abonnement Unibet Coolblue
pi_198135342
Na zelf diverse ontwerpen te hebben bedacht, 3 offertes van keukenboeren.. weet ik het niet meer.. Keukenboer 1 zegt: keuken met eiland past prima, keukenboer 2 zegt nee.... kan alleen schieren... 3 zegt nee.. hoek/.l keuken

Ik heb 0 ruimtelijk inzicht ,kan niet overweg met floorplan oid. ik kan het me echt nauwelijks voorstellen hoe groot de ruimte gaat worden.

Harde eis is dat er een grote eettafel in moet passen (220 lang en 120 breed als het kan)

De deur naar bijkeuken kan verplaatst worden !

Wie vind het leuk om eens zijn blik erop te werpen en een gooi te doen ?



[ Bericht 9% gewijzigd door Vonkenboer op 21-02-2021 21:17:18 ]
  Moderator zondag 21 februari 2021 @ 21:20:16 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198137836
@MevrouwKees

Ik heb je afbeelding even zichtbaar gemaakt; maar kun je de ontwerpen die je gekregen hebt van de keukenboer ook hier delen met ons ?

Denk dat je dan meer reacties krijgt dan met het delen van een lege plattegrond zonder dat we weten wat je met je keuken wilt. ;)
pi_198138745
Maakt het nog uit waar de keuken komt? Bovenin de plattegrond? Of mag het ook onderin?

Hoe ver kan de deur naar de bijkeuken verplaatst worden? Kan die overal in die wand van 5,80m komen of is de bijkeuken niet zo groot?
pi_198139485
@XanderH

Keuken moet bovenin excuus (onderkant is woonkamer).

Deur: die staat nu aangegevenop 3.10, die kan dus verplaatst worden, je kan zien waar mijn schuifpui komt, in die hoek kan hij dus verschoven worden ,zolang het maar past.

Mijn bijkeuken is deel van garage. Die zit aan het huis vast
Ziet er ong.zo uit . Bij rode pijl zit dus een deur.Dit is nu een buitendeur, straks dus een deur van keuken naar bijkeuken. Die kan dus verplaatst worden.
De gele lijn is ong. de plek waarop de garage in 2 - delen gemaakt zal worden.



ontwerp 1

ontwerp 2

ontwerp 3 is variant op 1 en 2 maar heb ik alleen render en die krijg ik niet fatsoenlijk op de foto

Zo wat duidelijker ?
pi_198139533
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:20 schreef Vonkenboer het volgende:
@:MevrouwKees

Ik heb je afbeelding even zichtbaar gemaakt; maar kun je de ontwerpen die je gekregen hebt van de keukenboer ook hier delen met ons ?

Denk dat je dan meer reacties krijgt dan met het delen van een lege plattegrond zonder dat we weten wat je met je keuken wilt. ;)
eigenlijk is die lege plattegrond misschien juist slim.. omdat ik dan misschien eens een keer iets anders krijg ;)

I
pi_198139746
waar het dus om gaat : keuken zoals ontwerp 1 past niet volgens mijn aannemer, te weinig ruimte rondom en tussen de keuken en tafel om daar dus die tafel ook nog bij te kunnen plaatsen. Mijn voorkeur gaat uit naar ontwerp 1 maar die zal, als het idd niet past, af vallen. Want naast de harde eis vwb tafel wil ik ook genoeg werkblad hebben.Ik heb nu echt weinig werkblad en dat is heel irritant.

Dan blijft er nog een L over. Die heb ik nu ook (1,80 x 2,95)

Dan zou ik nu op de wand van 2.95 een hoge kastenwand plannen en op de andere kant een laag deel (geen bovenkasten) met zoveel mogelijk onderkasten als past met die deur naar bijkeuken,
pi_198139810
Ik vind ontwerp 2 er krapper uit zien dan ontwerp 1..
dag
  zondag 21 februari 2021 @ 22:55:19 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198139884
Ik zou de opties ook in een plattegrond bekijken, om te zien hoeveel loopruimte er nog is links langs het (schier)eiland.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198139990
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:29 schreef MevrouwKees het volgende:
Deur: die staat nu aangegevenop 3.10, die kan dus verplaatst worden, je kan zien waar mijn schuifpui komt, in die hoek kan hij dus verschoven worden ,zolang het maar past.

Mijn bijkeuken is deel van garage. Die zit aan het huis vast
Ziet er ong.zo uit . Bij rode pijl zit dus een deur.Dit is nu een buitendeur, straks dus een deur van keuken naar bijkeuken. Die kan dus verplaatst worden.
De gele lijn is ong. de plek waarop de garage in 2 - delen gemaakt zal worden.

[ afbeelding ]
De deur kan dus alleen richting de achtergevel worden verplaatst, niet richting de hal. Dat detail wilde ik even duidelijk. ;)
pi_198140069
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou de opties ook in een plattegrond bekijken, om te zien hoeveel loopruimte er nog is links langs het (schier)eiland.
En dat is nu precies het probleem.. dat kan ik dus niet zelf..Ik krijg het niet voor elkaar

ik dacht dat de keukenboer dat had gedaan, maar volgens aannemer niet. Hij geeft aan dat bij de eiland optie, er te weinig loopruimte is tussen eiland en tafel zodat het te smal en gepropt wordt.

Mijn "droomkeuken" is optie 1

Ik heb van ontwerp 2 wel een maten tekening (maten van kasten etc) van ontwerp 1 kan ik niet zien hoeveel ruimte er tussen eiland en kasten
tekening ontwerp 2

Kasten in ontwerp 1; alle hoge kasten en lage kasten zijn 60 diep.
Eiland is 95 diep en 2 meter breed
pi_198140093
Ik vraag me dus af of het dus écht niet past, dat eiland uit ontwerp 1 en wat dan wél een goede opstelling is. De opstelling waar ik dus die lekkere grote eettafel kwijt kan EN veel werkblad.

We willen overigens geen bovenkasten.
  zondag 21 februari 2021 @ 23:13:54 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198140139
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:09 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

En dat is nu precies het probleem.. dat kan ik dus niet zelf..Ik krijg het niet voor elkaar

ik dacht dat de keukenboer dat had gedaan, maar volgens aannemer niet. Hij geeft aan dat bij de eiland optie, er te weinig loopruimte is tussen eiland en tafel zodat het te smal en gepropt wordt.

Mijn "droomkeuken" is optie 1

Ik heb van ontwerp 2 wel een maten tekening (maten van kasten etc) van ontwerp 1 kan ik niet zien hoeveel ruimte er tussen eiland en kasten
[ afbeelding ] tekening ontwerp 2

Kasten in ontwerp 1; alle hoge kasten en lage kasten zijn 60 diep.
Eiland is 95 diep en 2 meter breed
Ga maar rekenen. Die kasten in ontwerp 1 zijn 60 cm. diep. Reken daar nog de ruimte bij die nodig is om die deurtjes behoorlijk open te kunnen doen. Pas dan begint je eiland.

Ik denk dat je eiland idd problematisch kan worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198140214
@Lienekien Daar was ik al bang voor... en vraag ik me serieus af waarom een keukenzaak het intekent en zegt " het past" De maten waren hen ook bekend.. Anyway.. moving on..

Dan wordt de vraag " welke opstelling is het mooist in deze ruimte "
pi_198140318
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:29 schreef MevrouwKees het volgende:
@:xanderH

Keuken moet bovenin excuus (onderkant is woonkamer).

Deur: die staat nu aangegevenop 3.10, die kan dus verplaatst worden, je kan zien waar mijn schuifpui komt, in die hoek kan hij dus verschoven worden ,zolang het maar past.

Mijn bijkeuken is deel van garage. Die zit aan het huis vast
Ziet er ong.zo uit . Bij rode pijl zit dus een deur.Dit is nu een buitendeur, straks dus een deur van keuken naar bijkeuken. Die kan dus verplaatst worden.
De gele lijn is ong. de plek waarop de garage in 2 - delen gemaakt zal worden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ] ontwerp 1

[ afbeelding ] ontwerp 2

ontwerp 3 is variant op 1 en 2 maar heb ik alleen render en die krijg ik niet fatsoenlijk op de foto

Zo wat duidelijker ?
Ik heb geen verstand van keukens, maar als je voor optie 2 gaat, dan is het misschien handig om -indien mogelijk- de kraan en de kookplaat van plek te verwisselen. Op beide foto's zie je nu dat de kookplaat op de rand van het eiland is geplaatst. Hierdoor is de kans groter dat er kookspetters op de vloer terechtkomen, dat iemand tegen een pannensteel aanstoot die uitsteekt, of dat kinderen (indien aanwezig natuurlijk) met hun handen bij de pannen komen.
pi_198140356
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:49 schreef Peter het volgende:
Ik vind ontwerp 2 er krapper uit zien dan ontwerp 1..
Het kookeiland op ontwerp 1 is een heel stuk kleiner dan op ontwerp 2. Op ontwerp 2 zie je (iets) minder kastruimte, maar is er veel meer ruimte onder het kookeiland waar pannen ed gestopt kunnen worden
pi_198140363
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:20 schreef MevrouwKees het volgende:
@:lienekien Daar was ik al bang voor... en vraag ik me serieus af waarom een keukenzaak het intekent en zegt " het past" De maten waren hen ook bekend.. Anyway.. moving on..

Dan wordt de vraag " welke opstelling is het mooist in deze ruimte "
Het past ook. Dat het niet praktisch is, maakt de verkoper niet uit. Zodra jij daar achter komt is hij al betaald.
pi_198140388
Waarom zijn op ontwerp 1 de twee ovens naast elkaar geplaatst en op ontwerp 2 onder elkaar?
Houd er bij ontwerp 1 rekening mee dat je met een nis zit waar je vrij weinig mee kan (eventueel een koffie-apparaat plaatsen) en wat vrij snel een rommel-hoekje kan worden. Dit heb je met ontwerp 2 niet.
pi_198140444
@jameshond7 twee verschillende keukenzaken dus verschllende ideeen . Ik vind zelf ontwerp 2 het minst fraai. En te weinig werkblad,die valt eigenlijk af.
Die nis in ontwerp 1 is idd voor koffieapparaat ;) die wilde ik niet op het eiland want is nogal een groot apparaat.

Ovens wil ik sowieso naast elkaar ipv boven elkaar.

Eigenlijk moeten beiden ontwerpen het niet worden 1 omdat het niet past en 2 omdat ik die niet fraai vind.

Mijn vraag is dan ook welke opstelling past hier dan wel als 1 en 2 het niet worden
pi_198140645
Een U-vorm dan? Het schiereiland in ontwerp 2 doortrekken naar het koffiehoekje. Volgens mij is daar genoeg ruimte voor en dan heb je ook meer werkplek. Dan moet alleen de kraan op een andere plek komen.



Een beetje zoals bovenstaand, met rechts naast de oven de koelkast en links naast de oven een 2e oven. Dan lijkt er nog genoeg ruimte te zijn om bij de koffie-nis te komen.
pi_198140728
Wij hebben een U keuken en deur naar de bijkeuken/garage in de hoek:







pi_198141720
Het nadeel van ontwerp 1 is dat het eiland niet op de zelfde lijn staat als de muur, hierdoor verspringt het eiland een beetje naar binnen wat ik persoonlijk minder fraai vind in het lijnenspel, zeker omdat het blad aan de muur kant niet verspringt. Je kijkt dan vanaf je zit gedeelte zo tegen je eiland aan.

En daardoor lijkt het idd alsof je te weinig loop route hebt tussen de keuken en tafel. Optie 2 is al wat krap, maar in optie 1 komt het eiland nog meer je kamer in. Oplossing kan zijn om een lange smallere tafel over de breedte van de uitbouw te zetten. Dan past het weer wel.

Eigenlijk zit die garage deur nogal in de weg :-) en de kasten wand van optie 1 laten doorlopen in een u vorm laten doorlopen via de muur, dus eigenlijk het eiland in optie 1 een kwart slag draaien ?
pi_198142977
@kever678 wat zijn de maten van de ruimte waar jullie keuken instaat ? Zoals eerder gezegd... harde eis is grote tafel in de keuken. Mooi ontwerp !
pi_198143015
@koentjuh18 die deur kan dus opgeschoven worden
  maandag 22 februari 2021 @ 10:27:05 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198143045
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:20 schreef MevrouwKees het volgende:
@:kever678 wat zijn de maten van de ruimte waar jullie keuken instaat ? Zoals eerder gezegd... harde eis is grote tafel in de keuken. Mooi ontwerp !
En als je die eettafel nou een kwartslag draait?
The love you take is equal to the love you make.
pi_198143331
Ik zou het echt heel anders doen en de tafel een kwartslag gedraaid in het midden van de ruimte zetten en geen schiereiland of iets dergelijks. Op de muur naar de gang en garage het aanrechtblad in L-vorm. En dan hoge kasten tussen de tussendeur en de schuifpui
pi_198143341
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:09 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

[ afbeelding ] tekening ontwerp 2

De tafel die hierin getekend staat is al kleiner dan de tafel die je eigenlijk wil hebben.
Deze is kleiner als 2 meter (kijk maar naar de doorgang rechts), dat is niet genoeg om lekker met 3 mensen aan 1 kant te zitten
pi_198143410
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als je die eettafel nou een kwartslag draait?
dan komt ie los in de ruimte te staan . Wat ik absoluut niet wil,is dat we de tafel weer van de muur a moeten trekken als er mensen komen eten. Als ik hem overdwars zet moet ie behoorlijk van de muur af lijkt me .

Onze tafel staat nu dus zo en dat is echt rete irritant (ook omdat we niet de ruimte hebben nu om hem zo te laten staan dat iedereen eromheen moet lopen).
pi_198143431
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zou het echt heel anders doen en de tafel een kwartslag gedraaid in het midden van de ruimte zetten en geen schiereiland of iets dergelijks. Op de muur naar de gang en garage het aanrechtblad in L-vorm. En dan hoge kasten tussen de tussendeur en de schuifpui
Hogekasten aan de kant van de deur naar bijkeuken ? en laag deel van de L op de muur van 2,95(waar achter de gang en wc zit)
pi_198143435
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:52 schreef Stage het volgende:

[..]

De tafel die hierin getekend staat is al kleiner dan de tafel die je eigenlijk wil hebben.
Deze is kleiner als 2 meter (kijk maar naar de doorgang rechts), dat is niet genoeg om lekker met 3 mensen aan 1 kant te zitten
precies.. en dan lijkt het te passen.. maar dat is dus niet zo.

Ik wil 8 man kwijt aan de tafel.
pi_198143491
Ik heb zelfs getwijfeld om de keuken naar de andere kant te verplaatsen, dus onderin op de plattegrond,maar dan zit je met de onlogische route naar je bijkeuken (dwars door je woondeel dan) en een deur random in je woonkamer.

Voordeel is dat je dan tuingericht woont ipv straatgericht

Op die plek past alleen een L overigens en die is kleiner dan de L op de plek waar we hem nu in de planning hebben. 2.25 x 4 is het dan tegenover 2.95 * 4,25

Ik ga even uit dat je voor een deur 1.50 ter beschikking moet hebben
  maandag 22 februari 2021 @ 11:07:03 #31
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_198143554
Eettafel voor de schuifpui, L vormige keuken in de hoek en eventueel hoge kasten aan de lange muur?

Ik gooi er maar een idee in, geen idee of het past.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  maandag 22 februari 2021 @ 11:07:22 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198143561
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:56 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

dan komt ie los in de ruimte te staan . Wat ik absoluut niet wil,is dat we de tafel weer van de muur a moeten trekken als er mensen komen eten. Als ik hem overdwars zet moet ie behoorlijk van de muur af lijkt me .

Onze tafel staat nu dus zo en dat is echt rete irritant (ook omdat we niet de ruimte hebben nu om hem zo te laten staan dat iedereen eromheen moet lopen).
Maar als je geen eiland hebt, heb je ruimte voor die tafel.

Wat je vaak ziet, is een lange bank tegen de muur. Dan kan je tafel dus gewoon blijven staan. Die bank neemt minder ruimte dan stoelen waar ook erachter nog ruimte moet zijn om erop te gaan zitten en ze aan te schuiven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198143654
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:20 schreef MevrouwKees het volgende:
@:kever678 wat zijn de maten van de ruimte waar jullie keuken instaat ? Zoals eerder gezegd... harde eis is grote tafel in de keuken. Mooi ontwerp !
Ruimte is 470cm diep en 540cm breed. Hebben een 6 persoons tafel maar een 8 persoons zou ook prima passen.
pi_198143773
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:58 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

Hogekasten aan de kant van de deur naar bijkeuken ? en laag deel van de L op de muur van 2,95(waar achter de gang en wc zit)
Nee, 1.20 m aan hoge kasten tussen je schuifpui en je tussendeur voor je ovens en koelkast. En dan de L volledig met lage kasten. Je hebt een bijkeuken direct ernaast, dus voorraad, diepvries en dingen zoals airfryer etc hoef je niet in je keuken te hebben. Dan hou je een luchtige open woonkeuken over waar je grote tafel het middelpunt is en heb je veel aanrechtruimte en ook genoeg loopruimte.
  maandag 22 februari 2021 @ 11:29:16 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198143828
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:24 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Nee, 1.20 m aan hoge kasten tussen je schuifpui en je tussendeur voor je ovens en koelkast. En dan de L volledig met lage kasten. Je hebt een bijkeuken direct ernaast, dus voorraad, diepvries en dingen zoals airfryer etc hoef je niet in je keuken te hebben. Dan hou je een luchtige open woonkeuken over waar je grote tafel het middelpunt is en heb je veel aanrechtruimte en ook genoeg loopruimte.
Zeker iets voor te zeggen.

Wel vraag ik me dan af of het wel handig is om in dat verste deel je ovens en koelkast te hebben. Je koelkast wil je graag in je driehoek hebben (met gootsteen en kookplaat). En als je iets uit je oven tilt is het ook wel handig als het aanrecht een beetje in de buurt is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198143851
Apparaten/Kastenwand van 3 meter linksboven bij de schuifpui tegen de lange muur van 12 meter. Eiland van 2.70 meter x 1.20 meter haaks op die wand. Het eiland staat dan in de breedte van de uitbouw helemaal aan de achterzijde (meter tussen schuifpui en eiland aanhouden voor loopruimte). Deur naar de bijkeuken centreren achter de kopse kant van het eiland, voor een goede logistiek.
Op de plek waar je nu je keuken hebt getekend blijft dan ruim voldoende ruimte over voor een lange tafel met 8 stoelen. Door die eveneens in de breedte van de ruimte te plaatsen is er ook voldoende plek om er omheen te kunnen blijven lopen.
pi_198143868
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Eettafel voor de schuifpui, L vormige keuken in de hoek en eventueel hoge kasten aan de lange muur?

Ik gooi er maar een idee in, geen idee of het past.
nee.. geen tafel voor de schuifpui, in de zomer dan constant langs die tafel.
pi_198143879
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar als je geen eiland hebt, heb je ruimte voor die tafel.

Wat je vaak ziet, is een lange bank tegen de muur. Dan kan je tafel dus gewoon blijven staan. Die bank neemt minder ruimte dan stoelen waar ook erachter nog ruimte moet zijn om erop te gaan zitten en ze aan te schuiven.
Geen bankjes. Gewoon normale stoelen waar 8 volwassenen kunnen zitten. De hele uitbouw is juist omdat ik een woonkeuken wil en geen gepruts meer met bankjes om het passend te maken
pi_198143923
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:15 schreef kever678 het volgende:

[..]

Ruimte is 470cm diep en 540cm breed. Hebben een 6 persoons tafel maar een 8 persoons zou ook prima passen.
thanks.. wij hebben breedte van 495 en diep 5.80 oid.. zou moeten passen
pi_198143929
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zeker iets voor te zeggen.

Wel vraag ik me dan af of het wel handig is om in dat verste deel je ovens en koelkast te hebben. Je koelkast wil je graag in je driehoek hebben (met gootsteen en kookplaat). En als je iets uit je oven tilt is het ook wel handig als het aanrecht een beetje in de buurt is.
Dit.. het is niet geheel logisch
pi_198143934
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:31 schreef J1981 het volgende:
Apparaten/Kastenwand van 3 meter linksboven bij de schuifpui tegen de lange muur van 12 meter. Eiland van 2.70 meter x 1.20 meter haaks op die wand. Het eiland staat dan in de breedte van de uitbouw helemaal aan de achterzijde (meter tussen schuifpui en eiland aanhouden voor loopruimte). Deur naar de bijkeuken centreren achter de kopse kant van het eiland, voor een goede logistiek.
Op de plek waar je nu je keuken hebt getekend blijft dan ruim voldoende ruimte over voor een lange tafel met 8 stoelen. Door die eveneens in de breedte van de ruimte te plaatsen is er ook voldoende plek om er omheen te kunnen blijven lopen.
Dit is ook wel iets om eens uit te pluizen.. Helaas ben ik geen vrienden met floorplanner en dat soort zaken.
pi_198144011
Ik heb wel een plaatje daarvan, maar ben geen vrienden met imgur oid.
  maandag 22 februari 2021 @ 11:46:23 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198144070
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:35 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

Geen bankjes. Gewoon normale stoelen waar 8 volwassenen kunnen zitten. De hele uitbouw is juist omdat ik een woonkeuken wil en geen gepruts meer met bankjes om het passend te maken
Fair enough.

Maar wil je dan de tafel zoals op ontwerp 2 ingetekend staat? Want dan staat je tafel ook voor je schuifpui, terwijl je dat niet wilt, zeg je hierboven.

Ik zou neigen naar geen eiland maar L-vorm, omdat je dan je opties nog open houdt voor hoe je de tafel kwijt kunt.

Wel lijkt me nog de vraag wat je wilt doen met de hoek rechts van de schuifpui en links van de deur naar de garage.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198144217
Ja tafel staat nu gepland aan lange muur. Maar die tekening van de keukenboer klopt niet volgens mij

Mijn schuifpui komt 78 cm vanaf de muur, hij is 3.40 breed, na de schuifpui komt er weer stukje muur van 78 cm

Je hebt voor de schuifpui of voor de schuifpui ;) . Ik wil hem niet pal voor de pui hebben idd. er moet wel ruimte tussen zitten

Als de keuken een L is, dan is het rechts naar de deur keuken en links naast de deur verloren hoek, we zetten de deur dan zover als het kan de hoek in (weet niet zo snel hoeveel ruimte ik over moet houden tussen muur en deur), die deur mag van mij overal in die muur
  maandag 22 februari 2021 @ 12:04:01 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198144291
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:58 schreef MevrouwKees het volgende:
Ja tafel staat nu gepland aan lange muur. Maar die tekening van de keukenboer klopt niet volgens mij

Mijn schuifpui komt 78 cm vanaf de muur, hij is 3.40 breed, na de schuifpui komt er weer stukje muur van 78 cm

Je hebt voor de schuifpui of voor de schuifpui ;) . Ik wil hem niet pal voor de pui hebben idd. er moet wel ruimte tussen zitten

Als de keuken een L is, dan is het rechts naar de deur keuken en links naast de deur verloren hoek, we zetten de deur dan zover als het kan de hoek in (weet niet zo snel hoeveel ruimte ik over moet houden tussen muur en deur), die deur mag van mij overal in die muur
Ja, nou zie ik het verschil met jouw tekening.

Het is niet simpel. Je wilt eigenlijk al deze overwegingen in je ontwerp terugzien:

Je wilt een praktische keuken. Je wilt een grote tafel voor 6 tot 8 eters. Je wilt een logische loop hebben. Je wilt een zichtlijn vanuit de woonkamer richting de tuin. En je wilt misschien ook tijdens het koken niet de hele tijd met je rug naar je tuin staan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198144432
@Lienekien inderdaad.. ik wil alles ;) . En het is voor mij domweg lastig voor te stellen dat er in de ruimte van 5.80 bij 4.95 dit niet zou kunnen... Ik wil misschien teveel ;). Ik fixeer me denk ik teveel op een eiland...
  maandag 22 februari 2021 @ 12:24:44 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198144524
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 12:17 schreef MevrouwKees het volgende:
@:lienekien inderdaad.. ik wil alles ;) . En het is voor mij domweg lastig voor te stellen dat er in de ruimte van 5.80 bij 4.95 dit niet zou kunnen... Ik wil misschien teveel ;). Ik fixeer me denk ik teveel op een eiland...
Het moet ook wel kunnen! Je moet het alleen wel voor je (kunnen) zien. Desnoods iemand inhuren om een 3D-afbeelding voor je te maken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198144601
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 12:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het moet ook wel kunnen! Je moet het alleen wel voor je (kunnen) zien. Desnoods iemand inhuren om een 3D-afbeelding voor je te maken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga zeker iemand inhuren hoor.. ik ben echt een ramp met kleuren en dat soort dingen. en nu er zoveel geld tegenaan wordt gegooid moet het ook wel goed zijn. In mijn hoofd kan ik van alles maar in praktijk ...

Ik kan ook niet op de vloer iets uittekenen.. want de maatvoering aan de voorzijde is anders..
pi_198144737
Heb je wel al besloten welk deel van je schuipui het openschuivende deel wordt? Ik neem aan het rechterdeel
pi_198144866
rec
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 12:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Heb je wel al besloten welk deel van je schuipui het openschuivende deel wordt? Ik neem aan het rechterdeel
rechts tot zover. Het is een hef schuifpui
pi_198146757
lastige is ook dat je niet zomaar bij keukenbedrijf meer kunt binnenstappen.. hoop dat de maatregelen snel versoepeld worden
pi_198149323
Ik denk dat een eiland niet comfortabel past, ik heb hier de doorgang tussen kast/eiland al vrij krap gemaakt en dan kun je alsnog niet fijn rondom de tafel lopen denk ik:


Een schiereiland zoals op tekening 2 kan denk ik wel, je kan ook nog een schiereiland in de andere richting bedenken:


Zou een tafel vast aan een eiland nog een optie zijn?



Ik denk dat ik zelf toch voor een L-keuken zou kiezen, dan heb je het meeste loopruimte rondom en ik hecht zelf niet zoveel waarde aan eilanden


Je zou nog de deur kunnen wegwerken in de keuken, als je een lange wand kasten wil, dan breekt het niet zo en heb je minder loze hoek rechtsboven:
pi_198149353
@Merel1808 thanks. Schieren is ook nog een optie. Tafel aan de keuken vast vind ik zelf niet zo. Die deur is wel grappig bedacht.
pi_198149964
Ha, ik was niet de enige die "Ontwerp 1" in floorplanner aan het zetten was geloof ik. :+



Zoiets is er denk ik getekend (beetje lastig zonder exacte maten).

Ik vraag me teneerste af of je wel vanuit je woonkamer tegen het eiland aan wilt kijken, maar die doorloopruimte daar zou wat mij betreft genoeg zijn.

Dan is de vraag of je in 316cm nog een tafel van 120cm + stoelen + loopruimte kwijt kunt... (316-120)/2 = 98cm per kant. Dat is niet super ruim... Zonde van de grote ruimte om alles zo opgepropt neer te zetten lijkt me.
pi_198151429
@XanderH
Kasten in ontwerp 1; alle hoge kasten en lage kasten zijn 60 diep.
Eiland is 95 diep en 2 meter breed En wat jij constateert mbt die ruimte is correct..lijkt mij veel te krap voor een tafel

Ik denk alles meenemend, dat een L dan betere optie is.. Dan is het mooi ruimtelijk
  maandag 22 februari 2021 @ 20:23:00 #56
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_198152627
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:26 schreef MevrouwKees het volgende:
@:xanderH
Kasten in ontwerp 1; alle hoge kasten en lage kasten zijn 60 diep.
Eiland is 95 diep en 2 meter breed En wat jij constateert mbt die ruimte is correct..lijkt mij veel te krap voor een tafel

Ik denk alles meenemend, dat een L dan betere optie is.. Dan is het mooi ruimtelijk
Je zou de lange L kunnen doorbreken met een “klein” schier gedeelte. Nadeel is wel minder effectieve kastruimte.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_198153442
L is het meest praktisch in alle opzichten.
Is ook nog eens het goedkoopst
En smaak mag je zelf invullen!

Het idee om de doorgangsdeur in de keuken te verwerken is wel erg gaaf!
pi_198153889
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:09 schreef Barry1986 het volgende:
L is het meest praktisch in alle opzichten.
Is ook nog eens het goedkoopst
En smaak mag je zelf invullen!

Het idee omr de doorgangsdeur in de keuken te verwerken is wel erg gaaf!
het is op zijn minst bijzonder te noemen dat de 3! keukenzaken alleen maar eiland of variant hierop aanbieden. Zonder dus blijkbaar de maatvoering goed mee te nemen. Door COVID is ons proces bij ontwerp 1 stil komen te liggen en dat is dus maar goed ook..Die keuken had nooit gepast op fatsoenlijke manier.

Dat het goedkoper zal worden is dan een soort "ieder nadeel heeft zijn voordeel" .

Die deuroplossing is idd gaaf.

Ik was bij iemand die had ook een" blinde" deur en daarachter had zij haar voorraadkast.. Die keuken was naar voren geplaatst zodat erachter een soort wallk-in closet was ontstaan .. gaaf idee..

@Barry1986 ben benieuwd naar ontwerp :Y
pi_198154772
Als keukenbouwer verdien je het meest aan een (schier)eiland combinatie. En dat is ook nog eens erg populair, dus ik begrijp het wel....

Maar snappen doe ik het niet, als werknemer van een keukenzaak zou ik mee willen denken zoals hier in dit topic!
pi_198154846
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:23 schreef Barry1986 het volgende:
Als keukenbouwer verdien je het meest aan een (schier)eiland combinatie. En dat is ook nog eens erg populair, dus ik begrijp het wel....

Maar snappen doe ik het niet, als werknemer van een keukenzaak zou ik mee willen denken zoals hier in dit topic!
nou dat zou je wel denken idd.. maar blijkbaar gaat verkoop voor op logische keuze en luisteren naar de klant.Wij waren niet bepaald onduidelijk over de maten, zorgen en harde eisen
pi_198156455
Laat je ons nog het eind ontwerp zien? 🙃
pi_198158410
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 07:10 schreef Barry1986 het volgende:
Laat je ons nog het eind ontwerp zien? 🙃
ofcourse ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')