Dank je wel!!! Je woorden doen me goed. Het is nog even zoeken hier, maar dat mag.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 08:48 schreef VitaBella het volgende:
Indrukwekkend verhaal HiZ! En fijn dat je nu op de goede weg bent.
@:COTS, schaam je hier alsjeblieft niet voor. Je bent er nu mee bezig en dat is al heel wat. Wat mij persoonlijk veel geholpen heeft na een eetstoornis is de focus op een gezond lijf en levensstijl. Niet de focus op dingen die ik niet mag eten, want ik mág alles eten. Maar waarom zijn deze dingen slecht, wat doen ze precies (of juist niet) voor je lijf?
Die kennis opdoen en ook duidelijk verschil merken in energie na een dag vol suiker, zout en slecht vet helpt mij enorm in het maken van goede keuzes. Omdat ik me ook echt beter voel als ik het niet eet. En uiteraard is er af en toe ruimte voor wat minder bewuste keuzes. Maar wel omdat ík ervoor kies om ze te eten en er vol van geniet. Niet omdat ik geen zin had in koken en het eigenlijk ook niet eens zo lekker smaakte.
Succes in elk geval! Je kunt dit
Jawel!quote:Op zondag 21 maart 2021 11:02 schreef Declan-Harp het volgende:
Seks met je man inplannen, you must be a mom![]()
Hey, ik wil hier toch even op reageren. Want er is nog wel een beetje af te dingen op 'ieder pondje gaat door het mondje'. Het is misschien wel waar, maar die waarheid is niet voor iedereen hetzelfde. Want naast wat je eet is er ook nog de vraag wat jouw lichaam met wat je eet doet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 18:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijstjes ga ik posten na de diëtist trouwens, want dat eetdagboek laat me iig beseffen dat elk pondje door het mondje komt. Ik gaf mijn medicijnen volledig de schuld, maar dat is dikke onzin. Dat zei de huisarts en psychiater ook al, maar ze hebben gelijk besef ik me nu.
Sorry even mijn frustratie uiten.
Ik heb je reactie uitgeprint.. ik vind heel waardevol wat je zegt! En wat knap van je 6 BMI punten, dat is echt een heel groot verschil! Respectquote:Op maandag 22 maart 2021 12:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hey, ik wil hier toch even op reageren. Want er is nog wel een beetje af te dingen op 'ieder pondje gaat door het mondje'. Het is misschien wel waar, maar die waarheid is niet voor iedereen hetzelfde. Want naast wat je eet is er ook nog de vraag wat jouw lichaam met wat je eet doet.
Met de caveat dat ik weet dat ik alleen over mezelf mag praten; voor mij was het sterk beperken van koolhydraten, en me verder niet heel erg druk te maken over calorieën (mijn lichaam vertelt me echt supersnel zelf wel of het teveel is bij de dingen die ik nu wel eet, vaak zelfs tijdens de maaltijd die ik eet) is mijn BMI met 6 punten omlaag gegaan en is het slikken van medicijnen voor diabetes een beetje onzinnig geworden.
Dus ja, ieder pondje gaat door het mondje. Maar voor je het tegen iemand met ernstig overgewicht zegt, moet je wel heel zeker van je zaak zijn over hoe dat pondje van de mond op iemands heupen terecht is gekomen. Want fatshamen is ook fout als je denkt iemand te helpen bij het in de klauwen te krijgen van een eetstoornis. Zelfs als die iemand jezelf is.
tl:dr : je bent niet schuldig CoS.
Is die lekker?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 07:15 schreef Declan-Harp het volgende:
O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 witte bolletjes met vega filet americain (die van de Lidl)
T: Banaan
D: Gebakken aardappelen, spruitjes met pindasaus en vega nuggets
B: Wandelen en hometrainer
Geen idee nog, hoor je straksquote:
Ja wel lekker, al kan ik het niet vergelijken natuurlijkquote:
Ik heb begrepen van mijn vlees eters thuis dat degene van Smaek echt heel goed in de buurt komt van "echte"! Mocht je nog eens wat willen proberen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 11:52 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja wel lekker, al kan ik het niet vergelijken natuurlijkAl 16+ jaar geen filet americain gehad.
Smaakt naar tomaat en mosterd, beetje pittig. Lekkere zachte structuur wel.
Ikzelf niet, maar LPFAN is wel fan (hihaho) van filet americain begreep ikquote:Op dinsdag 23 maart 2021 13:32 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ik heb begrepen van mijn vlees eters thuis dat degene van Smaek echt heel goed in de buurt komt van "echte"! Mocht je nog eens wat willen proberen.
Klopt inderdaad! Die komt erg in de buurt. Ik mag de echte absoluut niet meer hebben dus ik ben al jaren op zoek naar een goeie vega en die is echt lekker!quote:Op dinsdag 23 maart 2021 13:32 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ik heb begrepen van mijn vlees eters thuis dat degene van Smaek echt heel goed in de buurt komt van "echte"! Mocht je nog eens wat willen proberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |