Als een testbewijs verplicht wordt voor horecabezoek en jij die uit eigen zak mag betalen elke 48 uur.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoezo 50 euro voor een tosti?
FTFYquote:
Het kabinet denkt heel goed na, daarom krijgen ze van alle kanten rechter, Raad van state, Van der Staaij, op hun kop dat nergens uit blijkt dat ook maar enigszins is nagedacht over de proportionaliteit van een maatregel.quote:Grapperhaus begrijpt versoepelingswens 'heel goed'
Demissionair minister Grapperhaus zegt "heel goed" te begrijpen dat sommige mensen steeds meer moeite krijgen met alle maatregelen en verlangen naar versoepelingen. Het kabinet denkt daarom "heel goed na" over wat er (toch) nog mogelijk is. "We trekken het ons aan dat mensen zeggen; hoelang houden we dit nog vol."
De demissionaire minister zegt te begrijpen dat het uithoudingsvermogen van mensen op de proef wordt gesteld. "Het akelige is alleen dat we niet kunnen zeggen dat het virus en alle mutanten overwonnen zijn." Grapperhaus sprak van een soort schijf van vijf: "We hebben te maken met een pandemie, alle andere zorg, de economische situatie, de sociale gevolgen en het handhavingspakket".
Volgens hem is het "echt heel lastig" om alles "precies goed te wegen".
Doe dan gewoon effe normaal in het vervolgquote:
Het probleem is dat het kabinet alleen maar denkt aan het bestrijden van corona. Daarbij vergeten ze alle andere aspecten. Een stukje tunnelvisie. Bij Wie is de mol is dat al niet slim, laat staan bij het regeren van het land.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:35 schreef maan_man het volgende:
Grapperhaus komt weer wat menselijkheid tonen op de NOS Live blog:
[..]
Het kabinet denkt heel goed na, daarom krijgen ze van alle kanten rechter, Raad van state, Van der Staaij, op hun kop dat nergens uit blijkt dat ook maar enigszins is nagedacht over de proportionaliteit van een maatregel.
Zouden ze lootjes trekken voor de menselijkgezichtcorvee?quote:Op maandag 22 februari 2021 14:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het kabinet denkt heel goed na, daarom krijgen ze van alle kanten rechter, Raad van state, Van der Staaij, op hun kop dat nergens uit blijkt dat ook maar enigszins is nagedacht over de proportionaliteit van een maatregel.
Maar afgelopen zomer gingen we ook niet op zoek naar allerlei varianten van het virus die mogelijk besmettelijker waren. We worden nu al twee maanden gegijzeld met de Britse variant maar echt tot openbaring heeft het nog niet geleid. Ik hoorde de Jonge voor het weekend nog zeggen dat we richting de derde golf gaan. Ik kan het op basis van huidige cijfers niet zien maar het zit volgens ons allee Hugo onder de oppervlakte.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En afgelopen zomer hadden we helemaal geen gevaccineerde risicogroepen. Die hebben we straks wel en daarmee is 90 procent van je ziekenhuisbezetting al verdwenen.
En er gaat natuurlijk niemand 50 euro betalen om een tosti te mogen eten. Dus dat wordt of nul controle bij horeca, of een wildgroei aan valse testbewijzen.
Ik geloof best dat ze andere aspecten wel degelijk meenemen. Maar ik krijg soms wel het gevoel dat ze volksgezondheid ruimer moeten bekijken. Volksgezondheid gaat verder dan enkel het voorkomen van Corona. Ik geloof niet zo in een of ander complot; het is duidelijk dat ze gewoon extra voorzichtig willen zien; helemaal vlak voor de verkiezingen. Vorig jaar waren ze meermaals te laat met ingrijpen, dus nu overcompenseren ze een beetje. Maar dat wil niet zeggen dat ze de andere aspecten helemaal niet meenemen bij hun besluiten. Ze vinden het gewoon oprecht eng om bepaalde versoepelingen toe te staan volgens mij.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:37 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het probleem is dat het kabinet alleen maar denkt aan het bestrijden van corona. Daarbij vergeten ze alle andere aspecten. Een stukje tunnelvisie. Bij Wie is de mol is dat al niet slim, laat staan bij het regeren van het land.
'Totdat alle varianten van het virus uitgeroeid zijn... de doelpaaltjes zijn weer verzet...'quote:Op maandag 22 februari 2021 14:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Houden ze in elk geval de optie open om de avondklok net voor de verkiezingen te schrappen.quote:
Ik vermoed het ook, hij loopt al mooi af op de ochtend van de 17equote:Op maandag 22 februari 2021 14:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Precies op tijd om in die persco de avondklok te stoppen ivm de verkiezingen.
Gaan ze dan ook dingen versoepelen of alleen roepen of ze misschien dingen gaan versoepelen of dat ze het dan nog niet weten?quote:
Ik begrijp ook niet zo goed wanneer en waarom die ommezwaai naar 'Zero-Covid' is gemaakt in Den Haag. Totaal niet realistisch en uitvoerbaar.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:40 schreef Vasilevski het volgende:
Stijging van de cijfers? Oei, hoop dat er ook iemand aan de mentale gezondheid van de Als-iedereen-zich-aan-de-regels-houdt-brigade denkt.
[..]
Zouden ze lootjes trekken voor de menselijkgezichtcorvee?
Het hele virus en alle varianten moeten dus overwonnen worden. Ja dan krijg je inderdaad geen ander resultaat dan: kan niet, moeilijk moeilijk.
Verkiezingen komen er dan aan. Versoepelingen liggen dan lekker in het geheugen.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:44 schreef popje het volgende:
[..]
Gaan ze dan ook dingen versoepelen of alleen roepen of ze misschien dingen gaan versoepelen of dat ze het dan nog niet weten?
Wat exact hetzelfde betekent als, we verlengen het hele pakket nog maar eens een keer, want we kunnen er nu nog niet genoeg over zeggen.
Ik zou het nog altijd raar vinden als de avondklok nog geldt tijdens de verkiezingen.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Precies op tijd om in die persco de avondklok te stoppen ivm de verkiezingen.
Met 4000 à 5000 positieve tests per dag denk ik niet dat je echt kan spreken van "zero covid" hoor.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet zo goed wanneer en waarom die ommezwaai naar 'Zero-Covid' is gemaakt in Den Haag. Totaal niet realistisch en uitvoerbaar.
Dat is in 2000 nooit.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:42 schreef popje het volgende:
[..]
'Totdat alle varianten van het virus uitgeroeid zijn... de doelpaaltjes zijn weer verzet...'
Ja ik ook. Al weten we niet hoe het zich allemaal gaat ontwikkelingen tot aan de verkiezingen. Met 10k per dag (puur hypothetisch) ligt het allemaal weer anders.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou het nog altijd raar vinden als de avondklok nog geldt tijdens de verkiezingen.
Dat denk ik ook. Ze zijn vooral heel bang geworden. Wat mij tegenstaat is dat zij bij veel zaken al bij voorbaat nee zeggen. Kijk eens naar de mogelijkheden. Nu lijkt er zowaar een kleine kentering te zijn in dat gedrag.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze andere aspecten wel degelijk meenemen. Maar ik krijg soms wel het gevoel dat ze volksgezondheid ruimer moeten bekijken. Volksgezondheid gaat verder dan enkel het voorkomen van Corona. Ik geloof niet zo in een of ander complot; het is duidelijk dat ze gewoon extra voorzichtig willen zien; helemaal vlak voor de verkiezingen. Vorig jaar waren ze meermaals te laat met ingrijpen, dus nu overcompenseren ze een beetje. Maar dat wil niet zeggen dat ze de andere aspecten helemaal niet meenemen bij hun besluiten. Ze vinden het gewoon oprecht eng om bepaalde versoepelingen toe te staan volgens mij.
Hij (avondklok) loopt straks af op de 17e, op verkiezingsdag mogen toeschouwers aanwezig zijn bij het tellen na de sluiting van de stembussen. Dat is een recht wat niet zomaar van tafel kan, meen ik.quote:Op maandag 22 februari 2021 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me wel af wat ze gaan doen met de verkiezingen icm de avondklok - stembureaus zijn normaliter tot 21u open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |