abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 1 maart 2021 @ 10:13:29 #1
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_198264416
VBL / Piet Velthuizen # 1 - Op naar de Wereldtop!

Piet Velthuizen (Nijmegen, 3 november 1986) is een Nederlands profvoetballer die speelt als doelman. Hij speelde een interland voor het Nederlands voetbalelftal. Op 26 februari 2021 tekende hij een contract tot het eind van dat seizoen bij Fortuna Sittard.

quote:
vrijdag 7 september 2007 10:23 schreef Yozzz het volgende:
Een beetje slungelig, soms uiterst traag maar met de reflexen van een Panter staat Piet Velthuizen in de goal van Vitesse. Met enkele wereldsaves is hij dé man achter onder andere de overwinningen op NEC afgelopen weekend en AZ.

Vorig seizoen stond hij daar ineens. Jong, talentvol en de nieuwe keeper van Vitesse door het vertrek van Wapenaar. Eerst wierp huurling Vladimir Stojkovic nog roet in het eten, maar dit seizoen is Piet terug en beter dan ooit.

Aanbid hier de man die Edwin van der Sar op zal volgen bij Oranje!


quote:
Voetbal Vitesse-doelman lost belofte in
‘Ik wil me richten op de wereldtop’

Piet Velthuizen (20) wordt gezien als een van de grootste Nederlandse keeperstalenten. Met Vitesse is hij nog ongeslagen. Maar hij mikt op veel grotere prestaties.
Het seizoen is pas drie duels oud, maar voor Vitesse-keeper Velthuizen is het nu al een ‘topjaar’. Bij zijn club loopt het momenteel: drie wedstrijden, negen punten en samen met Feyenoord koploper.

Velthuizen zelf heeft zich in zijn prille carrière nog nooit zo sterk gevoeld als tijdens de voorbereiding op dit seizoen. ‘Zowel fysiek als ook geestelijk. Wie staat er met twintig jaar al onder de lat en krijgt een kans van de trainer? Dat zijn er maar weinig.’

Vorig seizoen debuteerde hij vrij plotseling, maar hij belandde even plotsklaps op de bank. Na een reeks van zeven duels onder de lat, gaf De Mos de gehuurde Servische doelman Vladimir Stojkovic speeltijd. ‘Daar ben ik mentaal hard van geworden.’

In het huis van Velthuizen hing al tijden een ongebruikte boksbal. Die kwam toen goed uit. Een paar keer afreageren en hij voelde zich weer goed. Weg agressie, weg adrenaline uit het lichaam. ‘Niemand heeft mij in die tijd horen klagen.’

Thuis is hij rustig. Maar eenmaal in het doel gaat hij ‘los’. ‘Op het veld sla ik om. Ik voel een soort klik en dan ben ik een ander persoon. Zodra ik gras en een bal zie, ben ik verkocht. Ook al loop ik in m’n mooie nette schoenen, als ik een bal zie aankomen van een klein jochie, schiet ik hem terug.’

Vroeger waren zijn hobby’s: voetballen en slapen. Dat laatste had hij ooit eens als 14-jarige opgegeven als zijn vrijetijdsbesteding. Nu brengen andere zaken hem tot rust. Beetje in de tuin werken, stoepje vegen en onkruid wieden. En golfen.

Voetbal is echter de enige bezigheid waar hij echt van onder de indruk is. Stel dat hij gaat golfen en na een halfuur heeft de jeugdige doelman last van zijn arm. ‘Pfff, ik ga naar huis.’ Maar met voetbal niet. ‘Ik blijf maar doortrappen.’

Foppe de Haan maakt indruk op de Vitesse-goalie, ook al heeft hij de bondscoach van Jong Oranje nog maar twee duels meegemaakt. Een gedreven man, ziet hij. ‘Daar houd ik van. Ik ben zelf ook gedreven.’

Hij krijgt complimenten over zijn snelle reflexen en zijn traptechniek, weet hij. ‘Maar ook al zeggen mensen: je bent zo goed, dan nóg wil ik alles verbeteren, want ik ben een perfectionist. Ik wil niet top worden, maar wereldtop. Als je dát wilt bereiken, moet je nóóit tevreden zijn.’

Niet dat Velthuizen zichzelf de hemel inprijst. Een plekje onder de lat bij Vitesse moet hij nog elke dag op de training en in elke wedstrijd verdienen. Een lijn uitstippelen om het uiteindelijke doel - de wereldtop - te bereiken, daar doet hij niet aan. ‘Ik werk niet met lijnen, ik werk van dag tot dag.’

Bij Jong Oranje blijft zijn debuut voorlopig echter uit. Velthuizen moest eerst met Boy Waterman (AZ) en nu met Kenneth Vermeer (Willem II) twee talentvolle keepers voor zich dulden. Morgen in Fredrikstad tegen Jong Noorwegen, waar de beloften van het Nederlandse voetbal een EK-kwalificatiewedstrijd spelen, keept Vermeer hoogstwaarschijnlijk.

‘Maar ik vind hem een fantastische keeper, hoor’, stelt De Haan. ‘Piet is een jongen die echt is, geen denker. Fouten achtervolgen hem niet. De beurt van Piet komt wel.’

Velthuizen: ‘Ik ben niet ongeduldig. Eens komt de eerste keer. Nu, of over drie maanden.’


[ Bericht 0% gewijzigd door RamboDirk op 01-03-2021 11:46:01 ]
  maandag 1 maart 2021 @ 10:15:54 #2
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_198264442


quote:
Velthuizen (34) lost keepersprobleem Fortuna op en keert terug in Eredivisie
Piet Velthuizen keert definitief bij Fortuna Sittard terug in de Eredivisie. De inmiddels 34-jarige doelman tekent een contract voor de rest van het seizoen bij de Limburgers.

Fortuna zocht een nieuwe doelman vanwege de problemen op de keeperspositie. Eerste keus Yanick van Osch is de komende weken door een blessure niet inzetbaar en reservedoelman Alexei Koselev staat op het punt om een transfer te maken.

De clubloze Velthuizen trainde sinds woensdag mee bij Fortuna en maakte in korte tijd genoeg indruk om een contract af te dwingen. De geboren Nijmegenaar is zondag in de uitwedstrijd tegen FC Groningen al inzetbaar.

"De vacante positie is met Piet naar wens opgevuld", zegt technisch manager Sjoerd Ars. "We halen een ervaren doelman binnen, die gepokt en gemazeld is in de Eredivisie. Hij heeft in een paar dagen aangetoond er nog steeds goed op te staan en is erop gebrand om hier een goede prestatie neer te zetten."

Velthuizen speelde laatste wedstrijd in 2017
Velthuizen begon zijn loopbaan in 2006 bij Vitesse en maakte vier jaar later de overstap naar Hércules Alicante. Na een terugkeer bij Vitesse (2011-2016) speelde Velthuizen voor Hapoel Haifa en Omonia Nicosia, waarna hij in de zomer van 2018 bij AZ tekende als reservedoelman. De keeper kwam niet in actie voor de Alkmaarders.

Begin 2020 verkaste Velthuizen naar Telstar, maar mede door blessureleed bleef een debuut voor de Keuken Kampioen Divisie-club uit. De enkelvoudig Oranje-international, die 216 Eredivisie-duels achter zijn naam heeft staan, keepte zijn laatste officiële wedstrijd in december 2017.

Met Fortuna treft Velthuizen een ploeg in vorm. De formatie van trainer Sjors Ultee staat door een sterke reeks op de negende plek met 31 punten. De wedstrijd tegen FC Groningen begint zondag om 14.30 uur.

  maandag 1 maart 2021 @ 10:18:48 #3
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_198264480


quote:
Deceptie voor Velthuizen bij eerste eredivisieduel sinds 2014: ‘Ik voelde bij de warming-up mijn hamstring al’
De rentree van Piet Velthuizen (34) in de eredivisie liep vanmiddag uit op een deceptie. Al na 23 minuten moest de doelman van Fortuna Sittard geblesseerd naar de kant. Alleen Arno van Zwam (die in 1998 al na twee minuten uitviel) haakte als doelman van Fortuna ooit eerder af.


,,Ik was de warming-up aan het doen en we gingen wat lange ballen trappen. Toen raakte ik een bal al niet helemaal lekker en voelde ik al iets bij mijn hamstring waarvan ik dacht: ‘Hé, dat zit niet lekker’", verklaarde Velthuizen voor de camera van ESPN. ,,Toen was het einde warming-up en gingen we naar binnen. Ze hebben het gemobiliseerd en wat heet spul erop gedaan. Het voelde toen wel oké, maar in de wedstrijd schoot ik een bal en schoot het er erger in dan bij de warming-up. Toen moest ik verstandig zijn en vroegtijdig staken.”

Velthuizen kwam afgelopen week, na een korte proefperiode, de Limburgse club versterken omdat eerste doelman Yanick van Osch kampt met een blessure en reservedoelman Alexei Koselev op het punt staat een transfer te maken. Zijn nieuwe avontuur leidde voor de eenmalige Oranje-international vanmiddag dus tot zijn eerste eredivisiewedstrijd sinds 9 november 2014 namens Vitesse tegen Feyenoord.

Of Velthuizen nog had nagedacht om überhaupt niet aan de wedstrijd te beginnen? ,,Je bent blij dat je weer mag keepen en natuurlijk wil je het team zo goed mogelijk helpen. En ja, dan ga je niet zomaar vroegtijdig staken. Ik hoop dat dit niet lang gaat duren, want als er niets kapot is, dan hoop ik dat het niet lang duurt.”

Nadat Velthuizen gewisseld werd bij een 0-0 stand zag hij vanaf de bank toe hoe Fortuna uiteindelijk met 1-0 verloor van FC Groningen. ,,De nul gehouden? Ja, maar daar koop ik niets voor. We hebben drie punten verloren en we hebben weer een lange busreis voor de boeg dus het is vervelend. Dit is niet hoe ik en de ploeg het graag zag.”
  Forum Admin maandag 1 maart 2021 @ 10:35:55 #4
35723 crew  GGMM
pi_198264749
quote:
Op deze foto lijkt het net alsof hij een beetje overgewicht heeft
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 1 maart 2021 @ 11:44:14 #5
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_198265860
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:35 schreef GGMM het volgende:

[..]

Op deze foto lijkt het net alsof hij een beetje overgewicht heeft
Er ligt stof in de thuisgym van zijn villa in Malden. Ook staan er algen in de zwemvijver.
pi_198265892
Ik snap nog wel dat je liever geen keeper opstelt die bezig is met een transfer, maar je hebt toch wel een keeper in de jeugd die (op dit moment) beter is dan dit? :o
pi_198267296
@KingRoland en ik hebben hier erg hard om moeten lachen.
  Trouwste user 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 12:38:24 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_198317376
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:kingroland en ik hebben hier erg hard om moeten lachen.
On topic graag. En hou binnenpretjes binnensteboord.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_198317438
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

On topic graag. En hou binnenpretjes binnensteboord.

:T
Het ging om afgelopen weekend. Een veel te dikke keeper opstellen die meteen grote fouten maakt, en na 20 minuten gewisseld moet worden.


Profclubs in NL O+
  Trouwste user 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 12:43:14 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_198317453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het ging om afgelopen weekend. Een veel te dikke keeper opstellen die meteen grote fouten maakt, en na 20 minuten gewisseld moet worden.

Profclubs in NL O+
Ga het nog effe uitleggen ook. :{

Ik heb harde muziek nodig.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Sport donderdag 4 maart 2021 @ 12:43:34 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198317464
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:35 schreef GGMM het volgende:

[..]

Op deze foto lijkt het net alsof hij een beetje overgewicht heeft
Hij heeft mazzel dat er geen publiek zit, anders had het publiek elke keer PIZZA geroepen gok ik.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Trouwste user 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 12:47:52 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_198317513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hij heeft mazzel dat er geen publiek zit, anders had het publiek elke keer PIZZA geroepen gok ik.
k had er m'n geld op gezet.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 30 maart 2021 @ 16:18:46 #14
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_198765903
quote:
Fortuna zegt contract Velthuizen op en wil door met huurling Tirpan



Het avontuur bij Fortuna Sittard eindigt voor Piet Velthuizen mogelijk al binnen een half jaar. Zijn contract is (formeel) opgezegd.

Velthuizen deed in februari zijn intrede bij Fortuna Sittard, dat vanwege het aanstaande vertrek van Alexei Koselev verlegen zat om een keeper. Zijn debuut voor de Limburgers was geen onverdeeld succes en leidde in de nasleep zelfs tot het vertrek van keepertrainer Sieb Dijkstra.

Het is de vraag of Velthuizen na dit seizoen nog speelt voor Fortuna Sittard. Zijn contract is formeel opgezegd. Dat geldt ook voor Gregoire Amiot, Clint Essers, Djibril Dianessy, Nassim el Ablak, Leroy George, Özgür Aktas en Dimitrios Ioannidis. Conform de richtlijnen moeten spelers met een aflopend contract voor 1 april duidelijkheid krijgen.

Martin Angha en Tesfaldet Tekie blijven wel actief in Limburg. De opties in hun contracten zijn gelicht. 'Ze hebben in de afgelopen periode enorme stappen gemaakt, net als de rest van het team. Het was dan ook een logisch vervolg om de opties in beide contracten te lichten. Tevens zijn we met beide spelers in gesprek over een langer verblijf', aldus technisch manager Sjoerd Ars.

Over huurlingen Samuel Moutoussamy, Mickaël Tirpan, Dario van den Buijs en Dimitrios Emmanouilidis is geen duidelijkheid te geven. Het viertal keert in principe terug naar de clubs, waar hun contract nog doorloopt. 'De komende periode gebruiken we om vooruit te blikken op het nieuwe seizoen en hoe we hier invulling aan willen geven', aldus 'We zijn op dit moment al wel met Mickaël in gesprek om te kijken naar de mogelijkheden.'
  dinsdag 30 maart 2021 @ 16:19:20 #15
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_198765913
quote:
Jammer, geen koddige beelden meer. :{

Hopelijk pikt een mooie club dit buitenkansje nog op.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')