abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 maart 2021 @ 14:39:27 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198285266
quote:
Storing Belastingdienst nog niet voorbij, maar geen sprake van overbelasting


De ernstige storing bij de Belastingdienst, waardoor het in sommige gevallen niet mogelijk is om aangifte te doen, is nog niet opgelost. Toch zijn er inmiddels meer dan 225.000 aangiftes binnengekomen, meldt een woordvoerder van de fiscus dinsdag.


De technische storing ontstond maandagochtend. De oorzaak is nog altijd niet duidelijk, meldt woordvoerder Jacco Neleman. "Wat we wel weten, is dat het niets te maken heeft met overbelasting van de servers of een ddos-aanval."

Volgens de woordvoerder ondervindt niet iedereen problemen. "Het kan zijn dat het niet lukt om aangifte te doen, maar dat is zeker niet altijd het geval. Dat blijkt ook uit de aangiftes die wel binnenkomen."

Wanneer de problemen opgelost zullen zijn, kan Neleman niet voorspellen. "Dat komt doordat we de oorzaak van de storing nog niet hebben gevonden. We adviseren mensen die op dit moment geen aangifte kunnen doen het later nog eens te proberen."

Het doen van inkomstenbelastingaangifte over 2020 is sinds maandag mogelijk. Wie zijn aangifte in maart afrondt, krijgt uiterlijk in juni te horen of hij geld moet betalen of terugkrijgt. De aangifte moet voor 1 mei bij de Belastingdienst binnen zijn.
Ik kan er niet helemaal bij waarom het dit jaar zo veel problematischer is dan vorige jaren. normaal gesproken doe ik op 1 maart altijd probleemloos aangifte maar nu zijn we al 1,5 dag aan het rotzooien daarmee.

Hou vol!

quote:
We zijn druk bezig om deze storing te verhelpen. Niet iedereen ondervindt problemen met het doen van belastingaangifte op Mijn Belastingdienst. Veel aangiften komen toch binnen.
Ik heb nog geen enkele keer fatsoenlijk kunnen inloggen.
pi_198285310
Zal wel overbelast zijn.

Kan ook niet inloggen nu
pi_198285341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:39 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik kan er niet helemaal bij waarom het dit jaar zo veel problematischer is dan vorige jaren. normaal gesproken doe ik op 1 maart altijd probleemloos aangifte maar nu zijn we al 1,5 dag aan het rotzooien daarmee.

Hou vol!
[..]

Ik heb nog geen enkele keer fatsoenlijk kunnen inloggen.
Echt bijzonder hoe mensen star blijven doorklooien terwijl ze ook het volgende weekeinde opnieuw kunnen proberen.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 2 maart 2021 @ 14:48:14 #4
186611 Haags
pi_198285389
Het is mij gisteren gelukt na het avondeten. Kwam er in 1x doorheen. *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_198285397
Dit is een jaarlijks terugkerend bericht. En ieder jaar gaan er weer mensen op 1 maart uren zitten klooien. Doe het een week later. Probleem opgelost.

Al mag de belastingdienst dingen ook wel wat beter organiseren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198285414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit is een jaarlijks terugkerend bericht. En ieder jaar gaan er weer mensen op 1 maart uren zitten klooien. Doe het een week later. Probleem opgelost.

Al mag de belastingdienst dingen ook wel wat beter organiseren.
En dan te weten dat het tot 1 mei kan... :{
  dinsdag 2 maart 2021 @ 14:51:02 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198285422
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit is een jaarlijks terugkerend bericht. En ieder jaar gaan er weer mensen op 1 maart uren zitten klooien. Doe het een week later. Probleem opgelost.

Al mag de belastingdienst dingen ook wel wat beter organiseren.
Dat klopt, maar zo extreem als nu is het nooit geweest dat je feitelijk 36 uur al niet eens fatsoenlijk in kan loggen.

edit: allemachtig voorspelbare reacties weer hoor. had beter moeten weten dan dit topic te openen. je mag niets meer zeggen want dan ben je een autistische boomer? wat is dit nou weer. en dan de rest van de dooddoeners. ga weg.
pi_198285438
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit is een jaarlijks terugkerend bericht. En ieder jaar gaan er weer mensen op 1 maart uren zitten klooien. Doe het een week later. Probleem opgelost.

Al mag de belastingdienst dingen ook wel wat beter organiseren.
Van mij hoeven ze geen extra geld uit te geven voor capaciteit die maar een dag in het jaar soort van nodig is voor de mensen met het meeste ongeduld. Er gaan zoveel belangrijkere dingen fout.
pi_198285498
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat klopt, maar zo extreem als nu is het nooit geweest dat je feitelijk 36 uur al niet eens fatsoenlijk in kan loggen.

edit: allemachtig voorspelbare reacties weer hoor. had beter moeten weten dan dit topic te openen. je mag niets meer zeggen want dan ben je een autistische boomer? wat is dit nou weer. en dan de rest van de dooddoeners. ga weg.

Heb bij de klantenservice van een provider gewerkt en het waren inderdaad voornamelijk boomers die het hardste liepen te janken als ze pas de volgende dag een nieuw modem kregen.
pi_198285666
Volgende week aangifte indienen, klaar.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_198287053
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat klopt, maar zo extreem als nu is het nooit geweest dat je feitelijk 36 uur al niet eens fatsoenlijk in kan loggen.

Ik denk zelf dat dit door alle thuiswerkers komt. Mensen die nu thuis zitten 'te werken' die denken, 'O ik kan nu ook wel even de aangifte tussen de meetings door doen'.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:01:03 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198289587
De foutmeldingen worden steeds gekker.

quote:
Mijn Belastingdienst is om veiligheidsredenen niet bereikbaar

We willen uw gegevens beschermen. Mogelijk hebt u een oude, verkeerde link gebruikt die nog bij uw favorieten staat. Maar er kan ook wat anders aan de hand zijn.

Wat kunt u doen?

Probeer het later nog eens.
Ga naar belastingdienst.nl

Support ID: 15855337056827
pi_198290177
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En dan te weten dat het tot 1 mei kan... :{
Maar als je het in maart doet dan krijg je nog op tijd voor de zomer je geld terug :P
Of mag je je vakantiegeld direct overmaken naar Heerlen :T
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:37:46 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198290326
Nou ze gaan een Hotfix doen blijkbaar

quote:
Mijn Belastingdienst en de aangifte-app tijdelijk niet beschikbaar
De afgelopen dagen werden problemen ondervonden met het doen van aangifte via Mijn Belastingdienst. Vanavond (2 maart) wordt tussen 19.00 uur en 20.30 uur geprobeerd de storing op te lossen. Dit betekent dat het tijdelijk niet mogelijk is om in te loggen via Mijn Belastingdienst en de aangifte-app en aangifte te doen. De werkzaamheden duren tot 20.30 uur en we hopen dat daarmee de problemen zijn opgelost.

Excuses voor het ongemak.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:14:06 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198294025
De meldingen van de storing is weg, maar heeft het veel geholpen? Nee, ik krijg nu niet eens een inlogscherm. Ze hebben het gewoon vervangen door 'het is heel druk'

"U kunt nu aangifte inkomstenbelasting 2020 doen. " Niets is echter minder waar.

ik kijk 30 april nog wel een keer. deze triestigheid kan ik niet langer aanzien.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gunner op 02-03-2021 22:20:27 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 2 maart 2021 @ 22:46:07 #16
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198294859
Weer een paar pogingen gedaan, kom nog net door de inlog maar zodra die wil gaan inladen weer allemaal fouten :') _O-

quote:
Door een storing kunnen uw gegevens niet worden opgehaald. Probeer het later nog eens. U bent uitgelogd en gaat terug naar www.belastingdienst.nl.
quote:
Technische fout

Er is een technische fout opgetreden. U bent automatisch uitgelogd. Probeer het later nog eens.

Klik op Stoppen om naar www.belastingdienst.nl te gaan.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198295045
Tja, als ze mijn geld niet willen hebben... w/
  woensdag 3 maart 2021 @ 08:48:10 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198297638
het is half negen en ik lees alweer de eerste berichten dat inloggen weer niet lukt

ze zouden wat transparanter moeten zijn wat er nu echt aan de hand is.
pi_198297762
Ik kan ook nog altijd niet inloggen, niet met de app, niet op de website, probleem nog altijd niet opgelost.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_198298733
Ik heb vanochtend eindelijk onze aangifte en die van mijn vader er doorheen kunnen knallen *O*
pi_198299919
quote:
19s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:48 schreef Gunner het volgende:
het is half negen en ik lees alweer de eerste berichten dat inloggen weer niet lukt

ze zouden wat transparanter moeten zijn wat er nu echt aan de hand is.
Dat weten we toch al jaren? Zwaar verouderde systemen bij de BD.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:45:30 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198299984
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:02 schreef boegschroef het volgende:
Ik kan ook nog altijd niet inloggen, niet met de app, niet op de website, probleem nog altijd niet opgelost.
Nog steeds niet hier. Krijg een melding dat het maximale aantal mensen is ingelogd.

Staat niks in brand, slechts licht geïrriteerd omdat dit niet iets is wat niet te voorzien is. Je wéét toch dat vanaf 1 maart iedereen aangifte wil doen, en dan vooral in die eerste week?
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:55:42 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198300159
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat weten we toch al jaren? Zwaar verouderde systemen bij de BD.
Drie dagen storingen hebben we nog nooit gehad. De laatste jaren doe ik altijd op de eerste dag en eigenlijk nooit tegen problemen aangelopen.
pi_198300246
quote:
19s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:55 schreef Gunner het volgende:

[..]

Drie dagen storingen hebben we nog nooit gehad. De laatste jaren doe ik altijd op de eerste dag en eigenlijk nooit tegen problemen aangelopen.
De systemen worden dan ook elk jaar ouder ;)
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 3 maart 2021 @ 12:05:41 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198300287
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:02 schreef probeer het volgende:

[..]

De systemen worden dan ook elk jaar ouder ;)
Klopt.
Verder vind ik de transparantie van de BD beneden de maat. Je hoeft echt niet tot in detail te gaan over wat er aan de hand is maar hun laatste bericht op twitter bv is van 1 maart.
  Redactie Frontpage woensdag 3 maart 2021 @ 13:14:00 #26
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198301134
Helemaal irritant is dat ik nu wel bij het hele DigiD inlogscherm kom maar zodra ik dan ben ingelogd zegt die weer dat het te druk is :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198301240
De laatste mededeling is:
quote:
"Op welk moment kan ik het beste aangifte doen?

Overdag vóór 17.00 uur en 's avonds ná 22 uur en in het weekend. Want dan is het niet zo druk in Mijn Belastingdienst."
Voor 17.00 lukt het toch echt niet de afgelopen 3 dagen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_198301258
quote:
19s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Klopt.
Verder vind ik de transparantie van de BD beneden de maat. Je hoeft echt niet tot in detail te gaan over wat er aan de hand is maar hun laatste bericht op twitter bv is van 1 maart.
Wat je ook zegt als belastingdienst, de boomers blijven hyperventileren. Beter om ze geen plek te geven om de pijlen op te richten en gewoon te lachen om alle boze mensen.
pi_198319842
Termijn om aangifte te doen met een week verlengd tot 8 mei: https://nos.nl/artikel/23(...)vanwege-storing.html

Valt me mee, keurige oplossing. Vaak hebben ze er een handje van om ongeacht hun gemaakte fouten gewoon vast te houden aan: "Niks mee te maken, u moet gewoon..."

Geeft toch wat meer vertrouwen, zal ook wel meespelen dat ze enorm onder een maatschappelijk vergrootglas liggen nu. Ook al heeft dit op zich weinig te maken met de toeslagenaffaire o.i.d. Gewoon uitgaan van de mogelijkheid dat dit nog een week gaat duren, dus ook iedere Nederlander een week uitstel geven. Prima oplossing.
pi_198320598
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:26 schreef Vasilevski het volgende:
Termijn om aangifte te doen met een week verlengd tot 8 mei: https://nos.nl/artikel/23(...)vanwege-storing.html

Valt me mee, keurige oplossing. Vaak hebben ze er een handje van om ongeacht hun gemaakte fouten gewoon vast te houden aan: "Niks mee te maken, u moet gewoon..."

Geeft toch wat meer vertrouwen, zal ook wel meespelen dat ze enorm onder een maatschappelijk vergrootglas liggen nu. Ook al heeft dit op zich weinig te maken met de toeslagenaffaire o.i.d. Gewoon uitgaan van de mogelijkheid dat dit nog een week gaat duren, dus ook iedere Nederlander een week uitstel geven. Prima oplossing.
Dan zullen de terugbetalingen van hun uit ook wel langer op zich laten wachten onder het mom van: "Onze systemen zijn overbelast en daarom kan het zijn dat het bedrag waar u recht op heeft later overgeboekt wordt."
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:13:40 #31
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_198321383
quote:
19s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:55 schreef Gunner het volgende:

[..]

Drie dagen storingen hebben we nog nooit gehad. De laatste jaren doe ik altijd op de eerste dag en eigenlijk nooit tegen problemen aangelopen.
Hoe meer er automatisch ingevuld kan worden op de aangifte, hoe meer data er opgehaald moet worden uit de oude en krakende servers als iemand inlogt. (Het is net Fok!)
En ik neem aan dat niemand er bij gebaat is de belastingdienst op kosten te jagen (tax payers money) om servers voortijdig te vervangen. Simpeler zou het zijn om de aangifte gedwongen te spreiden, via naam of BSN.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:38:59 #32
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198332646
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:22 schreef boegschroef het volgende:
De laatste mededeling is:
[..]

Voor 17.00 lukt het toch echt niet de afgelopen 3 dagen.
En vandaag ook niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')