In de 17e eeuw heetten ze nog Jan Willemsz <Achternaam>, Willem Jansz <Achternaam>, etc.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:30 schreef drakin het volgende:
Of vanaf dat mensen een achternaam wettelijk kregen/moesten hebben
Ik heb het ook niet zelf helemaal uitgezocht, hoor. Staat allemaal online tegenwoordigquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:32 schreef drakin het volgende:
[..]
Mooi ver terug gevonden![]()
Eigenlijk heb ik zelf nooit gezocht, maar mijn opa heeft dat ooit gedaan.
Er zijn maar heel weinig slechteriken die alleen maar slecht hebben gedaan zelfs. In ieder mens zit wel iets goeds.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:34 schreef drakin het volgende:
Niet alle slechteriken hebben enkel slecht gedaan
Dat weet ik, ik heb zelf er nog voor (mee)gezorgd dat dat mogelijk is gewordenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet zelf helemaal uitgezocht, hoor. Staat allemaal online tegenwoordig
Zelfs in hij die niet genoemd mag wordenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er zijn maar heel weinig slechteriken die alleen maar slecht hebben gedaan zelfs. In ieder mens zit wel iets goeds.
Wie is dat dan?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:44 schreef drakin het volgende:
[..]
Zelfs in hij die niet genoemd mag worden
Dat zal dan de uitzondering zijn die de regel bevestigd?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:44 schreef drakin het volgende:
[..]
Zelfs in hij die niet genoemd mag worden
Dat maakt het allemaal wel makkelijkquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet zelf helemaal uitgezocht, hoor. Staat allemaal online tegenwoordig
Met een loep de hele dag naar die oude handschriften staren, je moet er wel wat kennis van hebben om dat uit te vogelen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat maakt het allemaal wel makkelijk
Maar het heeft ook wel wat om zelf de archieven in te duiken.
Het mist hierquote:Op zondag 28 februari 2021 09:25 schreef Chanel5 het volgende:
Goedemorgen![]()
Voor wie het leuk vindt, de cams van Beleef de Lente gaan vandaag weer aan. Het wel een wee van allerlei soorten vogels.
Hier ook veel mist. Ik was al vroeg op pad. Het is behoorlijk koud maar de zonopkomst dat door de mist heen filtert in een stille landschap is wel magisch. Genoten!quote:
Dat kunnen idd mooie plaatjes opleverenquote:Op zondag 28 februari 2021 09:40 schreef Prisha het volgende:
[..]
Hier ook veel mist. Ik was al vroeg op pad. Het is behoorlijk koud maar de zonopkomst dat door de mist heen filtert in een stille landschap is wel magisch. Genoten!
quote:Op zondag 28 februari 2021 09:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat kunnen idd mooie plaatjes opleveren
Heel koud. Had wel muts op maar geen handschoenen. Even opwarmen nu.quote:Op zondag 28 februari 2021 09:50 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Hier ook een beetje maar de zon doet zijn best. Wel koud brrrrr
Ah, je bent me voor! Ik heb net wat zaad klaargelegd.. Paprika's, peper, courgette en komkommer, wil ze vandaag zaaien.quote:Op zondag 28 februari 2021 10:03 schreef Prisha het volgende:
Straks in de tuin verder met mijn project. Nog wat nieuwe dingen aangeleverd gekregen afgelopen week. Ga nu de nieuwe dak frame in elkaar zetten.
En ik heb al wat zaadjes binnen voorgezaaid. In de serre is het warm en licht, zaadjes komen altijd goed op daar.
Die heb ik ook allemaal gezaaid. Tomaatjes ook. Worteltjes en bietjes.quote:Op zondag 28 februari 2021 10:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ah, je bent me voor! Ik heb net wat zaad klaargelegd.. Paprika's, peper, courgette en komkommer, wil ze vandaag zaaien.
Al heb ik nog niet gekeken of de maanstand goed is
Met aardappelen heb ik dit jaar een experimentjequote:Op zondag 28 februari 2021 10:08 schreef Prisha het volgende:
[..]
Die heb ik ook allemaal gezaaid. Tomaatjes ook. Worteltjes en bietjes.
Pootaardappelen moet ik binnenkort ook binnenkrijgen.
Maanstand is prima. Die is altijd prima
Ha dat is me afgelopen jaar overkomen! Ik had de meesten het jaar ervoor geoogst, en een aantal laten zitten.quote:Op zondag 28 februari 2021 10:11 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Met aardappelen heb ik dit jaar een experimentje
Ik heb ze vorig jaar niet geoogst, en ga nu kijken wat er omhoog komt op dat stukje. Ik zie er genoeg liggen net onder het oppervlak.
quote:Op zondag 28 februari 2021 10:13 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ha dat is me afgelopen jaar overkomen! Ik had de meesten het jaar ervoor geoogst, en een aantal laten zitten.
Ik zal niet verklappen hoe het gegaan is, dan kun je het zelf ervaren.
wel in de cementkuip, jij hebt ze in de volle grond. Toch klein verschilletjequote:
Ben je in potjes aan het ontkiemen of op keukenpapier? Anders?quote:Op zondag 28 februari 2021 10:16 schreef Prisha het volgende:
[..]
wel in de cementkuip, jij hebt ze in de volle grond. Toch klein verschilletje
kleine zaaibakkies.quote:Op zondag 28 februari 2021 10:39 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ben je in potjes aan het ontkiemen of op keukenpapier? Anders?
Ik zit te twijfelen hoe ik het zal doen.
quote:Op zondag 28 februari 2021 10:59 schreef Prisha het volgende:
[..]
kleine zaaibakkies.
Vorig jaar beide manieren gedaan en bakkies bevalt het beste.
Deze:
[ link | afbeelding ]
En dus morgenquote:
Yepquote:
ok dan wacht ik nog even een uurtjequote:
Ja was in 5 minuten doorgebroken net hier.quote:Op zondag 28 februari 2021 12:07 schreef shiitake het volgende:
Ik wil zo ook nog gaan fietsen. Het zonnetje komt nu wel door gelukkig.
What's up?quote:Op zondag 28 februari 2021 12:20 schreef marcb1974 het volgende:
*(#$#()$&*#$#*$(#*$(#*($#*#&*&*&^$#&$^#&*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |