abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198327376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:38 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Tja, daar kopen al die mensen nu niet zoveel voor die nauwelijks tot niet aan een baan komen vanwege hun achternaam.
Dat begrijp ik maar aangenomen worden op basis van racisme krijgen ze ook niet echt eigenwaarde van denk je wel? Bovendien lok je zo enkel meer racisme uit.

De katholieke emancipatie heeft ook een eeuw gekost.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 21:41:40 ]
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:43:52 #102
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198327442
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat begrijp ik maar aangenomen worden op basis van racisme krijgen ze ook niet echt eigenwaarde van denk je wel?

De katholieke emancipatie heeft ook een eeuw gekost.
Je doet net alsof dit gemeengoed is onder alle bedrijven en organisaties. Dat is niet het geval; dit is alleen opgezet voor een beperkt aantal functies en bedrijven. Het idee is dat met de huidige status quo die vastgeroeste patronen niet verdwijnen. Zodra je in een aantal lagen en bij een aantal invloedrijke bedrijven meer allochtonen neerzet dat uiteindelijk ook door zal vloeien in de lagen daaronder.

Daar valt best iets voor te zeggen.
pi_198327485
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En weer geen enkele inhoud.
Samenwerking met extreem rechts verwerp ik, ook dat heb ik altijd gezegd. Probeer het eens op inhoud.
Je verwerpt het zogenaamd maar sorteert wel keer op keer voor in die richting...
Goed verhaal ^O^
pi_198327551
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je doet net alsof dit gemeengoed is onder alle bedrijven en organisaties. Dat is niet het geval; dit is alleen opgezet voor een beperkt aantal functies en bedrijven. Het idee is dat met de huidige status quo die vastgeroeste patronen niet verdwijnen. Zodra je in een aantal lagen en bij een aantal invloedrijke bedrijven meer allochtonen neerzet dat uiteindelijk ook door zal vloeien in de lagen daaronder.

Daar valt best iets voor te zeggen.
Wat ga je nou vertellen. Is de racisme en discriminatie voornamelijk voor de topfuncties binnen bedrijven? Dat zal dan nog vreemdere gezichten onder het werkvloer volk. Gewoon rechtstreeks in een directiestoeltje terwijl de blanke man die vanaf zijn 18e in het bedrijf zich omhoog werkt zijn kansen voorbij ziet gaan omdat hij blank en man is?

Onversneden racisme/discriminatie. En ja ook positieve discriminatie benadeeld groepen mensen en is dus gewoon discriminatie.
pi_198327564
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je verwerpt het zogenaamd maar sorteert wel keer op keer voor in die richting...
Goed verhaal ^O^
Dat zou vanuit jouw extreem linkse positie vast zo lijken ja. Zegt alles over jou.
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:50:09 #106
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198327589
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat ga je nou vertellen. Is de racisme en discriminatie voornamelijk voor de topfuncties binnen bedrijven? Dat zal dan nog vreemdere gezichten onder het werkvloer volk. Gewoon rechtstreeks in een directiestoeltje terwijl de blanke man die vanaf zijn 18e in het bedrijf zich omhoog werkt zijn kansen voorbij ziet gaan omdat hij blank en man is?
Dus dat is een probleem als-ie blank is, maar als het om een Marokkaan gaat maakt dat niet uit? :D

quote:
Onversneden racisme/discriminatie. En ja ook positieve discriminatie benadeeld groepen mensen en is dus gewoon discriminatie.
Ja, kennelijk vind je het vooral geen probleem als het groepen betreft waar je geen deel van uitmaakt. Discriminatie is erg als het roomblanken betreft, als het om Marokkanen gaat is het allemaal prima.
pi_198327605
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat zou vanuit jouw extreem linkse positie vast zo lijken ja. Zegt alles over jou.
_O-
pi_198327753
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dus dat is een probleem als-ie blank is, maar als het om een Marokkaan gaat maakt dat niet uit? :D
Zonder meer is dat een probleem. Net zo groot. En zou net zo zwaar bestraft moeten worden.
Jij vind het schijnbaar geen probleem als het een blanke man overkomt.

Ik veroordeel alle racisme. Jij enkel als het niet blanken overkomt lees ik uit je reacties.

quote:
[..]

Ja, kennelijk vind je het vooral geen probleem als het groepen betreft waar je geen deel van uitmaakt. Discriminatie is erg als het roomblanken betreft, als het om Marokkanen gaat is het allemaal prima.
Ik herhaal voor de derde of vierde keer dat ik alle vormen van racisme veroordeel. Jij niet zo te lezen. Sterker nog, jij pleit voor racisme.
pi_198327864
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

_O-
:')
pi_198328052
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik zag net dat D66 voor jou extreemlinks is, dat verklaart veel...
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:12:06 #111
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198328082
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zonder meer is dat een probleem. Net zo groot. En zou net zo zwaar bestraft moeten worden.
Jij vind het schijnbaar geen probleem als het een blanke man overkomt.

Ik veroordeel alle racisme. Jij enkel als het niet blanken overkomt lees ik uit je reacties.
Je veroordeelt racisme maar biedt de groepen die nauwelijks aan een baan komen geen oplossing. Kennelijk heb je daar dan toch niet zoveel moeite mee. Want jij begrijpt ook prima dat dat bestraffen nauwelijks zin heeft omdat er bij geen enkele vacature staat dat men niet-blanken afwijst en wordt dat eveneens niet vermeld bij een afwijzing. Dus valt daar ook nauwelijks tegen op te treden.

quote:
Ik herhaal voor de derde of vierde keer dat ik alle vormen van racisme veroordeel. Jij niet zo te lezen. Sterker nog, jij pleit voor racisme.
Nee, ik pleit voor tijdelijke maatregelen die een situatie creëren waarbij sprake gaat zijn van gelijke kansen. Overigens is hier niet zozeer sprake van racisme maar van positieve discriminatie.

Al decennialang komen 'allochtonen' nauwelijks aan een baan, maar oh wee als bij een select aantal bedrijven in de bestuurlijke laag even een keer een andere groep aan bod komt.

pi_198328243
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:12 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je veroordeelt racisme maar biedt de groepen die nauwelijks aan een baan komen geen oplossing. Kennelijk heb je daar dan toch niet zoveel moeite mee. Want jij begrijpt ook prima dat dat bestraffen nauwelijks zin heeft omdat er bij geen enkele vacature staat dat men niet-blanken afwijst en wordt dat eveneens niet vermeld bij een afwijzing. Dus valt daar ook nauwelijks tegen op te treden.
[..]

Nee, ik pleit voor tijdelijke maatregelen die een situatie creëren waarbij sprake gaat zijn van gelijke kansen. Overigens is hier niet zozeer sprake van racisme maar van positieve discriminatie.

Al decennialang komen 'allochtonen' nauwelijks aan een baan, maar oh wee als bij een select aantal bedrijven in de bestuurlijke laag even een keer een andere groep aan bod komt.

Ik veroordeel racisme en indien er racisme plaatsvind dan wil ik dat voor de rechter hebben. Zoals het hoort in een rechtsstaat.

In de IT kom ik vele ' 2e en 3e generatie allochtonen' tegen, ook op hoge posities. Binnen de overheid, binnen de telecomsector en binnen het verzekeringswezen. Maar het komt niet aanwaaien, dat is nog nooit zo geweest bij een groep nieuwkomers. Daar gaat generaties overheen. Dat forceren met racistische regelgeving lost niets op en zit de natuurlijke oplossing in de weg. De top bereiken is overigens ook voor autochtonen vrij moeilijk, slechts een select clubje lukt dat.

Je pleit dus voor tijdelijke racistische maatregelen. Waarvan akte. En daarmee is ons gesprek ook wel klaar. We komen niet nader tot elkaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 22:23:29 ]
pi_198328309
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ik zag net dat D66 voor jou extreemlinks is, dat verklaart veel...
En wederom geen inhoud, slechts een obsessie.
pi_198328342
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En wederom geen inhoud, slechts een obsessie.
Daar lijken jouw uitspraken inderdaad op. D66 uitmaken voor extreemlinks getuigt inderdaad van obsessies en een totaal gebrek aan inhoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door KareldeStoute op 04-03-2021 22:37:12 ]
pi_198328371
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Daar lijken jouw uitspraken inderdaad op. D66 uitmaken voor extreemrechts getuigt inderdaad van obsessies en een totaal gebrek aan inhoud.
Net maakte ik D66 nog uit voor extreem links zei je. En nu plots extreem rechts. Misschien de borrel even laten staan. Het is ook pas donderdagavond.

Maar in dit topic heb je vandaag nog geen inhoudelijke bijdrage gebracht. Enkel obsessief op mij gereageerd met persoonlijke aanvallen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 22:26:08 ]
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:25:44 #116
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198328382
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik veroordeel racisme en indien er racisme plaatsvind dan wil ik dat voor de rechter hebben. Zoals het hoort in een rechtsstaat.
Gelul voor de bühne. Als een bedrijf besluit om een sollicitant af te wijzen vanwege diens Arabische achternaam dan is er natuurlijk geen enkele manier om daarachter te komen. Dus al helemaal niet om dat voor de rechter te krijgen.

quote:
In de IT kom ik vele ' 2e en 3e generatie allochtonen' tegen, ook op hoge posities. Binnen de overheid, binnen de telecomsector en binnen het verzekeringswezen. Maar het komt niet aanwaaien, dat is nog nooit zo geweest bij een groep nieuwkomers. Daar gaat generaties overheen. Dat forceren met racistische regelgeving lost niets op en zit de natuurlijke oplossing in de weg.
Met racisme heeft dit niets van doen. En de natuurlijke oplossing duurt misschien nog wel een paar decennia. :D

quote:
Je pleit voor tijdelijke racistische maatregelen. Waarvan akte. En daarmee is ons gesprek ook wel klaar. We komen niet nader tot elkaar.
Tja, jij staat er bij en kijkt er naar en vindt het allemaal wel prima en verwijt de ander dat er iets wordt ondernomen.
pi_198328445
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Gelul voor de bühne. Als een bedrijf besluit om een sollicitant af te wijzen vanwege diens Arabische achternaam dan is er natuurlijk geen enkele manier om daarachter te komen. Dus al helemaal niet om dat voor de rechter te krijgen.
[..]

Met racisme heeft dit niets van doen. En de natuurlijke oplossing duurt misschien nog wel een paar decennia. :D
[..]

Tja, jij staat er bij en kijkt er naar en vindt het allemaal wel prima en verwijt de ander dat er iets wordt ondernomen.
We draaien cirkeltjes. Ik ben tegen alle racisme en wil het voor de rechter. Jij wil racisme officieel invoeren om racisme tegen te gaan. Fijne avond nog.
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:30:50 #118
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198328512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

We draaien cirkeltjes. Ik ben tegen alle racisme en wil het voor de rechter.
Je leest niet wat ik zeg en blijft met dezelfde lege hulzen komen.

Als een bedrijf een sollicitant afwijst vanwege diens Arabische achternaam is er geen enkele manier om dat te controleren. Bedrijf zegt doodleuk dat de kandidaat toch niet zo goed bij het profiel paste en klaar.

Dus voor de rechter komt het in 99% van de gevallen al niet.

Dat is gelul voor de bühne.
pi_198328653
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Net maakte ik D66 nog uit voor extreem links zei je. En nu plots extreem rechts. Misschien de borrel even laten staan. Het is ook pas donderdagavond.

Maar in dit topic heb je vandaag nog geen inhoudelijke bijdrage gebracht. Enkel obsessief op mij gereageerd met persoonlijke aanvallen.
Autocorrectprobleempje neem ik aan. Maar goed excuus voor jou om wederom niet inhoudelijk te reageren _O_
pi_198328774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nope. Wat er hier gebeurd is onversneden racisme en discriminatie.
[..]

Dat is er wel. Iedereen heeft gelijke kansen.
Volgens sommigen niet. Schijnbaar worden pakweg vrouwen, zwarte Nederlanders en LGBT'ers op heel veel plekken geweerd. Iets dat overigens helemaal niet zo is, maar goed. Het feit dat ik LGBT'er ben werkt meer in mijn voordeel dan in mijn nadeel. Ook op mijn niet-Nederlandse achternaam heb ik nog nooit een negatieve opmerking gehad, enkel vragen voortkomend uit interesse. Wat ook begrijpelijk is. Als jij met een Nederlands klinkende naam gaat solliciteren in pakweg Frankrijk of China, zul je daar ook vragen over krijgen.

quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je moet als overheid iets aan de huidige situatie doen. Voor 'allochtonen' is het momenteel moeilijker om aan een baan te komen dan voor een ex-gedetineerde. Dat betekent dat bedrijven in de regel al de voorkeur uit laten gaan naar een 'roomblanke'.

Dan kun je 2 dingen doen:
1) De problematiek negeren
2) Ingrijpen in een klein deel van de bedrijven en van hen verwachten dat zij voor een bepaald aantal functies juist mensen aannemen uit de groepen die nu niet aan de bak komen.
3) Bedrijven die inderdaad worden betrapt op discriminatie bestraffen. Maar niet een heel land, elk bedrijf, elke organisatie, elke instantie bij voorbaat als racistisch dan wel discriminerend bestempelen omdat er verschillen in uitkomst zijn. Daarnaast is, zoals al aangegeven, discriminatie bestrijden met discriminatie al helemaal niet de oplossing. Hoe moreel verlicht het misschien ook lijkt.

Overigens, uit jouw linkje:

quote:
Discriminatie?

Het is niet duidelijk of het verschil in baankansen tussen autochtone of allochtone jongeren alleen te wijten is aan discriminatie, of dat er nog andere factoren een rol spelen.

"Sommigen zullen zeggen dat discriminatie de enige verklaring is die overblijft. Maar bij ons onderzoek kun je niet spreken van discriminatie, wel van een nadeel dat blijft bestaan. Dat wordt de etnische boete genoemd."

Er is volgens Meng nader onderzoek nodig om vast te stellen waar deze boete vandaan komt.
;)
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het ene sluit het andere natuurlijk niet uit. Een objectief persoon kan gerust stellen dat aan beide extreme zeiden er sprake is van discriminerend en racisme. Spijtig dat jij slechts 1 kant van de medaille wil zien.
Dit is natuurlijk niet meer verbazingwekkend te noemen. Deze complete tunnelvisie is inmiddels een bekend verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2021 22:41:47 ]
  donderdag 4 maart 2021 @ 23:00:04 #121
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198329234
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:41 schreef Dejannn het volgende:
3) Bedrijven die inderdaad worden betrapt op discriminatie bestraffen. Maar niet een heel land, elk bedrijf, elke organisatie, elke instantie bij voorbaat als racistisch dan wel discriminerend bestempelen omdat er verschillen in uitkomst zijn.
Dat is dan ook niet aan de orde.

Maar vooralsnog hebben we geen enkele oplossing gehoord uit de hoek die meteen in de 'racisme!!1!einz!'-kramp schiet.
pi_198341886
Rechts heeft helemaal geen belang om de woningnood op te lossen, want dan zouden de huisjesmelkers een stuk minder geld kunnen vangen.
pi_198342007
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:00 schreef osodevo het volgende:
Rechts heeft helemaal geen belang om de woningnood op te lossen, want dan zouden de huisjesmelkers een stuk minder geld kunnen vangen.
Hoeveel mensen stemmen rechts? Zal het aantal huisjesmelkers onder rechts echt aanzienlijk zijn? Ik denk eigenlijk dat hun aantal verwaarloosbaar is onder de rechtse kiezers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')