quote:
Zéker als het vorig seizoen al mis ging en de ski's niet alleen langzaam/slecht geprepareerd waren, maar ook nog eens beschadigd door het waxijzer er op een lompe manier af te halen. Ik heb in maart zelf haar ski's staan waxen hier thuis (omdat ze voor langdurige 'opslag' ook een laagje moeten hebben ter bescherming), uiteraard onder haar begeleiding, en zelfs ik kan zo'n waxijzer normaal over een ski halen, gewoon door blijven drukken tot je de hele ski hebt gehad in plaats van 'm er halverwege zijwaarts af drukken.
En zéker in het geval van vandaag, want de ski's waarmee Bruna zo aan de start staat zijn dus niet van haar, maar van Bendika, en daar voelt ze natuurlijk wel de nodige verantwoordelijkheid voor. Maar goed, ze zijn dus gewaxt door dezelfde man die het vorig weekeinde deed (de man van Jaque Mourão), en die weet wél gewoon wat hij doet, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Ik heb d'r niet meer gesproken sinds ze vanmorgen richting parcours vertrok, dus geen idee of alles verder in orde is, maar ik hoop het. Ze had in elk geval vertrouwen in de wedstrijd, maar dat neemt niet weg dat ik echt weer vreselijk zenuwachtig ben

Ik kom overigens uit op 333.85 punten voor Duda. Belangrijkste voor Bruna is daarmee weer duidelijk: vóór Mika (Mirlene Picin) eindigen en betere punten scoren dan die 333. Al het andere is mooi meegenomen, maar minder noodzakelijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval