abonnement Unibet Coolblue
pi_198229325
quote:
Eigenaren taalscholen in Rotterdam en Maassluis aangehouden voor fraude met overheidsgeld voor inburgeringsonderwijs

De Recherche Inspectie van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft eerder deze week twee verdachten aangehouden en drie panden doorzicht in Rotterdam en Maassluis. Het gaat om eigenaren van een taalschool die worden verdacht van onder andere valsheid in geschrift en misbruik van overheidsgeld dat bedoeld was voor inburgeringsonderwijs.

De verdachten zouden valse facturen en valse verklaringen over deelname aan cursussen hebben ingediend. Ook zouden er urenverklaringen zijn afgegeven zonder dat is gecontroleerd of de inburgeraar bij de lessen aanwezig was. Daarnaast zouden niet gevolgde lessen zijn gefactureerd en bij DUO gedeclareerd. De taalschool zou cursisten cadeaubonnen en geld hebben gegeven.

Er is beslag gelegd op administratie, computers, telefoons en banktegoeden. De verdachten zijn vrijdag voorgeleid aan de rechter commissaris in Rotterdam en blijven de komende 14 dagen vastzitten.
Gok niet dat dit slechts lokaal nieuws is. Het moet op meerdere plekken in het land spelen. Bij de volgende bezuinigingsronde op het hoger onderwijs weten we in ieder geval nu wel waarom het geld op is.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 09:15:29 #2
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_198229355
Waarschijnlijk wist men niet dat dit niet mocht, alle tekst staat in het Nederlands. Men is gestop om alles in 5 talen uit te delen, wat overigens erg racistisch is.

Verder gaat het om allochtonen dus we moeten dit met de mantel der liefde bedekken, we moeten wel blijven deugen.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 09:42:20 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198229626
We moeten gewoon stoppen met al dat geld uitdelen. Nergens voor nodig. Doe de belasting maar omlaag, dan hebben de mensen ook minder geld nodig.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198230307
Altijd problemen met dit soort door de overheid gesubsidieerde educatie en zorgverlening voor kwetsbare groepen. Het nodigt gewoon uit tot fraude.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 10:50:24 #5
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_198230458
Inburgeringscursussen privatiseren. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')