Kan stagnatie toenemenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:17 schreef Vasilevski het volgende:
De stagnatie zet door en neemt zelfs toe!
Ze konden de maatschappelijke / politieke druk niet meer aan. Ze snapten zelf ook wel wat er zou gebeuren, zeker Rutte en de Jonge.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor.
Ik begrijp niet waarom ze de basisschool niet tot aan de voorjaarsvakantie online hebben gehouden. Zodat de daling nog 1 a 2 weken door kon zetten.
Als dat zo is dan zit er echt geen idee meer achter het beleid.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb mijn kappersafspraak 9 maart, hopen dat ze niet volledig in paniek raken en die branche weer sluiten.
Tja. Alles heeft zijn prijs.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ze konden de maatschappelijke / politieke druk niet meer aan. Ze snapten zelf ook wel wat er zou gebeuren, zeker Rutte en de Jonge.
Ja, zoiets dacht ik ook. Maar dit is wat het RIVM erover zei op 2 februari: https://www.rtlnieuws.nl/(...)k-besmettingscijfersquote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Op 12 februari ongeveer 50%.
Tenminste, aangezien de R op 12 februari 1.14 (1.11-1.18) is, en Britse variant 1.26, oude variant 1.02 en ZAF-variant marginaal, dan ga ik daar even vanuit met mijn boerenverstand.
Dat is van 2 februari. Wat klopt er dan niet? Het model, waar ze op dat moment dus nog lang niet op 66% zaten maar veel lager? Wat tot gevolg heeft dat het reproductiegetal lager ligt dan ingeschat?quote:Het RIVM zegt vandaag dat met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week besmet werden met het coronavirus, ongeveer twee derde de Britse variant heeft. Het zorgt er volgens het RIVM voor dat het versoepelen van maatregelen alleen met de grootst mogelijke voorzichtigheid mogelijk is.
Mooiquote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook vandaag goede cijfers vanuit de verpleeghuizen.
Mooi om te zien, wederom.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook vandaag goede cijfers vanuit de verpleeghuizen.
Op IC's heb je relatief veel mensen die er lang liggen begreep ik. Daarnaast denk ik ook dat het een mentaliteit is van: Als we die ruimte beschikbaar hebben, dan gebruiken we hem ook.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:21 schreef Zipportal het volgende:
Die IC wil maar niet onder de 500 komen.
Correct. En die komen door vanuit de kliniek. Waar nog steeds 200 per dag opgenomen worden. Dus zie de IC ook niet snel verbeteren.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:21 schreef Zipportal het volgende:
Die IC wil maar niet onder de 500 komen.
Tientallen die er al meer dan een maand liggen...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op IC's heb je relatief veel mensen die er lang liggen begreep ik. Daarnaast denk ik ook dat het een mentaliteit is van: Als we die ruimte beschikbaar hebben, dan gebruiken we hem ook.
welke data precies ging die motie over? waar de ex regeringspartijen tegen stemde.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Allemaal data waar ik niks mee kan, het is non data.
Een zwaluw maakt nog geen zomer..of in dit geval lente.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:23 schreef Oliver23 het volgende:
Wanneer zien we het effect eens van het Lenteweer? Het R-getal schijnt erdoor te stijgen
Het is een paar dagen prima weer geweest. Maar vorige jaar hadden wij net carnaval achter ons gelaten en begon het pas rond deze tijd. Voordeel is nu wel dat wij veel meer weten.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:23 schreef Oliver23 het volgende:
Wanneer zien we het effect eens van het Lenteweer?
Een ander virus dat lijkt op Covid, hear hear.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:11 schreef Charlies het volgende:
[..]
Het enige dat dat zegt is dat meer mensen een ander virus hebben dat lijkt op covid, niet dat er minder corona is... dat cijfer zegt alleen iets als de maximale testcapaciteit bereikt is.
Incorrect, de trend is al wekenlang dalende.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:24 schreef PippenScottie het volgende:
Dit is het hoogste aantal coronapatienten in de ziekenhuizen sinds 10 februari en de trend loopt op.
dit is totale onzin.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op IC's heb je relatief veel mensen die er lang liggen begreep ik. Daarnaast denk ik ook dat het een mentaliteit is van: Als we die ruimte beschikbaar hebben, dan gebruiken we hem ook.
Dacht dat dit in maart 2020 al wel besproken is.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Een ander virus dat lijkt op Covid, hear hear.
Zou het misschien gewoon de seizoensgriep kunnen zijn? Je weet wel, dat enge virus dat in 2018 ook zorgde voor een overvolle IC in veel ziekenhuizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |