SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Die hebben het toch allemaal al gezegd?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:17 schreef Gunner het volgende:
Wie zou het eerst ten tonele komen dat we toch echt niet kunnen versoepelen?
Kuipers?
Gommers?
De Jonge?
place your bets people.
Daarom baal ik nu ook zo van die versoepelingen die wat mij betreft nogal 'voor de bühne' zijn omdat 'het volk het eist'. Ik zou liever nu nog even volhouden zodat je BCO weer volledig kan oppakken (wat volgens mij nog steeds niet mogelijk is), waardoor je eventuele nieuwe stijgingen veel verder voor je uit kan drukken (in theorie). En dus meer kans geeft aan 'mijn' plannetje.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind dat idee ook niet bizar.
M'n angst is alleen dat ze het in april dan ook nog ''te vroeg'' vinden. Of dat er teveel risico aan verbonden zit. Dat bedoel ik. Ik zou zo tekenen voor jouw plan, maar ik heb zo'n idee dat ze het onnodig gaan rekken.
Helemaal als de besmettingscijfers door open scholen e.d. toch weer gaan stijgen. Wat hopelijk niet gebeurd. Maar als dat wel het geval is zijn die andere sectoren de klos; die wellicht al wel veilig open zouden kunnen. Maar ze houden zich aan een generieke volgorde waarin bepaalde sectoren altijd achteraan mogen aansluiten en dus afhankelijk zijn van hoe het gaat bij andere sectoren.
De Jonge, gister nog als reactie na het overleg met de burgemeesters.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:17 schreef Gunner het volgende:
Wie zou het eerst ten tonele komen dat we toch echt niet kunnen versoepelen?
Kuipers?
Gommers?
De Jonge?
place your bets people.
Vandaag nog niet toch?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die hebben het toch allemaal al gezegd?
Ik mag toch hopen dat ze al weer wat meer gaan versoepelen voor die tijd. Naast scholen dan.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kuipers sprak over mei/juni. Marcouch had het over mei/juni. Die maanden lijken me niet uit de lucht gegrepen, denk dat daar op de achtergrond dus al over gesproken wordt.
Ik hoop het, m'n bruiloft staat gepland op 21 mei. Deze maand beslissen we of het door kan gaan dus dat wordt spannend.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze al weer wat meer gaan versoepelen voor die tijd. Naast scholen dan.
Maar wel een beetje volgens verwachting (mijn verwachting dan).quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:15 schreef raptorix het volgende:
Helaas gewoon klote cijfers, had eigenlijk gehoopt dat ziekenhuizen zouden blijven dalen.
Volgens mij zijn de mensen die nu in de ziekenhuizen binnen druppelen de gevallen rondom het mooie winterweer, ik heb idee dat toen veel mensen bij elkaar op bezoek zijn geweest.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar wel een beetje volgens verwachting (mijn verwachting dan).
In de zomer gaven de GGD's aan dat bij ~1200 besmettingen BCO volledig gedaan kan worden. Volgens mij wordt BCO nu bij zo'n 2000 besmettingen gedaan, dus we zouden nog heel flink door moeten dalen voor dat weer kan.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daarom baal ik nu ook zo van die versoepelingen die wat mij betreft nogal 'voor de bühne' zijn omdat 'het volk het eist'. Ik zou liever nu nog even volhouden zodat je BCO weer volledig kan oppakken (wat volgens mij nog steeds niet mogelijk is), waardoor je eventuele nieuwe stijgingen veel verder voor je uit kan drukken (in theorie). En dus meer kans geeft aan 'mijn' plannetje.
Klote, ik ken iemand die het nu al voor 2e keer moet uitstellen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:19 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik hoop het, m'n bruiloft staat gepland op 21 mei. Deze maand beslissen we of het door kan gaan dus dat wordt spannend.
Jeetje ja, dat zijn ook kutsituaties. Mijn zwager en zijn vriendin zitten in hetzelfde schuitje en die hebben het al een keer een jaar verplaatst (vorige lente). Ik zal voor je duimenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:19 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik hoop het, m'n bruiloft staat gepland op 21 mei. Deze maand beslissen we of het door kan gaan dus dat wordt spannend.
Ja, dat klinkt in elk geval logisch.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de mensen die nu in de ziekenhuizen binnen druppelen de gevallen rondom het mooie winterweer, ik heb idee dat toen veel mensen bij elkaar op bezoek zijn geweest.
Al afgezien van de enorme economische gevolgen, vergeet niet dat sinds December ook een groot deel van de retail plat ligt, en die gingen al niet lekker.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
In de zomer gaven de GGD's aan dat bij ~1200 besmettingen BCO volledig gedaan kan worden. Volgens mij wordt BCO nu bij zo'n 2000 besmettingen gedaan, dus we zouden nog heel flink door moeten dalen voor dat weer kan.
Het lijkt me niet dat we vol kunnen blijven houden, er zal een keer versoepeld moeten worden. Lijkt mij dat het moment dat je meer risico moet accepteren dichterbij begint te komen.
We hadden afgelopen september een datum geprikt, toen hadden we toch niet verwacht nu nog in deze shit te zittenquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jeetje ja, dat zijn ook kutsituaties. Mijn zwager en zijn vriendin zitten in hetzelfde schuitje en die hebben het al een keer een jaar verplaatst (vorige lente). Ik zal voor je duimen
Ja, daarom vind ik de versoepelingen nu dom.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
In de zomer gaven de GGD's aan dat bij ~1200 besmettingen BCO volledig gedaan kan worden. Volgens mij wordt BCO nu bij zo'n 2000 besmettingen gedaan, dus we zouden nog heel flink door moeten dalen voor dat weer kan.
Het lijkt me niet dat we vol kunnen blijven houden, er zal een keer versoepeld moeten worden. Lijkt mij dat het moment dat je meer risico moet accepteren dichterbij begint te komen.
Volgens mij zijn we al bij 'krijg de tering allemaal'. Ik zie weinig mensen meer die zich nog aan het bezoekersaantal houden bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, daarom vind ik de versoepelingen nu dom.
Uiteraard komt het moment dat het allemaal stopt qua draagvlak etc. Maar als je de onderzoeken daarvan bekijkt lijkt het me niet dat we binnen nu en 4 weken van 'vervelend maar prima joh' naar 'krijg de tering allemaal maar' gaan (uitzonderingen daargelaten).
Als de restaurants weer open gaan zullen wij elke week wel een keer ergens wat gaan eten. Nieuwe woonplaats ook, dus allemaal nieuwe restaurants om te proberen. Als ze het redden althans.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:24 schreef xFriendx het volgende:
Hoe diep zijn die zakken van de overheid? Nogmaals een voorjaar moeten missen als tuincentrum, horeca en zo en het zal deze keer wellicht wel de nekslag zijn. Dan is het hopen als ze wel dicht blijven dat we met z'n allen deze zomaar massaal in Nederland blijven en elke dag uit eten gaan en terrasjes pakken met al dat opgespaarde geld.
Het meest recente gedragsonderzoek van het RIVM liet wel zien dat er een fikse daling in draagvlak was. Niet op het niveau van 'krijg de tering maar', maar wel flink lager. Daar wil je op ingrijpen voor je op het niveau 'krijg de tering maar' aan komt, want dan is de geest uit de fles.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, daarom vind ik de versoepelingen nu dom.
Uiteraard komt het moment dat het allemaal stopt qua draagvlak etc. Maar als je de onderzoeken daarvan bekijkt lijkt het me niet dat we binnen nu en 4 weken van 'vervelend maar prima joh' naar 'krijg de tering allemaal maar' gaan (uitzonderingen daargelaten).
Volgens recente onderzoeken niet, ik ga liever daar vanuit dan ArnosL van het FOK!forum.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we al bij 'krijg de tering allemaal'. Ik zie weinig mensen meer die zich nog aan het bezoekersaantal houden bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |