abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198129305


Hartelijk welgekomen bij alweer de vijfde editie van de FPCL, de FOK! Premier Cycling League. Na een raar jaar, een vreemde tijd, gaan we weer met goede moed een nieuw wielerseizoen in. Wie laat zich niet gek maken door de corona en gaat ervandoor met de kampioensschaal, speciaal voor dit vijfjarig jubileum een plastic editie?!

Wie heeft de beste microanalyse (DRT'ers vinden dit een leuke verwijzing) gemaakt van de wielerwereld en kan dit koppelen aan de beste strategie tijdens het bieden? Dat gaan we allemaal meemaken het komende wielerseizoen.

De FPCL wordt afgewerkt in competitievorm; elke week neemt jouw team het op tegen het team van een andere user. Met een beetje geluk scoor je met een team vol kneuzen een vijfde plaats, waar een team vol toppers geen topklassering garandeert. Maar een goed team is op zich toch ook wel handig. Ik zou de managers dan ook willen adviseren om uren, zo niet dagen, te investeren in het samenstellen van het ultieme team, dat elke week weer mondjes kan gaan snoeren!

Met de opzet van het spel onderscheidt de FPCL zich van de normale wielerpoule, waar na een paar etappes of wedstrijden 95% van de deelnemers al kansloos is of waarbij je afhankelijk bent van een slecht genomen bocht in een massasprint of een afgelopen ketting in volle finale.

De vraag is natuurlijk welke strategie eenieder gaat volgen tijdens de biedrondes. En wie heeft er Matxin aangesteld als scout? Wie moet het doen met de adviezen van Thijsje Zonneveld? Wie krijgt een schansspringer die hij of zij niet kent in de schoot geworpen door een opdringerige zaakwaarnemer? Wie betaalt de hoofdprijs voor de nieuwe Pecharroman? Spannend! Wie kroont zich uiteindelijk tot de Patrick Lefevere van Fok?

Je zou kunnen zeggen dat het leven draait om het maken van keuzes. Bij elke keuze twijfel je, want je moet er goed over nadenken. Hetzelfde als dat je een auto gaat kopen, moet je ook over nadenken. Doe je leren bekleding? Pak je een automaat?

Dit geldt ook voor de FPCL. Heb je na lang wikken en wegen je lijstje klaar, ga je toch weer twijfelen. Heb je je lijstje eenmaal verstuurd dan lijken de minuten wel uren en de uren wel dagen en zit je met klotsende oksels te wachten totdat de deadline verstreken is.

Eindstand vorig jaar (afgebroken na 11 speelrondes):


Hoe werkt het spel?
• Voordat de competitie begint is het de taak van de manager om een team bij elkaar te krijgen. Dit gebeurt middels een draft waarbij gewerkt wordt met blinde biedingen.
• De draft werkt als volgt: Met een budget van 100 miljoen dien je een team van 14 renners samen te stellen in verschillende biedrondes. Het minimumbod voor een renner bedraagt 0,10 miljoen en biedingen mogen tot twee cijfers achter de komma precies zijn. Na een biedronde worden alle biedingen naast elkaar gelegd, waarbij de persoon met het hoogste bod op een renner deze in zijn team kan verwelkomen. Voor een voorbeeldje verwijs ik naar vier jaar geleden: SPT / FOK! Premier Cycling League, bij vragen of onduidelijkheden kun je uiteraard ook in het topic terecht.
• De teams nemen het vervolgens tijdens het seizoen elke speelronde tegen elkaar op in onderlinge confrontaties, waarbij het vooraf gepubliceerde speelschema gevolgd wordt. De winnaar krijgt 3 punten, een gelijkspel levert 1 punt voor beiden op en de verliezer staat met lege handen.
• Deze resultaten worden verwerkt in een stand, die de uitslag van het spel uiteindelijk bepaalt. Bij een gelijk puntenaantal in de totale tussenstand geeft het aantal gescoorde punten de doorslag. Is dit ook gelijk dan wordt er geloot.
• Elke wedstrijd van het niveau .1 en hoger telt mee (met uitzondering van ploegen- en duotijdritten), voor een volledig overzicht verwijs ik u door naar de kalender. Wordt een wedstrijd toegevoegd aan de kalender dan wordt deze toegevoegd aan de speelronde waar deze qua datum in valt. Wordt een wedstrijd verplaatst dan geldt hiervoor hetzelfde. Uitzonderingen hierbij vormen koersen die (gaan) vallen na de laatste wedstrijd die op de oorspronkelijke kalender staat.
• Als er een renner wordt betrapt op doping, al dan niet mechanisch, dan krijgt het team waar hij voor rijdt drie punten in mindering. De gescoorde punten van deze renner in de speelronde die bezig is vervallen, eerder gescoorde punten en resultaten van het team blijven wel staan.
• Transfers werken als volgt: voor aanvang van de transferperiode maak je kenbaar welke renner(s) je wilt verkopen. Hiervoor ontvang je de helft van het bedrag dat je voor deze renner hebt betaald terug. Dit bedrag kun je samen met je nog resterende budget gebruiken om je team weer aan te vullen tot het aantal van 14, met renners die nog op de markt zijn. Ook dit gebeurt middels blinde biedrondes.

Coronanoot:
Ik ga gewoon uit van de normale opzet. Mochten er koersen verplaatst worden of alsnog een plek op de kalender weten te vinden, dan schuiven die gewoon in de speelronde waar ze qua datum in vallen. Mochten er een enkele volledige ronde wegvallen dan noteren we daar een reeks brilstanden, maar dat moeten er niet te veel worden. Mochten we er weer een half jaar ofzo uit gaan dan zitten we wederom met een groot probleem.


Teams:
Aguero - Team Overal Pijn p/b Fizik
baggerbaas - Bitumineuze Voegvullingsmassa
Bill_Hillie - Skoekeloen Cycling
Chiappucci - De Dommekrachten p/b Feltet
Dale__Cooper - TeamKoers
DecoAoreste - Balance Boys p/b Random.org
El-Stinho - Naastenliefde > Vlaggetjesliefde
Faraday01 - Faraday's Fiets Fanatici
Felagund - Wielerclub Als het draait p/b Hela Curry
franklop - Team Marginal Gains powered by Sky & Rondere Wielen
Fretwork - Wuyts' Worst Nightmare
Frozen-assassin - Met Vallen en Opstaan empowered by Hansaplast
GotenSSJ - Texas Forever
heywoodu - De Veluwse Vélo
hhh38 - De Sprinttrein p/b HTC/Highroad
I.R.Baboon - Bavianen Op Rolletjes
ijs_beer - Pau is een mooie stad
Immerdebestebob - Team Altijd Koers
knijn1985 - Grosu mannenfinishers
Koffieplanter - Team Diederik Gommers van de Diederik Gommers Show p/b Diederik Gommers
Mani89 - Altijd Tegen Mij
Max23 - Belonna
maxi-mus - Team Teflon
Mexicanobakker - De billenknijpers
Momo - PatLef's AlchoholistenPack
noodgang - Team Kneuzenkermis-Pfizer
Rellende_Rotscholier - AlaPhilipsen in laatste wiel
Sabata - 801 Harriers by Schönbacher Cycling
showtimer - Einde tijdperk
Slobeend - Primoz & the Pacemakers
Steven184 - Ed, Eth & Eddie ft. Down met Dylan
wimderon - Het Outbreak Management Team

Speelschema:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://tournamentscheduler.net/schedule/MTA4ODg1ODYyODY

Kalender:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FPCL Croky Cup:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Puntentelling:
pi_198129327
Adam Yates moet zeker na vandaag richting het podium kunnen in de UAE Tour, dat is gunstig.
  Moderator zondag 21 februari 2021 @ 13:51:48 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198129336
Nando die een domme actie doet op het eind, Caruso die vlak voor de finish op de grond gaat liggen, altijd tegen mij!
  zondag 21 februari 2021 @ 15:12:01 #4
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198130557
Vorige ronde Bernal die ineens weer goed was, nu weer Matje die een klassement gaat rijden :')
pi_198130734
Al mijn renners de slag gemist
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 21 februari 2021 @ 16:24:49 #6
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_198131730
Brambilla _O_

Prachtige eerste overwinning van het seizoen! Nu komen we toch ineens op dreef.
pi_198131822
O'Connor 3e in de rit en 6e. Gokje terugverdiend?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Redactie Sport zondag 21 februari 2021 @ 16:39:44 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198131974
Wij gaan voor plaats 32.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198132062
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 16:24 schreef DecoAoreste het volgende:
Brambilla _O_

Prachtige eerste overwinning van het seizoen! Nu komen we toch ineens op dreef.
Nu al zijn geld opgeleverd
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 21 februari 2021 @ 17:30:48 #10
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_198132890
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 16:47 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Nu al zijn geld opgeleverd
_O-

De beste man wilde heel graag nog een seizoen voor me rijden nadat 2020 nogal in het water viel.
  zondag 21 februari 2021 @ 17:46:20 #11
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198133185
Pogacar en Almeida sorteren alvast voor op mijn overwinning in deze ronde.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198133222
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:30 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

_O-

De beste man wilde heel graag nog een seizoen voor me rijden nadat 2020 nogal in het water viel.
Ik had bijna nog een minima bod gedaan in de tweede biedronde. Maarja, afgelopen jaren waren niet best.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_198139940
Mooi dagje vandaag met Woods en Liepins in de punten.
  zondag 21 februari 2021 @ 23:05:43 #14
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_198140019
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:59 schreef Chiappucci het volgende:
Mooi dagje vandaag met Woods en Liepins in de punten.
Wat voer jij Emils?
  maandag 22 februari 2021 @ 11:40:21 #15
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_198143975
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 15:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
Vorige ronde Bernal die ineens weer goed was, nu weer Matje die een klassement gaat rijden :')
twitter


  maandag 22 februari 2021 @ 11:45:31 #16
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_198144056
Even uitgerekend wat de stand is tussen Felagund en mij. Felagund heeft 56 punten gescoord met Molard; ik heb 16 punten met Quintana en 120 met Brambilla. De tussenstand is dus 136-56 in mijn voordeel.

Line-up voor de resterende koersen:

UAE Tour: Van Emden, Badilatti vs. Buchmann, Valverde, Walscheid, Cattaneo, Arndt
Omloop: Declercq, Sütterlin vs. Asgreen, A De Gendt, Campenaerts
Faun-Ardeche: Barguil, Cimolai vs. -

Het wordt dus nog wel spannend, gelukkig had Felagund niemand in de voorste waaier in UAE gisteren zodat een klassement ingewikkeld wordt, maar hij kan zeker nog een hoop punten sprokkelen in de etappes zelf.
  maandag 22 februari 2021 @ 14:26:55 #17
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198146467
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:40 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Als ie maar niet ineens in de omloop verschijnt.
  maandag 22 februari 2021 @ 14:33:32 #18
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_198146580
Wat een talent Bissegger @El-Stinho
pi_198146603
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:33 schreef knijn1985 het volgende:
Wat een talent Bissegger @:El-Stinho
Morgen is het Lutsenko-dag.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_198146639
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:45 schreef DecoAoreste het volgende:
Even uitgerekend wat de stand is tussen Felagund en mij. Felagund heeft 56 punten gescoord met Molard; ik heb 16 punten met Quintana en 120 met Brambilla. De tussenstand is dus 136-56 in mijn voordeel.

Line-up voor de resterende koersen:

UAE Tour: Van Emden, Badilatti vs. Buchmann, Valverde, Walscheid, Cattaneo, Arndt
Omloop: Declercq, Sütterlin vs. Asgreen, A De Gendt, Campenaerts
Faun-Ardeche: Barguil, Cimolai vs. -

Het wordt dus nog wel spannend, gelukkig had Felagund niemand in de voorste waaier in UAE gisteren zodat een klassement ingewikkeld wordt, maar hij kan zeker nog een hoop punten sprokkelen in de etappes zelf.
Cattaneo zat in de eerste waaier gisteren. :+ Maar ik denk dat die moet knechten voor Almeida.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_198147724
Brāndle scoort zowaar een handvol punten en Powless sluipt stilletjes als een Oneida betaamt mee, 6e algemeen nu. Fingers crossed
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_198153666
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wat voer jij Emils?
Dit was waarschijnlijk zijn enige top 5 klassering van het seizoen.
  maandag 22 februari 2021 @ 21:47:16 #23
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198154210
Ik ga geflikt worden door Mathieu. Die gaat natuurlijk gewoon de Omloop winnen.
  Redactie Sport maandag 22 februari 2021 @ 22:19:01 #24
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198154695
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 21:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik ga geflikt worden door Mathieu. Die gaat natuurlijk gewoon de Omloop winnen.
Ik betwijfel of die daar zomaar bij zal mogen zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198154831
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik betwijfel of die daar zomaar bij zal mogen zijn.
Als hij negatief test vind de organisatie het geen probleem.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_198154837
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik betwijfel of die daar zomaar bij zal mogen zijn.
Hij mag alvast weg uit de zandbak
pi_198161192
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 20:35 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Komt goed.
Houdt de drooglegging stand? Met dank aan Rene vandaag van de 0. :@
pi_198161238
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:45 schreef DecoAoreste het volgende:
Even uitgerekend wat de stand is tussen Felagund en mij. Felagund heeft 56 punten gescoord met Molard; ik heb 16 punten met Quintana en 120 met Brambilla. De tussenstand is dus 136-56 in mijn voordeel.

Line-up voor de resterende koersen:

UAE Tour: Van Emden, Badilatti vs. Buchmann, Valverde, Walscheid, Cattaneo, Arndt
Omloop: Declercq, Sütterlin vs. Asgreen, A De Gendt, Campenaerts
Faun-Ardeche: Barguil, Cimolai vs. -

Het wordt dus nog wel spannend, gelukkig had Felagund niemand in de voorste waaier in UAE gisteren zodat een klassement ingewikkeld wordt, maar hij kan zeker nog een hoop punten sprokkelen in de etappes zelf.
Inmiddels 31 punten achterstand ingehaald. Ook 2 man in de top 15 nu, wordt dus inderdaad spannend met de Omloop en Faun-Ardeche nog voor de boeg.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_198161317
Het is te hopen dat Ewan morgen eens niet in de mongolenwaaier beland :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_198161437
Kuss sprokkelt voor ie instort nog wat puntjes, Powless weer een plekje winst algemeen. Keep at it, marines!
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:31:06 #31
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_198161478
Waar komt die Bouchard nou opeens vandaar @El-Stinho ?
pi_198162772
Yates gaat hier zo'n 200 a 300 punten scoren. Dat is een aardige buffer tegen Kragh Andersen en Trentin in de Omloop.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 15:43:10 #33
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_198162827
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Yates gaat hier zo'n 200 a 300 punten scoren. Dat is een aardige buffer tegen Kragh Andersen en Trentin in de Omloop.
Oh godver, was alweer vergeten dat jij die hebt. Dat wordt kansloos.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:17:16 #34
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_198178693
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:13 schreef Felagund het volgende:

[..]

Inmiddels 31 punten achterstand ingehaald. Ook 2 man in de top 15 nu, wordt dus inderdaad spannend met de Omloop en Faun-Ardeche nog voor de boeg.
Het bevalt me niks dat Cattaneo nog steeds zo hoog staat.
pi_198197220
Ik keek net naar de kalender, maar bij ronde 3 staat Royal Bernard Drome Classic op 27 februari, maar die wordt op 28 februari verreden. Faun-Ardeche staat bij speelronde 4, maar die wordt dan weer op 27e gereden.

Moet dit ook aangepast worden? @wimderon
  donderdag 25 februari 2021 @ 14:09:08 #36
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_198197343
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:00 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik keek net naar de kalender, maar bij ronde 3 staat Royal Bernard Drome Classic op 27 februari, maar die wordt op 28 februari verreden. Faun-Ardeche staat bij speelronde 4, maar die wordt dan weer op 27e gereden.

Moet dit ook aangepast worden? @:wimderon
quote:
;)
pi_198197454
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:09 schreef hhh38 het volgende:

[..]

[..]

;)
Ah ^O^
pi_198198061
Powless net te beroerd om 1pt te pakken, Kuss en Poels iets verder voorin gelukkig
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:39:55 #39
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_198198776
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 14:35 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Morgen is het Lutsenko-dag.
Daar was ie bijna...
  donderdag 25 februari 2021 @ 16:06:46 #40
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_198199340
Ik was blij dat ik Nibali in mn team heb, daardoor dacht ik 'zet 'm op Vicenzo' ipv 'ga eens met pensioen', het was alleen jammer dat ie er geen reet meer van kan.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')