Daar hebben ze 21 % de 1 ste prik gegeven en wij zitten op hoeveel ? 4 % ? En dan zegt Hugo dat we op stoom komen ?quote:Optimisme in Schotland over effect vaccinaties
Het vaccinatieprogramma in Schotland leidt tot een flinke afname van het aantal ziekenhuisopnames. Onderzoekers van de universiteiten van Edinburgh, Strathclyde en de Schotse gezondheidsdienst melden dat het Pfizer/BioNTech-vaccin de kans op een ziekenhuisopname met 85 procent vermindert. Bij het AstraZeneca-vaccin is dit zelfs 94 procent.
De wetenschappers baseren zich op data van 8 december tot 15 februari, toen zo'n 21 procent van de Schotse bevolking een eerste prik kreeg met een vaccin. "Deze resultaten zijn erg hoopgevend en geven ons redenen om optimistisch naar de toekomst te kijken", zegt hoogleraar Aziz Sheikh van de universiteit van Edinburgh tegen persbureau AP. "We hebben nu bewijs dat vaccinaties ziekenhuisopnames voorkomen."
Ze zijn doodsbang geworden om dezelfde verwijten te krijgen als vorig jaar, dus nu slaan ze wat door. Helemaal omdat de verkiezingen er aan komen. Willen ze geen risico mee nemen denk ik.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet zo goed wanneer en waarom die ommezwaai naar 'Zero-Covid' is gemaakt in Den Haag. Totaal niet realistisch en uitvoerbaar.
Daar gaat het ook niet om, ze wekken in Den Haag intussen de indruk pas tevreden te zijn als Covid helemaal is uitgeroeid straks.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met 4000 à 5000 positieve tests per dag denk ik niet dat je echt kan spreken van "zero covid" hoor.
Ze motiveren hun keuzes inderdaad niet erg sterk, maar het zou me heel erg verbazen als ze serieus een zero-covidbeleid aan het voeren zijn. Zou voor het eerst zijn dat ze überhaupt een strategie hebbenquote:Op maandag 22 februari 2021 14:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om, ze wekken in Den Haag intussen de indruk pas tevreden te zijn als Covid helemaal is uitgeroeid straks.
Ja en dat klopt toch ook?quote:Op maandag 22 februari 2021 14:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar hebben ze 21 % de 1 ste prik gegeven en wij zitten op hoeveel ? 4 % ? En dan zegt Hugo dat we op stoom komen ?
Volgens mij willen ze ook helemaal geen zero-covid beleid.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zijn doodsbang geworden om dezelfde verwijten te krijgen als vorig jaar, dus nu slaan ze wat door. Helemaal omdat de verkiezingen er aan komen. Willen ze geen risico mee nemen denk ik.
Maar ik hoop niet dat het steeds meer de kans op gaat van zero covid; ook na de verkiezingen. Mensen gaan nu eenmaal dood, mensen worden nu eenmaal ziek; we zouden niet alles op moeten offeren alleen maar om wat levens te rekken. Zolang de ziekenhuizen het aan kunnen moet de samenleving gewoon weer open.
Als er toch weer een nieuwe pandemie komt dan merken we dat vanzelf wel. Ooit moeten ze het weer gaan proberen. Mijn begrip en draagvlak zijn ze kwijt als ze doorgaan met maatregelen nadat de ziekenhuizen leger en leger worden. Of wanneer er genoeg mensen gevaccineerd zijn. Dan is het mooi geweest.
Ik denk dat ze het eng vinden om te bepalen op welk punt ze het wat meer los kunnen laten. Continue bang dat er een nieuwe mutatie of golf op komst is. Dan is de stap naar versoepelen moeilijk natuurlijk; als je die zorgen altijd mee neemt. Ze willen niet het verwijt krijgen dat er door hun weer meer mensen dood gaan.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze motiveren hun keuzes inderdaad niet erg sterk, maar het zou me heel erg verbazen als ze serieus een zero-covidbeleid aan het voeren zijn. Zou voor het eerst zijn dat ze überhaupt een strategie hebben
Ik denk dat als in augustus 70-80% gevaccineerd is, de ziekenhuizen leeg blijven, en het erop lijkt dat het niet meer terug komt. Dat ze misschien nog iets aan preventie doen voor de winter, wat adviesjes, maar dat ze verdre gewoon achter de volgende waan van de dag aanrennen.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zijn doodsbang geworden om dezelfde verwijten te krijgen als vorig jaar, dus nu slaan ze wat door. Helemaal omdat de verkiezingen er aan komen. Willen ze geen risico mee nemen denk ik.
Maar ik hoop niet dat het steeds meer de kans op gaat van zero covid; ook na de verkiezingen. Mensen gaan nu eenmaal dood, mensen worden nu eenmaal ziek; we zouden niet alles op moeten offeren alleen maar om wat levens te rekken. Zolang de ziekenhuizen het aan kunnen moet de samenleving gewoon weer open.
Als er toch weer een nieuwe pandemie komt dan merken we dat vanzelf wel. Ooit moeten ze het weer gaan proberen. Mijn begrip en draagvlak zijn ze kwijt als ze doorgaan met maatregelen nadat de ziekenhuizen leger en leger worden. Of wanneer er genoeg mensen gevaccineerd zijn. Dan is het mooi geweest.
Good pointquote:Op maandag 22 februari 2021 14:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze ook helemaal geen zero-covid beleid.
Die open scholen zijn daar al behoorlijk mee in tegenspraak toch?
Wellicht hopen ze hun plekje in de geschiedenisboeken te reserveren. Kijk ons eens, wij waren de beleidsmakers die corona klein hebben gekregen destijds.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het komt heus nog wel terug, maar als dat in zeer beperkte mate is (seizoensgriep-achtig) is dat geen probleem.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat als in augustus 70-80% gevaccineerd is, de ziekenhuizen leeg blijven, en het erop lijkt dat het niet meer terug komt. Dat ze misschien nog iets aan preventie doen voor de winter, wat adviesjes, maar dat ze verdre gewoon achter de volgende waan van de dag aanrennen.
Alleen die kop van Baudet alquote:
Dat begripvolle hoofd van Baudet er qok bijquote:
Op zich een terechte overweging, trouwens.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze willen niet het verwijt krijgen dat er door hun weer meer mensen dood gaan.
Nou Guusje, Scrummie van het FOK!forum wil dat ook wel graag. Ik ben alleen geen scholier dus dan doet het er niet toe.quote:
Waarom nou weer leeftijd gebondenquote:Op maandag 22 februari 2021 14:54 schreef DonDruiper het volgende:
Vanaf 2 maart weer buitensporten tm 27 jaar...
Is handiger voor eerste elftal-trainingen met leeftijden van 18 tot 38.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom nou weer leeftijd gebonden![]()
De helft van mijn team mag trainen, andere helft nietquote:Op maandag 22 februari 2021 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is handiger voor eerste elftal-trainingen met leeftijden van 18 tot 38.
Oh, wacht...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |