Wat houdt de Ledger hack volgens jou in en op welke wijze beïnvloedt dat de functionaliteit en veiligheid van je Ledger??quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:14 schreef Thrilled het volgende:
Ik heb vorig jaar met Black Friday een Ledger gekocht maar nog niet geactiveerd omdat ik het nog niet de moeite vond.. Op termijn zou ik wel wat willen overhevelen naar cold storage, maar twijfel ik vanwege de Ledger hack.. kzie 'm hierboven ook benoemd worden.. zouden jullie nu nog met Ledger in zee gaan of toch maar een andere manier zoeken?
Als je en bij een retailer hebt gekocht ben je sowieso geen onderdeel van de ledgerhack.quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:14 schreef Thrilled het volgende:
Ik heb vorig jaar met Black Friday een Ledger gekocht maar nog niet geactiveerd omdat ik het nog niet de moeite vond.. Op termijn zou ik wel wat willen overhevelen naar cold storage, maar twijfel ik vanwege de Ledger hack.. kzie 'm hierboven ook benoemd worden.. zouden jullie nu nog met Ledger in zee gaan of toch maar een andere manier zoeken?
Zou kunnen ja, maar daar zijn de centrale banken mee bezig en dat faalt jammerlijk.quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat ik niet goed begrijp aan bitcoin; waarom eigenlijk muntjes op een blockchain? Dat kan toch prima in een database?
Qua functionaliteit werkt de Ledger nog steeds goed. Daar verandert die hack niets aan. Ik gebruik hem zelf ook nog steeds.quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:14 schreef Thrilled het volgende:
Het een op illegale wijze toegang verschaffen tot de database van gebruikers van Ledger t/m juli 2020 (of iets in die richting).quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat houdt de Ledger hack volgens jou in en op welke wijze beïnvloedt dat de functionaliteit en veiligheid van je Ledger??
Je kan natuurlijk wat Bitcoin Cash op je Ledger zetten en als iemand komt met een wrench attack doe je net alsof Roger Ver Jezus is. Als ze dan een Ledger met BCH zien kruipen ze zelf welw eer weg. En dan koop je een Coldcard voor je eigen cold storage.quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:27 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Het een op illegale wijze toegang verschaffen tot de database van gebruikers van Ledger t/m juli 2020 (of iets in die richting).![]()
Ik ben niet bang voor de kwetsbaarheid van het device zelf, maar meer of Ledger in staat is om dit soort hacks in de toekomst wel kan voorkomen. Ik heb niet zo'n zin om een target te worden voor de onderste lagen uit onze samenleving![]()
Nope. Volledige NAW gegevens (straat, huisnummer, postcode etc.)quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:39 schreef Quotidien het volgende:
Ledger hack was alleen namen en emailadressen toch?
Lijkt me vrij waterdicht voor alsnog.
jaquote:Op donderdag 4 maart 2021 15:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat ik niet goed begrijp aan bitcoin; waarom eigenlijk muntjes op een blockchain? Dat kan toch prima in een database?
Trezor wellicht?quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:14 schreef Thrilled het volgende:
Nog niet zo spannend dus.quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:42 schreef Plots het volgende:
[..]
Nope. Volledige NAW gegevens (straat, huisnummer, postcode etc.)
+ in een van de leaks telefoonnummer en wat je gekocht had.quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:42 schreef Plots het volgende:
[..]
Ja, maar dit zegt niks over de Ledger hardware natuurlijk. Die is nog wel veilig toch?quote:Op donderdag 4 maart 2021 15:42 schreef Plots het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 maart 2021 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n beste investering van vandaag
PancakeSocks, oplage van slechts 99 stuks, prijs zit al op 7,75 BNB....
https://bscscan.com/token(...)Ba16DDd01FF37ACF96FD
De UniSocks variant (van UniSwap) is $128k waard
Dat ideequote:Op donderdag 4 maart 2021 20:01 schreef aTypisch het volgende:
[..]kan leuk uitpakken dan voor je
[ afbeelding ]
Genoeg verhalen al van mensen die fysiek bedreigd zijn na aanleiding van deze hack. Er is een hele subreddit voor opgericht: https://www.reddit.com/r/ledgerwalletleak/quote:Op donderdag 4 maart 2021 19:24 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Ja, maar dit zegt niks over de Ledger hardware natuurlijk. Die is nog wel veilig toch?
Het enige risico is dat er eventueel (minieme kans) een crimineel op je adres thuis komt en met een pistool dwingt je Ledger wallet over te geven inclusief seed phrase
Hmmmm, pannenkoekenquote:Op donderdag 4 maart 2021 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n beste investering van vandaag
PancakeSocks, oplage van slechts 99 stuks, prijs zit al op 7,75 BNB....
https://bscscan.com/token(...)Ba16DDd01FF37ACF96FD
De UniSocks variant (van UniSwap) is $128k waard
ja maar je hebt toch niks te verbergen? het is slechts je adres uit een database met een link naar bitcoin??quote:Op donderdag 4 maart 2021 20:32 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Genoeg verhalen al van mensen die fysiek bedreigd zijn na aanleiding van deze hack. Er is een hele subreddit voor opgericht: https://www.reddit.com/r/ledgerwalletleak/
Mijn persoonsgegevens zaten er ook tussen en ik heb allerlei phishing mails, SMS berichten en belletjes van onbekenden gehad. Daarnaast is er ook een poging gedaan tot sim swapping.
Die hele situatie is gewoon zwaar kut.
Goed stuk.quote:Op donderdag 4 maart 2021 23:52 schreef aTypisch het volgende:
leesvoer
Bitcoin vs Ethereum
https://danheld.substack.com/p/bitcoin-vs-ethereum
DAN HELD
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |