Lange wachtlijsten toch?quote:Op vrijdag 9 april 2021 12:34 schreef DW457 het volgende:
[..]
Rijlessen gaan goed...probleem is meer van t inplannen van de 3 examens.
Verder geen opties?quote:
Was niet zo gek geweest als dat door meerdere partijen aangeboden zou worden evt voor een meerprijs. Zoals nu ook met coronatesten.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
Eh...nee. je kan niet echt om t CBR heen he.
dat betwijfel ikquote:Op vrijdag 9 april 2021 14:46 schreef BlackLining het volgende:
Misschien kun je in Duitsland of Belgenland een rijbewijs halen? Mag je geloof ik ook gewoon hier rijden.
Als dit ik dit zo lees.. https://www.rdw.nl/partic(...)nederlands-rijbewijs Dan kun je een buitenlands rijbewijs wel omwisselen naar een Nederlands rijbewijs en dat doe je gewoon bij de gemeente. En je mag nog 185 dagen nadat je in Nederlands komt wonen je niet-Nederlandse EU rijbewijs blijven gebruiken.quote:
Dat is wel heel veel moeite om t CBR te omzeilen. Denk dat je met wachten sneller aan de beurt bent.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als dit ik dit zo lees.. https://www.rdw.nl/partic(...)nederlands-rijbewijs Dan kun je een buitenlands rijbewijs wel omwisselen naar een Nederlands rijbewijs en dat doe je gewoon bij de gemeente. En je mag nog 185 dagen nadat je in Nederlands komt wonen je niet-Nederlandse EU rijbewijs blijven gebruiken.
Dus, je zou kunnen verhuizen naar een ander EU land, daar je rijbewijs halen, dan weer naar Nederland komen en binnen 185 dagen het rijbewijs omwisselen.
Je moet er iets voor over hebben er zijn in ieder geval manieren om om het CBR heen te werken.
Heel veel succes maat!quote:
Ja, hoop het.quote:
Doe je van te voren nog een lesje ?quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:26 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ja, hoop het.
Maar ken mensen die geslaagd zijn waarvan ik dacht dat ze net begonnen waren, dus in dat opzicht...
Heb vanmorgen de laatste gehad. Meer voor het ritme, de meeste kritiek is dat ik altijd tot het gaatje wil van het toelaatbare of er te dicht op zit en te veel gooi, heb me de afgelopen maanden vooral daar op gericht.quote:
Zekers !! Tot nu toe is het nog vrij bagger..quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:43 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Heb vanmorgen de laatste gehad. Meer voor het ritme, de meeste kritiek is dat ik altijd tot het gaatje wil van het toelaatbare of er te dicht op zit en te veel gooi, heb me de afgelopen maanden vooral daar op gericht.
Boh, zin om lekker te cruisen van de zomer
Rij je het hele jaar door?quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zekers !! Tot nu toe is het nog vrij bagger..
"vroeger" voor werk wel...nu puur hobby dus wanneer ze stras gaan strooien gaat die weer mooi in de winterstallingquote:
Gewoon een oude erbij kopen voor in de winter.quote:Op zaterdag 10 april 2021 14:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
"vroeger" voor werk wel...nu puur hobby dus wanneer ze stras gaan strooien gaat die weer mooi in de winterstalling
Zat ik idd aan te denken...quote:Op zaterdag 10 april 2021 15:07 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Gewoon een oude erbij kopen voor in de winter.
Maar vergeet dan niet stuurverwarming erbij te nemenquote:
Mooi verhaal, staat eigenlijk niks.quote:Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben uw melding in behandeling genomen en laten onderzoeken.
Bijgaand treft u het door ons ontvangen antwoord aan.
"Een wegbeheerder kan bij verkeerslichten kiezen uit een wachtstand groenregeling óf een wachtstand roodregeling.
Bij een wachtstand groenregeling blijft, op het moment dat er weinig verkeer is, de voorrangsweg groen houden. Een voordeel van deze manier is dat dit een rustiger lichtbeeld geeft, maar een groot nadeel is dat verkeer op de hoofdrichting vaak met hoge snelheden het kruispunt passeert. Een ander nadeel is dat het verkeer op de zijrichting langer moet wachten op groen, omdat eerst de hoofdrichting rood moet worden.
Om deze 2 redenen kiezen veel wegbeheerders voor een wachtstand roodregeling. Bij weinig verkeer gaan alle richtingen naar rood. Op het moment dat er dan een auto uit een richting komt (ongeacht welke), kan het licht gelijk groen worden en hoeft een auto op de zijrichting niet helemaal af te remmen of zelfs tot stilstand te komen.
Voor de verkeerslichten bij de Vredepeel zal het wellicht even wennen zijn, want voorheen was hier wachtstand groen en dat is nu wachtstand rood.
Bij alle verkeerslichtenregelingen op provinciale wegen liggen detectielussen in het wegdek die het naderend en wachtend verkeer detecteren.
Voor motorrijders is het wel belangrijk dat men goed over de lussen rijdt c.q. erop gaat staan (en niet ernaast). Soms zijn de lussen voor weggebruikers echter niet zichtbaar, omdat ze onder het asfalt liggen.
Wij adviseren motorrijders altijd om met de motor op ca. 1 meter van de markering aan de rechterkant te rijden en (bij rood licht) ook op 1 meter afstand van de stopstreep te stoppen. In dergelijke gevallen wordt een motor normaliter altijd goed door de detectielus gedetecteerd.
Indien dat in de toekomst bij deze verkeerslichten niet het geval is verneem ik het graag van u, graag met exacte datum/tijdstip waarop een dergelijke situatie voorkwam en het richtingnummer van het betreffende verkeerslicht (dit staat onder de groene lamp), zodat we het achteraf kunnen nakijken in onze verkeerscentrale."
Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en sluiten uw melding I2104 348.
Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u contact met ons opnemen via servicedesk@prvlimburg.nl.
Met vriendelijke groet,
Nou ja, er staat hetzelfde als wat ik hierboven al schreef: zoveel mogelijk op die lasnaad rijden. Weet niet of je dat al deed natuurlijk maar het helpt weldegelijk.quote:Op maandag 12 april 2021 12:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mooi verhaal, staat eigenlijk niks.
Ik schrijf die klacht niet omdat ik niks te doen heb. Dus "Indien dat in de toekomst bij deze verkeerslichten niet het geval is verneem ik het graag van u," slaat eigenlijk nergens op.
Ik zie ondertussen steeds meer mensen door rood doorkachelen (met de auto). En mijn opmerking dat motorrijders die stilstaan minder snel op worden gemerkt, komt geen reactie op. Lekker veilig wel.
Nog een keer een mailtje sturen met nummer van stoplicht erbij, lees ik.quote:Op maandag 12 april 2021 12:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mooi verhaal, staat eigenlijk niks.
Ik schrijf die klacht niet omdat ik niks te doen heb. Dus "Indien dat in de toekomst bij deze verkeerslichten niet het geval is verneem ik het graag van u," slaat eigenlijk nergens op.
Ik zie ondertussen steeds meer mensen door rood doorkachelen (met de auto). En mijn opmerking dat motorrijders die stilstaan minder snel op worden gemerkt, komt geen reactie op. Lekker veilig wel.
Ze hebben de zaak gesloten, wat ik een beetje naar vind, want het veiligheidsaspect wordt vakkundig genegeerd.quote:Op maandag 12 april 2021 12:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, er staat hetzelfde als wat ik hierboven al schreef: zoveel mogelijk op die lasnaad rijden. Weet niet of je dat al deed natuurlijk maar het helpt weldegelijk.
Zou overigens gewoon ongeacht of dat werkt direct een mail terugsturen met dat dat niet werkt. In Den Bosch gaan ze zelfs nog wel eens zo ver dat ze je vragen over het kruispunt te rijden terwijl ze die data in de kasten staan te monitoren, kunnen ze meteen zien of ie gevoelig genoeg staat. Want da's uiteindelijk ook geen exacte wiskunde en zo'n ambtenaar kan dat vanachter zijn bureau echt niet zeker weten.
Ga het ook even doorsturen naar de MAG. Stel dat er iets gebeurd, nemen ze dan ook verantwoordelijkheid? Ze zijn op de gevaren gewezen, en het kruispunt wás oke.quote:Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie.
Helaas begrijp ik uit uw verhaal, dat mijn klacht direct wordt gesloten, maar als ik nog meer klachten heb, ik deze door kan geven.
Graag licht ik nog toe dat ik deze klacht niet heb ingestuurd omdat ik 1x voor een rood licht ben komen te staan. Ik heb deze klacht ingestuurd omdat een goed werkend kruispunt onveiliger en inefficienter is geworden.
Ik heb meermaals geprobeerd op plaatsen op de weg te rijden en staan om groen te krijgen, dit is niet gelukt.
In steden zijn er ook kruispunten te vinden waar je als motorrijder niet gedetecteerd wordt en moet wachten op een auto die dezelfde richting op gaat, dus ik ben al bekend met het fenomeen.
In het buitengebied is er echter minder verkeer waardoor je nóg langer moet wachten. De snelheden liggen ook een stuk hoger.
Het stoplicht is zelfs zo afgesteld dat tegemoetkomend én rechtdoorgaand verkeer niet zorgt voor groen op de andere, rechtdoorgaande, rijbaan.
Vandaar dat ik de moeite heb genomen een klacht te sturen.
U bent helaas ook niet ingegaan op het feit dat motorrijders minder goed zichtbaar zijn, zeker als ze stilstaan. Dit is toch wel een punt van aandacht als het om veiligheid gaat. In de tussentijd heb ik ook al regelmatig gemerkt dat automobilisten het rode licht niet meer zo serieus nemen, en met constante snelheid doorrijden.
Het stoplicht staa/t zo afgesteld dat dat nét kan, tenzij er ander verkeer aan komt en het geen groen wordt. Maar als men met 80 km/h al bij de streep is, en het wordt niet groen, heeft remmen ook geen zin meer.
Ik zie graag een oplossing waarbij motorrijders wél gedetecteerd worden, want die kruispunten zijn er ook genoeg.
geslaagdquote:Op zaterdag 10 april 2021 15:52 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Maar vergeet dan niet stuurverwarming erbij te nemen
Dat had ik in mijn initieele klacht ook al aangeduid, maar dat milieu gedoe hebben ze ook niet op gereageerd.quote:Op maandag 12 april 2021 13:23 schreef Salatrel het volgende:
Het is ook energieverspilling dat je onnodig af moet remmen voor een rood licht terwijl er helemaal geen vraag naar groen is van andere richtingen.
Gaat het niet automatisch op groen zodra je nadert?quote:Op maandag 12 april 2021 13:23 schreef Salatrel het volgende:
Het is ook energieverspilling dat je onnodig af moet remmen voor een rood licht terwijl er helemaal geen vraag naar groen is van andere richtingen.
Jawel, maar je moet eerst van het gas af. Als je het stoplicht kent, ga je wat later van je gas af, als je het niet kent of bang bent, veel eerder. In theorie hoef je geen gas los te laten als je precies 80 rijdt én er geen kruisend verkeer komt, maar de uitgang van de basis is omgeven door bomen en de lichten staan daar wat verder terug. Je ziet dus heel laat of er iemand staat opgesteld.quote:Op maandag 12 april 2021 17:56 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Gaat het niet automatisch op groen zodra je nadert?
Vind het altijd wel hatelijk wanneer je net stilstaat en het dan weer groen wordt, maar bij een overzichtelijke situatie zou ik gewoon handelen naar wat je gevoel zegt.
Apart, mijn evaring is juist dat op de lasnaad ik minder snel gedetecteerd wordt. Zal er eens op letten (als het minder koud is )quote:Op dinsdag 13 april 2021 08:40 schreef BlackLining het volgende:
Op het midden rijden werkt nou juist net niet. De sensordraden liggen onder de lasnaden, dus op de rand van die blokken op de weg.
Nooit geweten. maar eigenlijk wel logisch.quote:Op dinsdag 13 april 2021 08:40 schreef BlackLining het volgende:
Op het midden rijden werkt nou juist net niet. De sensordraden liggen onder de lasnaden, dus op de rand van die blokken op de weg.
Typisch, hahaquote:Op woensdag 21 april 2021 07:07 schreef Aiciu het volgende:
Ik ga denk een kawa z1000 kopen.
Vanmiddag rijbewijs ophalen
Z1000 ook echt Vind de Z750 al een onhandelbaar slagschip.quote:Op woensdag 21 april 2021 13:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Typisch, haha
Alle nieuwe rijders allemaal Kawa.
Vind het ook vette motoren maar je ziet ze zoveel..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |