abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199854993
Er zijn veel verschillen bij zwemles aanbieders. Als je zelf geen echte voorkeur hebt (of niet denkt dat iets echt wel/niet werkt bij jouw kind) maakt het niet heel veel uit. Ze leren uiteindelijk zwemmen, al is dat op sommige plekken beter dan bij andere. Maar het is maar net wat je eisen daarbij zijn.
Een kind kan pas goed zonder angst leren zwemmen als het durf heeft in het water. Daarom al die spetter spelletjes in het eerste badje ;) Kinderen die niet onder water durven zwemmen krampachtig en krijgen uiteindelijk een probleem bij borstcrawl en onder water zwemmen.
pi_199860569
@Hupje dat vond ik bij onze zwemles ook zo goed. S. heeft eerst een paar maanden het voortraject gedaan en daar spelen ze, springen ze van de kant in het diepe (en worden daar het water uitgevist door de zwemleraar), dat soort dingen. En allemaal op eigen tempo. S. is nu echt heel watervrij.

@Arja maakt toch ook niet uit dat fysiek wat minder snel gaat? S. heeft dat ook heel erg, maar de laatste tijd zie ik hem groeien. Vooral goed de mogelijkheid geven om te kunnen klimmen, rennen, vallen, dan komt het vanzelf wel goed denk ik.
Met ons gaat het goed! We hebben een moeilijke tijd gehad met de jongens, maar nu met het goede weer lijkt het weer wat rustiger.

S. is dit weekend kamperen met opa en oma (wij gaan hem vandaag ophalen). Vrijdag zei oma: ‘Ik denk wel dat het te warm is om met z’n 3 in het bed te liggen.’ S.: ‘Oh..... en waar ga jij dan slapen, oma?’ _O-
Ben benieuwd hoe hij het heeft gehad O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 14 juni 2021 @ 10:22:13 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_199877983
Nou wij zijn het voortraject dit weekend in de tuin maar begonnen, met een hoop gespetter en kabaal in ons zwembad(je) :P
pi_199878101
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:08 schreef Hupje het volgende:
Er zijn veel verschillen bij zwemles aanbieders. Als je zelf geen echte voorkeur hebt (of niet denkt dat iets echt wel/niet werkt bij jouw kind) maakt het niet heel veel uit. Ze leren uiteindelijk zwemmen, al is dat op sommige plekken beter dan bij andere. Maar het is maar net wat je eisen daarbij zijn.
Een kind kan pas goed zonder angst leren zwemmen als het durf heeft in het water. Daarom al die spetter spelletjes in het eerste badje ;) Kinderen die niet onder water durven zwemmen krampachtig en krijgen uiteindelijk een probleem bij borstcrawl en onder water zwemmen.
Oh ja, mijn broer bleef vroeger maar in badje 1 hangen, omdat hij bang was. Wij zijn tegelijkertijd begonnen en ik had al zwemdiploma’s terwijl hij nog steeds in badje 1 zat. Toen hebben mijn ouders hem toch naar een andere zwemschool gedaan met veel 1 op 1 les.
Gelukkig lijkt Willem wat dat betreft op mij, een echte waterrat. :Y Voor de rest is hij een kopie van mijn broer :D
pi_199880421
Ketel kan sinds kort (eindelijk!) zelf fietsen en gaat nu ook af en toe op zijn eigen fiets naar school (ipv bij mij achterop). Maar nu kom ik een nieuw dilemma tegen: hoe doe je dat met speelafspraakjes? De fiets kan daarbij lang niet altijd mee en ik krijg 'm zelf ook moeilijk mee naar huis. Nachtje bij school laten staan dan maar? Is dat gangbaar?
pi_199880526
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:49 schreef lunapuella het volgende:
Ketel kan sinds kort (eindelijk!) zelf fietsen en gaat nu ook af en toe op zijn eigen fiets naar school (ipv bij mij achterop). Maar nu kom ik een nieuw dilemma tegen: hoe doe je dat met speelafspraakjes? De fiets kan daarbij lang niet altijd mee en ik krijg 'm zelf ook moeilijk mee naar huis. Nachtje bij school laten staan dan maar? Is dat gangbaar?
Hier blijft de fiets wel eens bij school ja.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 14 juni 2021 @ 14:01:25 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199880586
Wij gaan de fiets dan later ophalen (of fietsen samen naar het betreffende vriendje). Op school laten is i.v.m. vandalisme hier geen goed idee.
pi_199880839
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:49 schreef lunapuella het volgende:
Hier wel, maar daar worden de hekken ook afgesloten na BSO tijd. Dus geen last met onbekende gasten op het plein.

Maar net zo vaak fietste ik dan met hem achterop via school terug, en dan samen weer fietsend naar huis.
pi_199882870
Willem gaat bij mij achterop als ie na school meteen bij iemand gaat spelen, zo ook als de BSO hem op haalt
pi_199894221
Meefietsen was hier ook geen optie, het vriendje waar het gisteren om ging woont niet op fietsafstand en wordt met de auto gebracht. Maar het kwam uiteindelijk vanzelf goed: we hadden besloten de fiets te laten staan, Ketel stond erop dat we dat aan de juf zouden vertellen, en die bood meteen aan dat we de fiets ook binnen in school mochten zetten. ^O^

En vandaag viert hij alweer zijn zesde verjaardag! *O* Officieel geen kleuter meer gewoon, hoe dan ;(
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:48:39 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_199909086
@lunapuella nog gefeliciteerd!

Max haalde maandagmiddag zijn gele slip met judo :o Geen idee dat dat al zo serieus was voor die kleintjes. Maar hij moest op een mat op het schoolplein even een klasgenootje omver werpen in de ziedende hitte. Zo leuk!

Alleen...........hij is nu gegrepen door de EK. Tijdens elke wedstrijd die we samen kijken zit hij 2 x 45 minuten op schoot eindeloos vragen te stellen, tot en met buitenspel aan toe. Hij vindt het geweldig.

En sja, nu is er een open middag bij een voetbalclub en wil hij gaan kijken. Ik kocht dus vanmorgen voor 8 eurootjes een heel voetbaltenuetje bij de tweedehands winkel en gaf 'm op. Benieuwd hoe dat gaat :D

Mocht het doorgaan dan wordt het kiezen voor 'm. Ik heb vroeger best serieus gevoetbald en vind het echt geweldig (maar probeer intussen alles ook een beetje af te remmen, voor zijn agenda van onze vierjarige :o te vol raakt).
  woensdag 16 juni 2021 @ 12:01:38 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199909226
Even een vraagje tussendoor zonder bijlezen.

Alex is al sinds hij naar de peuterspeelzaal gaat regelmatig ziek. En dan hebben we het over maandelijks, soms tweewekelijks.
Elke verkoudheid die rondwaart pikt hij mee en reageert hij extreem op. Toen hij 2 was had hij een constant aanhoudende hoest, soms tot kotsen aan toe, en daar heeft hij toen salbutamol voor gekregen. Dat hielp direct, dus zonder echte diagnose kreeg hij toen van huisarts de stempel astma. Peuterastma leek het mij dan, want hij was nog te jong voor serieuze diagnose.

Inmiddels is hij ruim 5.5, en is hij nog steeds elke maand minstens twee weken goed verkouden. Het eindigt altijd weer met hoestbuien die hem nachtelijks wakker houden, waardoor hij te uitgeput is om naar school te gaan (als hij al niet te hoesterig is voor school).
Nou, lang verhaal kort: ze beginnen nu op school ook te klagen, en ik vind het supersneu dat hij zoveel mist.
Gelukkig doet hij volgend jaar groep 2 nog een keertje, maar dat kunnen we natuurlijk niet elk jaar gaan doen.

Vorig jaar was ik bij de huisarts om dit te bespreken, maar die gaf aan dat hij er niet echt iets mee kan. Hij had het over allergietests, dat zag ik toen niet zo zitten. Ik had toch een beetje zitten doorhameren dat ik wel een kinderarts wilde zien, en hij heeft toen een verwijzing geschreven, maar ik heb het toen toch gelaten, omdat ik me uiteindelijk echt een aanstellende overbezorgde moeder voelde, en de HA had toch al gezegd dat hij er niks mee kon dus wie ben ik blablabla :')

Heeft iemand ervaring met deze klachten bij kinderen? 't is natuurlijk normaal dat ze vaak ziek zijn enzo, maar 't gaat nu school ook opvallen en hij mist echt heel veel. Veel van school, en veel van 't leven. Lijkt me gewoon niet oké. Maar wat dan? Toch allergietests?
Ik weet 't ff niet meer.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_199909314
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:01 schreef pinquit het volgende:
Even een vraagje tussendoor zonder bijlezen.

Alex is al sinds hij naar de peuterspeelzaal gaat regelmatig ziek. En dan hebben we het over maandelijks, soms tweewekelijks.
Elke verkoudheid die rondwaart pikt hij mee en reageert hij extreem op. Toen hij 2 was had hij een constant aanhoudende hoest, soms tot kotsen aan toe, en daar heeft hij toen salbutamol voor gekregen. Dat hielp direct, dus zonder echte diagnose kreeg hij toen van huisarts de stempel astma. Peuterastma leek het mij dan, want hij was nog te jong voor serieuze diagnose.

Inmiddels is hij ruim 5.5, en is hij nog steeds elke maand minstens twee weken goed verkouden. Het eindigt altijd weer met hoestbuien die hem nachtelijks wakker houden, waardoor hij te uitgeput is om naar school te gaan (als hij al niet te hoesterig is voor school).
Nou, lang verhaal kort: ze beginnen nu op school ook te klagen, en ik vind het supersneu dat hij zoveel mist.
Gelukkig doet hij volgend jaar groep 2 nog een keertje, maar dat kunnen we natuurlijk niet elk jaar gaan doen.

Vorig jaar was ik bij de huisarts om dit te bespreken, maar die gaf aan dat hij er niet echt iets mee kan. Hij had het over allergietests, dat zag ik toen niet zo zitten. Ik had toch een beetje zitten doorhameren dat ik wel een kinderarts wilde zien, en hij heeft toen een verwijzing geschreven, maar ik heb het toen toch gelaten, omdat ik me uiteindelijk echt een aanstellende overbezorgde moeder voelde, en de HA had toch al gezegd dat hij er niks mee kon dus wie ben ik blablabla :')

Heeft iemand ervaring met deze klachten bij kinderen? 't is natuurlijk normaal dat ze vaak ziek zijn enzo, maar 't gaat nu school ook opvallen en hij mist echt heel veel. Veel van school, en veel van 't leven. Lijkt me gewoon niet oké. Maar wat dan? Toch allergietests?
Ik weet 't ff niet meer.
Het klinkt mij als iets om zeker achteraan te gaan.. Er zijn best veel kinderen vaak ziek, maar zó vaak hoort niet meer bij normaal volgens mij.
Wij hebben met jongste alleen 1,5 jaar ellende gehad aan het begin. Maar die kon niet tegen lactose en sinds we dat weten zijn beide kinderen eerder tegen de 2x per jaar dan 2x per maand ziek/verkouden..
Maar misschien zijn er anderen met ervaring?
pi_199909621
Vanuit mijn achtergrond als drogist zou ik ook zeggen, naar de kinderarts. Je kent je eigen kind het beste en moedergevoel moet je altijd volgen. Dit is vaker dan gewoon verkouden en hij heeft er echt last van.
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:16:19 #240
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_199910072
Ik zou zeker naar de huisarts gaan @pinquit. Die kan nl. zeker iets met jou. De klachten houden aan en je kind heeft er hinder van in het dagelijks leven (zelfs school). Even tot 10 tellen en bellen die huisarts, echt :*
pi_199935411
Ik heb een kind wat al een week weigert om te gaan slapen. Steeds de lamp weer aandoen en gaan spelen/boekjes lezen. Hij heeft al een fiks slaaptekort... Op een gegeven moment ben ik door m'n trukendoos heen. Iemand nog tips?
Van te voren douchen, airco op de kamer, beneden een boekje lezen zodat bed is om te slapen, allemaal al geprobeerd.
pi_199935988
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:38 schreef Hupje het volgende:
Ik heb een kind wat al een week weigert om te gaan slapen. Steeds de lamp weer aandoen en gaan spelen/boekjes lezen. Hij heeft al een fiks slaaptekort... Op een gegeven moment ben ik door m'n trukendoos heen. Iemand nog tips?
Van te voren douchen, airco op de kamer, beneden een boekje lezen zodat bed is om te slapen, allemaal al geprobeerd.
Wij gebruiken de Regenboogtrap en die helpt vaak best goed.
pi_199938915
Misschien een luisterboek opzetten Hupje? Lecturama heeft kortere sprookjesachtige verhalen waarbij je prima ergens tussendoor in slaap kunt vallen als een verhaaltje afgelopen is.
pi_199939041
Wat @FlyingFish zegt! Mijn kleuter wilde ook nooit slapen, maar sinds ze een CD speler met bluetooth heeft, staat er elke avond een luisterboek op. Ik gebruik de bluetooth functie heel veel: zet een luisterboek op via mijn telefoon en elk kwartier zet ik het volume een tandje lager, net zolang tot ze slaapt *)
pi_199951160
Wooooow, dat werkt als een trein! T. loopt al weken enorm te klooien bij het naar bed gaan, vanavond heb ik een sprookje aangezet op Spotify en hij was binnen vijf minuten vertrokken. Morgen kijken of het een toevalstreffer was of dat het dan ook weer zo goed werkt!
pi_199955571
Hahaha, hier werkte het ook perfect gisteren O+
  zaterdag 19 juni 2021 @ 11:13:28 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_199957257
Hier werkt het ook alleen ben ik dan Spotify :')

We lezen trouwens Dolfje weerwolfje sinds kort. Niet echt slaapverwekkend, want spannend, maar alsnog slaapt 'ie zo.
  Manager PR/Moderator zaterdag 19 juni 2021 @ 11:21:29 #248
269689 crew  Viv
pi_199957327
ZZ valt niet in slaap tijdens het voorlezen, die luistert veel te aandachtig. O+ Maar het helpt wel om haar wat minder stuiterig te krijgen, ze valt na afloop meestal snel in slaap.
pi_199958070
Wij lezen ook voor, maar dat helpt niet echt bij het in slaap vallen. Hier zijn Coco kan het en Pluk van de Petteflet momenteel favoriet. Otje hebben we al uit. Zo leuk om nu een langer verhaal voor te kunnen lezen!
  zaterdag 19 juni 2021 @ 13:35:33 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199958908
Mijn bijna-kleuter is verzot op Ties en Trijntje momenteel, maar we hebben het laatste boek daarvan bijna uit nu. Wat is een beetje hetzelfde genre qua aandachtsspanne/niveau? Pluk lijkt me leuk maar ik weet niet of dat al lukt. En is Otje makkelijker of moeilijker?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')