abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 maart 2021 @ 22:42:11 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198278086
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik hoop zo erg dat er een ander persoon/personen op de positie van Rutte en Hugo komt na de verkiezingen. Mensen met een frisse blik op de zaak, zij lijken last te hebben van tunnelvisie.
Nou, op basis van de peilingen koersen we wel af op Rutte-IV. Het zou me wel verbazen als De Jonge terugkeert op de plek die ie nu heeft, maar sowieso zijn we daar nog niet meteen vanaf want de formatie zal ook wel even duren. Ik denk niet dat Rutte heel veel haast gaat maken eigenlijk.

Misschien kunnen ze Sander Dekker vragen voor de positie van De Jonge.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 22:42:27 #52
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198278090
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:39 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Heb meer het idee dat het een soort stuivertje wisselen is. Een soort golfbeweging die de besmettingscurve volgt. Ik ken ook weer anderen die nu maar in Nederland het Britse beleid gaan uitvoeren zoals hieronder beschreven:
[..]

Iemand vertelde me ook inderdaad laatst dat ze alleen nog maar een vaste bubbel wil zien of zo. Ik heb best wat aan te merken op het Nederlandse beleid maar ik weet nu ook niet of het veel toevoegt om een soort eigen beleid met eigen regeltjes in elkaar te gaan frbelen. Dat zijn volgens mij een beetje dezelfden die heel graag een vaccin willen, maar dan geen 'Aldi-vaccin' zoals AstraZeneca.
Ja, ik ken een stel wat zo is. Als je op visite bent hebben ze een stoel en zitten ze aan de andere kant van de tafel. Als er iets op tafel staat (chips/m&m's ofzo) staan er meerdere bakjes op tafel, ieder gezin een bakje. Toen we in de zomer ergens naartoe wilden konden zij echt niemand meenemen, want dan zat je in dezelfde auto op minder dan anderhalve meter afstand.

Maar tegelijkertijd wel met 10 verschillende gezinnen per week afspreken. Zo heerlijk hypocriet, ik hou er wel van.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 maart 2021 @ 22:42:42 #53
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_198278095
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er wordt telkens maar gesproken over 2 varianten. Hebben we inmiddels eigenlijk niet 3 varianten, of eigenlijk 4?

Als je de gecombineerde R wil berekenen met de Britse variant en de originele variant, moeten vaccinaties en natuurlijke besmetting daar dan niet in meegenomen worden? Die hebben een gecorrigeerde R van ~0,1.

Je mogelijke populatie aan mensen die besmet kunnen raken is dan tenslotte geen 17,5 miljoen mensen, maar is ineens nog 'maar' 13 miljoen mensen zo'n beetje. Dat is nogal een verschil op de potentile impact lijkt mij.
Typically SARS-CoV-2 will accumulate only two mutations per month among its genome’s 30,000 base pairs; that’s half the rate of an influenza virus, and a quarter of the rate of HIV. But with more than 100 million people infected to date, non-synonymous mutations are inevitable. The bigger issue is determining which mutations actually provide the virus enough of an advantage to increase its spread through the population.

D'r zijn veel meer mutaties, alleen van dus een x aantal varianten is dus getoond dat ze bijvoorbeeld besmettelijker zijn.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_198278106
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

whut? nieuw voor mij, ff niet bijhouden en ze trekken alweer terug, wat een slappe hap die gasten.
yep.. al snap ik ook best dat ze bang zijn voor 4000 Euro boete, als iedereen zou meedoen was het een stuk lastiger voor de handhaving.

https://www.ad.nl/koken-e(...)n-opengaan~aaaa5a1d/

De meesten van de duizenden horeca-ondernemers die morgen hun terrassen openen, zoeken de confrontatie niet op en zetten enkel stoelen en tafels buiten. Toch sluit de organisatie niet uit dat een deel van de terrassen cht opengaat.
Alpha kenny one
  maandag 1 maart 2021 @ 22:44:22 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198278134
Het goede nieuws is overigens wel dat de verkiezingen inmiddels zo dicht zijn genaderd dat we wel met zekerheid kunnen zeggen dat die doorgaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198278155
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:

Misschien kunnen ze Sander Dekker vragen voor de positie van De Jonge.
Ik hoor het al, daar spreekt je onderwijshart.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 maart 2021 @ 22:45:31 #57
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_198278162
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
Het goede nieuws is overigens wel dat de verkiezingen inmiddels zo dicht zijn genaderd dat we wel met zekerheid kunnen zeggen dat die doorgaan.
Niet dat dat iets gaat uitmaken gezien de huidige peilingen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 22:45:43 #58
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198278169
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:42 schreef D_A het volgende:

[..]

Typically SARS-CoV-2 will accumulate only two mutations per month among its genome’s 30,000 base pairs; that’s half the rate of an influenza virus, and a quarter of the rate of HIV. But with more than 100 million people infected to date, non-synonymous mutations are inevitable. The bigger issue is determining which mutations actually provide the virus enough of an advantage to increase its spread through the population.

D'r zijn veel meer mutaties, alleen van dus een x aantal varianten is dus getoond dat ze bijvoorbeeld besmettelijker zijn.
Kuipers en van Dissel spreken telkens over 2 verschillende pandemien, daar kwam mijn 2 varianten vandaan :)

De grap is, tot de vaccins er waren waren al die varianten eigenlijk een non-issue, je hoorde er wel 's iets van en toen werd het weer stil.

Ik bedoelde meer te zeggen, zou je de vaccinaties niet ook moeten tellen als een aparte pandemie, met 1 miljoen mensen die het gehad hebben en een R van 0,1 (want 90% effectief).
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 1 maart 2021 @ 22:45:51 #59
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198278174
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:27 schreef mascara-klodder het volgende:
Niet echt nieuwswaardig ofzo maar vond het wel fijn om te lezen, de (sporadische) oppas van mijn hont is een wappie gebleken op Facebook.

Anti-alles.

Ze is wel heel erg betrokken bij haar wijk en daar kun je je nu elke week gratis laten testen in de kerk.
En dat vermeldt ze dus gewoon wel voor haar mede-wijkgenoten ook al is ze een halve Baudet gebleken :D

Dus helemaal van de realiteit staat ze gelukkig toch niet af :)
pas maar op, dat ze je hont niet laat vaccineren :D
pi_198278180
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:43 schreef falling_away het volgende:

[..]

yep.. al snap ik ook best dat ze bang zijn voor 4000 Euro boete, als iedereen zou meedoen was het een stuk lastiger voor de handhaving.

https://www.ad.nl/koken-e(...)n-opengaan~aaaa5a1d/

De meesten van de duizenden horeca-ondernemers die morgen hun terrassen openen, zoeken de confrontatie niet op en zetten enkel stoelen en tafels buiten. Toch sluit de organisatie niet uit dat een deel van de terrassen cht opengaat.
Een cynischere conclusie is dat het ze sowieso alleen om de aandacht te doen is. Het is een lobby.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198278185
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:45 schreef D_A het volgende:

[..]

Niet dat dat iets gaat uitmaken gezien de huidige peilingen.
Zou het wel geniaal vinden als er toch wat zetels sneuvelen bij de geijkte partijen ipv ze extra zetels krijgen.
Vooral ondernemend Nederland zou wel eens heel anders kunnen gaan stemmen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 1 maart 2021 @ 22:46:57 #62
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198278199
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Met Hugo zijn ego? Die wil de geschiedenisboeken in als de man die Nederland door de coronacrisis loodste. Die wil alles zelf bedenken en uitvoeren.
er was eens een Persco waar Mark en Hugo toch echt vroegen aan het volk om met ideen te komen, zelf wisten ze het niet meer.
pi_198278209
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
Het goede nieuws is overigens wel dat de verkiezingen inmiddels zo dicht zijn genaderd dat we wel met zekerheid kunnen zeggen dat die doorgaan.
Er leek ook maar weinig animo in de media om dit tot een groot hot item te maken, hier en daar een polletje en opiniestukje, dat was het wel.

Gelukkig.
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 22:47:39 #64
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198278213
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]

pas maar op, dat ze je hont niet laat vaccineren :D
Ja, pas maar op! https://www.livescience.com/pets-covid-19-vaccine.html

quote:
"The risk is that, as long as there are these reservoirs, that it starts to pass ... from animal to animal, and then starts to evolve animal-specific strains," Kevin Tyler, editor-in-chief of Virulence and co-author of the editorial, told the wire service PA Media. Then, the strains could "spill back into the human population and you end up essentially with a new virus which is related, which causes the whole thing all over again."

As such, "it is not unthinkable that vaccination of some domesticated animal species might also be necessary to curb the spread of the infection," the authors wrote in the editorial.

However, the authors are not calling for vaccinating dogs and cats against COVID-19 right now, but instead proposing the idea to be considered in the future.
Dan hebben we niet genoeg aan 37 miljoen vaccins, of de hont moet het liefkozend genoemde 'Aldi-vaccin' willen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198278222
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, op basis van de peilingen koersen we wel af op Rutte-IV. Het zou me wel verbazen als De Jonge terugkeert op de plek die ie nu heeft, maar sowieso zijn we daar nog niet meteen vanaf want de formatie zal ook wel even duren. Ik denk niet dat Rutte heel veel haast gaat maken eigenlijk.

Misschien kunnen ze Sander Dekker vragen voor de positie van De Jonge.
Ja, qua vaccineren doen we het oke, maar de voorzichtigheid en alles maar opzij zetten voor het virus :r

Weinig partijen ook die er echt een andere kijk op hebben helaas.
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 22:48:24 #66
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198278230
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

er was eens een Persco waar Mark en Hugo toch echt vroegen aan het volk om met ideen te komen, zelf wisten ze het niet meer.
Ja klopt ja. Wat is daar ook alweer mee gedaan? Zijn die niet allemaal in het ronde archief verdwenen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198278235
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, op basis van de peilingen koersen we wel af op Rutte-IV.
Helaas wel ja.. je vraagt je af hoe het mogelijk is. Veel ondernemers stemmen normaal VVD maar hoe kunnen ze dat nu nog doen, nu hun zaak door dat angstbeleid aan de rand van de afgrond hangt?
Alpha kenny one
  maandag 1 maart 2021 @ 22:50:04 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198278270
quote:
10s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoor het al, daar spreekt je onderwijshart.
Zeker. Als die flapdrol op zorg terechtkomt, dan wordt het in elk geval niet de minister van onderwijs.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198278271
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja klopt ja. Wat is daar ook alweer mee gedaan? Zijn die niet allemaal in het ronde archief verdwenen?
Oh ja, de ideenbus!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198278278
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja klopt ja. Wat is daar ook alweer mee gedaan? Zijn die niet allemaal in het ronde archief verdwenen?
Alle ideen zijn uitgeprint en die gebruiken ze voor op de wc. Niet te glad papier natuurlijk.
pi_198278293
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:48 schreef falling_away het volgende:

[..]

Helaas wel ja.. je vraagt je af hoe het mogelijk is. Veel ondernemers stemmen normaal VVD maar hoe kunnen ze dat nu nog doen, nu hun zaak door dat angstbeleid aan de rand van de afgrond hangt?
Calvinistische zelfkastijding.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 1 maart 2021 @ 22:51:26 #72
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198278298
Minister De Jonge, die rond 19.30 het beraad verliet zei: ,, We hebben al een risico genomen met het openen van het voortgezet onderwijs en het mbo. Om daar bovenop nu al te zeggen: nog meer versoepelingen, dat is wel heel erg lastig. We willen perspectief bieden, maar tegelijk weten we dat er nu op de korte termijn niet veel mogelijk is.”

Zou hij gewoon niet willen beseffen dat wat er nu gebeurt geen versoepelingen zijn? Dat zijn scholieren een dag per week naar school en een paar mensen in een winkel... Als deze week het aantal besmettingen daalt, nav het mooie weer, gaan ze dan nog steeds roepen dat het niet kan?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 maart 2021 @ 22:51:56 #73
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_198278308
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, qua vaccineren doen we het oke, maar de voorzichtigheid en alles maar opzij zetten voor het virus :r

Weinig partijen ook die er echt een andere kijk op hebben helaas.

Eentje moet de eerste zijn op ten duur. Accepteren dat het virus er is en daar nieuw beleid op maken.

Maar daarin wilde Rutte vooral z'n kop niet verliezen met oog op de verkiezingen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_198278317
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een cynischere conclusie is dat het ze sowieso alleen om de aandacht te doen is. Het is een lobby.
Klopt alleen zal dat totaal geen invloed hebben op de besluitvorming van het kabinet
Alpha kenny one
  maandag 1 maart 2021 @ 22:52:33 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198278324
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:48 schreef Anton91 het volgende:
Weinig partijen ook die er echt een andere kijk op hebben helaas.
Dat lijkt overigens een wereldwijd probleem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198278325
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:24 schreef popje het volgende:

[..]

Maar het burgemeestersoverleg weet toch nog niet wat er over een week door het OMT geadviseerd zou worden?
Je kan er gif op innemen dat het OMT een negatief advies geeft over verdere versprekingen. Dat duurt denk ik ook nog wel even aangezien ze zo in hun eigen tunnelvisie zitten.

Het kabinet moet het zelf doen de komende tijd. Maar of ze het durven is een tweede.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 maart 2021 @ 22:53:15 #77
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_198278345
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat lijkt overigens een wereldwijd probleem.
Nah Merkel en Johnson hebben toch wel degelijk exit plannen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 1 maart 2021 @ 22:53:44 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198278354
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:51 schreef popje het volgende:
Zou hij gewoon niet willen beseffen dat wat er nu gebeurt geen versoepelingen zijn?
Ik denk dat Van Dissel en De Jonge serieus van mening zijn dat we verblijd zijn met een groot pakket aan versoepelingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 22:53:52 #79
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198278359
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:51 schreef popje het volgende:
Minister De Jonge, die rond 19.30 het beraad verliet zei: ,, We hebben al een risico genomen met het openen van het voortgezet onderwijs en het mbo. Om daar bovenop nu al te zeggen: nog meer versoepelingen, dat is wel heel erg lastig. We willen perspectief bieden, maar tegelijk weten we dat er nu op de korte termijn niet veel mogelijk is.”

Zou hij gewoon niet willen beseffen dat wat er nu gebeurt geen versoepelingen zijn? Dat zijn scholieren een dag per week naar school en een paar mensen in een winkel... Als deze week het aantal besmettingen daalt, nav het mooie weer, gaan ze dan nog steeds roepen dat het niet kan?
Ik denk dat veel mensen het wel als versoepelingen zien, omdat het zo verkocht is. Het is een soort sigaar uit eigen doos met de avondklok en bezoekbeperking die blijven.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198278364
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:51 schreef D_A het volgende:

[..]

Eentje moet de eerste zijn op ten duur. Accepteren dat het virus er is en daar nieuw beleid op maken.

Maar daarin wilde Rutte vooral z'n kop niet verliezen met oog op de verkiezingen.
Ja, misschien dat er wel een partij mee komt op den duur, na de verkiezingen waar we over 4 jaar op mogen stemmen.
  maandag 1 maart 2021 @ 22:54:11 #81
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198278366
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, op basis van de peilingen koersen we wel af op Rutte-IV. Het zou me wel verbazen als De Jonge terugkeert op de plek die ie nu heeft, maar sowieso zijn we daar nog niet meteen vanaf want de formatie zal ook wel even duren. Ik denk niet dat Rutte heel veel haast gaat maken eigenlijk.

Misschien kunnen ze Sander Dekker vragen voor de positie van De Jonge.
ik denk niet dat iemand zit te wachten op de erfenis van Hugo, zoveel puin ruimen kan niemand.
pi_198278375
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

whut? nieuw voor mij, ff niet bijhouden en ze trekken alweer terug, wat een slappe hap die gasten.
Is ook lastig, zeker in Nederland zit je elkaar toch een beetje aan te staren van: gaan we het doen of niet? Ik merk dat zelf ook, ik kom graag in opstand als ik gewoon op m'n luie reet in een stoel op een terras kan zitten en bier kan drinken, maar dat is het verder ook wel. :D

Blijf het wat dat betreft grappig vinden dat iedereen roept dat we zo'n opstandig en individualistisch volkje zijn, het is juist heel conformistisch. Iedereen is bang om in z'n eentje op het Malieveld te staan met z'n slappe lul in de ene hand, en een bordje met "Frie de piepel" in de andere. Dus niemand wil het eerste schaap over de dam zijn.

Het is veel makkelijker om gewoon die regels te overtreden die toch niet handhaafbaar zijn, zoals 1,5m en groepsgrootte in een vol park. Wat dat betreft zou ik zeggen, veel succes gewenst als je serieus helemaal niks versoepelt. Beetje lekker weer en dan heb je elke week vanaf donderdagmiddag om 13u (dankzij onze part-time cultuur en chille opleidingen met lekker weinig contacturen) tot en met zondagavond hetzelfde geikel in die parken. Weet nou niet of dat het geniale plan van Mark en Hugo is of misschien toch iets anders.
pi_198278377
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:48 schreef falling_away het volgende:
Helaas wel ja.. je vraagt je af hoe het mogelijk is. Veel ondernemers stemmen normaal VVD maar hoe kunnen ze dat nu nog doen, nu hun zaak door dat angstbeleid aan de rand van de afgrond hangt?
Beetje TINA zal het ook wel zijn. Er zullen er ongetwijfeld een paar naar de Eerdmansen van deze wereld overstappen, maar dat zal gerommel in de marge zijn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 1 maart 2021 @ 22:54:37 #84
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198278382
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Je kan er gif op innemen dat het OMT een negatief advies geeft over verdere versprekingen. Dat duurt denk ik ook nog wel even aangezien ze zo in hun eigen tunnelvisie zitten.

Het kabinet moet het zelf doen de komende tijd. Maar of ze het durven is een tweede.
En gezien de formulering van de coronawet kan de Kamer het ook niet afdwingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198278387
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:39 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Heb meer het idee dat het een soort stuivertje wisselen is. Een soort golfbeweging die de besmettingscurve volgt. Ik ken ook weer anderen die nu maar in Nederland het Britse beleid gaan uitvoeren zoals hieronder beschreven:
[..]

Iemand vertelde me ook inderdaad laatst dat ze alleen nog maar een vaste bubbel wil zien of zo. Ik heb best wat aan te merken op het Nederlandse beleid maar ik weet nu ook niet of het veel toevoegt om een soort eigen beleid met eigen regeltjes in elkaar te gaan frbelen. Dat zijn volgens mij een beetje dezelfden die heel graag een vaccin willen, maar dan geen 'Aldi-vaccin' zoals AstraZeneca.
waar slaat dat nou op, ze kunnen prima hun eigen maniertjes vinden in deze situatie, dat jij in een keer duits praat voegt alweer niks toe, heinrich.

en er is niks mis met de aldi of het az-vaccin. ze zijn nog altijd effectiever dan een griep vaccinksi.
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 22:55:04 #86
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198278392
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk dat Van Dissel en De Jonge serieus van mening zijn dat we verblijd zijn met een groot pakket aan versoepelingen.
“We hebben de teugels laten vieren. Verder dan nu is niet slim met de Britse variant in het achterhoofd.”
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 maart 2021 @ 22:55:35 #87
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_198278404
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:54 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

waar slaat dat nou op, ze kunnen prima hun eigen maniertjes vinden in deze situatie, dat jij in een keer duits praat voegt alweer niks toe, heinrich.

