Als het niet lager zou zijn zou ik het ook weer vreemd vindenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het meest recente gedragsonderzoek van het RIVM liet wel zien dat er een fikse daling in draagvlak was. Niet op het niveau van 'krijg de tering maar', maar wel flink lager. Daar wil je op ingrijpen voor je op het niveau 'krijg de tering maar' aan komt, want dan is de geest uit de fles.
Ik zit vrij dicht bij krijg de tering allemaal, niet dat ik dan hele gekke dingen ga doen, maar ik ga nu wel 2x per week naar kantoor na een jaar thuiswerken. Ik heb een nieuwe baan sinds juni vorig jaar en ken nog bijna geen collega's.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we al bij 'krijg de tering allemaal'. Ik zie weinig mensen meer die zich nog aan het bezoekersaantal houden bijvoorbeeld.
Top, fijn dat je me gewoon volgt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens recente onderzoeken niet, ik ga liever daar vanuit dan ArnosL van het FOK!forum.
Overigens heb ik ook mijn eigen beleving, en die strookt ook niet met de beleving van ArnlosL van het FOK!forum.
Meest recente gedragsonderzoek van het RIVM:quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens recente onderzoeken niet, ik ga liever daar vanuit dan ArnosL van het FOK!forum.
Overigens heb ik ook mijn eigen beleving, en die strookt ook niet met de beleving van ArnlosL van het FOK!forum.
quote:Opvallend is dat we ook bij een aantal gedragsmaatregelen waar deelnemers wél in grote mate achter staan en ook van denken dat het nuttig is, een lichte daling zien in de naleving. Bijvoorbeeld bij testen bij klachten en bij het handen wassen in situaties waarin dat nodig is.
Die signalen wil je wat aan doen voor het uit de hand loopt.quote:Hoewel het draagvlak voor de meeste maatregelen stabiel hoog is, is het vertrouwen in het coronabeleid als geheel verder gedaald. Steeds minder mensen vinden dat maatschappelijke belangen goed worden afgewogen (nu 48%, lag tussen 62% en 69% van april tot november 2020) en besluiten goed worden toegelicht nu (56%, was 77% in april en sindsdien gestaag afgenomen). Slechts 26% van de deelnemers vindt dat de overheid de lasten van de coronacrisis eerlijk verdeelt over alle partijen in de samenleving (43% is het daarmee oneens), 29% dat de overheid een duidelijke koers vaart (42% oneens), en 30% dat de overheid een juiste en eerlijke volgorde hanteert in de vaccinatiestrategie (36% oneens). Een meerderheid gelooft wel dat de overheid haar best doet het goede te doen (79%) en bereid is om verkeerde beslissingen te corrigeren (54%).
Dat bezoekersaantal is ook wel eentje die slecht wordt opgevolgd. Maar dat staat niet gelijk aan "krijg allemaal de tering maar", dan verwacht ik dat er meer maatregelen niet meer gevolgd worden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we al bij 'krijg de tering allemaal'. Ik zie weinig mensen meer die zich nog aan het bezoekersaantal houden bijvoorbeeld.
Vrij weinig mensen inderdaaad, maar het is ook gewoon bijn niet te doen met 1 bezoeker tegelijkertijd. Bij mijn ouders hanteren wij gewoon 2, maar dan wel met extra afstand en bij voorkeur op het balkon.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ja.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Meest recente gedragsonderzoek van het RIVM:
[..]
[..]
Die van mij wel. Ik heb in de afgelopen maanden 'gewoon' weer afgesproken met m'n gezin bij andere familieleden. Ook met mensen die het in 'het begin' afhielden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef Scrummie het volgende:
KIJK ZO KEN HET DUS OOK, FERDquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klote, ik ken iemand die het nu al voor 2e keer moet uitstellen.
Kroegenopen.gifquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja.
Om in de lijn van dit topic te blijven: Prima cijfers!
Zelfs op nu.nl roepen mensen nu om afschaffing van de avondklok, waar het daarvoor een en al pro en geweldige maatregel was.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja.
Om in de lijn van dit topic te blijven: Prima cijfers!
Maar afspreken mag ook gewoon toch.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die van mij wel. Ik heb in de afgelopen maanden 'gewoon' weer afgesproken met m'n gezin. Ook met mensen die het in 'het begin' afhielden.
Alleen laat ik m'n (schoon)ouders meer met rust. De rest geloof ik wel inmiddels. zelfs netflixen en zuipen begint op een gegeven moment saai te worden.
Man man manquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:10 schreef Zipportal het volgende:
Corona-uitbraak UMCG verspreidt zich naar andere afdelingen
https://www.rtvnoord.nl/n(...)ar-andere-afdelingen
Ja, maar het 'eenspersoonsavies' leg ik wel naast me neer. Het is wel mooi geweest.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar afspreken mag ook gewoon toch.
Ik kom regelmatig bij mijn ouders, ik ben ook geen heilige wat dat betreft.
Wie denk je wel niet dat je bent, mij vergelijken met het plebs? Die aso's verzetten hun bruiloft maar zodat mijn superspreaderevent door kan gaan. Als de R door mijn bruiloft naar 1,2 gaat en door het verzetten van andere bruiloften naar 0,8 zitten we toch gewoon mooi op de 1? Ik snap het probleem niet zo. *laat enkele traan los*quote:
Naja positieve is dat ze niet drukken op de ziekenhuis aantallen.quote:
Weet je toevallig nog waar je dit hebt gelezen?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op basis van Israël zat het ergens rond de 80% als ik me goed herinner.
Aura Timen van het RIVM vandaag als ze de weekcijfertjes bekend gaat makenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:17 schreef Gunner het volgende:
Wie zou het eerst ten tonele komen dat we toch echt niet kunnen versoepelen?
Kuipers?
Gommers?
De Jonge?
place your bets people.
Het is voor een groot deel denk ik niet eens onwil. Maar als je nu in maart nog geen enkel plan kan maken en je vrij wanhopig langzaam de vernieling in gaat met je bedrijf kan ik me wel indenken dat je dan inderdaad 'krijg de klere maar' denkt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Meest recente gedragsonderzoek van het RIVM:
Die signalen wil je wat aan doen voor het uit de hand loopt.
Ik ga mijn kapper binnenkort het dubbele betalenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als de restaurants weer open gaan zullen wij elke week wel een keer ergens wat gaan eten. Nieuwe woonplaats ook, dus allemaal nieuwe restaurants om te proberen. Als ze het redden althans.
Ach, die rekening maakt niet uit, die komt toch bij de jongeren te liggen. Maakt deze regering weinig uit hoor; problemen voor de lange termijn. Andermans probleem.
Ff opgezochtquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet je toevallig nog waar je dit hebt gelezen?
quote:The Minnesota-based clinic, in a study of 31,000 people in four US states who received at least one vaccine shot, found the inoculations were 75 percent effective 15 days after the first shot, and around 83% effective 36 days after the first shot.
oh ja die kan ik ook niet uitstaan met dat pedante toontje.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:32 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Aura Timen van het RIVM vandaag als ze de weekcijfertjes bekend gaat maken
Ik heb 400 slots voor 2022 afgekocht via vouchers. Denk erover om ze uit te gaan geven via blockchain/smart contracts.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga mijn kapper binnenkort het dubbele betalen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |