abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_198173982

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198174041
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:22 schreef maan_man het volgende:

[..]

Laten wij voor het gemak even zeggen dat je weinig invloed hebt op de vaccins die worden geleverd. Al valt daar ook van alles over te zeggen. Dan vind ik het eigenlijk een schandaal dat wij nu nog geen lijst hebben van de positief geteste personen, zodat wij deze van de lijst kunnen halen van de mensen die een prik moeten krijgen. Om zo het beperkt aantal prikken die wij hebben optimaal in te zetten.

Al ligt dat natuurlijk ook privacy technisch wat gevoelig. Maar toch, daar is een enorme winst te behalen.
Die lijst is er vast wel, maar gezien de datalekken die voorgekomen zijn kan ik mij voorstellen dat ze die route niet willen bewandelen.
and there was some silence
pi_198174126
Hoe wordt trouwens rekening gehouden in de cijfers met mensen die COVID gehad hebben en herhaaldelijk positief testen. Je kan immers 3 maand na je infectie nog steeds positief testen doordat het RNA nog wel achterblijft. Moet dat percentage mensen niet steeds groter worden en een vertekenend beeld geven? Maw, de cijfers flink onbetrouwbaar maken. Een positieve pcr test is geen diagnose an sich.
pi_198174177
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:33 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe wordt trouwens rekening gehouden in de cijfers met mensen die COVID gehad hebben en herhaaldelijk positief testen. Je kan immers 3 maand na je infectie nog steeds positief testen doordat het RNA nog wel achterblijft. Moet dat percentage mensen niet steeds groter worden en een vertekenend beeld geven? Maw, de cijfers flink onbetrouwbaar maken. Een positieve pcr test is geen diagnose an sich.
Ik hoorde vorige week op de radio iemand van GGD vertellen dat positieve testen tot 8 weken na de eerste sowieso maar tot 1 telling leidt in de cijfers.
[i]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[/i]
pi_198174233
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik hoorde vorige week op de radio iemand van GGD vertellen dat positieve testen tot 8 weken na de eerste sowieso maar tot 1 telling leidt in de cijfers.
Dat valt niet te controleren natuurlijk. Maar vermoedelijk zijn dat vooral de verpleegtehuis / zorgmedewerkers die vaker achter elkaar getest worden.
pi_198174280
Volgens Hugo de Jonge hebben we dit jaar weer een mooie zomer. Zou het?
pi_198174288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:43 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Hugo in ieder geval wel _O-
pi_198174296
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:43 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Met het oog op de verkiezingen een leuke uitspraak.

Vaccineren potverdorie!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 23:47:03 #9
445514 DonDruiper
Ik hou van de vrouwtjes
pi_198174330
quote:
Ik denk dat Hugo met zijn dikke bankrekening altijd wel een mooie zomer heeft.

In tegenstelling tot de mensen die aan de grond zitten door dit beleid.

Die gaan geen leuke zomer hebben.
pi_198174408
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat valt niet te controleren natuurlijk. Maar vermoedelijk zijn dat vooral de verpleegtehuis / zorgmedewerkers die vaker achter elkaar getest worden.
Tuurlijk wel, bsn is toch bekend. Het wordt gezien als dezelfde positieve uitslag. Overigens niet als nog steeds besmettelijk.
[/i]
pi_198174417
quote:
Was het KNMI ook afgelopen zondag bij het Catshuis overleg met hun weer modellen?
pi_198174436
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, bsn is toch bekend. Het wordt gezien als dezelfde positieve uitslag. Overigens niet als nog steeds besmettelijk.
Jawel, maar het komt niet als in de statistieken waarschijnlijk als het klopt wat GGD zegt.
pi_198174443
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Jawel, maar het komt niet als in de statistieken waarschijnlijk als het klopt wat GGD zegt.
Dat zei ik toch?
[/i]
pi_198174460
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zei ik toch?
Haha ja ;) het is laat.
pi_198174752
Ik kijk even naar Jinek. Kijk ik niet vaak, maar ik las daar in dit topic iets over. En het is toch wel mooi om te zien dat niet de hele media een grote applausmachine is.
pi_198174792
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee. Dat mag niet. alleen max 2 op 1,5 meter
Beetje burgerlijke ongehoorzaamheid tonen. En hek op slot doen van het complex zodat er geen boa kan oplopen.

Wat rutte en hugo hebben gedaan in de afgelopen maanden kon ook niet door de beugel.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 24 februari 2021 @ 00:28:42 #17
445514 DonDruiper
Ik hou van de vrouwtjes
pi_198174819
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 00:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beetje burgerlijke ongehoorzaamheid tonen. En hek op slot doen van het complex zodat er geen boa kan oplopen.

Wat rutte en hugo hebben gedaan in de afgelopen maanden kon ook niet door de beugel.
Wij hebben in ons team sinds vanavond 9 assistent-trainers.
pi_198174820
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:35 schreef YourCaptor het volgende:

[..]

Hoogste tijd.
Heb de persconferentie wederom niet gezien, maar lees net de punten. We worden nog steeds beflikkerd met die avondklok en winkelen op afspraak (max 2 man per verdieping, met een max van 6 per uur, hoe verzin je het :') :') ).
Exact. Geen eerlijkheid te vinden.
1947-2016
pi_198174831
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 00:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wij hebben in ons team sinds vanavond 9 assistent-trainers.
:D

Wees creatief.
1947-2016
  woensdag 24 februari 2021 @ 00:31:33 #20
445514 DonDruiper
Ik hou van de vrouwtjes
pi_198174853
Ook leuk die persoonlijke afspraak van Rutte zonder dat de andere kant daar ook maar iets in de melk heeft te brokkelen.

En als het weer de verkeerde kant op gaat, dan kan 'ie zeggen, tja, jullie hebben je niet aan de afspraak gehouden.
pi_198174886
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 00:22 schreef maan_man het volgende:
Ik kijk even naar Jinek. Kijk ik niet vaak, maar ik las daar in dit topic iets over. En het is toch wel mooi om te zien dat niet de hele media een grote applausmachine is.
Ik zit het ook te bekijken. Wat me opvalt is dat standbeeld wat lijkt op Rico Verhoeven. Zit daar al 20 minuten maar nog niks gezegd. Denk dat iedereen zich daar heel veilig voelt met die bodyguard :D

Verder is de sfeer uiterst kritisch op mark, hugo, het beleid en alles er omheen.

Zomaar twee citaten:
'voor de sluiting van contactberoepen in december was geen omt advies. Totaal zelf bedacht door het kabinet zelf bepaald'

'bij het omt was de overtuiging dat de horeca best kon werken met alle maatregelen, de horeca viel ook niet op op de besmettingslijsten. Zelf bepaald door het kabinet zonder omt advies'

Echt gestoord die mark en hugo. Gaat leuk worden bij een eventuele P.E.
1947-2016
  woensdag 24 februari 2021 @ 00:41:47 #22
445514 DonDruiper
Ik hou van de vrouwtjes
pi_198174930
Ik trek die Kuipers ook steeds minder trouwens.
pi_198175031
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 00:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zit het ook te bekijken. Wat me opvalt is dat standbeeld wat lijkt op Rico Verhoeven. Zit daar al 20 minuten maar nog niks gezegd. Denk dat iedereen zich daar heel veilig voelt met die bodyguard :D

Verder is de sfeer uiterst kritisch op mark, hugo, het beleid en alles er omheen.

Zomaar twee citaten:
'voor de sluiting van contactberoepen in december was geen omt advies. Totaal zelf bedacht door het kabinet zelf bepaald'

'bij het omt was de overtuiging dat de horeca best kon werken met alle maatregelen, de horeca viel ook niet op op de besmettingslijsten. Zelf bepaald door het kabinet zonder omt advies'

Ergens vind ik de conclusie dat horeca geen probleem is ook wel bizar als het echt zo is.

Horeca viel niet op bij besmettingslijsten is sowieso een bizarre reden waarom bruine cafes prima open zouden kunnen.

Iedereen snapt dat mensen met een berg alcohol op binnen een echt idee is bij een virus wat zich perfect verspreid wanneer je je voor langere tijd in gesloten ruimtes met teveel mensen bevindt.

Dan heb je het rivm die zeggen "maar de besmettingslijsten laten zien dat het prima kan..."
Andere oorzaken waarom dat zo is worden geeneens meegenomen.

Wereldvreemde figuren met 0,0 mensenkennis en besef hoe de wereld werkt.
Gevangenen van hun eigen modellen en tunnelvisie blijkbaar.
Als zo'n model 2+2=5 aan geeft wordt het nog voor waarheid aangenomen.

Krijg steeds meer het idee dat ze bloedserieus waren met "geen directe vluchten uit Wuhan" en "Carnaval wordt gevierd in kleine groepjes"

Sowieso moeten ze ophouden met in de media aangeven waar zij wel/niet achter stonden. Beperk je puur tot een consulterende rol en zwijg verder ongeacht wat de politiek besluit.
Op deze manier schoffel je de draagvlak alleen maar onderuit.
pi_198175034
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 00:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zomaar twee citaten:

Zo'n parlementaire enquête wordt natuurlijk een show, maar is ook gedoemd om een fiasco te worden door de omvang van het onderwerp. Andere parlementaire enquêtes, zoals de Fyra, Bijlmerramp en Srebrenica kenden natuurlijk een redelijk concreet onderwerp. Maar dat zijn in feit 20 parlementaire enquête in een. Van beschermingsmiddelen, handelen voordat het virus in het land was, tot horeca sluiten, inkopen vaccins,....

[ Bericht 0% gewijzigd door maan_man op 24-02-2021 01:33:36 ]
pi_198175046
quote:
13s.gif Op woensdag 24 februari 2021 00:41 schreef DonDruiper het volgende:
Ik trek die Kuipers ook steeds minder trouwens.
Tja, zolang de sekswerkers nog niet open mogen zal iemand het moeten doen. Nog even volhouden.
  Redactie Sport woensdag 24 februari 2021 @ 00:57:52 #26
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_198175059
Teamsporten mogen voor jongeren tot 27, maar wel voor 9 uur thuis. Dus fuck you als je een kantoorbaan hebt.
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
  woensdag 24 februari 2021 @ 00:58:48 #27
445514 DonDruiper
Ik hou van de vrouwtjes
pi_198175062
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 00:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Teamsporten mogen voor jongeren tot 27, maar wel voor 9 uur thuis. Dus fuck you als je een kantoorbaan hebt.
Wij gaan trainen van 19:00 tot 20:00. Dan nog drie kwartier bieren op het veld.

We hebben sinds vanavond 9 assistent trainers.
pi_198175076
quote:
Verre van optimaal. Maar een beetje Nederlander heeft dan nog een tijdsspannen van een uur of 3 waarbinnen iets kan plus een heel weekend. Het is vooral een grote Fuck you naar een ieder die ouder is dan 27.
pi_198175101
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 01:00 schreef maan_man het volgende:

[..]

Verre van optimaal. Maar een beetje Nederlander heeft dan nog een tijdsspannen van een uur of 3 waarbinnen iets kan plus een heel weekend. Het is vooral een grote Fuck you naar een ieder die ouder is dan 27.
Dit vooral ja. Artikeltje 1 van de grondwet.
  woensdag 24 februari 2021 @ 01:05:22 #30
445514 DonDruiper
Ik hou van de vrouwtjes
pi_198175111
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 01:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit vooral ja. Artikeltje 1 van de grondwet.
Tja.. zit dit inderdaad wel helemaal lekker? Wet technisch gezien?
  woensdag 24 februari 2021 @ 01:08:11 #31
445514 DonDruiper
Ik hou van de vrouwtjes
pi_198175139
Haha die Kuipers die zegt.. "Hou je bij je leest.." _O- _O- _O-

De fucking ironie.. unbelievable. :{
pi_198175201
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 01:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ben benieuwd of er iemand opstaat en er iets mee doet

pi_198175237
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 01:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Toch te eigenlijk te bizar voor woorden als je het 1e artikel met een spoedwetgeving aan de kant kan schuiven?
  woensdag 24 februari 2021 @ 01:28:19 #34
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198175270
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Nee, want er is een spoedwet, die nergens op gebaseerd is maar er wel binnen een dag doorheen gejast is. Maar blijf lekker op het kartel stemmen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 01:30:51 #35
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198175286
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 01:23 schreef smulder1991 het volgende:

[..]

Toch te eigenlijk te bizar voor woorden als je het 1e artikel met een spoedwetgeving aan de kant kan schuiven?
Door een demissionair kabinet. :r Verregaande wetten worden erdoor heen gejast,
pi_198175288
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Vreemde is ook dat discriminatie vaak strafbaar is, maar niet als het gaat om leeftijdsdiscriminatie. 50+ is wel bezig met een wetsvoorstel: https://50pluspartij.nl/a(...)initiatiefwet-50plus.

Zou je een en ander nog civielrechtelijk aan kunnen vechten, lastige weg en je heb bij Engel gezien hoe snel ze gaten kunnen dichten.
pi_198175296
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 22:54 schreef maan_man het volgende:
Van het AD live blog:
[..]

Eerste Kamer trekt een stukje macht naar zich toe. Hopelijk gaan ze die op korte termijn gebruiken.
Nice!
1947-2016
pi_198175588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:47 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik denk dat Hugo met zijn dikke bankrekening altijd wel een mooie zomer heeft.

In tegenstelling tot de mensen die aan de grond zitten door dit beleid.

Die gaan geen leuke zomer hebben.
had je zelf nu een bedrijf of stond je baas op instorten?
  woensdag 24 februari 2021 @ 03:02:39 #39
445514 DonDruiper
Ik hou van de vrouwtjes
pi_198175593
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 02:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

had je zelf nu een bedrijf of stond je baas op instorten?
Gelukkig niet!
pi_198175764
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Viruswaarheid ziet weer een rechtszaak }) ~O> >:)
pi_198175914
quote:
Ik ben er zeker van dat deze door Rutte en de Jonge uigekraamde onzin zeer binnenkort allemaal van de baan is.

Volgende week dinsdag nog slechts 1800 besmettingen per dag, restricties opgeheven.

Dan alleen nog wat social distancing en mondkapjes her en der.
pi_198175939
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 01:31 schreef maan_man het volgende:

[..]

Vreemde is ook dat discriminatie vaak strafbaar is, maar niet als het gaat om leeftijdsdiscriminatie. 50+ is wel bezig met een wetsvoorstel: https://50pluspartij.nl/a(...)initiatiefwet-50plus.

Zou je een en ander nog civielrechtelijk aan kunnen vechten, lastige weg en je heb bij Engel gezien hoe snel ze gaten kunnen dichten.
Zo simpel ligt het niet.

Discriminatie is een fluide begrip wat in essentie gewoon onderscheid maken is op een manier die we niet wenselijk vinden.

Wat niet wenselijk is is nogal een politiek begrip.

Daarnaast, op basis van bijv hersteltijd, of corona patiënten in een ziekenhuis, zou het zomaar kunnen dat een ander ziekenhuis beter bij iemand past vanwege leeftijdsprofiel.

Ik zeg ook maar wat maar men roept wel vlug discriminatie. Ook al zal dat zeker wel voorkomen.. Onderscheid maken, mits afgewogen, is gewoon rationeel en goed.
Hanky Panky Shangai
pi_198175942
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 05:54 schreef Za het volgende:

[..]

Ik ben er zeker van dat deze door Rutte en de Jonge uigekraamde onzin zeer binnenkort allemaal van de baan is.

Volgende week dinsdag nog slechts 1800 besmettingen per dag, restricties opgeheven.

Blijf lekker dromen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198175956
De overheid is paternalistisch bezig als die de risico's van het individu wegneemt terwijl de maatschappij zelf geen last heeft van die risico's.

Na 1 jaar is nog steeds IC capaciteit het zogenoemde zwaard van damocles... Dat valt me meer dan tegen.
Hanky Panky Shangai
  woensdag 24 februari 2021 @ 06:33:43 #45
22565 asco
Los in deze tent
pi_198176042

Daar komen de versoepelingen. Ik verwacht dat het snel zal gaan komende tijd. 👍
  woensdag 24 februari 2021 @ 06:46:52 #46
445514 DonDruiper
Ik hou van de vrouwtjes
pi_198176067
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 05:54 schreef Za het volgende:

[..]

Heb je daar ook onderbouwing voor?

Want dat klinkt namelijk onwaarschijnlijk allemaal.
pi_198176079
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 01:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Anders maken ze wel een spoedwetje als het niet past.
  woensdag 24 februari 2021 @ 07:00:06 #48
445514 DonDruiper
Ik hou van de vrouwtjes
pi_198176095
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 06:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Anders maken ze wel een spoedwetje als het niet past.
Grappig wat je niet allemaal nog voor elkaar kan krijgen als demissionair kabinet
  woensdag 24 februari 2021 @ 07:04:12 #49
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198176104
Ik denk wel dat de (roep) om versoepelingen steeds sterker zal worden en als blijkt dat er (minder) directe noodzaak is, ze niet elke keer drie weken kunnen wachten met allerlei potentiele versoepelingen zoals winkels, sporten en straks terrassen.

Beseffen jullie je trouwens dat 15 maart ook weer een symbolische datum is? De dag dat vorig jaar de lockdown een soort van echt inging...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198176119
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 07:04 schreef popje het volgende:
Ik denk wel dat de (roep) om versoepelingen steeds sterker zal worden en als blijkt dat er (minder) directe noodzaak is, ze niet elke keer drie weken kunnen wachten met allerlei potentiele versoepelingen zoals winkels, sporten en straks terrassen.

Beseffen jullie je trouwens dat 15 maart ook weer een symbolische datum is? De dag dat vorig jaar de lockdown een soort van echt inging...
Ja dat zal zeker gebeuren.
Maar nu wordt het "risico van de versoepelingen" bij de burger neergelegd omdat ze zich anders niet aan de "afspraak met rutte" houden.
Persoonlijk hou ik er een nare bijsmaak aan over. Het is alsof je vroeger een "afspraak met je ouders" moest maken.

Daarnaast hebben de versoepelingen persoonlijk geen enkel effect, dus de facto nog steeds deze situaties als 18 december nota bene.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')