Ik bedoel in de garage. Of kan dat niet? Je kan toch een kleine ruimte maken met een extra deur en die ruimte (de sluis) zover mogelijk is voorzien van isolatie.quote:Op zondag 21 februari 2021 13:56 schreef axzel het volgende:
Ook over na zitten denken, maar die ruimte is er niet zonder helemaal de keuken in te komen. Of ik moet hem erg klein houden (60x100) maar dat heeft weer weinig zin.
Isolerende deur een optie? Gelijk ook kijken naar brandwerendheid.quote:Op zondag 21 februari 2021 13:59 schreef axzel het volgende:
Het kan niet echt, vanwege de deur naar buiten. Heb een foto bijgevoegd:
[ link | afbeelding ]
Zit er geen deur dan bij die rij ramen die getekend zijn aan de rechterzijde van de tekening? Zo ja, dan heb je daar toch hetzelfde "probleem"?quote:Op zondag 21 februari 2021 13:50 schreef axzel het volgende:
Dit laatste doet ons heel erg twijfelen of het wel verstandig is, ik ben heel erg bang dat het gaat tochten in de keuken. Is er iemand met ervaringen die kan adviseren?
Die sluis kan je natuurlijk ook door de bouwer laten meenemen: Zou je hooguit 1000 euro mogen kosten voor wat gibo-blokken, een extra binnendeur en een lichtpunt.quote:Op zondag 21 februari 2021 13:59 schreef axzel het volgende:
Het is niet ideaal om een sluis te maken, vanwege de deur naar buiten. In de tijd dat ik die heb gemaakt, kan ik ook de garage isoleren.
Waarschijnlijk afschotisolatie om de dakbedekking op te kunnen plakken. Dus geen Rc 6 maar een heel stuk lager.quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:32 schreef axzel het volgende:
Inmiddels heb ik wat meer info gekregen van de aannemer. De wanden zijn afgewerkt met gipsblokken en aan de buitenzijde met zweedse rabatdelen. Hier zit geen isolatie in.
De vloer is volledig geisoleerd zoals de woning, het dak is 'licht geisoleerd' wat dat ook moge betekenen.
Dan zou ik me inderdaad geen zorgen maken. Áls je al tocht krijgt is de kans groter dat je openslaande deuren daarvoor gaan zorgen.quote:Op zondag 21 februari 2021 17:13 schreef axzel het volgende:
Klopt, die twee 'deuren' rechts zijn openslaande tuindeuren. Ze leveren overigens een buitendeur voor in de keuken, als ik jullie berichten zo lees zou dat geen probleem mogen geven.
Meerwerk bij een nieuwbouw woning gaat altijd 5x over de kop helaas.....
Nope. Moet voldoen aan hetzelfde beeld als de overige garages.......quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:11 schreef SemPai het volgende:
Is het niet mogelijk om alleen de vloer te laten storten en zelf de verdere opbouw te verzorgen?
Dan kun je de garage helemaal naar wens laten plaatsen
Tegen een fikse meerprijs wil men het vast wel anders doen dan in de rest van de wijk.quote:Op donderdag 25 februari 2021 12:24 schreef Pendule het volgende:
Of je laat ze de garage gewoon in baksteen bouwen en daarover heen rabbatdelen? Lijkt het tovh nog op de andere garages. Wat een geneuzel dat je zelf een huis koop en je dat moet conformeren aan hoe de rest van de huizen eruit zien.
De vraag is maar hoe sterk die constructie is. Meestal zijn die houten krotjes neergezet voor 20 jaar.quote:Op donderdag 25 februari 2021 16:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tegen een fikse meerprijs wil men het vast wel anders doen dan in de rest van de wijk.
Is het gewoon niet mogelijk om achteraf met een voorzetwandje de garage te isoleren ? Afhankelijk natuurlijk van hoe handig je bent.
Dat zal toch echt aan de regels in je gemeente liggen. Hier zou je er, terecht, niet mee wegkomen. Nog even los van dat je dat zelf toch ook niet moet willen.quote:Op donderdag 25 februari 2021 16:16 schreef Pendule het volgende:
[..]
De vraag is maar hoe sterk die constructie is. Meestal zijn die houten krotjes neergezet voor 20 jaar.
Volgensmij was er zo’n regel dat je na een aantal jaar zelf afwijkende aanpassingen mocht maken zoals kleur enzo. Zou dat hier ook gelden? Dan kan je het gewoon laten verleppen dat aantal jaartjes en dan afbreken die handel.
Waarom plaats je dan een normale opdekdeur naar een ongeïsoleerde garage?quote:Op maandag 1 maart 2021 21:24 schreef quo_ het volgende:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat een normale opdekdeur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |