abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198213884
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:24 schreef Gia het volgende:
Gisteren bij op1, dacht ik, zat die kroegeigenaar en restaurantseigenaresse. Hij wil tegen de maatregelen in, de terrassen open gooien, zij wil zich aan de maatregelen houden.

Terwijl het er al een jaar over gaat dat de droge horeca, op anderhalve meter, best open had kunnen blijven.

Dus, wat is er op tegen om de horeca open te gooien, natte alleen de terrassen met maatregelen, droge ook binnen, met maatregelen?
Omdat de horeca nou eenmaal enorm gevaarlijk is. Al die tafeltjes op afstand. Vooral in de buitenlucht is het te gevaarlijk. Het is veiliger om met zn allen naar hetzelfde park te gaan. Of om kinderen naar school te sturen in muffe lokalen. Buitensport doen we ook maar niet teveel, want dat is een te groot risico.

De logica O+
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 10:30:09 #277
5428 crew  miss_sly
pi_198213903
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie vertrouwt dit nog?

Ik niet.
Is het alleen betrouwbaar als er de uitspraak komt waarvan jij vindt die dat zou moeten komen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198213906
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net op NU dat de EU lidstaten positief zijn over een vaccinatie paspoort voor travel. Er zijn nog lichte twijfels bij enkele landen en de voorbereiding zou een paar maanden kunnen duren, maar zeer grote kans dat het er gaat komen.

Geen verrassing uiteraard. Maar wat een enorme naai streek voor al die mensen die al een jaar solidariteit tonen voor de mensen die straks wèl alweer mogen reizen. Verhoog je echt je draagvlak mee.

En we hebben de discussie vaker gehad, maar ik snap ook echt niet waarom we niet gewoon kunnen reizen zoals de vorige zomer. Toen hadden we nog niet eens miljoenen gevaccineerden rondlopen.
1 grote fuck you naar de jongeren. Alweer.

Plus dat dit iets tijdelijks hoort te zijn, maar iets blijvends gaat worden. Dit was de eu al een hele tijd van plan en heeft de perfecte smoes gevonden om het door te drukken.

Ik hoop op heel veel opstand hier tegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198213915
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat een verrassing.
Inderdaad. En wat maakt het ook uit, het was allang duidelijk dat de avondklok er hoe dan ook moest komen, en nu ook met alle geweld voorlopig zal blijven. Met coronarisico's heeft het imo niet veel (meer) te maken, met politiek gezichtsverlies en inzet als een machtsmiddel wel. En daar sluiten we dan 17 miljoen mensen 's avonds voor op.
pi_198213924
Vaccinatiepaspoort heeft wel vergaande implicaties natuurlijk. Daarmee draaien we decennia vooruitgang terug als het gaat om de Europese binnengrenzen. Omdat er altijd mensen zijn die niet gevaccineerd kunnen of willen worden. Van die 2e groep kun je van alles vinden maar die 1e bestaat natuurlijk ook. En het zou geen issue moeten zijn als ~80% het wel doet.

Een praktisch gevolg zou kunnen zijn dat je met een EU-paspoort zonder vaccinatie makkelijker Servië of Wit-Rusland binnenkomt dan België, kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Ik snap het nut als tijdelijke maatregel maar als dit een permanent nieuw normaal wordt dan komen we toch slechter de pandemie uit.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:31:41 #281
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198213928
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:19 schreef Zipportal het volgende:
Uitspraak is binnen. Oude avondklok was niks "mis" mee. Dus die boetes blijven ook gewoon staan.

Je verwacht het niet.

https://www.nu.nl/coronav(...)h-niets-mis-was.html
Ik vind vooral de comments weer bizar. Dit zijn de twee met de meeste likes. Juichen dat de avondklok blijft.

quote:
Goed nieuws. Aan allerlei juridische twijfel hebben we nu niets. Kabinet roeit met de riemen die het heeft. En dat gaat niet heel slecht. Volhouden nog maar! Vaccinaties gaan ons er echt uit helpen.
quote:
Yes goed nieuws dit! Nu zijn er twee wetten die het ons verbieden om savonds nog naar buiten te gaan. We mogen van geluk spreken met deze regering die ons gewoon willen behoeden voor de Engelse variant. Moet er niet aan denken dat we straks weer massaal op de ic liggen. Is dit de algemene denkwijze van de bevolking hier? Of mis ik iets?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198213935
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Omdat de horeca nou eenmaal enorm gevaarlijk is. Al die tafeltjes op afstand. Vooral in de buitenlucht is het te gevaarlijk. Het is veiliger om met zn allen naar hetzelfde park te gaan. Of om kinderen naar school te sturen in muffe lokalen. Buitensport doen we ook maar niet teveel, want dat is een te groot risico.

De logica O+
Bier na 20h is pas echt gevaarlijk. En naar buiten na 21h.

De combinatie, die is dodelijk gevaarlijk.
pi_198213938
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is het alleen betrouwbaar als er de uitspraak komt waarvan jij vindt die dat zou moeten komen?
Waarom spreek je mij er alleen op aan als hier nog een aantal zijn die de uitspraak minimaal raar vinden?
1947-2016
pi_198213939
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie vertrouwt dit nog?

Ik niet.
Er is een rare trend gaande dat rechters alleen vertrouwd worden als men het eens is met de uitspraak. Zoals die Willem Engel die geen vertrouwen had in de rechtsstaat, totdat er een uitspraak in zijn voordeel uitviel.

Het is gewoon een complex juridisch vraagstuk of je de noodwet mag gebruiken voor deze maatregel. Met welke juridische argumenten van het Hof ben je het niet eens?
pi_198213942
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zullen wel weer beperkingen worden die enkel bij bepaalde types transport worden afgedwongen. Denk aan luchtvaart.

Vandaar ook goed om het op Europees niveau te regelen, itt de sneltestverplichting nu.
Ik zal al blij zijn als we deze zomer met de auto of trein ergens naar toe kunnen. Al zullen treinen ook wel goed te controleren zijn.

Kan dit jaar al wel afschrijven qua reizen. Alweer. Maar gelukkig mogen de groepen die we hebben beschermd het afgelopen jaar wel gewoon vliegen ed :+
pi_198213956
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net op NU dat de EU lidstaten positief zijn over een vaccinatie paspoort voor travel. Er zijn nog lichte twijfels bij enkele landen en de voorbereiding zou een paar maanden kunnen duren, maar zeer grote kans dat het er gaat komen.

Geen verrassing uiteraard. Maar wat een enorme naai streek voor al die mensen die al een jaar solidariteit tonen voor de mensen die straks wèl alweer mogen reizen. Verhoog je echt je draagvlak mee.

En we hebben de discussie vaker gehad, maar ik snap ook echt niet waarom we niet gewoon kunnen reizen zoals de vorige zomer. Toen hadden we nog niet eens miljoenen gevaccineerden rondlopen.
Als we allemaal een beetje gelijk opgaan in vaccinatiegraad is dit een oplossing voor een niet-bestaand probleem :O
I'll give you something to do
pi_198213978
quote:
Uitspraak is binnen. Oude avondklok was niks "mis" mee. Dus die boetes blijven ook gewoon staan.

Je verwacht het niet.

Haha wat een rechtstaat. Die spoedwet kan dus weer in de prullenbak.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:34:09 #288
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198213987
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:31 schreef Vasilevski het volgende:
Vaccinatiepaspoort heeft wel vergaande implicaties natuurlijk. Daarmee draaien we decennia vooruitgang terug als het gaat om de Europese binnengrenzen. Omdat er altijd mensen zijn die niet gevaccineerd kunnen of willen worden. Van die 2e groep kun je van alles vinden maar die 1e bestaat natuurlijk ook. En het zou geen issue moeten zijn als ~80% het wel doet.

Een praktisch gevolg zou kunnen zijn dat je met een EU-paspoort zonder vaccinatie makkelijker Servië of Wit-Rusland binnenkomt dan België, kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Ik snap het nut als tijdelijke maatregel maar als dit een permanent nieuw normaal wordt dan komen we toch slechter de pandemie uit.
Als Covid straks tot een seizoensgriepje is gereduceerd door de vaccinaties heeft zo'n paspoort ook weinig praktisch nut meer. Het is geen ebola, immers. Maar leuke cashcow weer, uiteraard.
pi_198213990
quote:

Je verwacht het niet.

Viruswaarheid zal wel in cassatie gaan nu. Benieuwd hoe de Hoge Raad hier over denkt.
pi_198213996
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:31 schreef Vasilevski het volgende:

Puur door de politiek en niet door een virus zelf.

Walgelijkheid ten top. Ook omdat de eu al een tijdje bezig was met een vaccinatiepaspoort ten behoeve van de pharma industrie. Gaat al een jaar of 10 namelijk.
1947-2016
pi_198214019
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Die houden ze mooi achter de hand gezien ze daarin ook een dag klok verwerkt hebben. Je weet maar nooit of ze die ooit nodig gaan hebben.
pi_198214025
Misschien stomme vraag maar de mondkapjesplicht loopt af deze maand toch? Ik heb niets gehoord over eventuele verlenging van die regel binnen de spoedwet.
pi_198214032
Staat het vonnis ergens? Ben benieuwd naar de uitgebreide uitleg. Is die heel helder...okay, ben ik de laatste die het met dat Hof oneens is,maar de uitleg 'corona-pandemie geeft genoeg aanleiding' is wel kort door de bocht. Met zo'n brede opvatting vind ik het gevaarlijk worden want daar kan je dan straks elke maatregel wel aan ophangen. 'corona-pandemie geeft genoeg aanleiding is dan niet veel meer dan een kind van 5 wat steeds 'daarom' zegt op de vraag waarom iets is zoals het is.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:36:37 #294
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198214036
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1 grote fuck you naar de jongeren. Alweer.

Plus dat dit iets tijdelijks hoort te zijn, maar iets blijvends gaat worden. Dit was de eu al een hele tijd van plan en heeft de perfecte smoes gevonden om het door te drukken.

Ik hoop op heel veel opstand hier tegen.
Op zich gaat het er om of de avondklok aan de wettelijke voorwaarde voldeed. Als het goed is heeft de rechter dus niet gekeken naar bijvoorbeeld de sociale gevolgen bijvoorbeeld. De EU enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:36:51 #295
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198214041
Laten we afspreken geen vaccinatiepaspoort in te voeren. Vorig jaar - toen er nog geen vaccinaties waren - konden we ook gewoon op vakantie. Waarom willen ze deze onzin nu wel invoeren?

Zou bovendien helemaal belachelijk zijn als mensen met vaccinatie wel mogen reizen en mensen zonder niet. Helemaal als niet iedereen de kans heeft gekregen op een vaccinatie.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198214057
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:35 schreef FL_Freak het volgende:
Misschien stomme vraag maar de mondkapjesplicht loopt af deze maand toch? Ik heb niets gehoord over eventuele verlenging van die regel binnen de spoedwet.
Oh, ik heb er alle vertrouwen in dat die gewoon verlengd wordt. Typisch zo'n ding dat er pas als een van de laatsten weer af gaat, zeker omdat het zo'n zichtbaar iets is.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:37:43 #297
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198214059
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Die houden ze mooi achter de hand gezien ze daarin ook een dag klok verwerkt hebben. Je weet maar nooit of ze die ooit nodig gaan hebben.
Dagklok kan ook gewoon via de wbbbg hoor. En dan hoeft het zelfs niet eens langs de Staten-Generaal.

Maar ze houden het gewoon bij de nieuwe wet, want daar zijn zaken nu gewoon netter in geregeld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198214065
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Puur door de politiek en niet door een virus zelf.

Walgelijkheid ten top. Ook omdat de eu al een tijdje bezig was met een vaccinatiepaspoort ten behoeve van de pharma industrie. Gaat al een jaar of 10 namelijk.
Men vraagt zich niet eens oprecht af wát je nou in feite wint met zo'n paspoort.

Het lijkt alsof het idee van het bestaan ervan op zichzelf al genoeg grond biedt.
I'll give you something to do
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:38:13 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198214066
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Maar dat gaat ook niet gebeuren, want met die spoedwet kunnen ze meer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:38:30 #300
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198214068
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:36 schreef 4-elements het volgende:
Laten we afspreken geen vaccinatiepaspoort in te voeren. Vorig jaar - toen er nog geen vaccinaties waren - konden we ook gewoon op vakantie. Waarom willen ze deze onzin nu wel invoeren?

Zou bovendien helemaal belachelijk zijn als mensen met vaccinatie wel mogen reizen en mensen zonder niet. Helemaal als niet iedereen de kans heeft gekregen op een vaccinatie.
Mooi toch, lekker alle oudjes naar Benidorm, kunnen wij hier feesten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')