Oh ja, mijn broer bleef vroeger maar in badje 1 hangen, omdat hij bang was. Wij zijn tegelijkertijd begonnen en ik had al zwemdiploma’s terwijl hij nog steeds in badje 1 zat. Toen hebben mijn ouders hem toch naar een andere zwemschool gedaan met veel 1 op 1 les.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:08 schreef Hupje het volgende:
Er zijn veel verschillen bij zwemles aanbieders. Als je zelf geen echte voorkeur hebt (of niet denkt dat iets echt wel/niet werkt bij jouw kind) maakt het niet heel veel uit. Ze leren uiteindelijk zwemmen, al is dat op sommige plekken beter dan bij andere. Maar het is maar net wat je eisen daarbij zijn.
Een kind kan pas goed zonder angst leren zwemmen als het durf heeft in het water. Daarom al die spetter spelletjes in het eerste badjeKinderen die niet onder water durven zwemmen krampachtig en krijgen uiteindelijk een probleem bij borstcrawl en onder water zwemmen.
Hier blijft de fiets wel eens bij school ja.quote:Op maandag 14 juni 2021 13:49 schreef lunapuella het volgende:
Ketel kan sinds kort (eindelijk!) zelf fietsen en gaat nu ook af en toe op zijn eigen fiets naar school (ipv bij mij achterop). Maar nu kom ik een nieuw dilemma tegen: hoe doe je dat met speelafspraakjes? De fiets kan daarbij lang niet altijd mee en ik krijg 'm zelf ook moeilijk mee naar huis. Nachtje bij school laten staan dan maar? Is dat gangbaar?
Hier wel, maar daar worden de hekken ook afgesloten na BSO tijd. Dus geen last met onbekende gasten op het plein.quote:Op maandag 14 juni 2021 13:49 schreef lunapuella het volgende:
Ketel kan sinds kort (eindelijk!) zelf fietsen en gaat nu ook af en toe op zijn eigen fiets naar school (ipv bij mij achterop). Maar nu kom ik een nieuw dilemma tegen: hoe doe je dat met speelafspraakjes? De fiets kan daarbij lang niet altijd mee en ik krijg 'm zelf ook moeilijk mee naar huis. Nachtje bij school laten staan dan maar? Is dat gangbaar?
Het klinkt mij als iets om zeker achteraan te gaan.. Er zijn best veel kinderen vaak ziek, maar zó vaak hoort niet meer bij normaal volgens mij.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:01 schreef pinquit het volgende:
Even een vraagje tussendoor zonder bijlezen.
Alex is al sinds hij naar de peuterspeelzaal gaat regelmatig ziek. En dan hebben we het over maandelijks, soms tweewekelijks.
Elke verkoudheid die rondwaart pikt hij mee en reageert hij extreem op. Toen hij 2 was had hij een constant aanhoudende hoest, soms tot kotsen aan toe, en daar heeft hij toen salbutamol voor gekregen. Dat hielp direct, dus zonder echte diagnose kreeg hij toen van huisarts de stempel astma. Peuterastma leek het mij dan, want hij was nog te jong voor serieuze diagnose.
Inmiddels is hij ruim 5.5, en is hij nog steeds elke maand minstens twee weken goed verkouden. Het eindigt altijd weer met hoestbuien die hem nachtelijks wakker houden, waardoor hij te uitgeput is om naar school te gaan (als hij al niet te hoesterig is voor school).
Nou, lang verhaal kort: ze beginnen nu op school ook te klagen, en ik vind het supersneu dat hij zoveel mist.
Gelukkig doet hij volgend jaar groep 2 nog een keertje, maar dat kunnen we natuurlijk niet elk jaar gaan doen.
Vorig jaar was ik bij de huisarts om dit te bespreken, maar die gaf aan dat hij er niet echt iets mee kan. Hij had het over allergietests, dat zag ik toen niet zo zitten. Ik had toch een beetje zitten doorhameren dat ik wel een kinderarts wilde zien, en hij heeft toen een verwijzing geschreven, maar ik heb het toen toch gelaten, omdat ik me uiteindelijk echt een aanstellende overbezorgde moeder voelde, en de HA had toch al gezegd dat hij er niks mee kon dus wie ben ik blablabla![]()
Heeft iemand ervaring met deze klachten bij kinderen? 't is natuurlijk normaal dat ze vaak ziek zijn enzo, maar 't gaat nu school ook opvallen en hij mist echt heel veel. Veel van school, en veel van 't leven. Lijkt me gewoon niet oké. Maar wat dan? Toch allergietests?
Ik weet 't ff niet meer.
Wij gebruiken de Regenboogtrap en die helpt vaak best goed.quote:Op donderdag 17 juni 2021 21:38 schreef Hupje het volgende:
Ik heb een kind wat al een week weigert om te gaan slapen. Steeds de lamp weer aandoen en gaan spelen/boekjes lezen. Hij heeft al een fiks slaaptekort... Op een gegeven moment ben ik door m'n trukendoos heen. Iemand nog tips?
Van te voren douchen, airco op de kamer, beneden een boekje lezen zodat bed is om te slapen, allemaal al geprobeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |