abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  maandag 8 maart 2021 @ 22:12:49 #26
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198402097
Hier kwam meneer thuis met een nieuwe wens: een nerfpistool :o

Ik moest zijn fonetische uitspraak eerst nog even vertalen naar een woord dat te googlen was. Die schijnen ze dus te gebruiken op de BSO.

What about no, Max? :N :D
pi_198475941
Hier zijn pistolen ook een no go Quoi maar ik zie dat er veel kleuters om ons heen wel eentje hebben.
Twix weet heel goed hoe ik erover denk:
“Jij wil geen pistolen en geweren in ons huis toch mama? Dus dan speel ik er wel mee als ik bij vriendjes ben.”

Zijn er hier meer kleuters waarvan paspoort/id-kaart verloopt? Hoe streng zijn de foto regels voor kleuters van 5? Ook niet lachend op de foto en zulks?
pi_198476305
Sjaak heeft een paar nerf guns. We leggen uit wat pistolen zijn/doen/kunnen en waar hij op mag mikken. Liever dat hij van ons een goede uitleg krijgt, dan dat hij ergens gaat spelen en op huisdieren/mensen gaat schieten etc.
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
pi_198477048
Op onze krant stond vanmorgen op de voorpagina een grote foto van een bom die ontploft in Syrië. Kleuter eerst erg enthousiast: kijk mama, er was brand! . Toen heb ik dat maar een beetje uitgelegd, inclusief referentie naar Syrisch vriendje..Ik geloof dat het een klein beetje gezakt is, maar hij snapte inderdaad ook nu waarom we niet met pistolen spelen in dit huis....
pi_198477765
Hier zijn geweren nog geen issue geweest, maar ik heb het liever niet eigenlijk. Er is genoeg speelgoed dat ik wél leuk vind.

Alleen lego-pistolen hebben we wel, bij de politie en piraten.
pi_198478568
Wij hebben waterpistolen in de zomer, maar verder niet. Niet vanwege het pistool-achtige overigens, maar meer omdat ik met nerf-pistolen verwacht dat er wekelijks iemand zo’n pijltje in z’n oog heeft. En een willekeurige stok voldoet ook als nep-pistool.

Overigens hebben wel grote oude spuiten in het bad die gebruikt worden als waterschieters...

De id-kaart van O verloopt ook, kregen we laatst een brief over, maar we gaan voorlopig nog geen nieuwe halen. We wachten wel tot er daadwerkelijk weer plannen voor een buitenlandse vakantie zijn. Maar als je naar een fotograaf gaat weten zij meestal wel wat de op dat moment geldende regels zijn.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_198478746
Waterpistolen zijn wel ok, maar dingen die pijltjes schieten? Neuh... houd de tv en glazenkasten liever heel :D

(Bovendien zou de hond maar op die pijltjes gaan liggen kauwen)
pi_198479009
Toen Ketels id-kaart bijna verliep kregen we een brief van de gemeente waarin zelfs sterk aangeraden werd nu alleen een nieuwe aan te vragen als dat echt noodzakelijk was. Dus wij wachten inderdaad tot we weer naar het buitenland gaan, en tot die tijd doet hij het nog maar met een babyfoto op zijn kaart :')
pi_198479599
Die van S. verloopt in mei, maar dan zullen we toch een nieuwe aan gaan vragen. Zodra we weer kunnen/mogen gaan we sowieso de grens naar België over om mijn schoonbroers eindelijk weer te zien ;(
En deze zomer duimen we heel hard voor Hongarije. Dus het zal vast nog wel nodig zijn, die kaart.
  Manager PR / Moderator zaterdag 13 maart 2021 @ 19:35:26 #35
269689 crew  Viv
Rust zacht, static
pi_198481752
@Cygne heeft ook een kleuter! :o
Nieuw subforum WEB: webshops van & voor FOK!kers
Ontmoet andere webshophouders & zet je eigen webshop in de schijnwerpers!
pi_198481792
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 19:35 schreef Viv het volgende:
@:Cygne heeft ook een kleuter! :o
Ja, ik snap net uit de tijdmachine. :o
pi_198482362
K
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 19:39 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja, ik snap net uit de tijdmachine. :o
Hoeraaaaa *O*
  zaterdag 13 maart 2021 @ 20:32:28 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198483003
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 12:20 schreef Malteser het volgende:
Hier zijn pistolen ook een no go Quoi maar ik zie dat er veel kleuters om ons heen wel eentje hebben.
“Jij wil geen pistolen en geweren in ons huis toch mama? Dus dan speel ik er wel mee als ik bij vriendjes ben.”

Zijn er hier meer kleuters waarvan paspoort/id-kaart verloopt? Hoe streng zijn de foto regels voor kleuters van 5? Ook niet lachend op de foto en zulks?
Dat weet Max inmiddels ook. Gewoon niet hier en door ons gekocht. Stom, verder ben ik niet zo principieel, maar dit dan wel!

Hoi @Cygne en Wolf!

Oh ik vind het ineens zo snel gaan allemaal. Wat is Max toch grooooooooot. Die zinnen die hij maakt, de onderhandelingen die hij met ons aangaat 8)7 Als we weer eens een huis kopen laten we hem onderhandelen.

Afgelopen week een 10-minuten-gesprek gehad met de juf. Zo trots zijn we! Ze zien 'm sinds september (toen hij begon) groeien op gebied van zelfvertrouwen en assertiviteit en dat is super. Sociaal zit hij als een vis in het water. Hij doet alle taal- en rekenlesjes mee met groep 2 (wtf!), en blijft motorisch zoals we 'm kennen: lekker voorzichtig (al zien we daar ook echt groei). Ofwel: niks te klagen hier behalve een snottebel sinds vrijdag |:(
pi_198483147
Wolf is vooralsnog niet geīnteresseerd in pistolen en zo. Waterpistooltje wel maar verder is het hier auto's, dino's en poppen.

Hij is ook druk bezig met dat hij grote broer wordt. Zoontje van een vriendin zei 'baby zit in de buik van tante Cygne' waarop Wolf zei: 'ik word eindelijk grote broer, net als jij. Ik heb zoooveel gewacht!'
pi_198484025
Wolf O+ welkom en gefeliciteerd *O*

“Mama!!!! Dit is de laatste zaterdag dat ik 5 jaar ben!!” Mijn bijna-niet-meer-kleuter O+
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
pi_198484108
quote:

Sjaak mocht inderdaad niet lachen en moest recht zitten etc. Hij mocht wel zelf zijn naam zetten in het vakje van de handtekening dus die staat nu op zijn paspoort O+ zo tof!
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
  Manager PR / Moderator zaterdag 13 maart 2021 @ 22:50:27 #42
269689 crew  Viv
Rust zacht, static
pi_198486899
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 20:37 schreef Cygne het volgende:
Hij is ook druk bezig met dat hij grote broer wordt. Zoontje van een vriendin zei 'baby zit in de buik van tante Cygne' waarop Wolf zei: 'ik word eindelijk grote broer, net als jij. Ik heb zoooveel gewacht!'
O+
pi_198489799
quote:

Pasfoto-fotograaf hier: tot 6 mag lachen en zijn de regels soepeler. Liever beetje glimlachen, dat verhoogt de kans op goedkeuring. Wel redelijk recht zitten, maar wij doen dat zo vaak dat het altijd wel lukt. Verder niet druk maken over de regels, dat doen wij wel.

Cygne gefeliciteerd!

Ook geen pistolen hier, vind ik vreselijk. Laatst begon hij wel over een 'piewer'.
pi_198520870
Over 2 (2!!! Hoe dan??) dagen is mijn kleuter geen kleuter meer. Ik vind het zo snel gaan. Hij ziet er ineens een stuk ouder en wijzer uit, en gedraagt zich ook zo. Ik snap niet hoe het de laatste maanden ineens zo snel kon gaan. Maar wat is hij leuk geworden, nu hij steeds meer zichzelf kan zijn O+ We snappen hem steeds beter, hij snapt zichzelf wat meer, zit eindelijk op een school waar hij begrepen wordt... Eindelijk, na bijna 6 jaar, kan ik zeggen dat het goed gaat met hem O+ :'(
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
pi_198520906
Wat enorm fijn voor Sjaak en voor jullie Cactus! O+
  maandag 15 maart 2021 @ 21:56:45 #46
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198520929
Wat fijn O+ O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 15 maart 2021 @ 22:40:10 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198521768
Yeehaa voor Sjaak!
pi_198543208
Sjaak is jarig!! *O*

Hij is al lang geen kleuter meer in zijn doen en laten, maar toch vond ik dit altijd nog een fijn topic om mee te schrijven. Sjaak en ik schuiven een topic door, maar ik blijf hier uiteraard meelezen.
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
  woensdag 17 maart 2021 @ 08:26:48 #49
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_198543221
Gefeliciteerd Sjaak *O* *O* *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR / Moderator woensdag 17 maart 2021 @ 08:43:07 #50
269689 crew  Viv
Rust zacht, static
pi_198543423
@MevrouwCactus gefeliciteerd en tot ziens in het volgende topic! O+
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')