abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 maart 2021 @ 14:19:55 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198268308
De driedelige documentaireserie Het zaad van Karbaat vertelt het ongelooflijke verhaal van wijlen dokter Jan Karbaat, die in meer dan 65 gevallen zijn patiënten insemineerde met zijn eigen sperma.

Vruchtbaarheidsarts Jan Karbaat had lak aan de regels en gebruikte in zijn kliniek in het geheim eigen zaad om vrouwen te insemineren. Deze documentaire maakt pijnlijk duidelijk hoe één man zo veel levens kon beïnvloeden.

Vruchtbaarheidsarts Jan Karbaat gebruikte in de jaren 80 en 90 in het geheim zijn eigen sperma om tientallen vrouwen te insemineren. Jaren later blijkt hij de biologische vader te zijn van minstens 65 kinderen. De driedelige documentaire Het zaad van Karbaat vertelt hoe dit kon gebeuren en wat dit voor de betrokkenen betekent.

Wat gaat er door je heen als je ineens tientallen broers of zussen blijkt te hebben? Moeders en hun kinderen delen hun verdriet, verwarring en boosheid. Karbaats nakomelingen zijn bang karaktereigenschappen van hun vader te erven en dezelfde morele grenzen te overschrijden. Verder ontmoeten de kinderen elkaar voor het eerst. Dit zorgt bij velen voor een innerlijk conflict met enerzijds herkenning, maar anderzijds angst voor de toekomst.

Vanaf maandag 1 maart, 20.30 uur op NPO 2

Het ongelofelijke verhaal van 'de sjoemeldokter' is complex en elke paar jaar komen er weer nieuwe onthullingen naar boven. Dit is wat we nu weten:
https://www.vpro.nl/programmas/het-zaad-van-karbaat/tijdlijn.html
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 maart 2021 @ 14:23:47 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_198268361
Keur het niet goed, maar kan het wel begrijpen. De wens om een soort tweede Dzjengis Khan te zijn. Vanuit het perspectief van DNA ook erg effectief, zeker omdat al deze kinderen niet op 1 stel ouders hoeven te leunen maar op vele, vele andere paren ouders.

Dank voor de tip, ga het misschien nog wel kijken ook.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 1 maart 2021 @ 14:41:58 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198268599
quote:
80s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:23 schreef Tyr80 het volgende:
Keur het niet goed, maar kan het wel begrijpen. De wens om een soort tweede Dzjengis Khan te zijn. Vanuit het perspectief van DNA ook erg effectief, zeker omdat al deze kinderen niet op 1 stel ouders hoeven te leunen maar op vele, vele andere paren ouders.
Vreemd wereldbeeld heb jij en al helemaal een vreemd idee over medische ethiek. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 maart 2021 @ 14:45:56 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198268642
Oh ja, laatst toevallig een podcast over geluisterd. Wat een verhaal weer.

Edit: The immaculate deception, mocht iemand audio prefereren.
  maandag 1 maart 2021 @ 15:22:22 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_198269125
quote:
85s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Vreemd wereldbeeld heb jij en al helemaal een vreemd idee over medische ethiek. :{
Straffe conclusies trek je daar, is dat met of zonder kristallen bol?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 1 maart 2021 @ 15:58:28 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198269739
quote:
81s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:22 schreef Tyr80 het volgende:

Straffe conclusies trek je daar, is dat met of zonder kristallen bol?
Geen glazen bol nodig. Puur gebaseerd op jouw eigen post in dit topic.
Ben benieuwd of je er nog steeds zo over denkt na het zien van de docu-reeks.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 maart 2021 @ 16:56:07 #7
71048 Tokay
makes your day!
pi_198270666
Ja, ik twijfel dus of ik hiernaar wil gaan kijken.

Ik las het dit weekend in de VPRO Gids en werd gegrepen door het weerzinwekkende verhaal, maar het maakte me tegelijk heel naar (en boos en verdrietig) dat iemand zó slecht en gestoord kan zijn.
De psychische ellende die hij in mensenlevens heeft veroorzaakt, is ronduit misdadig.
Maar het is het wél gebeurd en het mag niet worden verzwegen.

De documentaire zal beslist integer gemaakt zijn, maar wil ik dit wel allemaal weten?
Ik denk dat ik oversla.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_198270671
quote:
9s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:56 schreef Tokay het volgende:
Ja, ik twijfel dus of ik hiernaar wil gaan kijken.

Ik las het dit weekend in de VPRO Gids en werd gegrepen door het weerzinwekkende verhaal, maar het maakte me tegelijk heel naar (en boos en verdrietig) dat iemand zó slecht en gestoord kan zijn.
De psychische ellende die hij in mensenlevens heeft veroorzaakt, is ronduit misdadig.
Maar het is het wél gebeurd en het mag niet worden verzwegen.

De documentaire zal beslist integer gemaakt zijn, maar wil ik dit wel allemaal weten?
Ik denk dat ik oversla.
Gewoon kijken joh
  maandag 1 maart 2021 @ 17:30:06 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198271103
quote:
9s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:56 schreef Tokay het volgende:
Ja, ik twijfel dus of ik hiernaar wil gaan kijken.

Ik las het dit weekend in de VPRO Gids en werd gegrepen door het weerzinwekkende verhaal, maar het maakte me tegelijk heel naar (en boos en verdrietig) dat iemand zó slecht en gestoord kan zijn.
De psychische ellende die hij in mensenlevens heeft veroorzaakt, is ronduit misdadig.
Maar het is het wél gebeurd en het mag niet worden verzwegen.

De documentaire zal beslist integer gemaakt zijn, maar wil ik dit wel allemaal weten?
Ik denk dat ik oversla.
Stond ook een heel artikel over deze docu in De Volkskrant van afgelopen zaterdag.
Dat is voor mij juist een reden om de docu te bekijken en te zien hoezeer de 'slachtoffers' er nog last van hebben.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_198271269
Wat een baas deze man ^O^
pi_198271322
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:40 schreef osodevo het volgende:
Wat een baas deze man ^O^
Je moet er maar blij mee zijn om heel veel nageslacht te hebben door fraude en gesjoemel.
pi_198273592
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:40 schreef osodevo het volgende:
Wat een baas deze man ^O^
Zou zijn moeder dit hebben goedgekeurd?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198274437
Ik heb deze man gekend. Goddank niet als patiënt of vader ;) . Hij was een klant bij mijn voormalige werk, echt hele nare man bah.

In zijn woonplaats was algemeen bekend dat er rare dingen speelden in de kliniek. Het verhaal gaat dat er ook veel kinderen moeten zijn van de tuin/klusjesman van de familie.
Benieuwd naar de docuserie!
  maandag 1 maart 2021 @ 20:17:51 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198274899
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 17:40 schreef osodevo het volgende:
Wat een baas deze man ^O^
Idioot. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 maart 2021 @ 20:21:57 #15
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_198274991
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 15:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Geen glazen bol nodig. Puur gebaseerd op jouw eigen post in dit topic.
Ben benieuwd of je er nog steeds zo over denkt na het zien van de docu-reeks.
Ik belicht 1 facet, van de vele.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_198275207
quote:
9s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:56 schreef Tokay het volgende:
Ja, ik twijfel dus of ik hiernaar wil gaan kijken.

Ik las het dit weekend in de VPRO Gids en werd gegrepen door het weerzinwekkende verhaal, maar het maakte me tegelijk heel naar (en boos en verdrietig) dat iemand zó slecht en gestoord kan zijn.
De psychische ellende die hij in mensenlevens heeft veroorzaakt, is ronduit misdadig.
Maar het is het wél gebeurd en het mag niet worden verzwegen.

De documentaire zal beslist integer gemaakt zijn, maar wil ik dit wel allemaal weten?
Ik denk dat ik oversla.
Snap helemaal wat je bedoelt. Ik word heel onpasselijk en ongelukkig van dit soort achterbaksheid over de ruggen van kwetsbare mensen.

Ik ga het even aankijken.....
  maandag 1 maart 2021 @ 21:21:28 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198276233
Prachtig gefilmd, dat wel.
En wat een foute man. :{w
Seksueel getinte opmerkingen maken tegen vrouwen die voor behandeling bij hem kwamen.
Vrouwen op de behandeltafel aanranden. Klaarkomen op de buik van een vrouw en dat zaad insemineren.
Vrouwen inspuiten met water ("anders verdien ik er niets aan") en heel veel vrouwen insemineren met z'n eigen sperma.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_198276475
En dat sperma bewaren in eigeel uit eieren van zijn eigen kippen..."want zo blijft het het best bewaard in de vriezer"
Ik kon mijn oren niet geloven!
Ga het wel volgen, want het is inderdaad mooi gefilmd, ook door die nagebouwde kliniek-setting.
pi_198278178
Ik vind het een erg goed gemaakte docu.
Die vrouwen die op die onderzoeksbank lagen... brrrrr.... en dan die lachende kop van die karbaat :r
  dinsdag 2 maart 2021 @ 07:56:05 #20
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198280610
Ik vond het persoonlijk niet zo'n beste docu. Mooi creatief gefilmd, dat wel, maar ik vond het verhaal matigjes uit de verf komen.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 07:56:52 #21
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198280617
Oh, er komen nog twee delen.
Vandaar :')
Neem voorgaande post terug.
pi_198283352
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 07:56 schreef herverwijderd het volgende:
Ik vond het persoonlijk niet zo'n beste docu. Mooi creatief gefilmd, dat wel, maar ik vond het verhaal matigjes uit de verf komen.
Dat had ik ook. Er waren veel creatieve shots zoals een kip in de wachtkamer, of een deur met het naambordje 'Karbaat'. Maar inhoudelijk bleef het sterk hangen bij de verhalen van de slachtoffers.

Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om meer onderzoeksgericht te werk te gaan. Waar is Karbaat geboren? Waar heeft hij gestudeerd? Wanneer is hij voor het eerst gaan sjoemelen en frauderen? En ze hadden ook wel aan de slachtoffers kunnen vragen hoe ze precies bij Karbaat terecht zijn gekomen.

Bovendien, als je de advocaat van de slachtoffers uitgebreid aan het woord laat (met toga) doe dat dan ook met de advocaat van Karbaat/zijn nabestaanden. Een advocaat is er om één kant van de zaak te belichten, die is per definitie niet objectief.

Maar goed, het is pas deel één. En ondanks dat het best inhoudelijker had gekund, waren de verhalen interessant. Het heeft mijn interesse gewekt voor deel 2.
pi_198283974
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:07 schreef luxerobots het volgende:
Bovendien, als je de advocaat van de slachtoffers uitgebreid aan het woord laat (met toga) doe dat dan ook met de advocaat van Karbaat/zijn nabestaanden. Een advocaat is er om één kant van de zaak te belichten, die is per definitie niet objectief.

De advocaat van gedaagde is uitgebreid in beeld geweest in toga. Verder wil de familie zelf niet in de aandacht, dat is dan ook eigenlijk het enige wat je van die advocaat in beeld kan brengen. Als de familie niet mee wil werken kan je als hun advocaat slecht wel gaan doen natuurlijk.
pi_198284187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De advocaat van gedaagde is uitgebreid in beeld geweest in toga. Verder wil de familie zelf niet in de aandacht, dat is dan ook eigenlijk het enige wat je van die advocaat in beeld kan brengen. Als de familie niet mee wil werken kan je als hun advocaat slecht wel gaan doen natuurlijk.
Nou, ook dat is niet uitgelegd. Nu zag je beide advocaten in de rechtszaal, maar werd de ene ook nog eens apart geïnterviewd. Er is niet gesteld dat de familie hun advocaat niet geïnterviewd wilde hebben.

Ik vond de informatie uit de uitzending best wel gebrekkig. Zembla doet meer aan journalistiek en Peter R. de Vries wist ook wel van het graven en doorspitten.
pi_198284203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, ook dat is niet uitgelegd. Nu zag je beide advocaten in de rechtszaal, maar werd de ene ook nog eens apart geïnterviewd. Er is niet gesteld dat de familie gezegd heeft dat ze zelfs hun advocaat niet geïnterviewd wilden hebben.

Ik vond de informatie uit de uitzending best wel gebrekkig. Zembla doet meer aan journalistiek en Peter R. de Vries wist ook wel van het graven en doorspitten.
Lees de aftiteling maar eens. Verder is dit pas deel 1 van 3.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 13:22:42 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198284232
Qua kwaliteit vind ik het prima meevallen en ben ik benieuwd naar de volgende twee delen.

Niet voor niets is deze docu van een afstudeerder in de prijzen gevallen:

Miriam Guttmann (1994) is een Nederlandse documentairemaker die in haar werk kwetsbare onderwerpen zoals taboes omtrent seksualiteit en sterfelijkheid verkent. Haar afstudeerfilm van de Nederlandse Filmacademie, Het zaad van Karbaat (2018), won verscheidene internationale prijzen, waaronder Best Student Documentary op het gerenommeerde Palm Springs International Film Festival, de Jury Award op het National Film Festival For Talented Youth en de VPRO-documentaireprijs.

De korte film was te zien op meer dan twintig filmfestivals wereldwijd en werd geselecteerd als een Vimeo Staff Pick. De driedelige vervolgserie van Het zaad van Karbaat is als enige Nederlandse productie dit jaar en eerste Nederlandse serie ooit geselecteerd voor het prestigieuze Sundance Film Festival, waar ze haar wereldpremiëre zal vieren in 2021.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_198284413
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:22 schreef golfer het volgende:
Qua kwaliteit vind ik het prima meevallen en ben ik benieuwd naar de volgende twee delen.
Een mooi portret van de slachtoffers, qua feitelijkheden en situatieschetsen vond ik het mager.

Ik denk dat het vooral komt omdat ervoor gekozen is om de interviewer en de maker(s) buiten beeld te houden en om geen voice-over te gebruiken. Dan ben je dus sterk afhankelijk van wie op beeld wil vertellen. Als iemand niet wil praten, is er een probleem. Net als dat er een probleem is als je andere bevindingen hebt die je niet meteen naar beeld kan vertalen (neem de bevindingen uit een archief). Van teveel teksten in beeld wordt ook niemand blij.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 02-03-2021 14:20:12 ]
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 maart 2021 @ 14:44:55 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_198285344
Ach, stier Herman is naar mij vernoemd.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 2 maart 2021 @ 15:27:19 #29
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_198285901
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:44 schreef tong80 het volgende:
Ach, stier Herman is naar mij vernoemd.

:T
Omdat zijn lever het begaf?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 maart 2021 @ 15:28:16 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_198285922
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 15:27 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Omdat zijn lever het begaf?
Z'n scrotum.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_198288080
Vanavond maar eens terugkijken. @De_Kraam
pi_198291691
Prima aflevering hoor.
pi_198330242
Vond aflevering 2 en 3 niet zo boeiend. Ging alleen maar over de kinderen. Aflevering 1 was de interessantste dat ging over Karbaat zelf.
pi_198406104
Maf dat de kinderen onderling zo'n verschillend gevoel bij hun verwekker hebben.
Zeer boeiende aflevering weer gisteren.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:34:53 #35
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198406201
heb gisteren deel 2 gekeken, vond het een raar einde. Blijkt er nog een deel te komen :')

Wel interessant! Leuke familie wel :D De TROS kan wel inpakken als grootste famlilie van Nederland.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 12:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat had ik ook. Er waren veel creatieve shots zoals een kip in de wachtkamer, of een deur met het naambordje 'Karbaat'. Maar inhoudelijk bleef het sterk hangen bij de verhalen van de slachtoffers.

Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om meer onderzoeksgericht te werk te gaan. Waar is Karbaat geboren? Waar heeft hij gestudeerd? Wanneer is hij voor het eerst gaan sjoemelen en frauderen? En ze hadden ook wel aan de slachtoffers kunnen vragen hoe ze precies bij Karbaat terecht zijn gekomen.

Bovendien, als je de advocaat van de slachtoffers uitgebreid aan het woord laat (met toga) doe dat dan ook met de advocaat van Karbaat/zijn nabestaanden. Een advocaat is er om één kant van de zaak te belichten, die is per definitie niet objectief.

Maar goed, het is pas deel één. En ondanks dat het best inhoudelijker had gekund, waren de verhalen interessant. Het heeft mijn interesse gewekt voor deel 2.
Dit lijkt mij ook zeer boeiend om te weten! Hopelijk in deel 3 nog
pi_198407094
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:34 schreef RedFever007 het volgende:
Dit lijkt mij ook zeer boeiend om te weten! Hopelijk in deel 3 nog
Gaat niet gebeuren.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 10:48:34 #37
37248 BertV
Handgemaakt
pi_198407235
Als designerbaby van eind jaren 70 is het extra interessant om te kijken.

"Mijn" kliniek lijkt minder extreem. Alleen nog maar een tweeling (broer en zus) gevonden.

Maar ook hier;
- dossiers vernietigd.
- Liegen over dezelfde donor bij een tweede kind.
- Waarschijnlijk niks doen met de wensen voor een bepaalde donor. (iig uiterlijk)

[ Bericht 34% gewijzigd door BertV op 09-03-2021 12:13:47 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 15 maart 2021 @ 21:25:34 #38
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198520221
Mijn hemel wat een creap die donor die niet in beeld wilde. :r
Louis ook zo'n vaag figuur. Streven naar zoveel mogelijk nakomelingen, eeuwen na z'n dood moet z'n naam nog genoemd worden. Enge man ook :{

Maar goed, dit is natuurlijk niet alleen bij Karbaat fout gegaan. Benieuwd naar de landelijke cijfers uit andere klinieken.

Schokkend om te zien, dat zeker
  maandag 15 maart 2021 @ 21:38:24 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198520500
Die Louis spoort echt nog steeds niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 15 maart 2021 @ 22:08:36 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198521183
Die arme vrouw uit Zwitserland die pas een paar manden wist dat ze en donorkind is en er achter kwam dat ze al die broertjes en zusjes in Nederland heeft. ;(
Mooi gefilmd, allemaal in het blauw-wit gekleed.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_198524178
Wat een heftige docu was dit, enge mannetjes all over the place :'(
  dinsdag 16 maart 2021 @ 08:51:35 #42
37248 BertV
Handgemaakt
pi_198524520
Uiteindelijk gaat het hier om de superdonoren die de media halen, waarbij er daardoor per definitie al iets mis is.
Ook toen wisten ze natuurlijk dat ze een klein leger nakomelingen creëerde.

De rode draad lijkt "het komt toch niet uit".
Dat geldt voor de zwijgende ouders, doctoren en donoren.

Mijn halfzus heeft onlangs door donordetectives haar biologische vader teruggevonden.
Dit was iemand die een aantal keren in zijn jeugd heeft gedoneerd.
Voor de vergoeding (50 gulden) en uit overtuiging dat alleenstaande moeders zo onafhankelijk konden zijn.

Een hele normale sympathieke man, dus dat kan ook nog steeds.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_198526602
quote:
"donordetectives"
:o
pi_198526701
We zien de man ook aan het werk in opnamen die ooit door Ditteke Mensink zijn gemaakt. Een engerd, vind ik, een creep, maar dat zal door de extra kennis komen. Nog los van eigen zaadgebruik: niets klopte er ethisch en organisatorisch van en in zijn bedrijf. Erotische opmerkingen tegen patiënten; ongewenste intimiteiten; medische noch psychologische screening van andere donoren dan hijzelf; donorcertificaten met gegevens over donoren waar niets van klopte; regelmatig verbranden van grote delen van het archief waardoor sporen van bedrog werden gewist. Verzoeken om geboortekaartjes en foto’s die als trofeeën werden bewaard. Een megalomane idioot, Pater Omnipotens in het diepst van zijn gedachten die schiep naar zijn geweldig evenbeeld. En die postuum struikelde over DNA op zijn steunkousen en tandenborstel. Triest.
https://www.groene.nl/artikel/vaders

En dan ook nog beweren dat vrouwen, liggend in gynealogische houding, om zijn zaad vroegen.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 12:06:05 #45
37248 BertV
Handgemaakt
pi_198527298
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 11:21 schreef Blues het volgende:

[..]

:o
Klinkt officiëler dan het is. Maar zonder hun hadden we het nooit opgelost.

Het is een groepje vrouwen (zelf ook donorkinderen) die er een hobby van gemaakt hebben om via stambomen vaders op te sporen. Het werkt ook wel verslavend, die speurtocht.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')