abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 februari 2021 @ 20:34:48 #1
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_198136707
Ik werk in een team van 4 ploegen in ploegendienst. Ik zit met twee anderen in een ploeg. Ik werk er nog niet zolang en ploegendienst is ook nieuw voor me.

Waar ik benieuwd naar ben is het hebben van een meningsverschil met collega's. Af en toe hebben de twee collega's een meningsverschil met elkaar (geen ruzie, gewoon verschil van visie). Een verschillende visie over hoe het werk moet worden en welke taken prioriteit hebben.
Versterkt zoiets de band? Ik probeer ook wat assertiever te zijn, en niet meer op alles ja te zeggen, en ik merk dat dat ook wel wat wrijving veroorzaakt.

Hebben jullie wel eens een meningsverschil met jullie collega's, en merken jullie dat dit de band versterkt?
  zondag 21 februari 2021 @ 20:36:20 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198136740
Ligt er net aan of het een meningsverschil in pizza toppings is of een meningsverschil in het wel of niet vergassen van bevolkingsgroepen.

Lijkt me dat dat wat duidelijker moet staan in de OP.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 21 februari 2021 @ 20:38:40 #3
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_198136791
quote:
89s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:36 schreef Mikeytt het volgende:
Ligt er net aan of het een meningsverschil in pizza toppings is of een meningsverschil in het wel of niet vergassen van bevolkingsgroepen.

Lijkt me dat dat wat duidelijker moet staan in de OP.
Gewoon werkgerelateerd. Welke taken prioriteit hebben bijvoorbeeld
  zondag 21 februari 2021 @ 20:39:23 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198136811
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:38 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Gewoon werkgerelateerd. Welke taken prioriteit hebben bijvoorbeeld
Dus gewoon standaard bedrijfsdiscussies die letterlijk bij elke baan voorkomen?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 21 februari 2021 @ 20:41:15 #5
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_198136862
quote:
89s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:39 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dus gewoon standaard bedrijfsdiscussies die letterlijk bij elke baan voorkomen?
Ik weet dat het veel voorkomt, maar ik ben benieuwd naar of het ook de band versterkt.
  zondag 21 februari 2021 @ 20:44:22 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198136938
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:41 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Ik weet dat het veel voorkomt, maar ik ben benieuwd naar of het ook de band versterkt.
Waarom zou het de band wel/versterken? Lijkt me in sommige gevallen dat het de band versterkt, andere gevallen niet.

Sommige mensen vinden het leuk om discussies te hebben en te debatteren over zaken, anderen vinden het juist irritant.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 21 februari 2021 @ 20:48:41 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_198137035
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:41 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Ik weet dat het veel voorkomt, maar ik ben benieuwd naar of het ook de band versterkt.
Dat ligt er helemaal aan hoe er gediscussieerd wordt. Als het op de inhoud blijft dan kan het de band wel versterken, maar gaat het al snel op de betrekking (jan: ik vind dat we taak a prio moeten geven. Kees: ik vind dat we taak b prio moeten geven. Jan: tjonge jonge kees dat toontje van jou zegt alweer genoeg.) dan wordt het vooral slechter.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198137603
Er is maar 1 regel.
Je moet niet harder werken maar slimmer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198140657
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:34 schreef Ypmaha het volgende:
Ik werk in een team van 4 ploegen in ploegendienst. Ik zit met twee anderen in een ploeg. Ik werk er nog niet zolang en ploegendienst is ook nieuw voor me.

Waar ik benieuwd naar ben is het hebben van een meningsverschil met collega's. Af en toe hebben de twee collega's een meningsverschil met elkaar (geen ruzie, gewoon verschil van visie). Een verschillende visie over hoe het werk moet worden en welke taken prioriteit hebben.
Versterkt zoiets de band? Ik probeer ook wat assertiever te zijn, en niet meer op alles ja te zeggen, en ik merk dat dat ook wel wat wrijving veroorzaakt.

Hebben jullie wel eens een meningsverschil met jullie collega's, en merken jullie dat dit de band versterkt?
Vaak, veel gedonder.

Op zee wel dat we verbroederen. Aan land meer oorlog.
pi_198140764
Hangt van het team af TS. Ik heb in goeie en slechte teams gewerkt.
pi_198140770
Het versterkt de band in die zin dat je weet dat je eerlijk naar elkaar bent en dat je niet spreekt tegen een ja-knikker die vervolgens achter je rug om je plannen zit af te kraken of chagerijning zit te zijn. Loopt zo'n meningsverschil regelmatig uit in ordinair bekvechten dan zal dit averechts werken.
pi_198238222
Communicatie versterkt sowieso banden, hoe je het ook bekijkt... Je leert elkaar beter kennen, dit zou niet het geval zijn als men maar Ja en amen zou zeggen. Dus mijn mening is absoluut Ja!
Just say hi!
pi_198243473
Uiteindelijk denkt toch niet iedereen exact hetzelfde over hoe het werk gedaan moet worden, zelfs als het heel strak is vastgelegd in procedures. Een meningsverschil zou dus moeten kunnen. Ga je denk ik ook vaker tegenop lopen naarmate je meer op eigen benen gaat staan. Zolang je elkaar in je waarde laat is er lijkt me niet zoveel aan de hand.

Dat je in het begin van een baan wat meer over je heen laat lopen is denk ik ook vrij normaal. Je moet toch de cultuur een beetje leren kennen en misschien ook de taken. Ik heb zelf ook wel eens bewust gekozen assertiever te gaan communiceren, ik merkte in het begin wat clashes met bepaalde collega's en dat ik wat ruimte miste in groepsoverleggen, maar ik heb 1 op 1 gepraat met de collega's waarmee ik clashte en daarna trok het enorm bij. Duurde uiteindelijk een maandje of 2 voordat het nieuwe "evenwicht" goed was uitgekristalliseerd. Daarna werd de band juist sterker dan voordat ik besloot assertiever te worden.
  zondag 28 februari 2021 @ 13:41:37 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198248997
Sommige mensen zien in discussie gaan over hoe ze hun werk doen meteen als een persoonlijke aanval en anderen staan open voor ideeën. Is maar net wat voor vlees je in de kuip hebt. Als je ergens nieuw bent zou ik voorzichtig zijn totdat je ze wat beter kent.
pi_198249599
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:34 schreef Ypmaha het volgende:
Ik werk in een team van 4 ploegen in ploegendienst. Ik zit met twee anderen in een ploeg. Ik werk er nog niet zolang en ploegendienst is ook nieuw voor me.

Waar ik benieuwd naar ben is het hebben van een meningsverschil met collega's. Af en toe hebben de twee collega's een meningsverschil met elkaar (geen ruzie, gewoon verschil van visie). Een verschillende visie over hoe het werk moet worden en welke taken prioriteit hebben.
Versterkt zoiets de band? Ik probeer ook wat assertiever te zijn, en niet meer op alles ja te zeggen, en ik merk dat dat ook wel wat wrijving veroorzaakt.

Hebben jullie wel eens een meningsverschil met jullie collega's, en merken jullie dat dit de band versterkt?
Dus in dit geval versterkt het niet de band met je collega’s. Je hoeft niet assertief te zijn als alles prima is en je geen problemen hebt. Het werk wordt gedaan in je team en alles is rustig en vredig.

Je kan het ook gewoon vragen aan je collega’s : denk je / jullie dat een meningsverschil een band tussen collega's verstevigt of niet. Wat vind jij?

Maar luister ook naar je gevoel. Wat voel je erbij.
pi_198254071
Je moet ook niet proberen om direct hetzelfde gedrag te vertonen bij collega's die er al jaren werken, zij willen eerst je inzet, kwaliteit van je werk, je karakter en meer van dat soort dingen leren kennen lijkt mij.
Ze gaan je vanzelf waarderen en dan zal er ook zeker naar je geluisterd worden maar als je als newbie vaak op- of aanmerkingen hebt word je al snel gezien als irritant en eigenwijs.
Wil natuurlijk niet zeggen dat je je de hele tijd je mond moet houden, als je een goed idee hebt om dingen beter/makkelijker te maken waar zij al jaren niet aan gedacht hebben zal dat best positief ontvangen worden denk ik zo.
Maar mijn tip is om in het begin even low profile aan te houden en proberen je werk zo goed mogelijk te doen. ;)
pi_198303308
En koekjes meenemen voor bij de koffie.
What's the name of the game?
  woensdag 3 maart 2021 @ 16:20:00 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198303563
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:34 schreef Ypmaha het volgende:
Ik probeer ook wat assertiever te zijn, en niet meer op alles ja te zeggen,
Maar zei je daarvoor 'ja' erop omdat je bang was om nee te zeggen?
of wou je eigenlijk nee zeggen, maar doe je dat nu dan toch maar?
Want puur nee zeggen om assertief te zijn, slaat natuurlijk nergens op.

Daarnaast hoeft het niet perse de band te versterken. Als blijkt dat je altijd gelijk hebt in je punten en je ze goed kan onderbouwen en daarmee niet overkomt als een betweter, dan gaan ze je wel steeds meer waarderen en wellicht vaker naar je mening vragen / deze sneller accepteren.

Veelal wordt informeel contact gebruikt om de band te versterken. Overeenkomsten zoeken, buitenwerkse activiteiten, af en toe en praatje bij de koffie etc.
pi_198304055
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:41 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Ik weet dat het veel voorkomt, maar ik ben benieuwd naar of het ook de band versterkt.
Zo zwart wit is het niet. Het versterkt de band als je samen tot een goede conclusie komt waar iedereen mee kan leven. Zo niet, gaan mensen zich eerder ergeren aan elkaar denk ik.
pi_198304115
Je kan niet altijd winnen. Soms is het juist beste om niks te zeggen (voor de vorm en de verstandshouding). Misschien zal je soms wel gelijk hebben maar het niet krijgen. Wat doe je dan vollop de confrontatie opzoeken of denken naja ik weet beter laat maar zitten :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')