Daarom heb ik gewoon op haar gestemd. Als we alleen maar op partijen gaan stemmen die 'een kans maken' dan komt er helemaal nooit meer een nieuwe partij in de kamer tenzij de media zo'n partij omarmt. Zoals volt.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 09:09 schreef Eightyone het volgende:
Vermoedelijk mag ze al blij zijn met eentje.
Voor een aardig deel staat datgene wat ze wil me wel aan, voor zover dat te concluderen is als je die site doorneemt. En het kwam in een van die stemwijzers iig bovenaan. Maar als ze niet eens in de buurt van die ene zetel gaat komen is een stem op haar wat zinloos.
Aan de andere kant: als iedereen zo denkt, redt ze het inderdáád niet.
Ze moet natuurlijk wel door redacteuren van goedbekeken tv-programma's gevraagd worden. En in de buitenlucht campagne houden is op het moment wat lastig (al trekt Baudet zich daar niet zo veel van aan).quote:Op woensdag 17 maart 2021 12:43 schreef Knipoogje het volgende:
Wel Femke's eigen schuld, die had daar wel wat aan kunnen doen.
Tja, maar je zou zeggen dat ze toch wel wat genetwerkt moet hebben, ze zit in de kamer en is lid geweest van PvdD enzo.quote:Op woensdag 17 maart 2021 12:53 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ze moet natuurlijk wel door redacteuren van goedbekeken tv-programma's gevraagd worden. En in de buitenlucht campagne houden is op het moment wat lastig (al trekt Baudet zich daar niet zo veel van aan).
1100 stemmen?quote:Op donderdag 18 maart 2021 00:30 schreef Moira het volgende:
Tot nu toe van alle getelde gemeentes 1100 stemmen (0,2%) en statistisch wss niet in te halen
Het zullen er inmiddels wel meer zijn maar nog steeds maar 0,3%. Voor een zetel heeft ze minstens 0,6% vd stemmen nodigquote:
Ik vraag me af of het haar dit jaar wel gaat lukken vooral omdat ze een tijd niet zichtbaar is geweest.quote:
https://www.nporadio1.nl/(...)n-politieke-toekomstquote:In haar werk als volksvertegenwoordiger kan ze een stem zijn voor mensen die geen stem hebben, vertelt het oud-Kamerlid. Zo was Van Kooten blij onderdeel te zijn van de parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag (POK). Toen zij in 2021 geen zetel wist te bemachtigen met de door haar opgerichte partij Splinter, en daarmee de Kamer en de ondervragingscommissie moest verlaten, zat Van Kooten naar eigen zeggen als een 'gekooide tijger' thuis. "Ik wilde scherpe vragen stellen, want het is nog steeds niet opgelost voor de toeslagenouders en de kinderen. Dat vind ik heel frustrerend. Ik wil dolgraag doorgaan met het werk dat ik toen niet af heb kunnen maken."
Splinter in de vinger van de macht
Aankomende verkiezingen doet Van Kooten weer mee met haar partij Splinter. Ze legt uit dat de partij niet voor versplintering is, maar dat Splinter staat voor de figuurlijke splinter in de vinger van de macht. "Mensen hebben veel behoefte aan nieuwe politiek en aan betrouwbare mensen die ervoor vechten." Kans op een zetel zit er volgens Van Kooten absoluut in.
Ik heb er een x op gestemdquote:Op vrijdag 3 november 2023 08:09 schreef FYazz het volgende:
Heeft iemand hier wat meer kennis over Splinter en zin om wat meer over de partij (achtergrond, oprichter, visie, ervaring leden etc.) te vertellen?
Bij alle stemwijzers die Splinter meeneemt in de test komt deze partij steeds als zeer passend uit de bus. Ik ben echter onbekend met de partij.
Daarnaast stem ik doorgaans niet op een nieuwe of kleine partij onder meer vanwege gebrek aan concrete invloed, bestuurlijke ervaring en rommelige organisatie op de achtergrond (of dat een partij is ontstaan uit ophef/populisme), maar soms verdient een partij een kans en Splinter lijkt interessant genoeg om in ieder geval eens serieus te bekijken.
Mag ik vragen waarom je die keus hebt gemaakt?quote:
Dit geldt ook voor mij. Ik weet nog niet of ik er dit jaar op stem.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |