Ik probeer gewoon zoveel mogelijk verschillende mensen te vermijden, en mijn vrienden doen hetzelfdequote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar afspreken mag ook gewoon toch.
Ik kom regelmatig bij mijn ouders, ik ben ook geen heilige wat dat betreft.
Zou het dan helpen om een vooruitzicht te schetsen? 1 Juni winkels open ,1 augustus horeca, 1 januari evenementen?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is voor een groot deel denk ik niet eens onwil. Maar als je nu in maart nog geen enkel plan kan maken en je vrij wanhopig langzaam de vernieling in gaat met je bedrijf kan ik me wel indenken dat je dan inderdaad 'krijg de klere maar' denkt.
En daar moet gewoon een plan of idee voor komen om de laatste periode door te komen.
ook wat meer voorzichtigheid waarschijnlijkquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:34 schreef Simmertje het volgende:
Frustrerend dat de ziekenhuisopnames maar niet naar beneden gaan, sterker nog, lijkt eerder weer een stijging te zijn. Blijft een aparte golf die we hebben gehad vorig jaar maart. Toch het effect van mooi weer in april toentertijd?
Ik denk dat het ook zo werkt dat als artsen weten dat er voldoende plek is ze mensen ook eerder laten opnemen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:34 schreef Simmertje het volgende:
Frustrerend dat de ziekenhuisopnames maar niet naar beneden gaan, sterker nog, lijkt eerder weer een stijging te zijn. Blijft een aparte golf die we hebben gehad vorig jaar maart. Toch het effect van mooi weer in april toentertijd?
Gelukkig is het slechts een mirage, zowel opnames als bezetting gaat gewoon naar benedenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:34 schreef Simmertje het volgende:
1 juni winkels open en 1 augustus horeca?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zou het dan helpen om een vooruitzicht te schetsen? 1 Juni winkels open ,1 augustus horeca, 1 januari evenementen?
Bezetting stagneert nu al een beetje.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig is het slechts een mirage, zowel opnames als bezetting gaat gewoon naar beneden
Prima toch, als dat het allemaal wat draaglijker maakt. Wat mij betreft blijft de belangrijkste maatregel; bij klachten thuis blijven. Als iedereen dat zou doen zou het al zoveel schelen (volgens mij).quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk verschillende mensen te vermijden, en mijn vrienden doen hetzelfde
Dat wil zeggen, door de weeks zie ik 1 vriend waar ik een lunchwandeling + koffie mee doe
En in de weekenden zie ik momenteel vrij weinig andere vrienden, meestal 1 per weekend.
Dat zijn bij ons vrijwel altijd dezelfde mensen, geen andere van buiten, we vieren ook zelf geen verjaardagen.
Ja. Gewoon weer zowat 200 erbij vandaag.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:34 schreef Simmertje het volgende:
Er werd toch om perspectief gevraagd? Ik denk dat het heel goed mogelijk is op die data.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1 juni winkels open en 1 augustus horeca?
Je weet dat we aan het vaccineren zijn?
Veel te voorzichtig. Gewoon met de (afstands)regels van afgelopen zomer als dat nog nodig is.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er werd toch om perspectief gevraagd? Ik denk dat het heel goed mogelijk is op die data.
Had hem net ook gevondenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ff opgezocht
https://www.timesofisrael(...)increases-with-time/
[..]
Ja het is ook mogelijk op 1 juni 2029. Maar de horeca pas op 1 augustus openen, zou echt knettergek zijn. Tegen die tijd is al meer dan 50% van de Nederlandse bevolikng gevaccineerd, plus seizoenseffect.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er werd toch om perspectief gevraagd? Ik denk dat het heel goed mogelijk is op die data.
Als er meer duidelijk is over het vaccinatie effect kan het misschien ook wel eerder, maar daar moet je niet teveel op vooruit gaan lopen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Veel te voorzichtig. Gewoon met de (afstands)regels van afgelopen zomer als dat nog nodig is.
Het lijkt er in de voorlopige studies op dat Pfizer ook zorgt voor 87% minder besmettelijkheid las ik ergens. Geen 100% maar wel aanzienlijk. Zal het eens opzoeken.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
Over dat vaccinatiepaspoort. Dat gaat toch helemaal geen fuck helpen?
Je bent nog steeds besmettelijk.
Wat is het idee achter zo'n paspoort?
In de EU? Straks, als iedereen ingeënt is, helemaal niets. Dan is het gewoon over hier. Basta.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
Laten we het hopen, dan is het omslagpunt nabij.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:34 schreef Simmertje het volgende:
Besmettelijkheid lijkt forst af te nemen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
Dit zijn gewoon absurde en onhaalbare data tenzij je echt alles de vernieling in wil helpen, waaronder het draagvlak.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zou het dan helpen om een vooruitzicht te schetsen? 1 Juni winkels open ,1 augustus horeca, 1 januari evenementen?
Bij alle vaccins?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:43 schreef groenen het volgende:
[..]
Besmettelijkheid lijkt forst af te nemen.
Dat is juist het zorgwekkende. Het daalde langzaam maar gestaag, maar dat is behoorlijk afgevlakt. De cijfers van vandaag zijn juist weer hoger dan ze recent waren.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bezetting stagneert nu al een beetje.
Poei dan hoop ik dat er betere steunpakketten komen en ook snellere betalingen daarvan want Q3 pas weer horeca etc open? Dan ga je op veel plekken voor een dichte deur komen te staan vrees ik. Begin Q2 is al bijna discutabel te noemen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:43 schreef OProg het volgende:
Dit verhaal moet je positief oppakken met wat je nu al hebt kunnen doen en het effect er van (zie de verzorgingstehuizen dat het echt werkt) en toewerken hoe je in Q2 steeds meer stappen de zaak open kan gooien. Dat is visie en beleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |