abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 maart 2021 @ 19:26:12 #1
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198273397
quote:
De Europese Commissie komt al over twee weken met een plan voor een Europees bewijs waarmee de drager kan aantonen te zijn ingeënt tegen COVID-19. Dat moet vrij reizen binnen de Europese Unie, voor werk en voor het plezier, weer mogelijk maken, zegt de commissie.

De nieuwe pas moet er "ruim op tijd voor het volgende reisseizoen in de zomer" kunnen liggen, denkt vicevoorzitter Margaritis Schinas.

De commissie presenteert het voorstel 17 maart. Een week later kunnen premier Mark Rutte en de andere regeringsleiders van de EU-landen zich erover buigen op de Europese top. De lidstaten en het Europees Parlement moeten met het plan instemmen.

De Europese "digitale groene pas" moet straks bewijzen dat de drager is ingeënt tegen of is genezen van COVID-19, verklaarde commissievoorzitter Ursula von der Leyen eerder op de dag. Wie nog niet is geprikt of een besmetting heeft doorgemaakt, zou met de pas kunnen laten zien dat hij of zij is getest.

Nederland ziet in principe geen bezwaar
Zuidelijke EU-landen dringen al langer aan op een 'vaccinatiepaspoort' waarmee ze komende zomer weer toeristen hopen te kunnen verwelkomen. Maar andere lidstaten hebben over zo'n certificaat nog veel vragen, vooral over wat je er dan mee zou mogen.

Dat geldt ook voor Nederland, al ziet het kabinet in principe geen bezwaar tegen het idee. België waarschuwde maandag meteen dat mensen die (nog) niet zijn ingeënt straks niet achtergesteld mogen worden. Privacyorganisaties vragen zich ondertussen af of de gegevens van deelnemers wel veilig zijn.

"Vertrouw ons dit nu maar toe", zegt Schinas. De commissie zet volgens hem alleen door als het veilig kan. Maar doorzetten is belangrijk, omdat anders de gezamenlijke Europese markt uiteenvalt en techreuzen in het gat springen met hun eigen vaccinatiebewijzen.

De tijd dringt
Von der Leyen waarschuwde eerder dat het alleen al drie maanden vergt om het inentingsbewijs technisch mogelijk te maken. Dat betekent dat de tijd dringt, met het zomerseizoen in aantocht. De EU-landen moeten aan de bak om ervoor te zorgen dat ze dan bijvoorbeeld informatie over gevaccineerden kunnen uitwisselen, peperde Von der Leyen hun eerder al in.

Tegen die tijd moet dan wel ook het inenten echt op stoom zijn gekomen. Heel wat EU-regeringsleiders vinden het niet te verkopen om gevaccineerde mensen al meer rechten te geven als veel anderen nog niet eens de kans hebben gehad een prik te halen.

Voor ingeënte mensen weer onbekommerd kunnen reizen moet wel zeker zijn dat gevaccineerden het virus niet kunnen doorgeven. "Maar daarover komen we steeds meer te weten en dat vraagstuk lost zichzelf dus hopelijk op", zegt Von der Leyens woordvoerder.

https://www.nu.nl/coronav(...)inentingsbewijs.html
Kijk, dat zorgpersoneel eerder mag reizen dan de rest, prima, hebben ze verdiend :Y
Maar op deze manier zouden bejaarden en obese mensen dus ook eerder mogen reizen dan jonge en gezonde mensen. Terwijl juist de laatstgenoemde groep een jaar binnen heeft moeten zitten om de risicogroep te beschermen.

Wat vinden we ervan?
pi_198273439
Prima om dit in EU verband aan te pakken.

Zoals ik in een ander topic ook al heb gemeld val ik zelf in geen risicogroep en ben ik gelukkig lichamelijk en geestelijk goed gezond en zal daarom achteraan moeten sluiten buiten de vaccinaties.

Ik vind het prima dat mensen die al eerder dan mij worden gevaccineerd meer kunnen en mogen doen. Fijn voor die mensen en goed voor de economie.

Ik ben niet zo zuur dat ik andere mensen dit misgun.

[ Bericht 42% gewijzigd door rutger05 op 01-03-2021 19:36:20 ]
pi_198273612
Sick dat ze dit in een jaar gelukt is. De natte droom van vele politici voor vele jaren. Chapeau! 😂👍
  maandag 1 maart 2021 @ 19:41:17 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198273834
En over vijf jaar de volgende fase: de niet gevaccineerden naar de Goelag in Rusland waar ze alsnog gevaccineerd worden met Sputnik 5 :)
pi_198273986
Weet iemand die thuis is in internationaal recht of Schengen moet worden opgeheven om dit in te voeren? Dit lijkt me een behoorlijke blokkade op het vrij verkeer van personen door Europa.
pi_198274465
Niet zeuren mensen, in een normaal jaar krijgen wij een dikke 20 miljoen toeristen op bezoek en die heb ik graag Coronavrij.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 1 maart 2021 @ 20:33:45 #7
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_198275210
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:02 schreef halfway het volgende:
Niet zeuren mensen, in een normaal jaar krijgen wij een dikke 20 miljoen toeristen op bezoek en die heb ik graag Coronavrij.
Vaccinatie = coronavrij? :?
Krekker is de bom!
pi_198275269
quote:
"Vertrouw ons dit nu maar toe", zegt Schinas. De commissie zet volgens hem alleen door als het veilig kan. Maar doorzetten is belangrijk, omdat anders de gezamenlijke Europese markt uiteenvalt en techreuzen in het gat springen met hun eigen vaccinatiebewijzen.
:')
  maandag 1 maart 2021 @ 20:45:10 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198275462
Ben benieuwd ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198275486
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:36 schreef Murdera het volgende:

[..]

:')
Oh wauw _O-
pi_198275540
In 2030 hebben we niets meer wat zullen we blij zijn. *O*
  maandag 1 maart 2021 @ 21:12:27 #12
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_198276028
Presenteert de commissie dan ook direct het plan om alle inwoners voor de zomer van vaccin te voorzien? :')
pi_198276029
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:27 schreef rutger05 het volgende:
Prima om dit in EU verband aan te pakken.

Zoals ik in een ander topic ook al heb gemeld val ik zelf in geen risicogroep en ben ik gelukkig lichamelijk en geestelijk goed gezond en zal daarom achteraan moeten sluiten buiten de vaccinaties.

Ik vind het prima dat mensen die al eerder dan mij worden gevaccineerd meer kunnen en mogen doen. Fijn voor die mensen en goed voor de economie.

Ik ben niet zo zuur dat ik andere mensen dit misgun.
Ik niet, we leggen bijna de complete maatschappij stil voor de ouderen zodat de zorg niet overbelast wordt. Als dan blijkt dat diezelfde ouderen vervolgens lang leve de lol weer terrasjes kunnen pakken en op vakantie kunnen terwijl ik als gezonde dertiger nog binnen moet blijven. Fuck dat!

Direct als de risicogroep gevaccineerd is alles zonder beperkingen open gooien. De maatregelen zijn immers om de zorg te ontlasten, niet om Covid19 uit te roeien. De rest vaccineren kan daarna gewoon doorgaan.
pi_198276117
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Vaccinatie = coronavrij? :?
Waar is het nut van het bewijs dan voor?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 1 maart 2021 @ 21:21:02 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198276225
Prima, mits elke burger binnen enkele weken voor vertrek naar een ander EU land een prik kan krijgen.

Als het verkrijgen van zo'n passport afhankelijk blijft van de huidige, trage prikstrategie is er imho sprake van een moderne variant van de Jodenster, waarbij mensen gemarkeerd worden op basis van een eigenschap waar ze zelf geen invloed op hebben.
So we just called him Fred
  maandag 1 maart 2021 @ 21:32:25 #16
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_198276461
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 21:15 schreef halfway het volgende:

[..]

Waar is het nut van het bewijs dan voor?
Dat is precies de vraag. Dat weten we momenteel nog niet.

Vaccinatie zal er sowieso niet voor zorgen dat je niet meer besmet kan worden. Dat staat vast. Het zorgt hooguit dat je niet of weinig last zal hebben na besmetting.

Of vaccinatie de overdraagbaarheid van het virus ook verlaagt is nog onduidelijk en dit zal mogelijk ook kunnen verschillen per vaccin.

Daarnaast weten we niet eens hoe lang zo'n vaccin blijft werken.
Krekker is de bom!
  maandag 1 maart 2021 @ 22:00:05 #17
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_198277128
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 20:36 schreef Murdera het volgende:

[..]

:')
Goed argument ja. Een vaccinatiebewijs omdat er anders mensen geld aan verdienen
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 1 maart 2021 @ 22:05:07 #18
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_198277244
Slecht plan.
pi_198277413
De ziekte rechtvaardigt de maatregel niet.
pi_198277514
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De ziekte rechtvaardigt de maatregel niet.
D66 / de EU vindt van wel
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198277731
"U bent in de zomer welkom als u ingeënt bent"
"wanneer word ik ingeënt?"
"Aan het eind van het jaar"

[ Bericht 3% gewijzigd door HSG op 01-03-2021 22:29:16 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198277847
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:27 schreef rutger05 het volgende:

Ik ben niet zo zuur dat ik andere mensen dit misgun.
Vind je het geen vorm van discriminatie dan?

Het zou alleen eerlijk zijn als iedereen evenveel kansen en mogelijkheden heeft om te worden gevaccineerd.

Je rechten zijn normaal gesproken niet onderworpen aan de toevallige beschikbaarheid van een medisch goedje.

Wat als blijkt dat het vaccin uiteindelijk niet werkt zoals verwacht? Is het paspoort dan nog steeds geldig?

Wat is het plan B?
pi_198280145
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Vind je het geen vorm van discriminatie dan?

Het zou alleen eerlijk zijn als iedereen evenveel kansen en mogelijkheden heeft om te worden gevaccineerd.

Je rechten zijn normaal gesproken niet onderworpen aan de toevallige beschikbaarheid van een medisch goedje.

Wat als blijkt dat het vaccin uiteindelijk niet werkt zoals verwacht? Is het paspoort dan nog steeds geldig?

Wat is het plan B?
Sowieso is discriminatie. Er wordt een mensenrecht geschonden. En de motivatie is dat je mogelijk iemand kan besmetten met en virus dat nauwelijks dodelijk is voor niet risicogroepen.

Als de risicogroepen hun kans gehad hebben op zelfbescherming moet deze hele poppenkast klaar zijn. Die paspoorten zijn helemaal niet nodig, tenzij ze worden weggegooid na 6 maanden.

Maar het zal wel niet... Ik krijg er een naar gevoel van allemaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198280149
Compleet geschift !

Voor je het weet kan je elk jaar een X aantal prikken halen of anders kom je het land niet meer uit en de kroeg niet meer in.

En owja.

quote:
Privacyorganisaties vragen zich ondertussen af of de gegevens van deelnemers wel veilig zijn.

"Vertrouw ons dit nu maar toe", zegt Schinas.
_O- :')

[ Bericht 69% gewijzigd door Sjemmert op 02-03-2021 05:06:13 ]
pi_198280268
Niks minder dan discriminatie.

De overheid bepaalt de volgorde van inenten, en bepaalt daarmee dat tante Bep wel mag reizen en student Leonard niet.

Misschien dat we het er eens over kunnen hebben wanneer iedereen de kans heeft gehad zich te laten inenten. Tot die tijd moet tante Bep dan nu ook maar rekening houden met student Leonard en zich dat reispleziertje onthouden uit solidariteit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')