Best een enge gedachte misschien kun je dan maar beter dood gaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gristus dan moet je lichaam ook echt aardig naar de fuckholes zijn hoor als je al meer dan een maand in de foetushouding aan de beademing ligt
Wat voor de een een daling is is voor een ander een stijging blijkbaar.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens sommigen zijn de cijfers juist aan het dalen. Bijzonder hoe er zoveel onduidelijkheid kan zijn.
Jij zag hem dus ook.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zo kun je hem ook aan de andere kant van het weekend oppakken
Er zijn mensen die er 60 dagen hebben gelegen blijkbaar. Lijkt ook dat de meesten het ziekenhuis na die tijd levend verlaten hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gristus dan moet je lichaam ook echt aardig naar de fuckholes zijn hoor als je al meer dan een maand in de foetushouding aan de beademing ligt
Volgens mij gaan ze toch pas vanaf april leveren... Dus dan zou het niet zoveel uitmaken.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:33 schreef Arizona het volgende:
Ik word zo kriegel dan Janssen nog niet wordt goedgekeurd. Ze wisten ruim een week geleden al dat ze die op 11 maart gaan goedkeuren. VS heeft het al goedgekeurd. Ik snap dat men "zorgvuldig" wil zijn maar twee weken extra prikken met Janssen zou al een groot verschil kunnen maken.
Overigens word ik van meer dingen kriegel wat corona betreft, ik kan het niet zo goed meer handelen.
Tja, twee en een halve maand lockdown houdt op een gegeven moment op met effectief zijn. Is ook niet zo'n probleem, het is nu gewoon tijd kopen totdat risicogroepen gevaccineerd zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat voor de een een daling is is voor een ander een stijging blijkbaar.
Ik vind de cijfers niet heel hoopgevend. Zou eerder zeggen dat we nog steeds rond hetzelfde plateau hangen.
Pa van een maat van me is onlangs na 85 dagen van de IC afgekomen. Dan kun je inderdaad helemaal overnieuw beginnen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vooral inderdaad omdat de mededeling was dat ze het gaan goedkeuren en niet keuren. Wat van de andere kant weer heel raar is, waarvoor is dit keuring dan nodig.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:33 schreef Arizona het volgende:
Ik word zo kriegel dan Janssen nog niet wordt goedgekeurd. Ze wisten ruim een week geleden al dat ze die op 11 maart gaan goedkeuren. VS heeft het al goedgekeurd. Ik snap dat men "zorgvuldig" wil zijn maar twee weken extra prikken met Janssen zou al een groot verschil kunnen maken.
Overigens word ik van meer dingen kriegel wat corona betreft, ik kan het niet zo goed meer handelen.
Is de algemene rekensom niet 1 week herstel per dag dat je op de IC ligt?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Pa van een maat van me is onlangs na 85 dagen van de IC afgekomen. Dan kun je inderdaad helemaal overnieuw beginnen.
Gemiddeldes zeggen me niets, als er 1 iemand 160 dagen ligt, en 15 mensen een dag kom je ook aan dat gemiddelde. Daarnaast is er inderdaad een tekort aan IC plekken, maar dat komt ook omdat je moeilijk een halve IC ruimte voor Corona kunt reserveren, en dat is allemaal verborgen data, net zoals de druk in ziekenhuizen voor een groot deel komt omdat er veel personeel in quarantaine zit, dat personeel extra tijd kwijt is aan desinfecteren, etc etc.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit is totale onzin.
ja er liggen veel mensen heel lang, maar als het gemiddelde 16 dagen is, dan stijgt de IC als de instroom groter is dan 16 dagen gelden, en daalt deze als deze lager is dan 16 dagen geleden. (kort door de bocht). Deze crisis (golf) duurt inmiddels langer dan 16 dagen, dus "liggen veelal lang" is echt geen argument voor het hoge aantal.
Verder is de totale IC bezetting (veel) hoger dan dat ie normaal is, dus het is niet zo dat er "ruimte" beschikbaar is. Er is eerder ruimte tekort. (OK's gaan nu niet door omdat er geen IC bed beschikbaar is bv).
Ik denk dat die stelregel op een gegeven moment niet meer opgaat, zal aardig kloppen bij opnames tot 2 weken, daarna zal het wel afvlakken, soort complete revalidatie gok ik. Mag lenny wat over roepen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is de algemene rekensom niet 1 week herstel per dag dat je op de IC ligt?
Desondanks toch voldoende cases waarbij mensen maanden en maanden aan het revalideren zijn.. voordat ze überhaupt het ziekenhuis konden verlaten ook soms.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat die stelregel op een gegeven moment niet mer opgaat, zal aardig kloppen bij opnames tot 2 weken, daarna zal het wel afvlakken, soort complete revalidatie gok ik. Mag lenny wat over roepen.
Ik weet niet of dat soort algemeenheden per se opgaan in extreme gevallen, maar een lang herstel zal het worden. Zeker ook omdat er bij zijn opname ook nog een onderliggende medisch probleem is gediagnosticeerd waar ook de behandeling voor zal moeten starten als hij weer een beetje kracht heeft.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is de algemene rekensom niet 1 week herstel per dag dat je op de IC ligt?
Ik zou denken dat een daling die afneemt tot een plateau betekent dat er een stijging in aantocht is.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat voor de een een daling is is voor een ander een stijging blijkbaar.
Ik vind de cijfers niet heel hoopgevend. Zou eerder zeggen dat we nog steeds rond hetzelfde plateau hangen.
Ja daar is die uitbraak toch?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:40 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Noord-Holland als enige wel echt hoog in het percentage
Dat is het mooie nog even en we hoeven niet meer te kijken naar besmettingen, zolang je die groep meest kwetsbaren maar vaccineert is de rest eigenlijk irrelevant.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat echt de goede kant op!
Je hebt helemaal gelijk. Wij hebben pas een contract vanaf april. De VS was slimmer. Zij krijgen 20 miljoen doses in maart.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze toch pas vanaf april leveren... Dus dan zou het niet zoveel uitmaken.
Tijdje terug rapportage op RTLnieuws dacht ik. Meteen door naar een revalidatiecentrum, want ze konden niet staan of hun eigen reet afvegen. Mevrouw had daar ook een half jaar gezeten voordat ze weer naar buiten kon en weer gewoon lopen. Was denk ik een vrouw van een jaar of 60.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks toch voldoende cases waarbij mensen maanden en maanden aan het revalideren zijn.. voordat ze überhaupt het ziekenhuis konden verlaten ook soms.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |