abonnement Unibet Coolblue
pi_198186691
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:22 schreef Sushilover het volgende:

[..]

@:baskick @:sanger Ik heb het contract binnen. En zoals ik het begrijp komt het vakantiegeld bovenop het jaarloon. Maar eerlijk gezegd twijfel ik wel. In het contract staat namelijk het volgende:

1.1 At the outset of the contract, your salary is eur xx.xxx gross per annum (the Salary). It accrues on a daily basis and the Company shall have the right to withhold any deductions it is required by law to make, including but not limited to wage tax and social security and social security contributions payable for you from the gross salary. Salary is normally paid monthly in arrears by direct bank transfer on the 24th of each month.

1.2 You shall be entitled to an annual holiday alowance of 8% of your gross salary in the preceding twelve months period, payable in the month of May of each year. In the event the employment agreement is terminated, the holiday allowance shall be calculated and paid proportionally up to the date of the termination of the employment agreement.



Toch?
Dat kan je hier niet uit afleiden. Er staat eigenlijk alleen maar dat je recht hebt op 8% van het bruto jaarloon aan vakantiegeld en dat dit ieder jaar in mei wordt uitbetaald. Dat zegt niks over het feit of het vakantiegeld al is meegenomen in het bruto jaarloon dat ze aanbieden.

Normaal gesproken is een bruto jaarloon dus inclusief vakantiegeld, maar wellicht communiceert het bedrijf dit anders vanwege de buitenlandse achtergrond. Kom je maar op één manier achter, vragen.
pi_198186721
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:38 schreef Sushilover het volgende:

[..]

De HR persoon zei 20, maar in het contract die ze me nu opsturen staat het volgende:

You are entitled to 25 days paid holiday during each complete holiday year in addition to all Dutch public holidays, or a day in lieu if you are required to work on a public holiday.
Dat klinkt niet als een onbeperkt verlof regeling.
pi_198187488
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:26 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat klinkt niet als een onbeperkt verlof regeling.
Excuus ik lever halve delen, verderop in het contract staat:

The Company operates an Open Vacation Benefit, however it is expected that
you take, as a minimum, the number of days leave that you are contractually entitled
to (“contractual leave”).
pi_198187599
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 20:25 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat kan je hier niet uit afleiden. Er staat eigenlijk alleen maar dat je recht hebt op 8% van het bruto jaarloon aan vakantiegeld en dat dit ieder jaar in mei wordt uitbetaald. Dat zegt niks over het feit of het vakantiegeld al is meegenomen in het bruto jaarloon dat ze aanbieden.

Normaal gesproken is een bruto jaarloon dus inclusief vakantiegeld, maar wellicht communiceert het bedrijf dit anders vanwege de buitenlandse achtergrond. Kom je maar op één manier achter, vragen.
Nou... Bij mijn vorige werkgever kreeg ik mijn vakantiegeld dus elke maand bij mijn loon in. En kreeg ik niets extra in mei uitgekeerd. Dan zit het vakantiegeld dus inderdaad bij je jaarloon in. Maar hier staat letterlijk eerst aangegeven wat mijn bruto jaarsalaris is, en daaronder staat aangegeven:

Je hebt recht op een jaarlijkse vakantie-uitkering van 8% van je brutosalaris in de voorafgaande periode van twaalf maanden, te betalen in de maand mei van elk jaar.

Het is toch niet zo dat ik in de maand mei opeens geen loon krijg, maar dan alleen het vakantiegeld? ;)
pi_198187777
Dit concept doet me denken aan het werk van een goede vriend van me. Hij mag zelf weten hoe laat hij begint en mag zelf weten hoeveel uren hij per dag werkt. Het is een baan op projectbasis in een team. Gevolg is dat de meesten daar zo'n 12 uur per dag aan het werk zijn, soms tot laat in de avond :') Het klinkt leuk. Tot je met de competitieve teamstructuren te maken krijgt en iedereen niet degene wil zijn die het minst doet.

Hij slaapt overigens wel elke dag uit :+ (maar is ook vaak tot na middernacht nog aan het werk)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198187928
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:13 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Nou... Bij mijn vorige werkgever kreeg ik mijn vakantiegeld dus elke maand bij mijn loon in. En kreeg ik niets extra in mei uitgekeerd. Dan zit het vakantiegeld dus inderdaad bij je jaarloon in. Maar hier staat letterlijk eerst aangegeven wat mijn bruto jaarsalaris is, en daaronder staat aangegeven:

Je hebt recht op een jaarlijkse vakantie-uitkering van 8% van je brutosalaris in de voorafgaande periode van twaalf maanden, te betalen in de maand mei van elk jaar.

Het is toch niet zo dat ik in de maand mei opeens geen loon krijg, maar dan alleen het vakantiegeld? ;)
Nee, je krijgt uiteraard gewoon iedere maand loon én in mei je vakantiegeld. Het is alleen de vraag hoe dat bruto jaarloon wat is genoemd zich vertaalt in je bruto maandloon.

Even simpel gezegd: stel er staat 75.000,- als bruto jaarloon in jouw aanbieding.
Dan kan het zijn 75.000,- / 12 = 6.250 bruto maandloon en dan in mei eenmalig 6.000,- vakantiegeld.
Maar het kan ook zijn 75.000,- / 12,96 = 5.787 bruto maandloon en dan in mei eenmalig 5.556,- vakantiegeld.

Het is gebruikelijk dat een bruto jaarloon incl. vakantiegeld is, maar het kan zomaar zijn dat dit bedrijf daar anders over communiceert. Dat valt alleen niet met zekerheid uit de tekst te halen.
pi_198188428
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:28 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Nee, je krijgt uiteraard gewoon iedere maand loon én in mei je vakantiegeld. Het is alleen de vraag hoe dat bruto jaarloon wat is genoemd zich vertaalt in je bruto maandloon.

Even simpel gezegd: stel er staat 75.000,- als bruto jaarloon in jouw aanbieding.
Dan kan het zijn 75.000,- / 12 = 6.250 bruto maandloon en dan in mei eenmalig 6.000,- vakantiegeld.
Maar het kan ook zijn 75.000,- / 12,96 = 5.787 bruto maandloon en dan in mei eenmalig 5.556,- vakantiegeld.

Het is gebruikelijk dat een bruto jaarloon incl. vakantiegeld is, maar het kan zomaar zijn dat dit bedrijf daar anders over communiceert. Dat valt alleen niet met zekerheid uit de tekst te halen.
Ahh oke thanks voor je uitgebreide antwoord! Ik ga het inderdaad eens even navragen voor de zekerheid. Ik wil eigenlijk gewoon weten welk bedrag ik maandelijks bruto krijg en netto overhoud op mijn rekening ;)
pi_198188497
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:50 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ahh oke thanks voor je uitgebreide antwoord! Ik ga het inderdaad eens even navragen voor de zekerheid. Ik wil eigenlijk gewoon weten welk bedrag ik maandelijks bruto krijg en netto overhoud op mijn rekening ;)
Tip die ik zelf ook kreeg: je kan ook om een proforma loonstrookje vragen. Dan heb je ook meteen inzicht in pensioenpremie etc.
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:16:47 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198193819
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:13 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Nou... Bij mijn vorige werkgever kreeg ik mijn vakantiegeld dus elke maand bij mijn loon in. En kreeg ik niets extra in mei uitgekeerd. Dan zit het vakantiegeld dus inderdaad bij je jaarloon in. Maar hier staat letterlijk eerst aangegeven wat mijn bruto jaarsalaris is, en daaronder staat aangegeven:

Je hebt recht op een jaarlijkse vakantie-uitkering van 8% van je brutosalaris in de voorafgaande periode van twaalf maanden, te betalen in de maand mei van elk jaar.

Het is toch niet zo dat ik in de maand mei opeens geen loon krijg, maar dan alleen het vakantiegeld? ;)
Maar dat houdt niet direct in dat het nog niet is inbegrepen in je jaarsalaris. Vakantiegeld is hier immers een onderdeel van.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:17:47 #60
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198193839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:50 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ahh oke thanks voor je uitgebreide antwoord! Ik ga het inderdaad eens even navragen voor de zekerheid. Ik wil eigenlijk gewoon weten welk bedrag ik maandelijks bruto krijg en netto overhoud op mijn rekening ;)
Dan vraag je gewoon om een proforma salarisstrook toch? Zie je het meteen.

Wat @silliegirl zegt dus.

[ Bericht 7% gewijzigd door sanger op 25-02-2021 10:18:17 (Spuit 11) ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_198195970
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan vraag je gewoon om een proforma salarisstrook toch? Zie je het meteen.

Wat @:silliegirl zegt dus.
Ik heb om duidelijkheid gevraagd en het vakantiegeld komt nog wel bovenop mijn bruto jaarsalaris :) Mijn bruto jaarsalaris werd gedeeld door 12 dus weet ik wat ik bruto maandelijks krijg en daar bovenop nog 8% vakantiegeld.

Yes!
pi_198197055
Nice! Wat voor werk ga je nu doen? Komt het in de buurt van je droombaan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198198073
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:51 schreef baskick het volgende:
Nice! Wat voor werk ga je nu doen? Komt het in de buurt van je droombaan?
Jazeker! Thanks for asking, heel lief :) ik word Office Manager voor een kantoor van 150 mensen. Dus echt een toffe uitdaging en wat ik graag wilde. Dus helemaal blij!
  vrijdag 26 februari 2021 @ 09:57:21 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198213409
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:26 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ik heb om duidelijkheid gevraagd en het vakantiegeld komt nog wel bovenop mijn bruto jaarsalaris :) Mijn bruto jaarsalaris werd gedeeld door 12 dus weet ik wat ik bruto maandelijks krijg en daar bovenop nog 8% vakantiegeld.

Yes!
Nice!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')