en er is niks mis met de aldi of het az-vaccin. ze zijn nog altijd effectiever dan een griep vaccinksi.
Precies. :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_198278417
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk dat Van Dissel en De Jonge serieus van mening zijn dat we verblijd zijn met een groot pakket aan versoepelingen.
De regenten zijn waarschijnlijk van mening dat de belastingslaafjes hen op hun blote knien dienen te danken omdat het hen nog niet behaagd heeft om het gepeupel 24 uur per dag op te hokken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198278424
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:54 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

waar slaat dat nou op, ze kunnen prima hun eigen maniertjes vinden in deze situatie, dat jij in een keer duits praat voegt alweer niks toe, heinrich.

en er is niks mis met de aldi of het az-vaccin. ze zijn nog altijd effectiever dan een griep vaccinksi.
Er is ook helemaal niks met het vaccin en ik gok zeker niet in combinatie met een besmetting. Het enige wat jammer is, is dat er niet zoveel geleverd gaat worden op korte termijn.
  maandag 1 maart 2021 @ 22:57:26 #90
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198278440
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, pas maar op! https://www.livescience.com/pets-covid-19-vaccine.html
[..]

Dan hebben we niet genoeg aan 37 miljoen vaccins, of de hont moet het liefkozend genoemde 'Aldi-vaccin' willen.
LOL, dat "Aldi-vaccin" gaat een begrip worden
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 22:57:41 #91
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198278444
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De regenten zijn waarschijnlijk van mening dat de belastingslaafjes hen op hun blote knien dienen te danken omdat het hen nog niet behaagd heeft om het gepeupel 24 uur per dag op te hokken.
Ohja, dat verhaal ook nog. Dat de ‘stay-at-home order’ nog steeds als alternatief geroepen wordt.

Zo van: gij zult blij zijn, anders mag u de hele dag thuis blijven
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 1 maart 2021 @ 22:57:46 #92
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198278446
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:54 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Is ook lastig, zeker in Nederland zit je elkaar toch een beetje aan te staren van: gaan we het doen of niet? Ik merk dat zelf ook, ik kom graag in opstand als ik gewoon op m'n luie reet in een stoel op een terras kan zitten en bier kan drinken, maar dat is het verder ook wel. :D

Blijf het wat dat betreft grappig vinden dat iedereen roept dat we zo'n opstandig en individualistisch volkje zijn, het is juist heel conformistisch. Iedereen is bang om in z'n eentje op het Malieveld te staan met z'n slappe lul in de ene hand, en een bordje met "Frie de piepel" in de andere. Dus niemand wil het eerste schaap over de dam zijn.

Het is veel makkelijker om gewoon die regels te overtreden die toch niet handhaafbaar zijn, zoals 1,5m en groepsgrootte in een vol park. Wat dat betreft zou ik zeggen, veel succes gewenst als je serieus helemaal niks versoepelt. Beetje lekker weer en dan heb je elke week vanaf donderdagmiddag om 13u (dankzij onze part-time cultuur en chille opleidingen met lekker weinig contacturen) tot en met zondagavond hetzelfde geikel in die parken. Weet nou niet of dat het geniale plan van Mark en Hugo is of misschien toch iets anders.
Geeikel in de parken... LOL en op het Malieveld staan met je slappe lul in je hand... haha
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 1 maart 2021 @ 22:58:26 #93
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198278460
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja klopt ja. Wat is daar ook alweer mee gedaan? Zijn die niet allemaal in het ronde archief verdwenen?
het kwam ze niet uit, dus toch maar weer het OMT volgen,
  maandag 1 maart 2021 @ 22:59:01 #94
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198278471
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het kwam ze niet uit, dus toch maar weer het OMT volgen,
Net een soort van 'ik hoor wat je zegt, MAAR ik luister lekker niet'
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198278500
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:54 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

waar slaat dat nou op, ze kunnen prima hun eigen maniertjes vinden in deze situatie, dat jij in een keer duits praat voegt alweer niks toe, heinrich.

en er is niks mis met de aldi of het az-vaccin. ze zijn nog altijd effectiever dan een griep vaccinksi.
Met Spoetnik-V naar de maan of anders niks. *O*

Nee maar serieus, Aldi-vaccin is niet mijn bewoording h, er zijn gewoon serieus mensen in sommige Europese landen die er hun neus voor ophalen:

twitter


Terwijl het inderdaad prima zou moeten werken. Inmiddels beginnen ze ook hier en daar weer wat terug te krabbelen: https://www.theguardian.c(...)vaccine-for-over-55s

Aangezien dat spul nu op de plank blijft liggen,
pi_198278529
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ohja, dat verhaal ook nog. Dat de ‘stay-at-home order’ nog steeds als alternatief geroepen wordt.

Zo van: gij zult blij zijn, anders mag u de hele dag thuis blijven
Dreigen is meestal een teken van onmacht, in dit geval omdat het aan een harde onderbouwing van de strengste maatregelen nog steeds behoorlijk schort.
pi_198278531
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
Het goede nieuws is overigens wel dat de verkiezingen inmiddels zo dicht zijn genaderd dat we wel met zekerheid kunnen zeggen dat die doorgaan.
Ja hoor we gaan stemmen, het laatste waar ik nou op zit te wachten is politiek, we hebben gewoon nu een generaal nodig , die es ff lekker gaat prikken. LEKKER BELANGRIJK om nu te gaan stemmen. Ik ga toch echt niet naar een superspreadevent toe.Bekijk het maar, Demissionair prima, werken kreng. Straks als er genoeg mensen zich hebben laten inenten, praten we weer politiek.

En nee, je stem gaat niet naar de grootste partij, als je niet gaat stemmen.
Er gebeurt gewoon niets mee, die stem wordt niet gebruikt door een andere partij, het is een riedeeltje dat 99% niet klopt.
pi_198278569
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:01 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ja hoor we gaan stemmen, het laatste waar ik nou op zit te wachten is politiek, we hebben gewoon nu een generaal nodig , die es ff lekker gaat prikken. LEKKER BELANGRIJK om nu te gaan stemmen. Ik ga toch echt niet naar een superspreadevent toe.Bekijk het maar, Demissionair prima, weken kreng. Straks als er genoeg mensen zich hebben laten inenten, praten we weer politiek.

En nee, je stem gaat niet naar de grootste partij, als je niet gaat stemmen.
Er gebeurt gewoon niets mee, die stem wordt niet gebruikt door een andere partij, het is een riedeeltje dat 99% niet klopt.
Superspreader event _O-
Alpha kenny one
pi_198278610
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:03 schreef falling_away het volgende:

[..]

Superspreader event _O-
Lekker met 33 andere mensen in het stemhokje, altijd weer spannend wie de strijd om het stembiljet wint.
pi_198278614
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 23:01 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ja hoor we gaan stemmen, het laatste waar ik nou op zit te wachten is politiek, we hebben gewoon nu een generaal nodig , die es ff lekker gaat prikken. LEKKER BELANGRIJK om nu te gaan stemmen. Ik ga toch echt niet naar een superspreadevent toe.Bekijk het maar, Demissionair prima, werken kreng. Straks als er genoeg mensen zich hebben laten inenten, praten we weer politiek.

En nee, je stem gaat niet naar de grootste partij, als je niet gaat stemmen.
Er gebeurt gewoon niets mee, die stem wordt niet gebruikt door een andere partij, het is een riedeeltje dat 99% niet klopt.
Dan wel een topgeneraal:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')