abonnement Unibet Coolblue
pi_198156110
Ik ga binnenkort mijn rijbewijs halen en nu zal ik niet meteen een auto kopen. Maar wil ik toch gaan kijken naar een eerste auto. Ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept en zou willen weten waar ik naar moet kijken bij het zoeken naar tweedehands auto's of dat er ook goede nieuwe auto's zijn die niet al te duur zijn. Hoeveel geld zouden jullie aan je eerste auto uitgeven? Ik zoek iets kleins als een VW maar niet iets lulligs. Waar moet ik op letten en welke auto's zouden jullie aanbevelen? Budget zal toch wel max 4000-5000 zijn maar misschien ver eronder
pi_198156602
Zoek op marktplaats een leuke auto en ga aan de hand van gewicht en kenteken eens kijken wat wegenbelasting en verzekering je maandelijks gaan kosten. Verzekering zal een van de grootste kostenposten zijn.

Als de auto een beetje normaal gebruik heeft (1:15), reken je voor brandstof zo'n 11-12 cent/km (dus 10.000 km/jaar is dan ¤1200 aan benzine).

Je moet ook geld opzijzetten voor beurten, reparaties, etc. Het ligt een beetje aan de auto. Ik zou, afhankelijk van de auto, veilig gaan zitten en een euro of 1000-1500 reserveren. Dat kost het niet, maar dan kom je niet gelijk in de problemen als je eens een grotere reparatie moet laten verrichten.

Japanners (behalve Nissan) zijn in de regel het meest betrouwbaar en komen fluitend door de APK, maar als je dan toch iets moet vervangen, zijn ze wel duurder.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_198156786
Ford Fiesta vanaf 2009, staan er genoeg op marktplaats met de prijs tussen de 4-5k.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 08:27:30 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198156839
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 07:45 schreef Jordy-B het volgende:
Zoek op marktplaats een leuke auto en ga aan de hand van gewicht en kenteken eens kijken wat wegenbelasting en verzekering je maandelijks gaan kosten. Verzekering zal een van de grootste kostenposten zijn.
Dit!
De verzekering heeft bij sommige modellen echt een totaal ander prijskaartje als het gaat om een jonge bestuurder.

VW Golf, Honda Civic, enz zijn in de verzekering erg duur als je jong bent. Dat kan op model echt heel veel schelen, dat zit m niet alleen in de nieuwwaarde en het aantal PK's.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 23 februari 2021 @ 08:45:44 #5
74056 crew  ToT
pi_198156993
En ga niet voor een auto met een klein motortje dat belachelijk veel pk's levert.
Nog los van de verzekering; dat soort opgefokte motorblokjes hebben heel snel problemen. Ik was er vorig jaar ook zowat ingetrapt toen ik een Citroën C4 wilde kopen.

Zo hebben TSI-motorblokken die o.a. in Volkswagens zitten ook vaak problemen?
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 10:11:09 #6
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198157828
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:45 schreef ToT het volgende:
En ga niet voor een auto met een klein motortje dat belachelijk veel pk's levert.
Nog los van de verzekering; dat soort opgefokte motorblokjes hebben heel snel problemen. Ik was er vorig jaar ook zowat ingetrapt toen ik een Citroën C4 wilde kopen.

Zo hebben TSI-motorblokken die o.a. in Volkswagens zitten ook vaak problemen?
Idd, iets met een muizenhart dat ze in een olifant stoppen. Nooit begrepen waarom sommige moderne stationwagons van 1300kg geleverd worden met een 1.0 driecilinder :')

Of ja, ik begrijp het wel, emissies en wetgeving etc. Maar goed, dit soort auto's vallen toch buiten budget van TS.

Gewoon een Starletje ofzo kopen en gaan met die banaan :Y
  dinsdag 23 februari 2021 @ 10:13:43 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198157856
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Idd, iets met een muizenhart dat ze in een olifant stoppen. Nooit begrepen waarom sommige moderne stationwagons van 1300kg geleverd worden met een 1.0 driecilinder :')

Of ja, ik begrijp het wel, emissies en wetgeving etc. Maar goed, dit soort auto's vallen toch buiten budget van TS.

Gewoon een Starletje ofzo kopen en gaan met die banaan :Y
Het zal wel aantrekkelijk zijn voor de lease zo'n slow bluemotion motortje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 23 februari 2021 @ 10:26:49 #8
74056 crew  ToT
pi_198158012
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zal wel aantrekkelijk zijn voor de lease zo'n slow bluemotion motortje.
Laag verbruik, lage emissie, goedkoop in de belastingen, veel power........fakking duur in reparaties.
pi_198158244
koop een Suzuki Swift, liefst een 1.5 (die is made in Japan)

Geen gezeik met motoren etc.
pi_198163697
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:45 schreef ToT het volgende:
En ga niet voor een auto met een klein motortje dat belachelijk veel pk's levert.
Nog los van de verzekering; dat soort opgefokte motorblokjes hebben heel snel problemen. Ik was er vorig jaar ook zowat ingetrapt toen ik een Citroën C4 wilde kopen.

Zo hebben TSI-motorblokken die o.a. in Volkswagens zitten ook vaak problemen?
Die TSI motoren tot 2014 idd. Iets met een distributieketting die oprekte wat voor dure reparaties zorgt. In 2014 zijn ze weer overgegaan op de ouderwetae distributieriem. Maar die auto's heb je niet binnen budgwt van TS.

Voor TS, kijk ook eens naar merken als Seat en Skoda. Allemaal VW techniek. Ik rij al 5 jaar naar tevredenheid in een Seat uit 2007 die ik indertijd voor ¤4000 heb gekocht.
Maar dan dus wel oppassen voor de 1.2 TSI motoren.
A mind with a heart of it's own
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 23 februari 2021 @ 16:34:06 #11
74056 crew  ToT
pi_198163785
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:30 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Die TSI motoren tot 2014 idd. Iets met een distributieketting die oprekte wat voor dure reparaties zorgt. In 2014 zijn ze weer overgegaan op de ouderwetae distributieriem. Maar die auto's heb je niet binnen budgwt van TS.

Voor TS, kijk ook eens naar merken als Seat en Skoda. Allemaal VW techniek. Ik rij al 5 jaar naar tevredenheid in een Seat uit 2007 die ik indertijd voor ¤4000 heb gekocht.
Maar dan dus wel oppassen voor de 1.2 TSI motoren.
Ik heb een Toledo gehad, prima wagen! Comfortabel, zag er in die tijd erg goed uit (nu duidelijk gedateerd), nooit problemen mee gehad! :)
Daarna een Hyundai Coupé gehad, ook absoluut kwaliteit, maar voor TS waarschijnlijk veel te duur in verzekering.

@TS Wat voor wensen heb je? Snelle bak? Zuinig? Compact? Voordelig in onderhoud? Iets waarmee je wel een beetje kunt opvallen? Als het je maar van A naar B kan brengen? Sowieso wel iets betrouwbaars, lijkt me.
pi_198165424
Door de bank genomen zijn de Europese merken iets comfortabeler, stiller, rijden wat moderner en soms wat zuiniger. Vaak is er ook veel aanbod en keuze in gebruikte modellen. Echter de techniek is wat complexer en dan kans dat er iets stuk gaat wat hoger. Dus de doorgaans zijn de kosten voor onderhoud en reparaties wat meer.

Japanse auto’s zijn vaak wat simpeler, rumoeriger, wat minder comfort. Behalve Nissan en Toyota is het aanbod wat beperkt, wat soms de prijs onnodig opdrijft. De techniek is wel een stuk degelijker, dus de kosten voor onderhoud laag en weinig reparaties.

Nissan (Jap) en Hyundai/Kia (Korea) zitten er tussenin. De oudere modellen zijn simpel en degelijk, de nieuwere zijn wat meer Europees in comfort, design en kwaliteit.
.
pi_198165461
Mx-5
pi_198170432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:59 schreef ijs. het volgende:
Mx-5
Dat past niet binnen zijn budget. Dwz, dan mankeert er wat aan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 23:45:37 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198174302
Enige tip die ik TS mee kan geven is om EERST 1000¤ fysiek uit de hele vergelijking en budgettering te halen, en die in een potje stoppen voor de ellende die komen gaat. En als die ellende niet komt, laat je hem voor dat geld zover mogelijk technisch op 0 zetten.. grote beurt inclusief alles wat ze maar kunnen verzinnen, dan heb je in ieder geval een goed onderhouden auto en kun je dat incalculeren als je ergens staat en je biedt geld op een bak waar iets mis mee is.. als je ze maar niet alvast uitgeeft in je hoofd :+

Je hebt 4000 budget, 1000 eraf voor je potje, auto zoeken met een marktwaarde van 3500 (en dan NIET de goedkoopste van dat merk/type pakken die je kunt vinden, ook al glimt hij nog zo mooi), erheen, (iemand mee met verstand ervan?) proefrijden, en aan de hand van de minpuntjes (die vind je vast wel) de prijs rondbreien op 3k, ding naar de garage en binnenstebuiten laten keren (kan evt met een aankoopkeuring vóór de verkoop) dat onderhoud op 0, en dan heb je voorlopig een fijne auto.
Als het in de basis per ongeluk al een goede auto is, hou je dik over van die 1000¤, als het een kuthok is, gaat die 1000¤ misschien op, maar dan heb je end of story nog steeds een fijne auto waar je marktconform geld in hebt zitten.
En niet in afleverbeurten trappen, daar heb je immers geld voor apart ;) ; als je het hen laat doen gebeurt er niks voor je geld, dus dat is je eerste winst, dat geld mogen ze al aftrekken van de prijs; meenemen as is, geen garantie, want dat levert alleen maar geneuzel en getouwtrek op, geld eraf, geld eraf, geld eraf.. Goedkoop aanschaffen, de dingetjes laten fiksen op een goede manier en je bent de man.

Ga je lekker op de cowboy toer; koop je de goedkoopste leuk uitziende snelle bak van 4k die je kunt vinden, en je doet een schietgebedje dat de turbo je niet om de oren vliegt binnen een week. :+

Belangrijk gegeven: in de markt waarin jij zoekt, worden heel veel auto's verkocht omdat er dikke kosten aan zitten te komen waar men geen trek in heeft.. distributiesetjes, koppeling, duur remmenonderhoud, TURBO(!!!)'s dat soort fratsen, of een combinatie.. daar is die 1000¤ voor.. het is echt slim het zo te doen.
Een turboplofje kost je 2 tot 3k trouwens, n.i.e.t. kopen met dat budget.

En boven al gezegd: trek de auto's die je leuk vindt eerst online even door Indipendur of zo. Een Ibiza kan heel veel schelen met een Leon, of een Polo of Corsa; je bent beginnend bestuurder, nieuwwaarde telt mee, dus accessoires ook, het kan veel geld schelen. :)

'Enige tip' :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 23 februari 2021 @ 23:51:58 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198174414
ABS en plofzak en een goede ncap score :7 :+
  woensdag 24 februari 2021 @ 00:00:39 #17
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198174520
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Idd, iets met een muizenhart dat ze in een olifant stoppen. Nooit begrepen waarom sommige moderne stationwagons van 1300kg geleverd worden met een 1.0 driecilinder :')

Of ja, ik begrijp het wel, emissies en wetgeving etc. Maar goed, dit soort auto's vallen toch buiten budget van TS.

Gewoon een Starletje ofzo kopen en gaan met die banaan :Y
Je kan me veel wijsmaken, maar een SEAT Ateca 1.0 3cilinder rijdt echt hemels ten opzichte van zo'n stink Fiesta a 1200 kilo met een 1.3 4cilinder. Tegenwoordig is het best wel goed spul.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198284132
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 00:00 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Je kan me veel wijsmaken, maar een SEAT Ateca 1.0 3cilinder rijdt echt hemels ten opzichte van zo'n stink Fiesta a 1200 kilo met een 1.3 4cilinder. Tegenwoordig is het best wel goed spul.
Nieuw inderdaad. Maar met 150.000 km op de klok?
Zo’n klein blokje wordt thermisch enorm belast. Je hebt bij dat soort blokjes al veel koppel bij lage toeren. Zeker als je motor koud is, krijgt je motor op z’n donder als je op koppel rijdt met lage toerentallen.
pi_198285035
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:12 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Nieuw inderdaad. Maar met 150.000 km op de klok?
Zo’n klein blokje wordt thermisch enorm belast. Je hebt bij dat soort blokjes al veel koppel bij lage toeren. Zeker als je motor koud is, krijgt je motor op z’n donder als je op koppel rijdt met lage toerentallen.
Mjah, kijk naar Ford. Die zijn al vanaf 2012 bezig met die 1.0 ecoboost motoren. Daar was een koelingsprobleempje mee wat snel op te lossen was en verder rijden ze er nog steeds mee rond. Als die motoren dikke problemen zouden veroorzaken na 150k kilometers dan waren ze er al lang mee gestopt.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 2 maart 2021 @ 14:26:10 #20
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198285072
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:12 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Nieuw inderdaad. Maar met 150.000 km op de klok?
Zo’n klein blokje wordt thermisch enorm belast. Je hebt bij dat soort blokjes al veel koppel bij lage toeren. Zeker als je motor koud is, krijgt je motor op z’n donder als je op koppel rijdt met lage toerentallen.
Ik zou het wel weten als ik een keuze voorgelegd krijg. Voeg toch liever wat veiliger in dan te beschikken over een trage lompe maar wel degelijke zuipschuit.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198285265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

[...]
Gewoon een Starletje ofzo kopen en gaan met die banaan :Y
Enige juiste advies :-)) Afentoe wat olie erop en gassen :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 2 maart 2021 @ 14:45:56 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198285356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 13:12 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Nieuw inderdaad. Maar met 150.000 km op de klok?
Zo’n klein blokje wordt thermisch enorm belast. Je hebt bij dat soort blokjes al veel koppel bij lage toeren. Zeker als je motor koud is, krijgt je motor op z’n donder als je op koppel rijdt met lage toerentallen.
Daarbij rijd het gros de turbo niet netjes warm voordat er getrapt gaat worden. Dus met een dure turbo reparatie als resultaat.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198287539
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 14:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Daarbij rijd het gros de turbo niet netjes warm voordat er getrapt gaat worden. Dus met een dure turbo reparatie als resultaat.
Precies en weg is je behaalde besparing op benzine. Lekker links laten liggen die koffiemolens met turbo’s als je tweedehands zoekt.
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2021 @ 22:52:41 #24
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_198311154
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 23:45 schreef Sounddragon het volgende:
Enige tip die ik TS mee kan geven is om EERST 1000¤ fysiek uit de hele vergelijking en budgettering te halen, en die in een potje stoppen voor de ellende die komen gaat. En als die ellende niet komt, laat je hem voor dat geld zover mogelijk technisch op 0 zetten..
Dit !! + de rest van het advies van Sounddragon. En koop een auto met aantoonbaar onderhoud(ingevuld serviceboekje!) Koop ook geen auto die 5000km per jaar heeft gereden(vaak nog kleine stukjes ook). Je kunt beter een auto kopen die 10 á 15K per jaar heeft gereden want die heeft waarschijnlijk de normale service intervallen gehad. Kijk ook ff onder de oliedop of er niet allemaal aangekoekte zwarte prut zit. Als dat zo is dan zijn er meestal kleine stukken mee gereden en/of is er te weinig olie ververst.

Tip; Neem iemand mee die er verstand van heeft zoals Sounddragon *)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:24:14 #25
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_198322543
^ Witte prut toch?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2021 @ 20:49:14 #26
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_198326194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:24 schreef Kriegel het volgende:
^ Witte prut toch?
Dat witte is sludge en is ook niet goed nee, zie je vaak aan de binnen/onderkant vd olievuldop of aan de peilstok.(komt voornamelijk door korte stukjes rijden en kan soms ook weer verdwijnen als je lange stukken gaat rijden, het vocht verdampt dan)
Wat ik bedoelde is vervuiling door te weinig olie verversen en heel veel korte stukjes rijden waarbij de motor niet eens op bedrijfstemperatuur komt....dan krijg je zoiets;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
terwijl het er zo uit moet zien links zoals het hoort en rechts wat ik bedoel(dit kun je zien als je kijk waar je de olievuldop verwijdert;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:40:00 #27
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_198327343
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:49 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Dat witte is sludge en is ook niet goed nee, zie je vaak aan de binnen/onderkant vd olievuldop of aan de peilstok.(komt voornamelijk door korte stukjes rijden en kan soms ook weer verdwijnen als je lange stukken gaat rijden, het vocht verdampt dan)
Wat ik bedoelde is vervuiling door te weinig olie verversen en heel veel korte stukjes rijden waarbij de motor niet eens op bedrijfstemperatuur komt....dan krijg je zoiets;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
terwijl het er zo uit moet zien links zoals het hoort en rechts wat ik bedoel(dit kun je zien als je kijk waar je de olievuldop verwijdert;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, zo. ^O^ Ja, dat zou ook goed kunnen, maar jij zei "kijk onder de vuldop" dus ik dacht dat je die mayo bedoelde.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2021 @ 23:15:30 #28
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_198329612
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:40 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Oh, zo. ^O^ Ja, dat zou ook goed kunnen, maar jij zei "kijk onder de vuldop" dus ik dacht dat je die mayo bedoelde.
Als je de vuldop verwijdert en 'in' de motor kijkt en je ziet net als bij de bovenste foto die vervuiling dan laat de auto maar staan. Op het moment dat jij veel en lange stukken gaat rijden komt die vervuiling 'los' en gaat door de motor circuleren......en uiteindelijk de (tegenwoordig) kleine oliekanaaltjes verstoppen waardoor er geen smering meer is en je motor of turbo etc in de soep draait..
Zo'n vervuilde motor moet eigenlijk helemaal uit elkaar en dat is veeeel te duur.. Gewoon laten staan dus en andere zoeken. ;)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_198331379
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 07:45 schreef Jordy-B het volgende:
Zoek op marktplaats een leuke auto en ga aan de hand van gewicht en kenteken eens kijken wat wegenbelasting en verzekering je maandelijks gaan kosten. Verzekering zal een van de grootste kostenposten zijn.

Als de auto een beetje normaal gebruik heeft (1:15), reken je voor brandstof zo'n 11-12 cent/km (dus 10.000 km/jaar is dan ¤1200 aan benzine).

Je moet ook geld opzijzetten voor beurten, reparaties, etc. Het ligt een beetje aan de auto. Ik zou, afhankelijk van de auto, veilig gaan zitten en een euro of 1000-1500 reserveren. Dat kost het niet, maar dan kom je niet gelijk in de problemen als je eens een grotere reparatie moet laten verrichten.

Japanners (behalve Nissan) zijn in de regel het meest betrouwbaar en komen fluitend door de APK, maar als je dan toch iets moet vervangen, zijn ze wel duurder.
Kost het wel, onderhoud is zomaar duurder dan brandstof.

Anyhow, bij mij is de verdeling 1/3 1/3 1/3.

Heb de indruk dat de onderhoudskosten wat hoog lagen maar tussen de 25-30ct per kilometer zal het wel blijven liggen. Even afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt.. Variabele kosten kunnen wel zakken naar 20cent.

Oja bij onderhoud rekende ik wel ook afschrijving...

[ Bericht 6% gewijzigd door ludovico op 05-03-2021 06:33:21 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198331671
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 06:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kost het wel, onderhoud is zomaar duurder dan brandstof.

Anyhow, bij mij is de verdeling 1/3 1/3 1/3.

Heb de indruk dat de onderhoudskosten wat hoog lagen maar tussen de 25-30ct per kilometer zal het wel blijven liggen. Even afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt.. Variabele kosten kunnen wel zakken naar 20cent.

Oja bij onderhoud rekende ik wel ook afschrijving...
Ik heb zelf nog nooit meer dan ¤850 aan onderhoud betaald. Maar dat ligt er heel erg aan wat voor auto je kiest.

Met het budget van de TS speelt afschrijving niet zo'n grote rol meer.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_198371908
Polo 1.2 tdi is wel leuk als eerste auto, zuinig en redelijk betrouwbaar.
Eventueel laten chippen gaat dan van 75 naar 105pk dan rijdt ie wel een stuk beter
My dials are pupillated.
  woensdag 10 maart 2021 @ 13:54:59 #32
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198426732
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:04 schreef Hendroit het volgende:
Polo 1.2 tdi is wel leuk als eerste auto, zuinig en redelijk betrouwbaar.
Eventueel laten chippen gaat dan van 75 naar 105pk dan rijdt ie wel een stuk beter
Een TDI als eerst auto? Je betaald je werkelijk blauw aan wegenbelasting zonder dat je weet hoe veel KM je gaat rijden per jaar.
Ik merk wel nu ik diesel rij nu ik niet zo gauw de auto pak voor korte stukjes.
Voordeel van diesel is wel dat de aanschafprijs een stuk lager is en natuurlijk dat het per gereden KM slechts een fractie kost van benzine.
Let bij diesel wel op de klasse, met euro 4 kom je bepaalde steden niet meer in.

Ik zou zelf heel ver weg blijven van een (Ford Fiesta) 3 cilinder. Wat een koekblik. Rijdt voor geen meter.
  woensdag 10 maart 2021 @ 15:16:01 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198428145
Ik denk dat je met een Polo (zelfs een diesel) ook gewoon de ultrasuperhogemegabonusprijs voor de verzekering mag betalen als je nog geen schadevrije jaren hebt.
Dat maakt hem niet heel geschikt als eerste auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 maart 2021 @ 15:57:14 #34
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_198428855
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 13:54 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ik zou zelf heel ver weg blijven van een (Ford Fiesta) 3 cilinder. Wat een koekblik. Rijdt voor geen meter.
Rijdt prima als het een turbo is, maar die heb je nog niet voor 4000-5000.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 10 maart 2021 @ 17:07:44 #35
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198430162
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 08:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit!
De verzekering heeft bij sommige modellen echt een totaal ander prijskaartje als het gaat om een jonge bestuurder.

VW Golf, Honda Civic, enz zijn in de verzekering erg duur als je jong bent. Dat kan op model echt heel veel schelen, dat zit m niet alleen in de nieuwwaarde en het aantal PK's.
Wat vreemd.
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 10 maart 2021 @ 17:08:27 #36
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198430170
Dus ze denken, sukkels rijden in een Fiësta.
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 10 maart 2021 @ 17:13:44 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198430263
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:07 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Wat vreemd.
Nee, simpelweg gebaseerd op risicoanalyse.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198439965
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:04 schreef Hendroit het volgende:
Polo 1.2 tdi is wel leuk als eerste auto, zuinig en redelijk betrouwbaar.
Eventueel laten chippen gaat dan van 75 naar 105pk dan rijdt ie wel een stuk beter
Die maken zoveel herrie bij 120km/uur dat je niet eens normaal kan communiceren met je bijrijder.. :+
  donderdag 11 maart 2021 @ 08:01:53 #39
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_198440184
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 07:31 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Die maken zoveel herrie bij 120km/uur dat je niet eens normaal kan communiceren met je bijrijder.. :+
Moet je in een fully tuned Honda Civic proberen :P
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_198449081
Ja maar dit is ook een auto uit het jaar kruik.. :@
pi_198450703
Voordat je je blind staart op goedkope niet al te oude auto's .... een verzekeringsmaatschappij zal bij een jonge bestuurder zonder schadevrije jaren een aardige premie rekenen. De verzekeringspremie hangt af van de waarde van de auto en het vermogen van de motor.

Ik begrijp dat een Up! niet iets is voor jou. Een Polo met 44 kw motor dan? Als ik invul als geboortedatum 2-3-2001 dan zit je op 139,65 euro per maand aan autoverzekering. Let op, dat is alleen WA en alleen nog maar de autoverzekering.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 11 maart 2021 @ 21:21:19 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198452405
Eerste auto should be een barrel, maja, als je jong bent is het ook meteen status. Dilemma.

Eigenlijk is het gewoon PTA traditie dat je eerste kar een 200 knaken Starsletje is.. maja, tijden veranderen.

Het was niet mijn eerste, maar ik heb een hoop lol gehad in dat hok.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')