Aargh neeeee.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 20:14 schreef vencodark het volgende:
Oh man, ik ben al een aantal lentes/zomers op zoek naar een zomerjas.
Ik heb alleen leren jasjes maar dat is zonder capuchon (regen in de zomer) en is soms weer te klam/warm.
Had ik eindelijk de perfecte zomerjas gevonden, valt mijn normale maat, heel klein (36 ipv 38).
Wel besteld maar zat inderdaad echt niet.
En 40 was niet meer te krijgen in die kleur.
Andere kleur besteld, juiste maat maar de kleur viel tegen en stond me niet.
Op Amazon juiste kleur, juiste maat.![]()
Na 3 dagen smachtend wachten op de jas, betaald en al...leveren ze de verkeerde maat...38.![]()
Ze hebben er nog 1 van maat 40 op voorraad maar die kan pas besteld worden als deze op ‘geleverd’ staat?![]()
Anyway: ik had al zo’n voorgevoel dat het mis zo gaan.
Kan zo giftig worden om zoiets en baal zo.![]()
/einde dagboek.
Ik vind het ook super moeilijk voor mijn 13 jarige. Kan geen kindermaat meer aan. Ze heeft niet het figuur 'plank'. En dan is dames maat xs of soms s gewoon al geen optie. Plus veel is totaal niet geschikt voor een 13 jarige. Ze draag nu veel t-shirts van 'surf' merken. Billabong, Quicksilver, RipCurl. Zijn ook jurkjes en leuke zomer dingetjes van en dan past wel in haar straatje. H&M heeft ze een paar dingen van Divided. Maar daar zitten ook genoeg dingen tussen die ik niet voor haar koop.quote:Op woensdag 3 maart 2021 10:37 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nu nog afwachten of het past... lastig die overgang van kindermaat naar damesmaat... geen idee hoe alles valt, alleen die kindershirts zijn niet zo "boob-proof", het valt gewoon minder nu er toch wat zit aan de voorkant.
Dus ik mag ook nog op zoek naar leuke shirts... niet teveel tekst, fatsoenlijke kwaliteit (ik vind h&m zo frommelig worden na een paar keer wassen) en dan mag het best iets meer kosten.
Iemand nog aanraders?
Ze is niet heel uitgesproken qua smaak, alhoewel met die jas had ze eerst ook geen mening tot bleek dat het eigenlijk gewoon zo'n bikerjack moest zijn, net als wat ze hiervoor had (en ik maar zoeken naar een beetje leuke puberproof jas, maar alles wat ik vond was dus niet goed).
Mijnes draagt inderdaad ook vooral deze 3 merken en dan wat H&M divided en clockhouse.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Mijn nichtjes van 14 en 16, lang en smal beiden, dragen veel Pull&Bear, Levi's en Berschka. En ze kopen heel veel op Vinted. Ze kopen wel al jaren alles zelf. En de oudste koopt ook alles voor het broertje van 12.
Grappig hoe dat scheelt hè?! Berschka en p&b past niet bij mijn dochter. De pasvorm en de maten. Dat helpt haar zelfvertrouwen totaal niet, dus we vermijden die merken voorlopig maar. Hoe stom is het dat een gezonde 13 jarige aan haarzelf en haar lichaam gaat twijfelen omdat ze geen broek kan vinden die past. Ik heb daar echt de pest in. Ze is gewoon prima op gewicht maar heeft sterke bovenbenen en billen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:27 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Mijnes draagt inderdaad ook vooral deze 3 merken en dan wat H&M divided en clockhouse.
Ik vind juist de overgang kind - dames makkelijk.
Succes! Hoop dat het lukt!quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:
Over hypotheken: in verband met de nieuwe badkamer en wat andere verbouwingsdingetjes willen we een lening toevoegen aan de hypotheek. Normaal gesproken ben je verplicht om een adviesgesprek aan te vragen, waar je ca. 600-700 euro voor betaalt. Nu is er een proef dat je een vragenlijst moet invullen met allerlei inhoudelijk hyptheekvragen, en als je daarvoor slaagt mag je zonder dat adviesgesprek de lening afsluiten. Wij hebben die vragenlijst dus 2 dagen geleden ingevuld. Ik vond het vet lastig! Ook met een paar flauwe instinkers. Nu wachten op de uitslag...
Ja die moeten wij ook doen inderdaad.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:
Over hypotheken: in verband met de nieuwe badkamer en wat andere verbouwingsdingetjes willen we een lening toevoegen aan de hypotheek. Normaal gesproken ben je verplicht om een adviesgesprek aan te vragen, waar je ca. 600-700 euro voor betaalt. Nu is er een proef dat je een vragenlijst moet invullen met allerlei inhoudelijk hyptheekvragen, en als je daarvoor slaagt mag je zonder dat adviesgesprek de lening afsluiten. Wij hebben die vragenlijst dus 2 dagen geleden ingevuld. Ik vond het vet lastig! Ook met een paar flauwe instinkers. Nu wachten op de uitslag...
Wat fijn dat jullie toch in aanmerking komen voor subsidie! De wachttijden zijn absurd nu inderdaad. Na de eerste offerte moesten wij ook nog ruim een half jaar wachten op de uitvoering.quote:Op woensdag 3 maart 2021 13:08 schreef exode het volgende:
[..]
Ja die moeten wij ook doen inderdaad.
We zijn wel aan het oriënteren om het anders op te lossen. Dus toch geen tweede hypotheek. Vanochtend met een financieel adviseur gesproken en die raadde het af, heel lang verhaal maar in ons geval ben ik het ermee eens.
De subsidie regeling voor verduurzamen van je huis is gewijzigd waardoor we ineens wel in aanmerking komen, dat betekent dat we nog subsidie over 2020 krijgen en over wat we in 2021 nog gaan doen. Dan is wat we in 2021 gaan doen (plafonds uitbouw isoleren) gratisch, nou ja gratis, de subsidies opgeteld zijn genoeg om die werkzaamheden te dekken.
Verder wilden we extra lenen vanwege de gevel maar de knipvoeg mannen zitten uiteraard ramvol. Voordat die een keer tijd hebben, hebben we het al bijna bij elkaar gespaard.
Dat lijkt me inderdaad onwijs lastig. De mode-industrie en social media maken het er niet gemakkelijker op...quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:52 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Het is moeilijk. Misschien wel voor mijzelf. Wil zo graag dat ze gewoon een positief body image heeft. Niet dat negatieve gevoel dat ik zelf jarenlang had.
Hier een 13-jarige jongen met ondergewicht, die daar ook mega onzeker over is. Ik herken wat je zegt, het raakt me ook enorm. Ik heb jaren verspeeld aan mezelf haten, aan mezelf verbergen omdat ik te dun/te lelijk/te stom was. Dat hij nu mogelijk met iets soortgelijks te maken krijgt maakt me intens verdrietig. Nu is hij absoluut een stuk stoerder dan ik ooit geweest ben, maar je kind zien worstelen met dezelfde issues als jij destijds is toch een (nare) trip down memory lane he?quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:52 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Grappig hoe dat scheelt hè?! Berschka en p&b past niet bij mijn dochter. De pasvorm en de maten. Dat helpt haar zelfvertrouwen totaal niet, dus we vermijden die merken voorlopig maar. Hoe stom is het dat een gezonde 13 jarige aan haarzelf en haar lichaam gaat twijfelen omdat ze geen broek kan vinden die past. Ik heb daar echt de pest in. Ze is gewoon prima op gewicht maar heeft sterke bovenbenen en billen.
Het is moeilijk. Misschien wel voor mijzelf. Wil zo graag dat ze gewoon een positief body image heeft. Niet dat negatieve gevoel dat ik zelf jarenlang had.
Ja, mijn dochter heeft een makkelijk figuur en lengte.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:52 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Grappig hoe dat scheelt hè?! Berschka en p&b past niet bij mijn dochter. De pasvorm en de maten. Dat helpt haar zelfvertrouwen totaal niet, dus we vermijden die merken voorlopig maar. Hoe stom is het dat een gezonde 13 jarige aan haarzelf en haar lichaam gaat twijfelen omdat ze geen broek kan vinden die past. Ik heb daar echt de pest in. Ze is gewoon prima op gewicht maar heeft sterke bovenbenen en billen.
Die weet ik ook.quote:Op woensdag 3 maart 2021 17:35 schreef Shandaly het volgende:
Je bent natuurlijk pas geslaagd als je ook de antwoorden weet
Dat weet ik ook! Dat zijn die poppetjes die je op een veld zet in het spel Carcassonne!quote:Op woensdag 3 maart 2021 18:09 schreef F_r het volgende:
[..]
Die weet ik ook.
Ik weet nu wat horigen zijn.
Met die benaming heb ik altijd net iets te veel lolquote:Op woensdag 3 maart 2021 20:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat weet ik ook! Dat zijn die poppetjes die je op een veld zet in het spel Carcassonne!
Dat spel ken ik dus niet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 20:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat weet ik ook! Dat zijn die poppetjes die je op een veld zet in het spel Carcassonne!
quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:40 schreef amaranta het volgende:
Ik zou die bon lekker bij het oud papier gooien.
Als je doel, lekker wandelen met je 6 maanden oude baby, is, dan zijn er wel 5464574 locaties die ik zou verkiezen boven een huisje op een vakantiepark, alwaar je niet van plan bent om van de faciliteiten gebruik te maken.quote:
Neeeeeeeeeeeeeeequote:Op donderdag 4 maart 2021 08:51 schreef exode het volgende:
Onze vaatwasser heeft een onderdeel van de cafetiere opgegeten en nu kan ik geen koffie zetten
Hoe dan?quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:51 schreef exode het volgende:
Onze vaatwasser heeft een onderdeel van de cafetiere opgegeten en nu kan ik geen koffie zetten
Ja daar snap ik dus ook niets van. Heb dat hele ding uitgekamd, opvangdinges eruit gehaald, echt alles bekeken. Het is een flexibel rondje dus als die met kracht wordt samengeperst gaat die misschien door dat opvang ding heen, geen idee.quote:
Mijn idee van centerparks is een beetje vergane glorie, wat ik tot nu toe gezien heb waren muffe huisjes, waar al jaren weinig aan was gedaan.quote:Op woensdag 3 maart 2021 22:26 schreef KNAK het volgende:
....iemand heel toevallig ervaring met een baby + aantal daagjes CenterParcs?
6 maandjes oud, dus heftig zwemparadijs en muur beklimmen en ponyriden zit er niet in.
Wel relaxed wandelen in een frisse bosrijke omgeving, ook voor de ouders een beetje mooi uitzicht op bos en/of meer is interessant.
Ik heb een voucher van 50%, van Prenatal, en daarbij zelf mooie herinneringen van 30 jaar geleden, dus waarom niet even een paar daagjes er op uit(nu het nog kan, aangezien half NL dalijk op vakantie gaat IN Nederland en alles volgeboekt is tot zowat eind dit jaar)
Iemand die een park met mooi natuur kan aanraden?
quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:47 schreef douche-eendje het volgende:
Ik moest verdorie net weer voor een covidtest want ik zit in een bron en contactonderzoek. Alleen is die stok in je keel niet fijn als je kotsmisselijk bent![]()
Oh noooo, hoe kan dat...quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:51 schreef exode het volgende:
Tijd om het espressoapparaat te kopen!quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:51 schreef exode het volgende:
Dat is een héél goed doel voor de teruggave.quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:20 schreef exode het volgende:
Vind het een goede reden om de teruggave van de belastindienst te gebruiken voor die Siemens volautomaat.
Dat is het doel, + iets leuks voor mijn wederhelft in de vorm van een bubbelbad, sauna in het huisje. Huisje aan het meer, in een groene omgeving. Daarnaast werk ik sinds de geboorte ook elke dag en kan dan die paar midweek-daagjes ook even geheel richten op de kleine. Het is dus ook voor mij even een break.quote:Op donderdag 4 maart 2021 08:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Als je doel, lekker wandelen met je 6 maanden oude baby, is, dan zijn er wel 5464574 locaties die ik zou verkiezen boven een huisje op een vakantiepark, alwaar je niet van plan bent om van de faciliteiten gebruik te maken.
Heb inmiddels al zelf ontdekt dat je voor die Prenatal korting een andere pagina moet bezoeken waarin je inderdaad 50% krijgt, maar wel berekend over een veel hoger standaard bedragquote:Op donderdag 4 maart 2021 08:40 schreef exode het volgende: Ik vind de huisjes echter of zwaar onder de maat of veel te duur.
Wij hadden ook die Prenatal bon, maar de gewone aanbiedingen zijn veel beter over het algemeen.
EN bijna alles is dicht nu op CP, dus je hebt je huisje en het park en dan zou ik zeker voor een ander park gaan.
Wij vinden Landal vele malen beter als we naar een park willen. Die hebben ook speciale baby huisjes, met echt alles aanwezig wat je nodig hebt voor een baby. Dat is pas relaxt vakantie.
Welk Landal park was dat?quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:31 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben toevallig voor september geboekt met de Prénatal bon. Scheelde nog wel wat met de vroegboekkorting maar ver van 50% natuurlijk. Ik vond het tegenvallen hoeveel 'luxe' huisjes uitgesloten zijn. We hebben gelukkig nog een wat groter huisje met sauna etc kunnen boeken. Maar nog geen tips dus.
Landal met babybungalow wel twee keer gedaan. Dat was gewoon fijn dat we geen grote spullen mee moesten nemen. En twee keer een locatie waarbij we van het park het bos in liepen.
Met corona maatregelen vond ik het ideaal met baby. Zwembad was wel open maar moest je reserveren en mocht je maar een uur. Buiten seizoen met maar 15 in het hele zwembad dus zoon heeft lekker rustig heel het zwembad rondgedobberd in de swimtrainer. Eten afhalen en in het huisje opeten.
Aangezien ik dit ook deels doe voor mijn vrouw wil ik wel wat luxe er in werpen in de vorm van sauna en yakuzzi, Zwembad gaan we niiet gebruiken, wat overigens toch gesloten is. Overdag een beetje pielen buiten, rondstruinen, en in de avond zelf lekker eten en relaxen met de faciliteiten van het huisje.quote:Op donderdag 4 maart 2021 09:20 schreef FlyingFish het volgende:
De huisjes van Landal zijn idd veel beter, Center parcs moet het vooral van de faciliteiten hebben. Wij waren dus met baby’s en dreumesen fan van Landal, maar nu begint Center parcs het qua populariteit weer te winnen, vanwege zwembad icm dat Landal vaak duurder is. Plus dat we nu geen babybedjes meer mee hoeven te nemen, die dingen passen bij CP amper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |