abonnement Unibet Coolblue
pi_198234911
O+ Welkom in het Nintendo Switch-topic op FOK! O+

Wat is Nintendo Switch?
Nintendo Switch is de nieuwste console van Nintendo en de opvolger van WiiU. De basis van Switch is een tablet-achtig apparaat (6,2 inch scherm, 720p) die je thuis in een docking station zet maar net zo gemakkelijk mee neemt op reis. In de preview trailer wordt het hele concept in iets meer dan drie minuten uitgelegd en beter kunnen wij het ook niet uitleggen.

Tof! Wanneer kan ik ermee spelen?
Sinds 3 maart 2017 is de Switch, die regiovrij is, wereldwijd te koop. In Nederland ligt de prijs op zo'n 329 euro en voor dat geld krijg je de Switch, twee Joycon-controllers, een Joycon Grip, een docking station (met adapter) en een HDMI-kabel. Er wordt geen game meegeleverd tenzij het een speciale bundel betreft (de prijs ligt dan uiteraard wat hoger).

Switch 2019-model
Sinds de zomer van 2019 is er een nieuwe versie van de Nintendo Switch verschenen. Deze heeft vooral een langere batterijduur in handheldmode, zo'n vijf uur tegenover drie van het launch model. De 2019-versie gaat momenteel voor 329 euro en het oude model (mits nog voorradig) is dan vaak een paar tientjes goedkoper.

Switch Lite
Op 20 september verscheen de Switch Lite. Dit is een handheld only variant; zonder losse Joycon en zonder mogelijkheid om op de tv te spelen. De prijs ligt dan ook zo'n 100 euro lager. De Switch Lite is er in vier varianten: Turquoise, Geel, Grijs en een Pokemon limited edition die ietsje duurder is.

Welke games zijn er nu zoal de moeite waard?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerstvolgende grote release


Lijst met User Id-s
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198235457
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:37 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Is die de moeite waard?
Ja, leuke puzzel game, best wel simpel maar zoals al gepost is wordt het relatief eentonig dus niet rushen. ;)

Game voor tussendoor zeg maar, maar het is Toad... O+

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2021 17:03:55 ]
pi_198237593
Verdomme _O-

Had ik gister middels de kortingscode via amazon Captain toad besteld, gezien je die middels een update met zijn tweeën kan spelen, en mijn vriendin die levels leuk vond in 3D world...

Start ik hem net op, blijkt dat ik al een oude save had, en daardoor vrijwel alle levels al 100 procent compleet had, en daarnaast 20 uur erin had zitten _O- heb ik hem dus blijkbaar 2 jaar geleden dus al gekocht, en daarna verkocht te hebben...

:')
pi_198237625
Vroegtijdige dementie is een vreselijk iets... ;(

Sterkte ermee...
pi_198238143
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:21 schreef Aurelius het volgende:
Vroegtijdige dementie is een vreselijk iets... ;(

Sterkte ermee...
Ja, ik voel mij ook wel echt een debiel ;(
pi_198238233
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:20 schreef Vlaggenroof het volgende:
Verdomme _O-

Had ik gister middels de kortingscode via amazon Captain toad besteld, gezien je die middels een update met zijn tweeën kan spelen, en mijn vriendin die levels leuk vond in 3D world...

Start ik hem net op, blijkt dat ik al een oude save had, en daardoor vrijwel alle levels al 100 procent compleet had, en daarnaast 20 uur erin had zitten _O- heb ik hem dus blijkbaar 2 jaar geleden dus al gekocht, en daarna verkocht te hebben...

:')
Er is ook een extra DLC met extra kevels.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_198238482
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:49 schreef Aether het volgende:

[..]

Er is ook een extra DLC met extra kevels.
Ja, die gaan we wel aanschaffen als we het beu zijn. Heb de oude save verwijderd, lekker opnieuw beginnen _O-
pi_198239552
twitter
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198242797
quote:
Ze lagen al snel in de uitverkoop voor ¤20. Had er één gekocht en jaren overgedaan om de ander (alleen cartridge) in behoorlijke staat te vinden.



[ Bericht 26% gewijzigd door Aether op 27-02-2021 23:42:10 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 28 februari 2021 @ 07:35:11 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198244637
Ik heb ze beiden nooit uitgespeeld. In die tijd speelde ik vooral Championship Manager op pc en later dat jaar kwam de GBA.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198245155
quote:
2s.gif Op zondag 28 februari 2021 07:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb ze beiden nooit uitgespeeld. In die tijd speelde ik vooral Championship Manager op pc en later dat jaar kwam de GBA.
Aan Seasons ben ik nooit toegekomen. Overwogen om hem op de 3DS te kopen, maar met Zelda's jubileum dit jaar wacht ik nog even.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_198245701
Ik heb ze beiden op de 3ds maar nooit iets mee gedaan.
pi_198251570
38 euro voor Tropical freeze terwijl ik hem ook op de switch heb..

Doen of niet?

Zit er ook aan te denken misschien de wii U te verkopen. Heb nog 4 spellen ervoor nu :')
pi_198253253
quote:
14s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:03 schreef Vlaggenroof het volgende:
38 euro voor Tropical freeze terwijl ik hem ook op de switch heb..

Doen of niet?

Zit er ook aan te denken misschien de wii U te verkopen. Heb nog 4 spellen ervoor nu :')
Waarom zou je 2x dezelfde game kopen? Of bedoelde je Wii U?

Bijna alle games op de Wii U zijn gelukkig al geport, ik vind dat ding zo vreselijk. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2021 17:19:05 ]
pi_198253507
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:18 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Waarom zou je 2x dezelfde game kopen? Of bedoelde je Wii U?

Bijna alle games op de Wii U zijn gelukkig al geport, ik vind dat ding zo vreselijk. _O-
WiiU inderdaad. Ik heb nu alleen nintendo land, tropical freeze, TP en WW nog.. terwijl ik eerst ook nog mario bros had, 3D world..

Hij staat puur stof te happen, maar hij fungeert ook als eventuele wii, inclusief digitale aankopen. Dus misschien maar niet verkopen
pi_198253548
quote:
14s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:35 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

WiiU inderdaad. Ik heb nu alleen nintendo land, tropical freeze, TP en WW nog.. terwijl ik eerst ook nog mario bros had, 3D world..

Hij staat puur stof te happen, maar hij fungeert ook als eventuele wii, inclusief digitale aankopen. Dus misschien maar niet verkopen
Ik zou het persoonlijk niet doen tenzij je het een geweldige game vind. :P
pi_198253624
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:38 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Ik zou het persoonlijk niet doen tenzij je het een geweldige game vind. :P
Tis meer dat het handiger is om met twee te spelen op de switch, gezien deze ook in de woonkamer staat. De wiiu is wat logger, minder mooi kwa graphics. Ik heb volgens mij ook die versie tot de derde wereld gespeeld dacht ik te herinneren..
pi_198253963
Niemand heeft me verteld hoe vertelt verslavend leuk de switch lite is.... ;');) *O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 28 februari 2021 @ 18:14:46 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198254123
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:18 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Waarom zou je 2x dezelfde game kopen? Of bedoelde je Wii U?

Bijna alle games op de Wii U zijn gelukkig al geport, ik vind dat ding zo vreselijk. _O-
WiiU is top 3 Nintendo consoles, Switch misschien top 5.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198254225
quote:
19s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

WiiU is top 3 Nintendo consoles, Switch misschien top 5.
Op zijn minst heeft het virtual console
pi_198255042
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 18:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Niemand heeft me verteld hoe vertelt verslavend leuk de switch lite is.... ;');) *O*
Hahaha leuk he ! Ik speel nu wel eens stiekem een dagje (of soms eennpaar dagen) niet. Maar ben er zeker 3 maanden aan verslaafd geweest. En ik had maar 1 spel :') Maar het begint weer op te komen mijn verslaving haha. Pak hem al paar weken weer elke dag even.

Leuk dat je het ook zo leuk vind. Welke kleur heb je?
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_198255138
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:02 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Hahaha leuk he ! Ik speel nu wel eens stiekem een dagje (of soms eennpaar dagen) niet. Maar ben er zeker 3 maanden aan verslaafd geweest. En ik had maar 1 spel :') Maar het begint weer op te komen mijn verslaving haha. Pak hem al paar weken weer elke dag even.

Leuk dat je het ook zo leuk vind. Welke kleur heb je?
Oh dat is heiligschennis ;) ! Je hoort elke dag te spelen :P

De blauwe
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_198255431
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh dat is heiligschennis ;) ! Je hoort elke dag te spelen :P

De blauwe
Ja he, ik weet het haha.

Ik heb ook turqoise en thumbgrips bij bol gekocht met de blaadjes van Animal Crossing haha
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_198255907
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:24 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Ja he, ik weet het haha.

Ik heb ook turqoise en thumbgrips bij bol gekocht met de blaadjes van Animal Crossing haha
:P ik ben een na-aper bij deze ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_198256258
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:P ik ben een na-aper bij deze ;)
Ik kies normaal alles zwart/grijs. Maar een collega had ook turqoise. En dje vond ik toch ook wel gaaf. Ik twijfelde dus tussen grijs en dan een hoesje en helemaak met stickers pimpen. Maar ik dacht ik doe es anders.


Ook een beetje na-apen :+
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')