:
[..]
[..]
Ik ben ook geboren en opgegroeid vlakblij Eindhoven.
en Achterhoekers??quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Groningers kan ik echt niet mee opschieten.
Aaawquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja tuurlijk. Zou raar zijn als ik dat neit zou doen :p
Maar als ik je dan lief vind moet je daar niks van hebbenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja tuurlijk. Zou raar zijn als ik dat neit zou doen :p
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:06 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Bij mij is het Geldrop,en dan ook echt aan de kant van Eindhoven. Vlak bij het EIndhovens Kanaal
Ik ergens boven Eindhoven, maar heb m'n zachte 'g' ook niet meer.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Aah, ik ben een West-Brabander van origine. Maar heb eerder een randstadaccent.
Ok en wat vind jij ervan?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
opgenomen met hartritmestoornissen en zijn 3 stents geplaatst vandaag
Die begrijp ik nietquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar als ik je dan lief vind moet je daar niks van hebben
nou neequote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:08 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik ben geboren in 't Gooi.![]()
![]()
Ik win.
Gooisch accent is wel geilquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:08 schreef Muskusboktor57 het volgende:
![]()
Ik win.
Ik heb een extreem zachte G wel als ik niet oplet en meestal heb ik ook geen zin om op te lettenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:08 schreef shiitake het volgende:
[..]
[..]
Ik ergens boven Eindhoven, maar heb m'n zachte 'g' ook niet meer.
Kakkerrrrrrr.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:08 schreef Muskusboktor57 het volgende:
![]()
Ik win.
Gadverdamme (accent op de G)quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb een extreem zachte G wel als ik niet oplet en meestal heb ik ook geen zin om op te letten
Met wat precies?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:08 schreef Muskusboktor57 het volgende:
![]()
Ik win.
Bah wat viesquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb een extreem zachte G wel als ik niet oplet en meestal heb ik ook geen zin om op te letten
Vertrokken uit het Brabantse land?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:08 schreef shiitake het volgende:
[..]
[..]
Ik ergens boven Eindhoven, maar heb m'n zachte 'g' ook niet meer.
Heb je wel een Schotse R. Lijkt me wel een geniale combi met die Brabantse G...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is een van de grootste misverstanden van Wassenaar inderdaad.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hmm, beetje zoiets als mensen die in Wassenaar in een rijtjeshuis wonen?
Ik vind het altijd weer leuk om houdoe te kunnen roepen wanneer ik in Brabant ben.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
zeven of zeuven?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:13 schreef Ygritte het volgende:
Vraag is; is het een AUto of een OOto én is het een Trekker of een Tractor
Hele dag ‘houdoe wee lassie’ roepen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:12 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Heb je wel een Schotse R. Lijkt me wel een geniale combi met die Brabantse G...
SSDD en t.r.ng drukquote:
Na drie biertje compleet onverstaanbaar want dan schakel ik over, rwarrr lassie ya smell niaiseeeee, wonna go toe some otta place?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:12 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Heb je wel een Schotse R. Lijkt me wel een geniale combi met die Brabantse G...
Ja.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vertrokken uit het Brabantse land?
evenals mensen die iets nodig zijnquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen die zeuven zeggen zouden verplicht moeten emigreren
In het oosten heb je nog echte mannenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is zo mooi van mijn dorpstaal, het harde uitspreken van klinkers maakt het mega masculien.
Hou op nu hoorquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:14 schreef FranticDJ het volgende:
vanille of vanielje
puhzzel of puuuuzzel ( @:puala )
Klinkers of medeklinkers?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is zo mooi van mijn dorpstaal, het harde uitspreken van klinkers maakt het mega masculien.
Ooit op vakantie met wat Gooise meiden die dachten 3 dagen lang dat we Russen waren.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:14 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
evenals mensen die iets nodig zijn
/cc @:ijsdraakje
Beiden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:13 schreef Ygritte het volgende:
Vraag is; is het een AUto of een OOto én is het een Trekker of een Tractor
Dat vier ik zelf ook niet hoor... Krijg er ook niks van mee, als het wel gewoon gevierd wordt...quote:
Ik klink exact als mijn stadsgenoten.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:13 schreef Budapestenaar het volgende:
Mezelf even teruggeluisterd: eigenlijk klink ik wel redelijk ABN.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Ooit op vakantie met wat Gooise meiden die dachten 3 dagen lang dat we Russen waren.
Ja net als friettekes ipv PATAT.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:14 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mensen die zeuven zeggen zouden verplicht moeten emigreren
Noteert dat ik paracetamol moet meenemen als ik ooit IJsdraakje ga meeten, (als dat al gaat gebeurenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik klink exact als mijn stadsgenoten.
Medeklinkers zijn dat ja. Klinkers 'hard' is gewoon AAAAAAAAAAAAAA.quote:
'Waar kom je weg' ipv 'waar kom je vandaan' Kapstok ipv Kleerhangerquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:14 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
evenals mensen die iets nodig zijn
/cc @:ijsdraakje
Als Kaas?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nooit opgelet met Neerlandschquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Medeklinkers zijn dat ja. Klinkers 'hard' is gewoon AAAAAAAAAAAAAA.
Zķ erg is 't ook weer niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:17 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Noteert dat ik paracetamol moet meenemen als ik ooit IJsdraakje ga meeten, (als dat al gaat gebeuren)
meelkoekje? dat klinkt als een meelwormquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:18 schreef Ygritte het volgende:
[..]
'Waar kom je weg' ipv 'waar kom je vandaan' Kapstok ipv Kleerhanger
Ennnnnn meelkoekje ipv biscuitje
paptaartquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
meelkoekje? dat klinkt als een meelworm
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Aantal jaar geleden mezelf op TV teruggezien. Best wel een accentje.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:13 schreef Budapestenaar het volgende:
Mezelf even teruggeluisterd: eigenlijk klink ik wel redelijk ABN.
Een kapstok en een kleerhanger zijn toch gewoon twee verschillende voorwerpen?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:18 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Een kleerhanger is een diy abortusding. Al heb ik ook niet echt een kapstok.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:18 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Wat was het Lingo ofzo?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Aantal jaar geleden mezelf op TV teruggezien. Best wel een accentje.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Een kleerhanger is een diy abortusding.
Allukmaarrrrr jeweetz.quote:
Wat voorn accent?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Gebruik het zelf niet in actieve vorm overigens.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
meelkoekje? dat klinkt als een meelworm
Ik ben ooit geinterviewd door Studio040, Kort (nou ja een paar uur) voor de start van de Halve Marathon...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
huehuehue meelquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:21 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Gebruik het zelf niet in actieve vorm overigens.
Dialect / streektaal of streekgebonden uitspraken zijn soms best melig.
Voor Groningers niet. Die noemen een kleerhanger ook gewoon een kapstokquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Een kapstok en een kleerhanger zijn toch gewoon twee verschillende voorwerpen?
Het niet meer verse koekje is ook leuk.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:21 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Gebruik het zelf niet in actieve vorm overigens.
Dialect / streektaal of streekgebonden uitspraken zijn soms best melig.
Heb al edit geplaatstquote:
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:22 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Voor Groningers niet. Die noemen een kleerhanger ook gewoon een kapstok m'n jong
In Enschede noemen ze een kofferbak een kattenbakquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk dit domme accent is hengelooo of ensckedeeee:
Alleen maar Coca-Cola! https://www.dumpert.nl/item/8082935_b9cbb7c3
Doen wij niet.
Slofquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:22 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het niet meer verse koekje is ook leuk.
Hier zijn ze bol.
In heel nl toch?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
In Enschede noemen ze een kofferbak een kattenbak
Geen idee hoe jouw stadsgenoten klinken eigenlijkquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Doen ze.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:23 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Kaas![]()
![]()
Doen ze bij jullie ook Westfries of moet je dan nog noordelijker?
Verschrikkelijk die lange klinkersquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk dit domme accent is hengelooo of ensckedeeee:
Alleen maar Coca-Cola! https://www.dumpert.nl/item/8082935_b9cbb7c3
Doen wij niet.
Vond optochten wel leuk, maar heb al 30 jaar geen meer gezienquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:17 schreef shiitake het volgende:
[..]
Regelmatig.
[..]
Ik kwam speciaal voor de optocht weer terug.
Hier, een recente:quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:24 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Geen idee hoe jouw stadsgenoten klinken eigenlijk
Puutjequote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef liesje1979 het volgende:
Motblik en veger. En dan kijken mensen me aan vanMaar ik vergeet altijd veger en blik.
Ik heb nooit ergens anders gewoond maar kan me niet herinneren dat ik ooit bewust een optocht heb meegemaaktquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vond optochten wel leuk, maar heb al 30 jaar geen meer gezien
tof tochquote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:21 schreef Budapestenaar het volgende:
Stoffer en blik.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:25 schreef liesje1979 het volgende:
Motblik en veger. En dan kijken mensen me aan vanMaar ik vergeet altijd veger en blik.
"Kutbeesten"quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:27 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja
En steekvliegen of muggen ofzo zijn gewoon neefjes.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:28 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ohja.Zie je al daar ga ik al. Dat motblik krijg ik er nooit meer uit.
En vervolgens een vlieg een mug noemenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:27 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja
En steekvliegen of muggen ofzo zijn gewoon neefjes.
Hmm, hoor niet zulke sterke accenten eigenlijkquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:26 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hier, een recente:
https://nos.nl/video/2364(...)teren-toch-niet.html
Je bent altijd laveloos?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb nooit ergens anders gewoond maar kan me niet herinneren dat ik ooit bewust een optocht heb meegemaakt
Buda is nen slimn.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hmm, hoor niet zulke sterke accenten eigenlijk
Géén ideequote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:28 schreef shiitake het volgende:
Een knubbeltje.
Benieuwd of iemand dat weet.
Muggen, neefjes en paardenvliegen/horzelsquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:28 schreef Ygritte het volgende:
[..]
En vervolgens een vlieg een mug noemen![]()
(neefjes heten bij mij ook nog steeds neefjes)
Het is ook niet extreem, maar ik hoor het meteen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hmm, hoor niet zulke sterke accenten eigenlijk
Ja, die herken je gelijk. Sterker nog: die herken ik zelfs aan hoe ze eruit zienquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:30 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is ook niet extreem, maar ik hoor het meteen.
Zelfde als dat je Engelssprekende Nederlanders direct herkent, zeg maar.
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:30 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is ook niet extreem, maar ik hoor het meteen.
Zelfde als dat je Engelssprekende Nederlanders direct herkent, zeg maar.
Ook dat ja.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, die herken je gelijk. Sterker nog: die herken ik zelfs aan hoe ze eruit zien
Nee heel dat carnaval heeft me nooit kunnen boeien, weet alleen dat ik me vroeger altijd kapotergerde als die wagens door de straat kwam op weg naar optocht. Teringherrie zo 's ochtendsvroeg om 11.00 uur op zaterdag.quote:
Jullie hebben ook echt veel dialectwoordenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Een zuur en irritant persoon: e’n miggel
Hier zeggen ze kapstok tegen een kleerhangerquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Een kapstok en een kleerhanger zijn toch gewoon twee verschillende voorwerpen?
jezus wat zuur, drink 10 bier, boernkieltje aan, grijp een dansmarieke bij de kont en een geweldig feestje.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee heel dat carnaval heeft me nooit kunnen boeien, weet alleen dat ik me vroeger altijd kapotergerde als die wagens door de straat kwam op weg naar optocht. Teringherrie zo 's ochtendsvroeg om 11.00 uur op zaterdag.
Dikke bak met bietnquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:33 schreef jerney het volgende:
[..]
Hier zeggen ze kapstok tegen een kleerhanger
Hoe noemen ze een kapstok dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:33 schreef jerney het volgende:
[..]
Hier zeggen ze kapstok tegen een kleerhanger
Het trekt me gewoon niet, heeft niks met zuur zijn te makenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
J
[..]
jezus wat zuur, drink 10 bier, boernkieltje aan, grijp een dansmarieke bij de kont en een geweldig feestje.
Sorry, ik spreek geen Achterhoeks.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Den miggel hef nuss onder n boom lign moar wa woj ok met zo’n lauwbeurs.
Met die 10 bier smile en dansje word je vanzelf wel getrokken huehue.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het trekt me gewoon niet, heeft niks met zuur zijn te maken
quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:36 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dan pak je ergens een kapstokje en dan hang je dat kapstokje aan de kapstok. Simpel.
Met 10 bier lig ik gewoon lekker te pitten.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Met die 10 bier smile en dansje word je vanzelf wel getrokken huehue.
Dat vind ik een mooie!quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Vreemdgaan: hejt heurt Manon va de Keure hef onder t droad hen a vrettn.
Wordt wel ongemakkelijk met huis-tuin&keuken abortussen als ze de verkeerde kapstok pakkenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:36 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dan pak je ergens een kapstokje en dan hang je dat kapstokje aan de kapstok. Simpel.
Hier zou het "hejje t hoort" worden.quote:
Hier meer 'heddet ghoord'quote:Op dinsdag 2 maart 2021 22:37 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hier zou het "hejje t hoort" worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |