SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Tja de avondklok is er ook nog steeds terwijl alle contacten overdag plaats vinden.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:21 schreef JosMert het volgende:
Waarom kappers wel en horeca/winkels niet?
Een kapper staat nog geen 10 cm van je af.
Belachelijk.
Zo is het. Crosspost van andere user.
De logica....
Blijkbaar dus welquote:Op zondag 21 februari 2021 19:24 schreef JosMert het volgende:
Winkels open op afspraak. Hahahahahahahahaahahahahahahahahahahah
Afspraak maken om te kunnen shoppenquote:Op zondag 21 februari 2021 19:24 schreef JosMert het volgende:
Is dit de Kijkshop 2.0?quote:Op zondag 21 februari 2021 19:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Afspraak maken om te kunnen shoppen
Idd. Je mag tussen 10.05 uur en 10.15 uur winkelen. En dan flikker je maar op. Stupiditeitquote:Op zondag 21 februari 2021 19:24 schreef popje het volgende:
Op afspraak winkelen wordt bekeken HAHAHAHA dit is echt te erg. Nog erger dan de symboolmaatregel click en collect.
1) Zou je mij erop kunnen attenderen waar ik het woord onterecht, of ook maar iets vergelijkbaars, gebruik? Ik constateer dat de sector die op dat moment het hardste schreeuwt, de race wint. Zo ging het bij de vaccinaties (remember Gommers en Kuipers), zo gaat het bij de versoepelingen. Dat kappers opengaan is terecht, maar zo zijn er nog wel meer sectoren die open moeten. 2). Je voornaamste kritiek ligt dus niet bij het wel of niet open zijn, maar bij het gebrek aan (een mogelijkheid tot) staatssteun?quote:Op zondag 21 februari 2021 19:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze hebben terecht van zich laten horen.
Als je ziet wat die aan steun kregen dan is dat echt om te janken. Nu is dat hele steunplan een wassen neus tenzij je echt een fiks bedrijf hebt. Dan kom je er nog misschien een stuk verder mee.
Je word opgesloten in je huis als je straks eind maart met lekker weer eens wilt wandelen. Of bezoek wat je hebt je naar huis moet sturen. Noem maar op.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:25 schreef halfway het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er zwaar is aan een avondklok?
Dan wordt het virus weer wakker.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Moet wel om 20.45 afgelopen zijn hoor.
quote:Op zondag 21 februari 2021 19:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ja joh, die Britse variant blijft maar roet in het eten strooien... en die derde golf wordt een tsunami. Daarom nog EVEN volhouden. Echt prima beslissingen.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:27 schreef Scrummie het volgende:
Prima beslissingen en zoals verwacht (jammer genoeg).
Jij vindt het prima om nog meer mensen de afgrond in te helpen? Dat zijn er veel meer dan de langdurig zieken en overleden mensen. 17,5 miljoen mensen lijden nu.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:27 schreef Scrummie het volgende:
Prima beslissingen en zoals verwacht (jammer genoeg).
Alles. Weerhoud je van vrijheid + weerhoudt een versoepeling van alle dingen die in mensen in de avond deden. Zoals sporten na het werk, verenigingsleven. Dat wordt door de spertijd automatisch ook onmogelijk daar dingen mee te doen.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:25 schreef halfway het volgende:
Overwegend jonge mensen die buiten een feestje vieren. Niks mis mee.quote:
Snel een afspraak maken bij de Action. Krijg je dan ook een persoonlijk adviseur die je begeleidt in de winkel? Een soort premium private shopping.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Afspraak maken om te kunnen shoppen
Horen we ook al 3 maanden. Komt niks.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:28 schreef popje het volgende:
[..]
Ja joh, die Britse variant blijft maar roet in het eten strooien... en die derde golf wordt een tsunami. Daarom nog EVEN volhouden. Echt prima beslissingen.
En Femke zag dat het goed was!quote:Op zondag 21 februari 2021 19:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dit is iets waar de sector zelf om heeft gevraagd.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:24 schreef JosMert het volgende:
Exact.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Overwegend jonge mensen die buiten een feestje vieren. Niks mis mee.
Heb je nog meer fantasieën? Leest wel lekker weg dit.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:28 schreef popje het volgende:
[..]
Ja joh, die Britse variant blijft maar roet in het eten strooien... en die derde golf wordt een tsunami. Daarom nog EVEN volhouden. Echt prima beslissingen.
Uh oke.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:28 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij vindt het prima om nog meer mensen de afgrond in te helpen? Dat zijn er veel meer dan de langdurig zieken en overleden mensen. 17,5 miljoen mensen lijden nu.
Maar opa en oma wel!!!!!quote:Op zondag 21 februari 2021 19:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Komen toch niet massaal in het ziekenhuis
Ligt er aan hoeveel waarde je hecht aan persoonlijk vrijheid.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:25 schreef halfway het volgende:
Iemand met zo'n banner, klinkt vast als iemand die er verstand van heeft.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:25 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En zie hier het bewijs van mijn stelling dat er veel bedrijven kapot moeten. Al het mkb kapot en plezier maken mag ook niet meer.
quote:Op zondag 21 februari 2021 19:25 schreef halfway het volgende:
Het makkelijkste wat ik ooit gedaan heb! Gewoon altijd alleen in mijn eigen huis zitten en na werk niks sociaals meer kunnen doen! Geweldig voor een virus wat met dezelfde cijfers in december qua horeca weer open zou gaan...quote:Op zondag 21 februari 2021 19:25 schreef halfway het volgende:
Weet je wat het soms ook is, voor mij is de avondklok niet echt zwaar. Ik heb een jong kind en ben toch al veel thuis in de avond. Maar ik denk ook aan de tijd dat ik 18 was, al die pubers heb ik gewoon serieus medelijden mee. En eenzame mensen die nu nog eenzamer zijn. Voor sommigen is het blijkbaar lastig om je in te leven in een ander.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles. Weerhoud je van vrijheid + weerhoudt een versoepeling van alle dingen die in mensen in de avond deden. Zoals sporten na het werk, verenigingsleven. Dat wordt door de spertijd automatisch ook onmogelijk daar dingen mee te doen.
Realiseer je je dat niet als je die vraag stelt?
Zou je niet zo cynisch willen reageren op het onomstotelijke bewijs van mir1986?quote:Op zondag 21 februari 2021 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iemand met zo'n banner, klinkt vast als iemand die er verstand van heeft.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 februari 2021 19:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Complete debielen. Hopelijk krijgen ze zo genadeloos klappen.
Als je nu nog bij opa en oma op bezoek gaat, dan ben je ook niet goed in je bovenkamer.quote:
Oh nee, daarmee zeg ik ook niet dat jij het impliceerde maar ik vind het terecht dat zij het meest hard aan het roepen waren maar vind het terecht als elke sector nu keihard gaat roepen omdat de staatsteun idd behoorlijk gebrekkig is.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
1) Zou je mij erop kunnen attenderen waar ik het woord onterecht, of ook maar iets vergelijkbaars, gebruik? Ik constateer dat de sector die op dat moment het hardste schreeuwt, de race wint. Zo ging het bij de vaccinaties (remember Gommers en Kuipers), zo gaat het bij de versoepelingen. Dat kappers opengaan is terecht, maar zo zijn er nog wel meer sectoren die open moeten. 2). Je voornaamste kritiek ligt dus niet bij het wel of niet open zijn, maar bij het gebrek aan (een mogelijkheid tot) staatssteun? [ afbeelding ]
Jij wilt beweren dat het niet zo is? Dat er nu maar weinig mensen depressief zijn. Dat er niemand failliet gegaan is of ontzettend veel leningen aangegaan is om het bedrijf nog voort te kunnen zetten? Hoeveel mensen zijn er ook alweer werkloos geworden? Hoeveel mensen hebben er zelfmoord gepleegd? Hoeveel mensen een echtscheiding aangevraagd?quote:Op zondag 21 februari 2021 19:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Heb je nog meer fantasieën? Leest wel lekker weg dit.
[..]
Uh oke.
Behalve voor RIVM'ers, OMT'ers, profsporters, politici, leden van het koningshuis, celebrities en influencers. Voor hun gelden de maatregelen immers niet. Zij lachen zich gegarandeerd kapot om die opgehokte kutburgertjes en belastingslaafjes.quote:Op zondag 21 februari 2021 18:47 schreef WheeledWarrior het volgende: [..] Een pandemie is voor niemand leuk.
Dode Brulsen!quote:Op zondag 21 februari 2021 19:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Complete debielen. Hopelijk krijgen ze zo genadeloos klappen.
Haha donder op johquote:Op zondag 21 februari 2021 19:24 schreef popje het volgende:
Op afspraak winkelen wordt bekeken HAHAHAHA dit is echt te erg. Nog erger dan de symboolmaatregel click en collect.
Is het altijd zo'n feest in je hoofd?quote:Op zondag 21 februari 2021 19:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat het niet zo is? Dat er nu maar weinig mensen depressief zijn. Dat er niemand failliet gegaan is of ontzettend veel leningen aangegaan is om het bedrijf nog voort te kunnen zetten? Hoeveel mensen zijn er ook alweer werkloos geworden? Hoeveel mensen hebben er zelfmoord gepleegd? Hoeveel mensen een echtscheiding aangevraagd?
> BNWquote:Op zondag 21 februari 2021 19:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Behalve voor RIVM'ers, OMT'ers, profsporters, politici, leden van het koningshuis, celebrities en influencers. Voor hun gelden de maatregelen immers niet. Zij lachen zich gegarandeerd kapot om die opgehokte kutburgertjes en belastingslaafjes.
Lijkt me voor veel winkels ook zeker een goede maatregel. Vooral winkels die het toch al niet moesten hebben van impulsaankopen, zoals een beddenzaak of een autodealer.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is iets waar de sector zelf om heeft gevraagd.
Dit. Is helemaal geen personeel voor.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:33 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Winkelen op afspraakEerst al dat click & collect, en nu dit weer. Zouden ze soms subsidie krijgen voor de geestelijk gehandicapte die dit soort dingen bedenkt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |