abonnement Unibet Coolblue
pi_198163110
Welkom in de slowchat reeks van COR.

Wil je dingen bespreken die offtopic in de andere topics, ga lekker je gang! Je mag hier gifjes plaatsen, meme's plaatsen, grappige dingen en dagcijfers raden. Zo lang je je ook aan de algemene Fok regels houdt. Dus lief voor elkaar zijn. Geen nazi/bloot etc. content. O+




Iedereen is welkom hier! En pak er een drankje bij c_/
Definitely not CIA
pi_198163141
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:58 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

de keuken is lekker, de rest vind ik meh.
Nouhou.... ik had een (hele mooie) Italiaanse buurvrouw. Heel passievol. O+
Heb haar meerdere keren met een stofzuigerslang haar man zien opjagen in de straat! O+
pi_198163151
Mag ik het nieuwe Kapper gifje posten? @Momo @Houtenbeen @capricia @Lenny_Leonard
pi_198163163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:04 schreef Zipportal het volgende:
Mag ik het nieuwe Kapper gifje posten? @:Momo @:Houtenbeen @:capricia @:Lenny_leonard
Hier?
Altijd. Tenzij nazi.. :+
Heb zo een voorgevoel..wat voor een 'kapper' je bedoelt. :7
Definitely not CIA
pi_198163177
Nou hierbij een ode aan alle kapsters
pi_198163184
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier?
Altijd. Tenzij nazi.. :+
Het zijn geen nazi's die scheren. Iets met kampbewoners.
pi_198163192
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier?
Altijd. Tenzij nazi.. :+
Joh.... en dat terwijl de helft hier met een militairenkoppie rondloopt na alle tondeuse-avonturen! :+
pi_198163212
Ik ben echt gek op Italië, heb het hele land meerdere malen doorkruist met de auto, eigenlijk overal wel geweest. Vooral het zuiden is favoriet, Calabrië en Puglia. Italianen zijn gewoon net zo gevarieerd als Nederlanders, al hebben ze wel veel rituelen (zoals de sosta tussen 12.00 en 15.00) waar je dan mooi gebruik van kunt maken. Zit al 10 jaar op Italiaanse les, dus gaat aardig, maar damn wat is die grammatica moeilijk en uitgebreid.

Gelukkig vorig jaar nog een weekje naar Sicilië kunnen gaan, als is dat natuurlijk ook maar karig.

De Italiaanse keuken is de lekkerste, Grappa is mijn favoriete drank, en uiteraard rijd ik een Alfa.
pi_198163213
Wij hebben een vakantie naar Italië op het programma staan deze zomer. Het zou onze eerste fatsoenlijke vakantie in jaren zijn, na een hoop persoonlijke drama's. Ik hoop van harte dat-ie doorgaat! Het land is mooi, de taal is prachtig, het weer is lekker, de mensen zijn warm en houden van kinderen.

Ik heb voor m'n werk een tijdje een samenwerking met de EU gehad waarvan een bepaalde wetenschappelijke tak in Noord-Italië zat. Dan vloog ik ernaartoe, werd ik opgehaald door een chauffeur en afgezet voor een hotel aan Lago Maggiore. Ik sloeg de deuren open en at op het balkon verse pasta, afgeleverd in m'n kamer om bij te komen van de reis, met uitzicht op het meer. Oh man. O+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198163269
Ik geniet van jullie verhalen. O+
Mijn beste Italiaanse vrienden wonen in een dorpje aan het Gardameer. Ik hielp wel eens mee met het oogsten en persen van de olijven.

Ik mis het.

Ze hebben het best zwaar daar nu.
Vorige week drie stukken oude kaas daarheen gestuurd. Schatten van mensen.

Ze zijn vandaag begonnen met het trimmen van de olijfbomen. De kaas is het dessert na de warme lunch smiddags.
Definitely not CIA
pi_198163314
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nouhou.... ik had een (hele mooie) Italiaanse buurvrouw. Heel passievol. O+
Heb haar meerdere keren met een stofzuigerslang haar man zien opjagen in de straat! O+
ah ja die ken ik

pi_198163438
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:10 schreef capricia het volgende:
Ik geniet van jullie verhalen. O+
Mijn beste Italiaanse vrienden wonen in een dorpje aan het Gardameer. Ik hielp wel eens mee met het oogsten en persen van de olijven.

Ik mis het.

Ze hebben het best zwaar daar nu.
Vorige week drie stukken oude kaas daarheen gestuurd. Schatten van mensen.

Ze zijn vandaag begonnen met het trimmen van de olijfbomen. De kaas is het dessert na de warme lunch smiddags.
In welk opzicht hebben ze het zwaar? (Met het risico om van dit topic net zo'n depressieve bedoening te maken als het centrale topic.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198163444
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben echt gek op Italië, heb het hele land meerdere malen doorkruist met de auto, eigenlijk overal wel geweest. Vooral het zuiden is favoriet, Calabrië en Puglia. Italianen zijn gewoon net zo gevarieerd als Nederlanders, al hebben ze wel veel rituelen (zoals de sosta tussen 12.00 en 15.00) waar je dan mooi gebruik van kunt maken. Zit al 10 jaar op Italiaanse les, dus gaat aardig, maar damn wat is die grammatica moeilijk en uitgebreid.

Gelukkig vorig jaar nog een weekje naar Sicilië kunnen gaan, als is dat natuurlijk ook maar karig.

De Italiaanse keuken is de lekkerste, Grappa is mijn favoriete drank, en uiteraard rijd ik een Alfa.
ik vind italie ook erg leuk ( welk land niet....)
maar ik heb het vooral bezocht voor het vuurwerk daar....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198163491
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik vind italie ook erg leuk ( welk land niet....)
maar ik heb het vooral bezocht voor het vuurwerk daar....
Bijzonder! Bij Napels of zo? Heb daar altijd wel veel vuurwerk gezien, ook vanaf boten in een baai daar. Maar twee jaar geleden was ik met oudjaar in Bologna en daar was toen vuurwerk verboden. Vorig jaar met oudjaar in New York, ook daar geen vuurwerk. Dit jaar in mijn eigen dorpje, ondanks verbod volop vuurwerk!
pi_198163513
Ik heb nog een tijdje de wetenschappelijke vacatures van de EU in Noord-Italië in de gaten gehouden. :+ Maar ik geloof dat ik er toch niet zou willen wonen. Uiteindelijk ben ik een echte Hollander en houd ik van het overzichtelijke leven hier. De beroerde keuken neem ik maar voor lief. En ach, in de hoofdstad zijn er genoeg plekken om uitstekend uit eten te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198163521
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In welk opzicht hebben ze het zwaar? (Met het risico om van dit topic net zo'n depressieve bedoening te maken als het centrale topic.)
Dat ze de provincie/ de gemeente niet uit mogen. Dus geen familie-bezoek. Dat er zonder toerisme bijna geen inkomsten zijn. En die idiote overheidsregels, die steeds veranderen (covid gerelateerd).

Ze hopen dat alles na pasen weer open kan (traditioneel de start van het seizoen). Ik hoop met ze mee.
Definitely not CIA
pi_198163541
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat ze de provincie/ de gemeente niet uit mogen. Dus geen familie-bezoek. Dat er zonder toerisme bijna geen inkomsten zijn.
Ze hopen dat alles na pasen weer open kan (traditioneel de start van het seizoen). Ik hoop met ze mee.
Wij gaan in ieder geval flink geld in het land pompen deze zomer. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198163609
Evenzeer bestellen wij nog steeds één keer per week eten bij het lokale restaurant. De eigenaars komen deze tijd gelukkig goed door, want het afhalen is erg populair. En dat in een dorp.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198163610
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij gaan in ieder geval flink geld in het land pompen deze zomer. *O*
Ik vind het persoonlijk te warm daar in de zomer. :D
Ben er liever in de herfst. Assisi staat nog op mijn lijstje. Maar wel met Italianen zelf.

Waar willen jullie heen?
Definitely not CIA
pi_198163626
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:05 schreef Houtenbeen het volgende:
Nou hierbij een ode aan alle kapsters
Tilburg _O_
pi_198163634
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:04 schreef Zipportal het volgende:
Mag ik het nieuwe Kapper gifje posten? @:Momo @:Houtenbeen @:capricia @:Lenny_leonard
Ik ben erg benieuwd. Natuurlijk mag dat!
pi_198163661
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd. Natuurlijk mag dat!

pi_198163718
pi_198163722
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk te warm daar in de zomer. :D
Ben er liever in de herfst. Assisi staat nog op mijn lijstje. Maar wel met Italianen zelf.
Ik heb het er twee keer echt heel warm gehad in de zomer en dat was beide keren in de stad. Als je een huisje buitenaf en wat hoger gelegen hebt, dan vind ik het er perfect. En we zorgen altijd voor een huis met zwembad.

Ik ben in Assisi geweest. Dat was de vakantie net nadat mijn vader overleed. (We gingen 1,5 week na zijn overlijden weg - de vakantie was al geboekt.) Ik kijk met gemengde gevoelens op die vakantie terug. Umbrië was prachtig en ik heb nergens in Italië zo lekker gegeten. Maar ik was ook erg verdrietig, heb veel binnen gezeten met m'n boeken. Ik wil er graag nog eens naartoe gaan om er echt van te genieten.

quote:
Waar willen jullie heen?
We gaan weer eens ouderwets naar Toscane!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198163740
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bijzonder! Bij Napels of zo? Heb daar altijd wel veel vuurwerk gezien, ook vanaf boten in een baai daar. Maar twee jaar geleden was ik met oudjaar in Bologna en daar was toen vuurwerk verboden. Vorig jaar met oudjaar in New York, ook daar geen vuurwerk. Dit jaar in mijn eigen dorpje, ondanks verbod volop vuurwerk!
ja o.a op de Vesuvius ( somna vesuviana ) en bij Bari en San Severo en Recco ( aan de kust )

woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')