abonnement Unibet Coolblue
pi_198122801
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


  Redactie Sport / Supervogel zondag 21 februari 2021 @ 00:22:20 #2
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_198123324
Trekbroeder _O_
Mooi!
pi_198124752
Erg mooie fiets ddx! Waarom heb je voor een Domane gekozen?
pi_198128897
Wat een lekkere race rit vanochtend _O_
Was ook wel goed te doen in kort-kort. De BMC elite Bike er weer even een goede slinger aan gegeven.
Vakman pur sang
pi_198129023
Ik zie er veel meer profi uit in m'n lange broek en lange mouwen dus ik wacht nog even met kort kort. Heb het ook niet heel warm gehad overigens.
Aldus.
pi_198137670
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 07:14 schreef Tommeke het volgende:
Erg mooie fiets ddx! Waarom heb je voor een Domane gekozen?
Wilde een disc frame waar je ook spatborden op kan monteren (met montage oogjes) en dan ook nog een die kwa stack en reacht bij mij past.
Toen kwam ik op de domane uit.
pi_198139051
Zeker mooie fiets ddx! Zeker voor een Trek :P

Ik heb sinds vorig jaar ook een fiets met riemaandrijving, een Gazelle Marco Polo Urban. Deze heeft een Alfine 8 naaf en een CDX riem. Dat waren mijn vereisten, CDN had ik echt geen vertrouwen in. De fiets kostte ¤1199 en is dan compleet uitgerust, met naafdynamo, standaard, riem/broekbeschermer, pompje, slot en bagagerek. Heb er zo'n Ortlieb tas op gezet. De fiets weegt 17kg en dat voelt echt teringzwaar. Alles is ook zwaar uitgevoerd. Hij staat op 35mm banden, met vrij hoge velgen en een aluminium vork. Hij is daardoor best wel oncomfortabel. Ik ben van plan om de banden te vervangen in de hoop dat hij dan wat comfortabeler rijdt.
De versnellingsnaaf kost inderdaad wat efficientie in krachtoverbrenging. Ik kan het verschil tussen de direct drive (5e versnelling) en de andere versnellingen voelen. De versnellingen 7 en 8 gebruik ik nooit, ik ga geen 35+ rijden op dat ding. De Alfine 11 heeft 3 extra versnellingen, maar allemaal zware verzetten en hij heeft geen direct drive. Dus daar zie ik helemaal het nut niet van. Ik ben bij dezelfde inspanning ongeveer 2-3 km/u langzamer dan op de racefiets. Dat komt volgens mij vooral door de naaf, de banden en de luchtweerstand en niet zozeer door de riem. De riem doet het prima en zorgt ervoor dat je met gewone kleren kunt fietsen, en dat was voor mij belangrijk. Toch is het fietsen ergens wel frustrerend als je de snelheid en souplesse van een racefiets gewend bent. Maar je bent nog steeds wel veel sneller en efficienter onderweg dan op een traditionele stadsfiets en voor afstanden tot zo'n 15-20km is het goed te doen. Maar ik zou zeker even een goede proefrit maken om het zelf te ervaren.
Ik heb overigens ook naar Cube gekeken (Travel modellen). Deze waren een stuk minder mooi afgewerkt dan de Gazelle, die gladde lasnaden en kabels binnendoor heeft. De banden op de Cubes waren veel te breed voor normaal Nederlands gebruik en het stuur was ook extreem breed. Leek wel een mountainbike, fietste niet prettig. De Travel serie is dan ook bedoeld voor zwaarder werk met bagage. Lichter uitgevoerd is de Hyde reeks. Ik heb op mijn Gazelle trouwens ook een gebogen stuur gezet, zo'n recht stuur vind ik helemaal niks.
pi_198141596
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:13 schreef ddx het volgende:

[..]

Wilde een disc frame waar je ook spatborden op kan monteren (met montage oogjes) en dan ook nog een die kwa stack en reacht bij mij past.
Toen kwam ik op de domane uit.
Cool!
pi_198142306
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:06 schreef eentwee het volgende:
Zeker mooie fiets ddx! Zeker voor een Trek :P

Ik heb sinds vorig jaar ook een fiets met riemaandrijving, een Gazelle Marco Polo Urban. Deze heeft een Alfine 8 naaf en een CDX riem. Dat waren mijn vereisten, CDN had ik echt geen vertrouwen in. De fiets kostte ¤1199 en is dan compleet uitgerust, met naafdynamo, standaard, riem/broekbeschermer, pompje, slot en bagagerek. Heb er zo'n Ortlieb tas op gezet. De fiets weegt 17kg en dat voelt echt teringzwaar. Alles is ook zwaar uitgevoerd. Hij staat op 35mm banden, met vrij hoge velgen en een aluminium vork. Hij is daardoor best wel oncomfortabel. Ik ben van plan om de banden te vervangen in de hoop dat hij dan wat comfortabeler rijdt.
De versnellingsnaaf kost inderdaad wat efficientie in krachtoverbrenging. Ik kan het verschil tussen de direct drive (5e versnelling) en de andere versnellingen voelen. De versnellingen 7 en 8 gebruik ik nooit, ik ga geen 35+ rijden op dat ding. De Alfine 11 heeft 3 extra versnellingen, maar allemaal zware verzetten en hij heeft geen direct drive. Dus daar zie ik helemaal het nut niet van. Ik ben bij dezelfde inspanning ongeveer 2-3 km/u langzamer dan op de racefiets. Dat komt volgens mij vooral door de naaf, de banden en de luchtweerstand en niet zozeer door de riem. De riem doet het prima en zorgt ervoor dat je met gewone kleren kunt fietsen, en dat was voor mij belangrijk. Toch is het fietsen ergens wel frustrerend als je de snelheid en souplesse van een racefiets gewend bent. Maar je bent nog steeds wel veel sneller en efficienter onderweg dan op een traditionele stadsfiets en voor afstanden tot zo'n 15-20km is het goed te doen. Maar ik zou zeker even een goede proefrit maken om het zelf te ervaren.
Ik heb overigens ook naar Cube gekeken (Travel modellen). Deze waren een stuk minder mooi afgewerkt dan de Gazelle, die gladde lasnaden en kabels binnendoor heeft. De banden op de Cubes waren veel te breed voor normaal Nederlands gebruik en het stuur was ook extreem breed. Leek wel een mountainbike, fietste niet prettig. De Travel serie is dan ook bedoeld voor zwaarder werk met bagage. Lichter uitgevoerd is de Hyde reeks. Ik heb op mijn Gazelle trouwens ook een gebogen stuur gezet, zo'n recht stuur vind ik helemaal niks.
Bedankt voor deze uitgebreide reactie! Ik zou het qua fietssnelheid eerder vergelijken met mijn stadsfiets die ik nu voor w/w gebruik dan mijn racefiets, dus dan klinkt 2 km/u langzamer dan een racefiets heel goed!
Ik zal ook eens naar de Gazelles gaan kijken.
Voorlopig blijft het helaas vooralsnog wel toekomstmuziek dat ik uberhaupt weer naar kantoor mag :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198142435
Overigens weer net de 100km niet gehaald gisteren.. hij wil maar niet op de teller komen :P
Maar 95km was ook wel even genoeg, heerlijke rit in het zonnetje, maar we vonden alle koffie-to-go opties te druk, en uiteindelijk bedachten we ons pas na 80km dat we nog niks gegeten hadden.. toen nog wel reepje gepakt maar dat maakte de laatste 10km tegenwind wel taai. Ik begon mijn rug ook wel te voelen, beetje opbouwen weer!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 22 februari 2021 @ 11:06:49 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198143551
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198143962
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 07:41 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Cool!
Rijd lekker trouwens isospeed op slecht wegdek/kasseien (gisteren strookje meegepakt bij Amsterdam CS)
En dan heb ik achterkant nog op middelste stand staan, binnenkort eens testen met verschillende standen.
pi_198144125
quote:
Voorproefje voor het wielervoorjaar ben ik bang..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198144134
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:04 schreef McM77 het volgende:
Misschien volgende week een paar dagen in de Achterhoek/Veluwe, heeft daar nog iemand leuke gravelroutes zodat ik me niet rot hoef te zoeken?
Waar in de Achterhoek zoek je wat?
Ken een hoop mensen die fanatiek gravel rijder zijn, Die hebben aardig wat routes gereden waar ik evt wel wat van kan pakken.
(bekendste is toch wel de Strade bianche Achterhoek / de Witte Cross)
pi_198148594
Over n+1 gesproken, ik baal wel echt dat ik zo lang ben doorgereden op mijn oude fiets. Nu is een nieuwe kopen gewoon niet meer te doen. Fiets waar ik vorig jaar wel van gecharmeerd was is van 3500 naar 4600 gegaan en het 2021 model is nagenoeg hetzelfde als het 2020 model. Dan voel je je toch een beetje opgelicht als je alsnog voor die fiets gaat.
Demain, on roule
  maandag 22 februari 2021 @ 17:20:24 #16
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198149182
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:39 schreef Mykonos het volgende:
Over n+1 gesproken, ik baal wel echt dat ik zo lang ben doorgereden op mijn oude fiets. Nu is een nieuwe kopen gewoon niet meer te doen. Fiets waar ik vorig jaar wel van gecharmeerd was is van 3500 naar 4600 gegaan en het 2021 model is nagenoeg hetzelfde als het 2020 model. Dan voel je je toch een beetje opgelicht als je alsnog voor die fiets gaat.
Oef, dat is wel echt zuur ja. Welke fiets?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198149340
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:20 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Oef, dat is wel echt zuur ja. Welke fiets?
Cannondale SuperSix Evo. En hier de versie van vorig jaar.
Demain, on roule
  maandag 22 februari 2021 @ 17:33:36 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198149429
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:28 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Cannondale SuperSix Evo. En hier de versie van vorig jaar.
Wtf. Die had ik ook nog ergens op een lijstje staan.
pi_198150182
De tyfus wat een prijsverschil. Ben ik ff blij dat ik al een supersix evo heb. (Al is ie uit het jaar kruik)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_198150356
Nu jullie het zeggen. De fiets die ik vorig jaar kocht is nu ook meer dan 800¤ duurder...
Whatever...
pi_198150646
Vraag, aanbod en een wat verstoorde supply chain. Belachelijk in ieder geval.
Aldus.
pi_198151787
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:40 schreef Z het volgende:
Vraag, aanbod en een wat verstoorde supply chain. Belachelijk in ieder geval.
Idioot, want fietsen is al een soort waar de marge voor fabrikanten vanaf druipt.

Gelukkig was ik ruim voor covid en heb ik ook nog wel een dealtje kunnen sluiten.

Jammer voor wie er nu toch wel terug veel voor moet betalen.
Whatever...
  maandag 22 februari 2021 @ 20:15:04 #23
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198152465
En ik hoop dat jullie geen Aeroad hebben gekocht, want de zadelpennen deugen niet :')
  maandag 22 februari 2021 @ 23:12:43 #24
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198155362
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
En ik hoop dat jullie geen Aeroad hebben gekocht, want de zadelpennen deugen niet :')
Voor dikke en grote mannen niet ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Forum Admin dinsdag 23 februari 2021 @ 08:24:34 #25
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198156817
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 19:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Idioot, want fietsen is al een soort waar de marge voor fabrikanten vanaf druipt.

Gelukkig was ik ruim voor covid en heb ik ook nog wel een dealtje kunnen sluiten.

Jammer voor wie er nu toch wel terug veel voor moet betalen.
Ik wilde dit najaar eens gaan kijken, maar wellicht dat ik het nog even uitstel.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_198157427
Zodra de sportscholen weer opengaan komen er wellicht weer een hoop mooie tweedehandsjes op de markt :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198157468
I
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Zodra de sportscholen weer opengaan komen er wellicht weer een hoop mooie tweedehandsjes op de markt :P
k hoop het.
Ik ben weer bijna toe aan een nieuwe crosstrainer. normaal kon je die prima voor een paar knaken op marktplaats kopen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198157525
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 20:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
En ik hoop dat jullie geen Aeroad hebben gekocht, want de zadelpennen deugen niet :')
Ik heb mn Aeroad twee jaar maar mijn zadel schiet soms ook ineens naar omhoog als ik over een hobbel rij.

Heb je een nieuwsartikel ofzo hierover? Ben wel benieuwd of het ook om iets oudere fietsen zou gaan bijvoorbeeld.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:43:37 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198157550
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:41 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik heb mn Aeroad twee jaar maar mijn zadel schiet soms ook ineens naar omhoog als ik over een hobbel rij.

Heb je een nieuwsartikel ofzo hierover? Ben wel benieuwd of het ook om iets oudere fietsen zou gaan bijvoorbeeld.
omhoog? Bedoel je niet naar beneden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198157883
Denk ga een rondje rijden voor (thuis)werken, wekker gezet enzo, rij ik na 15km lek, kut CO2 patronen werken weer half en dus met 1 bar rondgereden :(
pi_198157903
Je moet ook gewoon een pompje meenemen.
Aldus.
pi_198157908
Of niet lek rijden.
Aldus.
pi_198157928
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:18 schreef Z het volgende:
Je moet ook gewoon een pompje meenemen.
Voortaan ff doen ja ;)

quote:
3s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:19 schreef Z het volgende:
Of niet lek rijden.
Daar moet je goed voor zijn ;(
pi_198158021
Tips gevraagd.
In mijn zoektocht naar een nieuwe racefiets stuitte ik op dit model:

https://vanslingerlandfie(...)dvanced-sl-1-xl-2019

Hoe kijken jullie aan tegen dit model?

Is momenteel gereseveerd maar ik sta als 2e op de lijst. Enige tips als ik mag kijken, in kader van prijs-kwaliteit?
Grootste nadeel vind ik misschien wel dat het een vaste zadelpen heeft - die echt op maat (3 cm speling omhoog/omlaag) wordt gemaakt. Aan de andere kant: als die eenmaal goed staat hoef je geen aanpassingen meer te doen :) Iemand ervaring mee?

Hoor morgen meer!

[ Bericht 2% gewijzigd door Landgeld op 23-02-2021 11:52:33 ]
Love is in the air!
pi_198158095
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

omhoog? Bedoel je niet naar beneden?
Ja, je hebt gelijk :@ :')
  dinsdag 23 februari 2021 @ 11:22:43 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198158705
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:16 schreef Leonos het volgende:
Denk ga een rondje rijden voor (thuis)werken, wekker gezet enzo, rij ik na 15km lek, kut CO2 patronen werken weer half en dus met 1 bar rondgereden :(
Zat je onhandigheid tegen? :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198158980
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 11:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zat je onhandigheid tegen? :P
Altijd :(
  dinsdag 23 februari 2021 @ 12:34:51 #38
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198159737
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:41 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik heb mn Aeroad twee jaar maar mijn zadel schiet soms ook ineens naar omhoog als ik over een hobbel rij.

Heb je een nieuwsartikel ofzo hierover? Ben wel benieuwd of het ook om iets oudere fietsen zou gaan bijvoorbeeld.
https://www.google.com/am(...)s-to-come-490197/amp
pi_198159784
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Zodra de sportscholen weer opengaan komen er wellicht weer een hoop mooie tweedehandsjes op de markt :P
En met name een miljoen mountainbikes. Jeumig wat is dat ineens populair.
Whatever...
pi_198161177
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 12:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En met name een miljoen mountainbikes. Jeumig wat is dat ineens populair.
Misschien moet ik die van mij dan ook nog snel even op marktplaats zetten. Die heb niet meer aangeraakt sinds ik de nieuwe racefiets heb.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198161538
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:07 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Misschien moet ik die van mij dan ook nog snel even op marktplaats zetten. Die heb niet meer aangeraakt sinds ik de nieuwe racefiets heb.
Ben je zo kwijt gok ik
Whatever...
pi_198162111
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ben je zo kwijt gok ik
Bij het station neerzetten. :Y
Vakman pur sang
pi_198162138
Mijn vorige mtb heb ik op MP verkocht aan een wit-Rus die in een stok oude Honda accord station naar NL was gereden en bijna omviel van moeheid.
Vakman pur sang
  dinsdag 23 februari 2021 @ 15:36:35 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198162739
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Mijn vorige mtb heb ik op MP verkocht aan een wit-Rus die in een stok oude Honda accord station naar NL was gereden en bijna omviel van moeheid.
Gripper heeft ook zo'n mooi verhaal :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198176725
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gripper heeft ook zo'n mooi verhaal :D
Dat was met Roman de naar zuurkool stinkende Oekraïener!

GC / Marktplaats sukkels #37 - Het is echt een heel goed kastje!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_198181020
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:27 schreef Landgeld het volgende:
Tips gevraagd.
In mijn zoektocht naar een nieuwe racefiets stuitte ik op dit model:

https://vanslingerlandfie(...)dvanced-sl-1-xl-2019

Hoe kijken jullie aan tegen dit model?

Is momenteel gereseveerd maar ik sta als 2e op de lijst. Enige tips als ik mag kijken, in kader van prijs-kwaliteit?
Grootste nadeel vind ik misschien wel dat het een vaste zadelpen heeft - die echt op maat (3 cm speling omhoog/omlaag) wordt gemaakt. Aan de andere kant: als die eenmaal goed staat hoef je geen aanpassingen meer te doen :) Iemand ervaring mee?

Hoor morgen meer!
Iemand die nog wil meekijken? Eind deze week hoor ik meer :)
Love is in the air!
pi_198181384
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:18 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Iemand die nog wil meekijken? Eind deze week hoor ik meer :)
Niks mis mee. Maar ik zou persoonlijk voor het huidge model gaan. Kost iets meer, maar je krijgt er ook meer voor terug. Zoals betere wielen, power meter, betere banden, beter zadel. Al met al toch wel de 600 euro meer waard: https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-1-disc-2021
pi_198181497
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Niks mis mee. Maar ik zou persoonlijk voor het huidge model gaan. Kost iets meer, maar je krijgt er ook meer voor terug. Zoals betere wielen, power meter, betere banden, beter zadel. Al met al toch wel de 600 euro meer waard: https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-1-disc-2021
Thanks. Al zat ik nu al boven budget van 3000. Nog eens 1k erbij is iets teveel :X
Love is in the air!
pi_198181990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:58 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Thanks. Al zat ik nu al boven budget van 3000. Nog eens 1k erbij is iets teveel :X
Meer innovatie:
https://www.mantel.com/bm(...)-gzW_J4aAgxcEALw_wcB
Vakman pur sang
pi_198182019
quote:
Die kleur :X
Love is in the air!
pi_198182087
quote:
Die kleur :X
quote:
Zoek wel een zwarte kleur.
Love is in the air!
pi_198182173
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:41 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Die kleur :X
Ieder zn smaak.

Als ik mocht kiezen zou ik die liever hebben dan de giant.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198182518
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:51 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Ieder zn smaak.

Als ik mocht kiezen zou ik die liever hebben dan de giant.
Want?
Love is in the air!
pi_198182593
quote:
Deze in het zwart was zeker een optie!
Love is in the air!
  woensdag 24 februari 2021 @ 16:51:58 #55
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198182974
Ik zou een fiets van 2000 kopen voor dat budget en de rest investeren in een extra set wielen met mooie 50mm carbon velgen. En de standaard wielen dan voor reserve houden.
pi_198183052
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou een fiets van 2000 kopen voor dat budget en de rest investeren in een extra set wielen met mooie 50mm carbon velgen. En de standaard wielen dan voor reserve houden.
Geen 65mm wielen hebben... :')
pi_198183136
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:58 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Thanks. Al zat ik nu al boven budget van 3000. Nog eens 1k erbij is iets teveel :X
Oh. Ja, dat veranderd de zaak. Zoals ik al zei, er is niks mis met die fiets. Alleen is die wel bijna 3 jaar oud (modeljaar 2019 demo is een fiets uit 2018). Als dat niet boeit dan ^O^
  woensdag 24 februari 2021 @ 17:10:18 #58
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_198183195
Ik zit er over na te denken om mijn BMC Teammachine SLR03 volledig Ultegra met Fulcrum Racing Quattro velgen te verkopen. De fiets is 4 jaar oud maar ik heb er denk ik nog geen 1000km mee gereden. Wat zou een goede vraagprijs zijn? Hij verkeert echt in een absolute nieuwstaat.
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:23:13 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198184286
quote:
16s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Geen 65mm wielen hebben... :')
Dat heb ik niet gezegd. :7
pi_198184356
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:22 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Deze in het zwart was zeker een optie!
Iedereen heeft zwart, met zwart, of mat zwart, met zwarte wielen, zwarte bidonhouders, zwart stuurlint. Zwart.
Vakman pur sang
pi_198184388
Kunt ook een felle kleur frame nemen en dan je kleding mooi zwart. :P
Vakman pur sang
pi_198184409
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 16:17 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Want?
Zoals ik zei: ieder z'n smaak.
Beide fietsen zijn prima, maar ik heb liever een mooi opvallend kleurtje.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:24:44 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198185293
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Iedereen heeft zwart, met zwart, of mat zwart, met zwarte wielen, zwarte bidonhouders, zwart stuurlint. Zwart.
Hé ja gezellig. En een grijze volkswagen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:31:17 #64
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198185410
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:10 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zit er over na te denken om mijn BMC Teammachine SLR03 volledig Ultegra met Fulcrum Racing Quattro velgen te verkopen. De fiets is 4 jaar oud maar ik heb er denk ik nog geen 1000km mee gereden. Wat zou een goede vraagprijs zijn? Hij verkeert echt in een absolute nieuwstaat.
Ben je lang? Dan even een dealtje met Landgeld sluiten ;)

Ik zou verder vooral op marktplaats kijken naar de prijs
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:32:32 #65
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198185441
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:45 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Die kleur :X
[..]

Zoek wel een zwarte kleur.
Dit was het alternatief voor m'n knalrode Canyon :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:21:31 #66
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_198187776
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:31 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ben je lang? Dan even een dealtje met Landgeld sluiten ;)

Ik zou verder vooral op marktplaats kijken naar de prijs
1,73
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:30:04 #67
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198187960
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Iedereen heeft zwart, met zwart, of mat zwart, met zwarte wielen, zwarte bidonhouders, zwart stuurlint. Zwart.
Ik zag iemand op een zuurstok-Cube. Dat zag er niet uit. Volgens mij vaal-geel met vaal-grijs.
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:41:09 #68
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198188200
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Iedereen heeft zwart, met zwart, of mat zwart, met zwarte wielen, zwarte bidonhouders, zwart stuurlint. Zwart.
Rood, wit, blauw *O*
.
pi_198188227
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik zag iemand op een zuurstok-Cube. Dat zag er niet uit. Volgens mij vaal-geel met vaal-grijs.
Smaken verschillen maar Cubes zijn bijna altijd lelijk :P
Vakman pur sang
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:44:49 #70
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198188293
Een echte baas koopt zo iets

https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/project-one-icon/

Ddx dit niet overwogen?
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:58:17 #71
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198188595
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
Een echte baas koopt zo iets

https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/project-one-icon/

Ddx dit niet overwogen?
Heul gaaf, 13k lekker man *O*
.
pi_198189044
Dit een betere optie?
GIANT TCR ADVANCED PRO 2 DISC 28 inch XL frame Shimano 105
¤ 3.099,00
https://link.marktplaats.(...)mpaign=socialbuttons

Ten opzichte van deze fiets:
https://forum-fok.digidip(...)nl%2Ftopic%2F2595133
Love is in the air!
  woensdag 24 februari 2021 @ 22:59:43 #73
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198189954
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:20 schreef Landgeld het volgende:
Dit een betere optie?
GIANT TCR ADVANCED PRO 2 DISC 28 inch XL frame Shimano 105
¤ 3.099,00
https://link.marktplaats.(...)mpaign=socialbuttons

Ten opzichte van deze fiets:
https://forum-fok.digidip(...)nl%2Ftopic%2F2595133
Lijkt allemaal op elkaar. Binnen dst budget ga je sowieso wat moois kopen. Dus ga waarvoor je het enthousiasts bent.

Zoek er één uit, lees een review, en als je dan nog blij bent, koop hem.

Zo koop ik alles, en ik heb maar 2 opslagboxen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198190763
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:58 schreef Yankee het volgende:

[..]

Heul gaaf, 13k lekker man *O*
Bijna 16k zelfs, als je het "juiste" frame kiest.

Meteen maar bestelt natuurlijk. Is een schijntje en je fietst op iets wat echt bijna niemand heeft. ^O^
pi_198192131
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:20 schreef Landgeld het volgende:
Dit een betere optie?
GIANT TCR ADVANCED PRO 2 DISC 28 inch XL frame Shimano 105
¤ 3.099,00
https://link.marktplaats.(...)mpaign=socialbuttons

Ten opzichte van deze fiets:
https://forum-fok.digidip(...)nl%2Ftopic%2F2595133
Enige noemenswaardige verschil is 105 tov ultegra. En ook dat maakt niet veel uit.
Zoals Fretwork ook zegt: voor dit geld heb je gewoon een goede fiets, bijna altijd carbon, meestal ultegra/105 dan zijn er wat verschillen soms in wielen, banden ,zadels of stuurpennen maar veel ontloopt het zich allemaal niet. Op een gegeven moment moet je gewoon een knoop doorhakken.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  donderdag 25 februari 2021 @ 07:47:48 #76
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198192166
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Bijna 16k zelfs, als je het "juiste" frame kiest.

Meteen maar bestelt natuurlijk. Is een schijntje en je fietst op iets wat echt bijna niemand heeft. ^O^
Wel echt gaaf inderdaad, maar ik wacht nog even :P
.
pi_198192569
Prisma Pearl graag en een zegeltje LSD, en dan lekker tussen de fruitbloesembomen op de Lingedijk fietsen O+
Zo gaaf dit soort kleurenschema's!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_198192739
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 07:41 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Enige noemenswaardige verschil is 105 tov ultegra. En ook dat maakt niet veel uit.
Zoals Fretwork ook zegt: voor dit geld heb je gewoon een goede fiets, bijna altijd carbon, meestal ultegra/105 dan zijn er wat verschillen soms in wielen, banden ,zadels of stuurpennen maar veel ontloopt het zich allemaal niet. Op een gegeven moment moet je gewoon een knoop doorhakken.
Als je kijkt naar eenzelfde prijsklasse: https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-2-disc-2021

Die is vergelijkbaar met die demo , toch? Wel 105 - maar maakt dat uit?
Love is in the air!
pi_198192774
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:00 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Als je kijkt naar eenzelfde prijsklasse: https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-2-disc-2021

Die is vergelijkbaar met die demo , toch? Wel 105 - maar maakt dat uit?
Dit is toch exact dezelfde als die op Marktplaats, alleen dan 200 euro duurder?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198194339
iemand van jullie wel eens meegedaan aan de ritten van virtualrides.nl?
is het gewoon betalen, je rondjes rijden met strava en daarna je t-shirt binnen krijgen? of zie ik iets over het hoofd?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198197909
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:42 schreef Gripper het volgende:
Prisma Pearl graag en een zegeltje LSD, en dan lekker tussen de fruitbloesembomen op de Lingedijk fietsen O+
Zo gaaf dit soort kleurenschema's!
Heb jij nog tips voor het fietsen langs de Linge? Stukken die de moeite waard zijn of die je juist moet vermijden? Noord- of zuidkant? Ik wil binnenkort ook eens die kant op fietsen, want ik kom nooit in dat gebied. Heb al eens een route uitgetekend door gewoon op de kaart de Linge te volgen, grofweg van Asperen tot Buren, maar geen idee of dat het leukste deel is.
  donderdag 25 februari 2021 @ 14:50:48 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198198008
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
Een echte baas koopt zo iets

https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/project-one-icon/

Ddx dit niet overwogen?
Ik ga gewoon mijn Canyon opsturen aan Ryan Evans van Counts Custom en laat die voor 10K ff spuiten met allemaal pshycho kaasstukken erop.
pi_198198224
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hé ja gezellig. En een grijze volkswagen.
3 zwarte fietsen, maar never nooit een volkswagen! :{w
pi_198198243
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:42 schreef eentwee het volgende:

[..]

Heb jij nog tips voor het fietsen langs de Linge? Stukken die de moeite waard zijn of die je juist moet vermijden? Noord- of zuidkant? Ik wil binnenkort ook eens die kant op fietsen, want ik kom nooit in dat gebied. Heb al eens een route uitgetekend door gewoon op de kaart de Linge te volgen, grofweg van Asperen tot Buren, maar geen idee of dat het leukste deel is.
Beide kanten zijn leuk *O*
pi_198198408
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:10 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zit er over na te denken om mijn BMC Teammachine SLR03 volledig Ultegra met Fulcrum Racing Quattro velgen te verkopen. De fiets is 4 jaar oud maar ik heb er denk ik nog geen 1000km mee gereden. Wat zou een goede vraagprijs zijn? Hij verkeert echt in een absolute nieuwstaat.
Ik heb dus een buurman met een spraakgebrek in die droomt al jaren van een BMC 3 serie. Door zn handicap heeft ie het al zwaar genoeg in het leven, zou je 'm willen doneren? Wel brengen want hij mag van z'n bewindvoerder geen treinkaartjes kopen, oh en ff schoonmaken want zn cavia heeft een stofallergie.

Dank je!
pi_198198564
Gisteren ff op de mtb, draai een fietspad op komt een groepje racers achterop. Beetje sissen. Ik gas erbij. Halen me in, armen op het stuur puffen. Even gas erop en paar km 45 kmu gewoon rechtop zittend erlangs gevlogen.
Was wel blij dat ik na 3km weer het bos in reed. :D
Vakman pur sang
pi_198198676
Wow, dat zal ze leren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198198813
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, dat zal ze leren.
Die hebben echt wel even een avond met de duim in de mond zitten huilen hoor.
Vakman pur sang
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:43:19 #89
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198198843
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, dat zal ze leren.
Hij heeft ze even mooi laten zien wie er 3 km lang de stoerste was 8-) 8-) 8-) 8-)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:43:58 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198198855
Ereronde om het huis heen toen je thuiskwam?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:44:28 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198198869
Bidon (bij gebrek aan champagne) leeggespoten over je vriend?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:44:49 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198198875
Staat het al in de lokale krant? En op facebook?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198198884
Ik zou eerder nakijken of je kilometerteller het wel fatsoenlijk doet. :')
pi_198198889
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ereronde om het huis heen toen je thuiskwam?
Vrouw even met de kop in het kussen gedrukt natuurlijk. :+
Vakman pur sang
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:46:11 #95
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198198906
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zou eerder nakijken of je kilometerteller het wel fatsoenlijk doet. :')
Was waarschijnlijk berg af
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:46:30 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198198911
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vrouw even met de kop in het kussen gedrukt natuurlijk. :+
Altijd lekker zo’n natte droom :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198198924
Die baron met zijn verhalen is er niks bij.
pi_198198934
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Die hebben echt wel even een avond met de duim in de mond zitten huilen hoor.
Ze zijn niet de enigen die op hun duim hebben zitten zuigen, vermoed ik.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:47:24 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198198935
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zou eerder nakijken of je kilometerteller het wel fatsoenlijk doet. :')
Of de wielmaat stond nog op 29 inch in de km teller maar hij reed op 26 inch.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:48:05 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198198951
Ik heb trouwens ook wel eens 45/uur gereden. Wie wilt mij aanraken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198198966
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb trouwens ook wel eens 45/uur gereden. Wie wilt mij aanraken?
Ik niet.

Mijn gemiddelde staat meestal rond de 45 km/h als ik thuis ben vertrokken en sta voor het 1e rode verkeerslicht. ;)
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:48:59 #102
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198198969
Dat gaat ook op mijn grafsteen komen.

Hier rust kanovinnie. Hij reed ooit 45 km/uur op de reesfiets
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:49:42 #103
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198198984
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik niet.

Mijn gemiddelde staat meestal rond de 45 km/h als ik thuis ben vertrokken en sta voor het 1e rode verkeerslicht. ;)
En vanaf dat stoplicht tot huis 15 gemiddeld? :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198198990
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En vanaf dat stoplicht tot huis 15 gemiddeld? :D
Er zijn dagen bij dat ik dat niet haal. :D

Edit: gisteren had ik er toch wel 21,7 km/h gemiddeld. :P
pi_198199011
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb trouwens ook wel eens 45/uur gereden. Wie wilt mij aanraken?
Met het verzet van mn mtb 3km lang dat beentempo volhouden krijg ik als dikke toerder natuurlijk niet gebolwerkt. maar goed, ik realiseer mij dat ik hier natuurlijk in het gezelschap van top atleten ben :@
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198199038
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik niet.

Mijn gemiddelde staat meestal rond de 45 km/h als ik thuis ben vertrokken en sta voor het 1e rode verkeerslicht. ;)
Van bij jou tot aan de Rijksweg hoef je daarvoor nauwelijks zelf te trappen :D
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198199059
O
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik niet.

Mijn gemiddelde staat meestal rond de 45 km/h als ik thuis ben vertrokken en sta voor het 1e rode verkeerslicht. ;)
Iedere geoefende fietsen kan wel ff een klein stuk 45kmu fietsen.
Maar in mijn geval werd ik getriggerd dat ze gingen fluiten en sissen (ipv een keer roepen “achter”).
Dus ja ff de stoere boi uithangen he :P
Vakman pur sang
pi_198199062
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:52 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Van bij jou tot aan de Rijksweg hoef je daarvoor nauwelijks zelf te trappen :D
Ssst. Dat weet jij, dat weet ik, dat weet kano, dat weet kaas, dat weet kolonel, maar dat weet de rest niet.
pi_198199094
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:52 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Van bij jou tot aan de Rijksweg hoef je daarvoor nauwelijks zelf te trappen :D
Hoe boller de toerder, hoe harder die bergaf gaat :P
pi_198199106
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
O
[..]

Iedere geoefende fietsen kan wel ff een klein stuk 45kmu fietsen.
Maar in mijn geval werd ik getriggerd dat ze gingen fluiten en sissen (ipv een keer roepen “achter”).
Dus ja ff de stoere boi uithangen he :P
Mijn beste baron; 3 km is geen klein stukje, en al helemaal niet op een MTB.
  donderdag 25 februari 2021 @ 15:55:56 #111
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198199114
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:51 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Met het verzet van mn mtb 3km lang dat beentempo volhouden krijg ik als dikke toerder natuurlijk niet gebolwerkt. maar goed, ik realiseer mij dat ik hier natuurlijk in het gezelschap van top atleten ben :@
Kan je ajb uit dit topic weggaan? Dit is geen topic voor recreatieve wielrenners. De nieuwe eis is dat je minimaal 44 km/uur moet kunnen rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198199135
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan je ajb uit dit topic weggaan? Dit is geen topic voor recreatieve wielrenners. De nieuwe eis is dat je minimaal 44 km/uur moet kunnen rijden.
44 km in een uur, toch?
pi_198199153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:54 schreef cafca het volgende:

[..]

Hoe boller de toerder, hoe harder die bergaf gaat :P
Ik moet ook harder afremmen om de bocht te halen dan :@
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan je ajb uit dit topic weggaan? Dit is geen topic voor recreatieve wielrenners. De nieuwe eis is dat je minimaal 44 km/uur moet kunnen rijden.
oke ;(
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198199175
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:58 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Ik moet ook harder afremmen om de bocht te halen dan :@
[..]
Remmen is voor mietjes en mensen die niet kunnen sturen, toch?
pi_198199201
#VaakBenJeTeBang
pi_198199219
#LiveSlowDieFast

quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Gisteren ff op de mtb, draai een fietspad op komt een groepje racers achterop. Beetje sissen. Ik gas erbij. Halen me in, armen op het stuur puffen. Even gas erop en paar km 45 kmu gewoon rechtop zittend erlangs gevlogen.
Was wel blij dat ik na 3km weer het bos in reed. :D
Dit is niet het mountainbiketopic.
pi_198199275
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:59 schreef cafca het volgende:

[..]

Remmen is voor mietjes en mensen die niet kunnen sturen, toch?
Ik ben beide :Y
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_198199421
Ik heb ook wel eens een groepje fietsers vernederd. Van die kerels in veel te dure Raphapakjes en dure zwarte fietsen met schijfremmen en carbon velgen. Echt van die posers. Ik kon ze in de verte al horen fluiten en ik hoorde ook een sissend geluid. Ik schakelde een paar tandjes bij en ben er met een stalen blik met 25km/u verschil langsgescheurd alsof ze stilstonden. Zonder te ademen. Woedend waren ze. Ik keek later nog even om en zag dat er al een z'n pomp tevoorschijn haalde. Maar hij zou me nooit meer inhalen om me te kunnen slaan. Dat was een fijne middag zeg.
  Forum Admin donderdag 25 februari 2021 @ 16:13:40 #119
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198199468
Mijn collega's vinden zichzelf ook zo sportief op zo'n speedpedelec.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 25 februari 2021 @ 17:00:58 #120
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198200330
Wat zijn goede framesets uit China? Ik vraag ditr voor een vriend maar dan echt.
pi_198200392
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:42 schreef eentwee het volgende:

[..]

Heb jij nog tips voor het fietsen langs de Linge? Stukken die de moeite waard zijn of die je juist moet vermijden? Noord- of zuidkant? Ik wil binnenkort ook eens die kant op fietsen, want ik kom nooit in dat gebied. Heb al eens een route uitgetekend door gewoon op de kaart de Linge te volgen, grofweg van Asperen tot Buren, maar geen idee of dat het leukste deel is.
Dat is inderdaad wel het mooiste stuk, grofweg tussen Buren en Arkel. Je kunt om te beginnen de route van de primavera 2014 er wel eens bijpakken, maar die is niet ? https://www.strava.com/routes/1486844
Als je m verlengt, na Arkel kun je langs de wijde Giessen gaan, ook een mooi riviertje. En dan in Kinderdijk weer de lekdijk op en terug.

Ik vind de noordelijke oevers net wat leuker en rustiger dan de zuidelijke. De mooiste stukken zijn dat dijkje door heerlijkheid Mariënwaardt
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_198200883
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:42 schreef eentwee het volgende:

[..]

Heb jij nog tips voor het fietsen langs de Linge? Stukken die de moeite waard zijn of die je juist moet vermijden? Noord- of zuidkant? Ik wil binnenkort ook eens die kant op fietsen, want ik kom nooit in dat gebied. Heb al eens een route uitgetekend door gewoon op de kaart de Linge te volgen, grofweg van Asperen tot Buren, maar geen idee of dat het leukste deel is.
Langs Mariënwaerdt ligt een mooi gravelstrookje.
pi_198201197
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:00 schreef kaasplankje het volgende:
Wat zijn goede framesets uit China? Ik vraag ditr voor een vriend maar dan echt.
Velobuid en Carbonda hebben op mij een positieve indruk gemaakt. Carbona maakt ook White label frames waar merken dan weer hun sticker op mogen plakken.
Aldus.
pi_198202753
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:02 schreef Z het volgende:

[..]

Velobuid en Carbonda hebben op mij een positieve indruk gemaakt. Carbona maakt ook White label frames waar merken dan weer hun sticker op mogen plakken.
Tja in China kunnen ze heus wel kwalitatief goede frames bouwen. M.i. gaat het vooral om de afgesproken kwaliteit met de fabrikant en de nacontrole.
Bij een merk/dealer kun je dan levenslange garantie krijgen. Velobuild geeft toch nog 2 jaar garantie.

Eigenlijk koop je bij een merkframe gewoon een breek verzekering, zij vervangen 1 op de 5 frames voor de klant. En daar betaal je met zijn allen voor.
Vakman pur sang
  donderdag 25 februari 2021 @ 19:34:36 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198203118
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:05 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel het mooiste stuk, grofweg tussen Buren en Arkel. Je kunt om te beginnen de route van de primavera 2014 er wel eens bijpakken, maar die is niet ? https://www.strava.com/routes/1486844
Als je m verlengt, na Arkel kun je langs de wijde Giessen gaan, ook een mooi riviertje. En dan in Kinderdijk weer de lekdijk op en terug.

Ik vind de noordelijke oevers net wat leuker en rustiger dan de zuidelijke. De mooiste stukken zijn dat dijkje door heerlijkheid Mariënwaardt
_O_

Toen Utrecht nog op fietsafstand lag en ik in maart al 200 km tochten reed
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 februari 2021 @ 19:36:38 #126
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198203188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:01 schreef eentwee het volgende:
#LiveSlowDieFast
[..]

Dit is niet het mountainbiketopic.
heel hard gelachen, dank _O-
.
pi_198203652
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 19:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

_O_

Toen Utrecht nog op fietsafstand lag en ik in maart al 200 km tochten reed
Maart is nog niet voorbij...
  donderdag 25 februari 2021 @ 20:17:26 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198204316
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 19:53 schreef McM77 het volgende:

[..]

Maart is nog niet voorbij...
Klopt.

Maar toch gaat het niet gebeuren.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 februari 2021 @ 20:18:10 #129
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198204343
Heeft iemand ervaring met de naven van de cannondale wielen? Ik probeer de body van een achterwiel er a te halen... maar dat lukt niet.

En er is nergens een handleiding te vinden blijkbaar.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198204352
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 19:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

_O_

Toen Utrecht nog op fietsafstand lag en ik in maart al 200 km tochten reed
In maart pas? ;)
pi_198204387
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 20:18 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand ervaring met de naven van de cannondale wielen? Ik probeer de body van een achterwiel er a te halen... maar dat lukt niet.

En er is nergens een handleiding te vinden blijkbaar.
Cannondale eigen wielen?
Is het de nieuwe dt swiss body?
Vakman pur sang
pi_198204560
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 20:18 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft iemand ervaring met de naven van de cannondale wielen? Ik probeer de body van een achterwiel er a te halen... maar dat lukt niet.

En er is nergens een handleiding te vinden blijkbaar.

Op de body zit een cup, die moet je rechtsom draaien (tegengesteld). Cup eraf en dan body er gewoon uittrekken.
Vakman pur sang
  donderdag 25 februari 2021 @ 20:28:24 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198204614
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]


Op de body zit een cup, die moet je rechtsom draaien (tegengesteld). Cup eraf en dan body er gewoon uittrekken.
Dat filmpje vond ik ook, maar dat ging dus niet. Als ik de schijfrem er af haal zit er in de holle as een gat waar je een schroevendraaier oid doorheen kan steken om de as te blokkeren. Dan zou je die cup er af moeten kunnen draaien met een sleutel, maar daar moest ik dermate kracht op zetten dat dat niet goed voelde.

Kan zijn dat het wel de methode is, maar dat weet ik dus niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198205948
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 20:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat filmpje vond ik ook, maar dat ging dus niet. Als ik de schijfrem er af haal zit er in de holle as een gat waar je een schroevendraaier oid doorheen kan steken om de as te blokkeren. Dan zou je die cup er af moeten kunnen draaien met een sleutel, maar daar moest ik dermate kracht op zetten dat dat niet goed voelde.

Kan zijn dat het wel de methode is, maar dat weet ik dus niet.
Je moet tegendraads draaien hè.
Vakman pur sang
  donderdag 25 februari 2021 @ 21:17:19 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198206114
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je moet tegendraads draaien hè.
Gedaan...

Misschien toch meer kracht :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:06:01 #138
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_198219329
Futurumshop
pi_198219389
Geen toevoeging, maar die sport77 zou ik er misschien tussenuit werpen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:26:47 #140
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_198219598
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:10 schreef gianni61 het volgende:
Geen toevoeging, maar die sport77 zou ik er misschien tussenuit werpen
Nou misschien... Zo te zien hebben ze alleen nog Castelli handschoentjes uit de 'Nieuwe zomercollectie van 2014' te koop staan.
pi_198220452
Vraag voor de Squirt Lube gebruikers hier: hoe houden jullie de cassette mooi schoon of krijgen jullie haar weer schoon zonder irritant vaak/lang te staan poetsen?
pi_198220873
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:36 schreef sexbierum het volgende:
Vraag voor de Squirt Lube gebruikers hier: hoe houden jullie de cassette mooi schoon of krijgen jullie haar weer schoon zonder irritant vaak/lang te staan poetsen?
Dasty
everyone's a critic...
even you ! !
pi_198221030
Ik wil dus een budget gravelracer opbouwen en het is me opgevallen dat Campa Veloce shifters goed betaalbaar zijn. Hoe compatibele is die groep? Zijn campa-kettingen alleen compatibele met campa-cranks? Er cetera. Er zijn volgens mij geen lange kooi Veloce derailleurs. Dus waarschijnlijk wordt het wat anders.
Aldus.
pi_198221057
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:00 schreef kaasplankje het volgende:
Wat zijn goede framesets uit China? Ik vraag ditr voor een vriend maar dan echt.
@Andy
pi_198221426
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:06 schreef Zelva het volgende:
Futurumshop
Van al deze shops is futurum de meest agressieve re-targetter. Verschrikkelijk. Ik koop er ook nooit meer wat. Wel toegevoegd.
Aldus.
pi_198221457
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:45 schreef Z het volgende:

[..]

Van al deze shops is futurum de meest agressieve re-targetter. Verschrikkelijk. Ik koop er ook nooit meer wat. Wel toegevoegd.
Re-wat?
Vakman pur sang
pi_198222151
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Re-wat?

Dat, als je op hun site bent geweest, meteen allemaal banners van hun te zien krijgt.
Aldus.
pi_198224396
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:55 schreef Z het volgende:
Ik heb het online winkel lijstje een update gegeven. Hebben jullie nog toevoegingen?
UK :
https://www.sigmasports.com/

Italie:
https://www.lordgunbicycles.com/ (https://www.lordgun.com/)
pi_198224509
D
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:34 schreef Z het volgende:

[..]

Bobshop.com doet dat ook, maar heeft wel heel veel kleding
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 februari 2021 @ 22:23:37 #152
73911 ultra_ivo
pi_198225457
Bikester is een Duitse firma, geen Nederlandse.
pi_198225541
Dat geldt ook voor Wiggle. Als er .nl achter staat is het Nederlands :P .
Aldus.
pi_198225932
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:11 schreef the_critic het volgende:

[..]

Dasty
Dit idd. Of met een sopje allesreiniger en heet water en dan met een afwasborstel goed rossen. Daarna de spons erover en hoppa :)
pi_198226254
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:53 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dit idd. Of met een sopje allesreiniger en heet water en dan met een afwasborstel goed rossen. Daarna de spons erover en hoppa :)
Wel beetje opletten als je de cassette schoonmaakt met sterke ontvetters dat die niet in de lagers in de naven of derailleurwieltjes kunnen kruipen. Ik hoef overigens maar weinig te poetsen sinds ik squirtlube herontdekt heb. Een harde borstel en wat shampoo met warm water is voldoende. Geldt ook voor de ketting. Cruciaal is wel dat je de ketting voor de eerste applicatie door en door reinigt/ontvet en niet tussendoor ook andere smeermiddelen gaat gebruiken.
pi_198226294
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:21 schreef Z het volgende:
Ik wil dus een budget gravelracer opbouwen en het is me opgevallen dat Campa Veloce shifters goed betaalbaar zijn. Hoe compatibele is die groep? Zijn campa-kettingen alleen compatibele met campa-cranks? Er cetera. Er zijn volgens mij geen lange kooi Veloce derailleurs. Dus waarschijnlijk wordt het wat anders.
Wil je 1x of 2x? Weet nog wel een goedkoop setje Athena shifters 1x.
pi_198226340
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:17 schreef eentwee het volgende:

[..]

Wil je 1x of 2x? Weet nog wel een goedkoop setje Athena shifters 1x.
Daar twijfel ik nog over. Waar heb je die Athena's gezien?
Aldus.
pi_198228359
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:15 schreef eentwee het volgende:

[..]

Wel beetje opletten als je de cassette schoonmaakt met sterke ontvetters dat die niet in de lagers in de naven of derailleurwieltjes kunnen kruipen. Ik hoef overigens maar weinig te poetsen sinds ik squirtlube herontdekt heb. Een harde borstel en wat shampoo met warm water is voldoende. Geldt ook voor de ketting. Cruciaal is wel dat je de ketting voor de eerste applicatie door en door reinigt/ontvet en niet tussendoor ook andere smeermiddelen gaat gebruiken.
Helemaal eens. Daarom ben ik ook redelijk terughoudend met Dasty. M’n ervaring is dat je met Squirtlube alleen maar een droge doek nodig hebt om de ketting schoon te wrijven.
pi_198228995
Afgelopen jaar in zuid Duitsland bij een specialized dealer stonden ze me raar aan te kijken.
Habst du Squirt? SQUIRT?
Kenden alleen olie daar.
Vakman pur sang
pi_198231372
Dank voor de tips!

Ik ben geen groot fan van (sterke) ontvetters vanwege de al genoemde redenen. De ketting krijg ik altijd wel netjes met een borstel en doekje, zelfs zonder sopje, maar bij de cassette werkt dat niet lekker.
Ik zal een keer een goede borstel kopen of iets knutselen van Pfeifenputzer en een oude figuurzaag ofzo :D

En Duitsers zijn inderdaad niet volledig op de hoogte van wat er zich in de rest van de wereld allemaal afspeelt. Komt door hun internetfobie ;)
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:42:33 #161
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198231821
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:21 schreef Z het volgende:
Ik wil dus een budget gravelracer opbouwen en het is me opgevallen dat Campa Veloce shifters goed betaalbaar zijn. Hoe compatibele is die groep? Zijn campa-kettingen alleen compatibele met campa-cranks? Er cetera. Er zijn volgens mij geen lange kooi Veloce derailleurs. Dus waarschijnlijk wordt het wat anders.
Dat moet wel lukken denk ik, dan neem je wel een mechanische schijfrem neem ik aan?
De shifter is alleen compatibel met voor en achter derailleur ook dan veloce 10 speed natuurlijk. Verder kan je daar elke andere crank of ketting opzetten die maten zijn allemaal hetzelfde. Ook kan je een 10s shimano cassette combineren met een campa derailleur.

Eventueel kan je ook nog kijken naar bijv. een Sram apex 1x 11 db groepje.
  FOK!fotograaf zaterdag 27 februari 2021 @ 13:03:58 #162
145146 Andyy
pi_198232029

Auto praktischer gemaakt
  FOK!fotograaf zaterdag 27 februari 2021 @ 13:09:05 #163
145146 Andyy
pi_198232106
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:23 schreef Leonos het volgende:

[..]

@:andy
Dat is de verkeerde Andy.
Heb een Delihea frameset uit China, niks over te klagen, passen mooi 28mm bandjes in.
DDX heeft ook redelijk wat ervaring met Chinese frames
pi_198232168
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:07 schreef sexbierum het volgende:
Dank voor de tips!

Ik ben geen groot fan van (sterke) ontvetters vanwege de al genoemde redenen. De ketting krijg ik altijd wel netjes met een borstel en doekje, zelfs zonder sopje, maar bij de cassette werkt dat niet lekker.
Ik zal een keer een goede borstel kopen of iets knutselen van Pfeifenputzer en een oude figuurzaag ofzo :D

En Duitsers zijn inderdaad niet volledig op de hoogte van wat er zich in de rest van de wereld allemaal afspeelt. Komt door hun internetfobie ;)
oud t-shirt aan lange dunne reepjes scheuren.. Kun je dan tussen de cassette laten komen. Achter de fiets staan en dan trek je ze er zo tussendoor, gebruik makend van de freehub om te draaien en dan wordt het vanzelf netjes
everyone's a critic...
even you ! !
pi_198232194
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:03 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Auto praktischer gemaakt
Een seasucker?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_198232228
Brrrrr het was kouder dan verwacht in de mist. Dan maar wat harder trappen. Gelukkig wel overschoenen aangetrokken...
Whatever...
  FOK!fotograaf zaterdag 27 februari 2021 @ 13:20:43 #167
145146 Andyy
pi_198232235
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:15 schreef the_critic het volgende:

[..]

Een seasucker?
Aliexpress sucker (Paif volgens mij). Heb goed getest of die goed vastzit op de auto, kan 'm behoorlijk heen en weer schudden (voor zover dat kan bij de Mini)
  zaterdag 27 februari 2021 @ 13:44:35 #168
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198232549
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:20 schreef Andyy het volgende:
kan 'm behoorlijk heen en weer schudden
:|W Ojee
pi_198232701
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:13 schreef the_critic het volgende:

[..]

oud t-shirt aan lange dunne reepjes scheuren.. Kun je dan tussen de cassette laten komen. Achter de fiets staan en dan trek je ze er zo tussendoor, gebruik makend van de freehub om te draaien en dan wordt het vanzelf netjes
Dat is idd hoe ik het nu doe, maar de stof scheurt te vaak. Moet dus beter/makkelijker kunnen, dacht ik.
pi_198233045
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:57 schreef sexbierum het volgende:

[..]

Dat is idd hoe ik het nu doe, maar de stof scheurt te vaak. Moet dus beter/makkelijker kunnen, dacht ik.
Pijpraggertjes?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_198233726
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:16 schreef the_critic het volgende:

[..]

Pijpraggertjes?!
Ragpijpertjes bedoel je?
Vakman pur sang
pi_198240382
Heb ik weer, komt een auto met 50 km/h voorbij blijkt het een microcar te zijn die dus op de limiet aan het rijden was. Dus ik maar gewoon lekker relaxed een klapje erop gegeven en lekker ontspannen rechtop er langsdoor gegaan alsof het slome slak was. Ik was wel blij dat onze wegen na 3 kilometer gescheiden werden. ^O^
pi_198244995
Niet eens met je handen los 50 langs een micro kunnen rijden.. tsss
everyone's a critic...
even you ! !
  FOK!fotograaf maandag 1 maart 2021 @ 10:11:21 #174
73911 ultra_ivo
pi_198264387
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat moet wel lukken denk ik, dan neem je wel een mechanische schijfrem neem ik aan?
De shifter is alleen compatibel met voor en achter derailleur ook dan veloce 10 speed natuurlijk. Verder kan je daar elke andere crank of ketting opzetten die maten zijn allemaal hetzelfde. Ook kan je een 10s shimano cassette combineren met een campa derailleur.

Eventueel kan je ook nog kijken naar bijv. een Sram apex 1x 11 db groepje.
Kleine truc, Campa 10 speed shifters gecombineerd met een Campa 8 speed derailleur schakelt prima op een Shimano 10 cassette.
pi_198315175
Vraagje, sinds ik veel op mij Neo fiets met zwift wil ik nu op mijn buitenfiets toch ook maar eens een powermeter.
Zie echter door de bomen het bos niet, zoveel keuze en zoveel verschillende revieuws.

Vind dat data wel intressant, ben verre van een topfietser verder (NEO FTP is 227w, maar vind dat persoonlijk eerder 200W max)

Wat zijn de adviezen hier voor de verschillende opties?
Heb een 105 set op mijn cannondale evo 6s
Heb al een garmin Edge 1000 met cadance, snelheid en hartslag

Dank alvast
I am a Koala who Stretches :P
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:12:44 #176
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198315344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:58 schreef StretchingKoala het volgende:
Vraagje, sinds ik veel op mij Neo fiets met zwift wil ik nu op mijn buitenfiets toch ook maar eens een powermeter.
Zie echter door de bomen het bos niet, zoveel keuze en zoveel verschillende revieuws.

Vind dat data wel intressant, ben verre van een topfietser verder (NEO FTP is 227w, maar vind dat persoonlijk eerder 200W max)

Wat zijn de adviezen hier voor de verschillende opties?
Heb een 105 set op mijn cannondale evo 6s
Heb al een garmin Edge 1000 met cadance, snelheid en hartslag

Dank alvast
Er zijn er hier meerdere met een 4iiii linkerarm 105, ik begrijp dat die ook goed bevallen.

Heb zelf de Ultegra variant en dat gaat echt prima.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198315375
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:58 schreef StretchingKoala het volgende:
Vraagje, sinds ik veel op mij Neo fiets met zwift wil ik nu op mijn buitenfiets toch ook maar eens een powermeter.
Zie echter door de bomen het bos niet, zoveel keuze en zoveel verschillende revieuws.

Vind dat data wel intressant, ben verre van een topfietser verder (NEO FTP is 227w, maar vind dat persoonlijk eerder 200W max)

Wat zijn de adviezen hier voor de verschillende opties?
Heb een 105 set op mijn cannondale evo 6s
Heb al een garmin Edge 1000 met cadance, snelheid en hartslag

Dank alvast
Wat bedoel je met Neo FTP en waarom vind je zelf 200w max? Hij zou toch maximaal een paar procentjes af moeten wijken als je een goede 20 minuten test hebt gedaan?

Ik heb zelf een 4iiii meter, heb hem wel eens gecheckt met de Wahoo Kickr en zoveel scheelde het niet. Ik vind de powermeter vooral handig in de bergen, dan weet ik hoe ik mezelf precies zoveel mogelijk kan pushen zonder dat ik halverwege omval. Voor blokjes in NL ook wel, maar dat doe ik niet vaak genoeg en ik heb in het vlakke Nederland toch vaak moeite met zo hard trappen tenzij het echt een leeg en breed lang pad is zonder teveel obstakels :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198315533
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat bedoel je met Neo FTP en waarom vind je zelf 200w max? Hij zou toch maximaal een paar procentjes af moeten wijken als je een goede 20 minuten test hebt gedaan?

Ik heb zelf een 4iiii meter, heb hem wel eens gecheckt met de Wahoo Kickr en zoveel scheelde het niet. Ik vind de powermeter vooral handig in de bergen, dan weet ik hoe ik mezelf precies zoveel mogelijk kan pushen zonder dat ik halverwege omval. Voor blokjes in NL ook wel, maar dat doe ik niet vaak genoeg en ik heb in het vlakke Nederland toch vaak moeite met zo hard trappen tenzij het echt een leeg en breed lang pad is zonder teveel obstakels :P
Nou, mijn FTP dateert van mid vorig jaar toen ik veel op de fiets zat, Zwift gaf zelf de FTP na een avontuurtje op de Alpe du Zwift. Maar ik kan echt niet 227W een uur vol trappen zonder 1000 doden te sterven op het vlakke. Daarom zeg ik dat een 200W realistischer is voor mij persoonlijk gezien ik dat wel kan.

Dus de 4iii bevallen wel, zit er een duidelijk verschil tussen single of dubbel of is dat de extra investering niet waard?
I am a Koala who Stretches :P
pi_198315586
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat bedoel je met Neo FTP
Tacx Neo. De indoor trainer. :)
pi_198315695
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:26 schreef StretchingKoala het volgende:
Nou, mijn FTP dateert van mid vorig jaar toen ik veel op de fiets zat, Zwift gaf zelf de FTP na een avontuurtje op de Alpe du Zwift. Maar ik kan echt niet 227W een uur vol trappen zonder 1000 doden te sterven op het vlakke. Daarom zeg ik dat een 200W realistischer is voor mij persoonlijk gezien ik dat wel kan.

Dus de 4iii bevallen wel, zit er een duidelijk verschil tussen single of dubbel of is dat de extra investering niet waard?
Nouja ik heb nooit een tweezijdige gehad, als je wilt weten of je krachtverschil hebt tussen links of rechts is dat natuurlijk nauwkeuriger. Maar als je gewoon wat gerichter wilt trainen is een 4iii precies genoeg, je zult toch nooit precies 227 watt blokjes gaan trappen buiten maar eerder tussen de 200 en 240 en dan hopen dat je ergens in het midden uitkomt ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tacx Neo. De indoor trainer. :)
Ja dat snapte ik, maar snapte niet of die een apart soort FTP zou berekenen of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198315758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja ik heb nooit een tweezijdige gehad, als je wilt weten of je krachtverschil hebt tussen links of rechts is dat natuurlijk nauwkeuriger. Maar als je gewoon wat gerichter wilt trainen is een 4iii precies genoeg, je zult toch nooit precies 227 watt blokjes gaan trappen buiten maar eerder tussen de 200 en 240 en dan hopen dat je ergens in het midden uitkomt ;)
[..]

Ja dat snapte ik, maar snapte niet of die een apart soort FTP zou berekenen of zo.
Nee, maar er bestaat een soort Neo effect :-)....gezien vermogen op neo als vrij accuraat wordt gezien en het verschill ten opzichte van andere trainers nogal groot is.
I am a Koala who Stretches :P
pi_198315912
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:40 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

Nee, maar er bestaat een soort Neo effect :-)....gezien vermogen op neo als vrij accuraat wordt gezien en het verschill ten opzichte van andere trainers nogal groot is.
Laat ik je wel alvast vertellen dat een crankbased powermeter een andere waarde zal gaan geven dan de Neo. En dat is alleen al puur omdat de Neo op een andere plek in de drivetrain de power meet. :)
pi_198315993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:51 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Laat ik je wel alvast vertellen dat een crankbased powermeter een andere waarde zal gaan geven dan de Neo. En dat is alleen al puur omdat de Neo op een andere plek in de drivetrain de power meet. :)
Dat snap ik, heb ook andere fiets staan op mijn Neo dan mijn mooie S6
Maar door het vele zwiften ben ik op vermogen gaan fietsen, als ik nu buiten fiets mis ik iets zonder Wattage info
I am a Koala who Stretches :P
pi_198316675
Ik heb zelf trouwens een dual sided Giant Power Pro power meter, en ik ben er tevreden mee. :)
pi_198317169
Leuke vraag betreffende powermeters. Ik zit zelf te kijken om mijzelf te verwennen met powermeter pedalen van Faverio Assioma. Moeten toch pedalen bij. Is wel alleen compatibel met look plaatjes, heb nu shimano. Kan mij niet voorstellen dat het veel uitmaakt, maar toch. Wellicht hier mensen met ervaringen met die vorm van powermeters? Reviews zijn her en der zeer goed.
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:34:36 #186
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198318221
Er zit een beste levertijd op powermeters momenteel :{
.
pi_198318377
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:23 schreef Reljem het volgende:
Leuke vraag betreffende powermeters. Ik zit zelf te kijken om mijzelf te verwennen met powermeter pedalen van Faverio Assioma. Moeten toch pedalen bij. Is wel alleen compatibel met look plaatjes, heb nu shimano. Kan mij niet voorstellen dat het veel uitmaakt, maar toch. Wellicht hier mensen met ervaringen met die vorm van powermeters? Reviews zijn her en der zeer goed.
Een teamgenoot van mij heeft de Garmin pedalen. Hij is er altijd heel tevreden mee geweest.
pi_198318389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:34 schreef Yankee het volgende:
Er zit een beste levertijd op powermeters momenteel :{
Mjah, waar niet op momenteel? :D
pi_198318437
Zelfs ik heb er een tegenwoordig :')

nu nog power.
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:37:03 #190
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198319145
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Mjah, waar niet op momenteel? :D
Ja, terecht punt :P

Wel net even geregeld dat ik in het kader van duurzaam inzetbaarheid een power meter crankset kan declareren. Omdat bijna niks enigszins snel leverbaar is behalve de dura ace variant was de keuze makkelijk. :7

Binnenkort dus de 4iiii ultegra L in de verkoop
.
pi_198319478
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:48 schreef muzas het volgende:
Zelfs ik heb er een tegenwoordig :')

nu nog power.
Als je wat meer op de fiets zou zitten in plaats van op de bank, dan komt dan vanzelf weer goed. :P
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:05:43 #192
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198319511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:23 schreef Reljem het volgende:
Leuke vraag betreffende powermeters. Ik zit zelf te kijken om mijzelf te verwennen met powermeter pedalen van Faverio Assioma. Moeten toch pedalen bij. Is wel alleen compatibel met look plaatjes, heb nu shimano. Kan mij niet voorstellen dat het veel uitmaakt, maar toch. Wellicht hier mensen met ervaringen met die vorm van powermeters? Reviews zijn her en der zeer goed.
Die heb ik. Geen klachten over. Ik denk alleen wel dat mijn volgende een crank based gaat worden, want pedalen zijn toch slijtonderdelen. Maar zo heeft alles z’n voor en nadelen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:10:11 #193
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198321347
Meters werken bij mij niet ik heb teveel power.
pi_198326961
Kennen jullie dat van die strava rit titels met ingebouwde puzzel + excuses?
Bv: rit blokjes 30/3+5-7 ftp=143 rust=q15/30 maar tegenwind ging nog aardig.

Vind het wel grappig altijd. :)
Vakman pur sang
pi_198329723
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Kennen jullie dat van die strava rit titels met ingebouwde puzzel + excuses?
Bv: rit blokjes 30/3+5-7 ftp=143 rust=q15/30 maar tegenwind ging nog aardig.

Vind het wel grappig altijd. :)
Fietsers valt het nog mee, hardlopers doen helemaal raar.
Whatever...
pi_198331934
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Kennen jullie dat van die strava rit titels met ingebouwde puzzel + excuses?
Bv: rit blokjes 30/3+5-7 ftp=143 rust=q15/30 maar tegenwind ging nog aardig.

Vind het wel grappig altijd. :)
Schuldig! Maarja mijn trainer bedenkt die ingewikkelde trainingen en zo weet ik zelf later nog wat ik gedaan heb 😉
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198331958
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:10 schreef kaasplankje het volgende:
Meters werken bij mij niet ik heb teveel power.
Gewoon rije met je kutje!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 08:41:43 #198
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198332032
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Schuldig! Maarja mijn trainer bedenkt die ingewikkelde trainingen en zo weet ik zelf later nog wat ik gedaan heb 😉
Niet gewoon #liveslowridefast een kant op rijden en zien waar je uitkomt, en dan met je bek vol blubber en een halve duif terug komen. :')
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198332476
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Niet gewoon #liveslowridefast een kant op rijden en zien waar je uitkomt, en dan met je bek vol blubber en een halve duif terug komen. :')
En dan commentaar krijgen dat je ook eens rustig aan moet fietsen. :P
pi_198332491
• 14’Z1-2-3, 5’Z4-5, 2’Z3, 5’Z4-5, 2’Z3, 5’Z4-5, 2’Z3, 5’Z1-2
• 20’ D2, 5x1000 (4’08, 3’59, 3’58, 3’58, 3’47) P=2, 15’ uitlopen
• 20’ D1 (~4’45), 20’ D2/D3 (~4’04), 12’ D1 (4’40)

Lijkt me ook zoveel werk om in te tikken.
Aldus.
pi_198332532
quote:
6s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:02 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als je wat meer op de fiets zou zitten in plaats van op de bank, dan komt dan vanzelf weer goed. :P
Ik heb ook een powerbank
pi_198332594
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:30 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik heb ook een powerbank
:D _O-
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:48:37 #203
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198332776
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:25 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En dan commentaar krijgen dat je ook eens rustig aan moet fietsen. :P
Oh zei ik fast?

Ik bedoel fat
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198333357
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die heb ik. Geen klachten over. Ik denk alleen wel dat mijn volgende een crank based gaat worden, want pedalen zijn toch slijtonderdelen. Maar zo heeft alles z’n voor en nadelen.
Maar de onderdelen die slijten kun je redelijk eenvoudig en goedkoop vervangen toch bij de Favero's? Pedaalbody's en -lagers. Dit in tegenstelling tot de Garmin Vectors.

Een crank gaat wel lang mee maar wordt ook lelijk na verloop van tijd. En als je dan een keer een nieuwe fiets koopt dan is de kans groot dat de bottom bracket standaard anders is waardoor je de crank niet kunt overzetten. Pedalen kun je ook makkelijk overzetten op een winter- of huurfiets. Dus wat mij betreft zijn pedalen op dit moment wel de beste vorm.

Ik verwacht overigens wel dat er nog meer vermogensmeterpedalen op de markt komen:

https://www.bikeradar.com(...)er-meter-road-pedal/

En Sram heeft Time overgekocht. Dus misschien komt daar ook nog iets vandaan.
pi_198334553
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Niet gewoon #liveslowridefast een kant op rijden en zien waar je uitkomt, en dan met je bek vol blubber en een halve duif terug komen. :')
Met fietsen doe ik dat ook meestal wel, maar met hardlopen volg ik wel een gericht schema, dat werpt wel veel vruchten af!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198344474
Wat vinden jullie van de nieuwe UCI regel dat je niet meer in de tijdrit positie mag koersen?
Vakman pur sang
pi_198345960
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe UCI regel dat je niet meer in de tijdrit positie mag koersen?
Dat ik er geen last van heb als recreant?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 21:50:13 #208
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198346007
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe UCI regel dat je niet meer in de tijdrit positie mag koersen?
Alsof dat amateurs gaat tegenhouden in het criterium van de grote prijs van de ronde van stompetoren omdat te doen. Of de clubkoersjes.

En helemaal mij niet in de finale van de primavera :)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198346399
Ik kan het niet eens.
Aldus.
pi_198346414
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat ik er geen last van heb als recreant?
_O-

Enige goede antwoord.
Whatever...
  vrijdag 5 maart 2021 @ 22:56:40 #211
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198347576
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:25 schreef eentwee het volgende:

[..]

Maar de onderdelen die slijten kun je redelijk eenvoudig en goedkoop vervangen toch bij de Favero's? Pedaalbody's en -lagers. Dit in tegenstelling tot de Garmin Vectors.

Een crank gaat wel lang mee maar wordt ook lelijk na verloop van tijd. En als je dan een keer een nieuwe fiets koopt dan is de kans groot dat de bottom bracket standaard anders is waardoor je de crank niet kunt overzetten. Pedalen kun je ook makkelijk overzetten op een winter- of huurfiets. Dus wat mij betreft zijn pedalen op dit moment wel de beste vorm.

Ik verwacht overigens wel dat er nog meer vermogensmeterpedalen op de markt komen:

https://www.bikeradar.com(...)er-meter-road-pedal/

En Sram heeft Time overgekocht. Dus misschien komt daar ook nog iets vandaan.
Zie niet helemaal in waarom pedalen de beste keuze zijn. Die dingen slijten ook en mocht de crank niet over te zetten zijn dan ruil je toch gewoon die fiets in zijn geheel in voor de nieuwe? Daarnaast lijken mij pedalen bij uitstek kwetsbaar
.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:05:43 #212
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198347797
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Alsof dat amateurs gaat tegenhouden in het criterium van de grote prijs van de ronde van stompetoren omdat te doen. Of de clubkoersjes.

En helemaal mij niet in de finale van de primavera :)
Je moet soms risico's nemen voor de 8e plek he ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:00:00 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198348717
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:05 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je moet soms risico's nemen voor de 8e plek he ;)
Je zet hoog in!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198349087
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:05 schreef Z het volgende:
Ik kan het niet eens.
Ik kan beide (tijdrithouding en supertuk), en ik doe beide.

Voordeel is wel dat ik een aero stuur heb, dat is lang en plat van boven en niet rond. Hierdoor hebben je armen veel steun in de "tijdrithouding". En mijn Wahoo-mount is geïntegreerd aan de stuurpen, dus die houd ik vast om nog een beetje controle te houden.

Supertuk is gewoon een kwestie van op de bovenbuis gaan zitten en dan je bips zo ver mogelijk naar achteren duwen. Vervolgens je knietjes tegen de voorvork aan zo ongeveer en de armen in de beugels en onder je lichaam in duwen. ;)
  zaterdag 6 maart 2021 @ 05:43:50 #215
545 dop
:copyright: dop
pi_198350459
Verbieden van de supertuk ben ik het wel mee eens.
Tijdrit houding is lastig.
Als je dat op kop doet is er natuurlijk weinig aan de hand.
Maar zou het hele peloton zo rijden dan is het wel een probleem.
Handen aan het stuur is nu ook weer niet een heel vreemde regel.

Maar de ophef is natuurlijk vooral dat de UCI renners regels oplegt maar de grotere problemen bij zichzelf en organisatoren voor zich uitschuift.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_198351022
Vooral dat ze niets doen aan zaken die toch echt ook eens iets van nadenken nodig hebben. Zoals onveilige aankomsten, gevaarlijke afdalingen, obstakels op het parcours. Grote ploegen die met hun radio tactieken iedere outsider in feite de kans ontnemen om wat te doen.

Van mij mogen ze als eerste ploeg radio’s afschaffen en alleen een centrale ‘radio’ instellen die tijden, gevaren, waarschuwing etc weergeeft. Maakt het in ieder geval leuker om wedstrijden te kijken.

Daarnaast blijft er nogal veel geld hangen bij de organisaties van wedstrijden heb ik het idee.
Whatever...
pi_198351624
Denk dat het grootste probleem niet ligt bij de ervaren pro's, maar bij iedere amateur en jeugdrenner die hetzelfde wil doen met minder ervaring. En dan schiet toch je polsen van het stuur bij een steentje op de weg of blijf je met je te grote flappershirtje aan de punt van je zadel hangen als je snel weer terug wilt gaan zitten als er auto of bocht aankomt. Iedere jeugdrenner wil wva of vdp zijn. En alles wat men op tv ziet, doe je na. goed voorbeeld doet goed volgen
Dus goede zaak! (Wat niet betekent dat er daarnaast niet nog 100 andere zaken zijn die aandacht behoeven)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_198351875
Ach ja, op een Canyon will je sowieso liever beide combineren zelfs. Anders zou je zomaar eens een gebroken zadelpen of stuur krijgen als je je aan de regels houd. :P
  zaterdag 6 maart 2021 @ 10:50:33 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198352638
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:14 schreef Spanky78 het volgende:

Daarnaast blijft er nogal veel geld hangen bij de organisaties van wedstrijden heb ik het idee.
Hoe kom je daarbij?
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 05:43 schreef dop het volgende:
Verbieden van de supertuk ben ik het wel mee eens.
Tijdrit houding is lastig.
Als je dat op kop doet is er natuurlijk weinig aan de hand.
Maar zou het hele peloton zo rijden dan is het wel een probleem.
Handen aan het stuur is nu ook weer niet een heel vreemde regel.

Maar de ophef is natuurlijk vooral dat de UCI renners regels oplegt maar de grotere problemen bij zichzelf en organisatoren voor zich uitschuift.
Ik zou juist denken dat het voorop link is. Meer kans om te vallen dus in die positie, en dan krijg je iedereen erachter over je heen. In een afdaling.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 11:33:06 #220
545 dop
:copyright: dop
pi_198353158
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

Ik zou juist denken dat het voorop link is. Meer kans om te vallen dus in die positie, en dan krijg je iedereen erachter over je heen. In een afdaling.
ik bedoel meer 8 rijen naast elkaar midden in het pak allemaal met polsen op het stuur.
zal in de praktijk niet gebeuren.
basis regel handen aan het stuur is niet heel vreemd, buiten bidon pakken en eten.
gewoon niet langer dan 1 minuut handen van stuur als regel.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_198355606
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:16 schreef the_critic het volgende:
Denk dat het grootste probleem niet ligt bij de ervaren pro's, maar bij iedere amateur en jeugdrenner die hetzelfde wil doen met minder ervaring. En dan schiet toch je polsen van het stuur bij een steentje op de weg of blijf je met je te grote flappershirtje aan de punt van je zadel hangen als je snel weer terug wilt gaan zitten als er auto of bocht aankomt. Iedere jeugdrenner wil wva of vdp zijn. En alles wat men op tv ziet, doe je na. goed voorbeeld doet goed volgen
Dus goede zaak! (Wat niet betekent dat er daarnaast niet nog 100 andere zaken zijn die aandacht behoeven)
Misschien moet de UCI dan ook verplichten dat men minimaal 3 meter achter elkaar rijdt.
Vakman pur sang
pi_198356297
Zucht...
everyone's a critic...
even you ! !
pi_198357208
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
[..]

Ik zou juist denken dat het voorop link is. Meer kans om te vallen dus in die positie, en dan krijg je iedereen erachter over je heen. In een afdaling.
Omdat de ASO alle uitzendrechten opstrijkt en de renners en ploegen daar niets van terug zien. In andere sporten werkt dat anders.
Whatever...
pi_198357232
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ach ja, op een Canyon will je sowieso liever beide combineren zelfs. Anders zou je zomaar eens een gebroken zadelpen of stuur krijgen als je je aan de regels houd. :P
Ja wat is dat ineens met die canyons? Die waren toch zo geweldig?
Whatever...
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:08:36 #225
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198357322
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja wat is dat ineens met die canyons? Die waren toch zo geweldig?
Waarom zijn ze dat niet meer?
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat de ASO alle uitzendrechten opstrijkt en de renners en ploegen daar niets van terug zien. In andere sporten werkt dat anders.
De ASO organiseert toch niet alle wedstrijden? En die wedstrijden zijn nou ook niet bepaald gratis om te organiseren.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198357923
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja wat is dat ineens met die canyons? Die waren toch zo geweldig?
Mijn mening hierover. Ze hebben met die fiets de grenzen van het toelaatbare opgezocht om zoveel mogelijk gewicht te besparen en om zo aerodynamisch mogelijk te worden. Helaas pakt dit nu voor hun verkeerd uit.
pi_198357942
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dat niet meer?

Canyon heeft opgeroepen om de aeroad niet meer te gebruiken op dit moment. :)
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:44:25 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198358000
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Canyon heeft opgeroepen om de aeroad niet meer te gebruiken op dit moment. :)
Ik heb verder nog maar weinig gebroken sturen langs zien komen (itt de hoeveelheid onderdelen van shimano wat stuk gaat).

Ik vind het wat ver gaan om een merk af t schrijven vanwege 1 of 2 ontwerpfouten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198360117
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:15 schreef the_critic het volgende:
Zucht...
Schansspringen moeten ze ook verbieden je ziet steeds mensen alles nadoen en van het talut van de A1 afjumpen.
Vakman pur sang
pi_198360123
Zadelpen en stuur hebben beide niets met gewichtbesparing te maken.
Zadelpen ging om flex. Goed idee, maar slecht uitgevoerd..
Stuur is aerodynamisch, maar daardoor heb je voor je remhendel een speciale gevormde ring nodig voor de bevestiging.. Slecht bedacht dus..
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:00:48 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198360157
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Misschien moet de UCI dan ook verplichten dat men minimaal 3 meter achter elkaar rijdt.
_O_
pi_198367808
Godomme, kijk net Strada Bianchi wat een lompe kracht van Matje. Wat een race _O_
Vakman pur sang
pi_198370237
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb verder nog maar weinig gebroken sturen langs zien komen (itt de hoeveelheid onderdelen van shimano wat stuk gaat).

Ik vind het wat ver gaan om een merk af t schrijven vanwege 1 of 2 ontwerpfouten.
Volg je thanksshimano ook op Insta? Allemaal cranks die kapotgaan. Dat gezegd hebbende; ik vind Shimano veel degelijker dan SRAM.
pi_198370382
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:07 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Volg je thanksshimano ook op Insta? Allemaal cranks die kapotgaan. Dat gezegd hebbende; ik vind Shimano veel degelijker dan SRAM.
Degelijker? Ik rij nu sinds 2013 met mijn Sram Force 22 groep zo'n 12k per jaar, dus al sowieso 90.000 kilometer en de groep functioneert nog perfect. Merkte laatst iets ruimte op de remhoeven, maar dat is zo minimaal dat ik betwijfel of dat bij een nieuwe set ook niet zo is. Moet echt hard wrikken om het te voelen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198370417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja ik heb nooit een tweezijdige gehad, als je wilt weten of je krachtverschil hebt tussen links of rechts is dat natuurlijk nauwkeuriger. Maar als je gewoon wat gerichter wilt trainen is een 4iii precies genoeg, je zult toch nooit precies 227 watt blokjes gaan trappen buiten maar eerder tussen de 200 en 240 en dan hopen dat je ergens in het midden uitkomt ;)
[..]

Ja dat snapte ik, maar snapte niet of die een apart soort FTP zou berekenen of zo.
Ik snap heel goed dat @StretchingKoala dat doet. Zwift neemt 95% van je beste 20min waarde, maar daar zit ook heel veel anaerobe vermogen in. FTP moet juist 100% aerobe zijn, daarom is het protocol ook om voorafgaande aan de 20min 5min all out te doen zodat je het anaerobe vermogen uitput. Veel mensen doen dit niet, omdat zij FTP zien als doel en niet als middel om te trainen, maar krijgen dan wel een waarde die ze niet ongeveer 40-60min vol kunnen houden. Beste is nog om een 40-60min test te doen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 7 maart 2021 @ 09:13:06 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198370642
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:07 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Volg je thanksshimano ook op Insta? Allemaal cranks die kapotgaan. Dat gezegd hebbende; ik vind Shimano veel degelijker dan SRAM.
Daar doelde ik op.

Het is natuurlijk ook zo dat er heel, heel, heel veel meer Shimano spul is dan Campa of Sram.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198370978
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Degelijker? Ik rij nu sinds 2013 met mijn Sram Force 22 groep zo'n 12k per jaar, dus al sowieso 90.000 kilometer en de groep functioneert nog perfect. Merkte laatst iets ruimte op de remhoeven, maar dat is zo minimaal dat ik betwijfel of dat bij een nieuwe set ook niet zo is. Moet echt hard wrikken om het te voelen.
Heb jij dan niet veel speling op de remhendels? Of de rubbers die inscheuren vanwege slecht design?

@Kano: dat idd.
pi_198371878
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:52 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Heb jij dan niet veel speling op de remhendels? Of de rubbers die inscheuren vanwege slecht design?

@:kano: dat idd.
Wel eens gehad maar daarna op dat punt rond geknipt zodat daar minder spanning op komt, gaat nu al jaren goed. Shifters zijn speling vrij en elke klik is raak, zowel voor als achter. Heb met mijn vrouw haar Shimano meer moeite met afstellen en krijg het nooit zo direct.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 7 maart 2021 @ 12:28:31 #239
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198373131
Windstil vandaag. _O_
pi_198373507
Nou weer een 100+ afstand op de wielrennert.
Verwchrikkelijk :'(
Vakman pur sang
pi_198375782
Ik heb er ook 95 niet zo prettige kilometers op zitten vanochtend :( Krijg de laatste paar ritten steeds meer last van mijn rug.. de kou helpt ook niet natuurlijk. Maar vandaag was het gewoon echt niet leuk meer, misschien toch eens naar een fysio.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198375898
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb er ook 95 niet zo prettige kilometers op zitten vanochtend :( Krijg de laatste paar ritten steeds meer last van mijn rug.. de kou helpt ook niet natuurlijk. Maar vandaag was het gewoon echt niet leuk meer, misschien toch eens naar een fysio.
Alles deed me zeer, maar goed, zat steeds op de mtb en nu ineens 100+ op de racer, toch wennen ad zithouding.
En was veel kouder dan ik dacht ook. :')

Als ik jou was dan ging ik korter en lekkerder fietsen ff en dan opbouwen. Denk gewoon te vroeg deze afstanden ivm getraindheid. Anders gaat het je nog tegenstaan en das nooit goed :)
Vakman pur sang
pi_198376820
Intervals.icu had een cadeautje voor me vandaag:
quote:
FTP +31 to 313w from 11m at 346w
Maar goed, dit is een berekening over 11 minuten of zoiets. Het wordt echt tijd dat we weer officieel België in mogen zodat ik eindelijk die 20 minuten test kan doen.

Verder ben ik een paar kilo kwijt dus mijn watt/kg is er sowieso op vooruit gegaan.
pi_198378938
Ik zag trouwens vandaag - op de heen én terugweg - een mountainbiker met een tijdritstuur erop gemonteerd. BIjzondere combinatie wel..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 7 maart 2021 @ 18:10:02 #245
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_198379310
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Alles deed me zeer, maar goed, zat steeds op de mtb en nu ineens 100+ op de racer, toch wennen ad zithouding.
En was veel kouder dan ik dacht ook. :')

Als ik jou was dan ging ik korter en lekkerder fietsen ff en dan opbouwen. Denk gewoon te vroeg deze afstanden ivm getraindheid. Anders gaat het je nog tegenstaan en das nooit goed :)
Denk dat er genoeg hier niet op het niveau van La Tramposa zitten eigenlijk
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_198379515
Nouja ik ben conditioneel wel fit maar wellicht zou ik toch iets meer moeten opbouwen qua kilometers buiten rijden, voor mijn rug. Maar ik heb soms al vanaf het begin last of vanaf 20km dus heb toch het idee dat er meer speelt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 7 maart 2021 @ 19:07:42 #247
545 dop
:copyright: dop
pi_198380481
Trainen voor 100km 🤔
100km kan iedereen met een gezonde basis conditie.
Daar hoef je geen rugpijn van te krijgen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 7 maart 2021 @ 19:36:21 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198381012
Precies als je voor 100km moet trainen dan fiets je nooit.
  zondag 7 maart 2021 @ 19:52:58 #249
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198381272
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:07 schreef dop het volgende:
Trainen voor 100km 🤔
100km kan iedereen met een gezonde basis conditie.
Daar hoef je geen rugpijn van te krijgen.
:')
pi_198381347
Als we hier wat meer bergen hadden, was het geen probleem :P Dan heb ik nooit last door de afwisselende houdingen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198381384
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Als we hier wat meer bergen hadden, was het geen probleem :P Dan heb ik nooit last door de afwisselende houdingen..
Op het vlakke kun je ook af en toe even gaan staan anders. Gewoon even een zwaarder verzet en dan een beetje op de pedalen gaan staan. :)
pi_198381491
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Op het vlakke kun je ook af en toe even gaan staan anders. Gewoon even een zwaarder verzet en dan een beetje op de pedalen gaan staan. :)
Ja, doe ik ook wel, en afwisselen tussen beugels, bovenop het stuur en bij de hendels. Maar als het eenmaal pijn begint te doen helpt het allemaal niet echt meer. Maar goed, hier hoeven we niet nog meer posts aan te besteden ;) Ik moet gewoon even gaan uitzoeken waar het aan ligt. Rug is altijd wel een zwakke plek bij mij.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198381721
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, doe ik ook wel, en afwisselen tussen beugels, bovenop het stuur en bij de hendels. Maar als het eenmaal pijn begint te doen helpt het allemaal niet echt meer. Maar goed, hier hoeven we niet nog meer posts aan te besteden ;) Ik moet gewoon even gaan uitzoeken waar het aan ligt. Rug is altijd wel een zwakke plek bij mij.
Ik heb een afwijking in mijn rug en heb moeten leren leven dat ik regelmatig pijn heb in mijn rug. Regelmatig op de fiets maar ook zitten op de bank kan soms pijn doen.

Dus ik hoop voor jou dat het oplosbaar is. ^O^
  zondag 7 maart 2021 @ 20:27:50 #254
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198381979
Ik heb ook een probleemrug. Zelfde als Bernal een scoliose door beenlengteverschil. Daar heb ik op de fiets eigenlijk het minste last van. Wel met bijv. lang stilstaan op je benen dat kan ik echt niet. Ik had de laatste jaren aardig wat klachten maar sinds vorig jaar nauwelijks meer. Waarom dat is weet ik ook niet precies.
pi_198381985
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Intervals.icu had een cadeautje voor me vandaag:
[..]

Maar goed, dit is een berekening over 11 minuten of zoiets. Het wordt echt tijd dat we weer officieel België in mogen zodat ik eindelijk die 20 minuten test kan doen.

Verder ben ik een paar kilo kwijt dus mijn watt/kg is er sowieso op vooruit gegaan.20
Zou nog eerder adviseren minimaal 40min te testen. Dat kan ook op het vlakke, hoef je niet voor naar België. Tijdrijder types (minder aerobe vermogen) is 20min voldoende, allrounders 30min en sprinters 40min. Als je wel 20min wil testen, doe dan ook 5min all out ervoor. FTP is een middel om beter te worden, geen doel. ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198382263
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zou nog eerder adviseren minimaal 40min te testen. Dat kan ook op het vlakke, hoef je niet voor naar België. Tijdrijder types (minder aerobe vermogen) is 20min voldoende, allrounders 30min en sprinters 40min. Als je wel 20min wil testen, doe dan ook 5min all out ervoor. FTP is een middel om beter te worden, geen doel. ;)
Snap ik. Maar voordat ik aan de Baraque Michel kan beginnen heb ik wel genoeg tijd om de 5 minuten all out te gaan.

En het probleem hier is dat ik geen lekker stuk heb om 40 minuten vrij te kunnen fietsen. Ik weet dat ik over een uur. Die 11 minuten vandaag was ook niet zonder hindernissen zeg maar. :'(
  zondag 7 maart 2021 @ 20:44:12 #257
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198382410
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:39 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Snap ik. Maar voordat ik aan de Baraque Michel kan beginnen heb ik wel genoeg tijd om de 5 minuten all out te gaan.

En het probleem hier is dat ik geen lekker stuk heb om 40 minuten vrij te kunnen fietsen. Ik weet dat ik over een uur. Die 11 minuten vandaag was ook niet zonder hindernissen zeg maar. :'(
Ik was in jou geval gewoon naar B. gefietst. Alsof het wat uitmaakt als je een paar uur over de grens solo gaat trainen.
pi_198382554
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik was in jou geval gewoon naar B. gefietst. Alsof het wat uitmaakt als je een paar uur over de grens solo gaat trainen.
Nee. Maar een verzekering (mocht ik een ongeluk krijgen) dekt niets als je voor recreatieve doeleinden naar een land gaat met een negatief reisadvies. En Belgie heeft helaas gewoon een negatief reisadvies. En ik heb er verder geen moeite meer om gewoon lekker hier te fietsen, dat is geen straf af zo. Maar Camerig (de variant zonder afdalingen) is klaar onder de 7 minuten en een beetje, dus dat schiet niet op. :P
  zondag 7 maart 2021 @ 21:11:02 #259
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198383063
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee. Maar een verzekering (mocht ik een ongeluk krijgen) dekt niets als je voor recreatieve doeleinden naar een land gaat met een negatief reisadvies. En Belgie heeft helaas gewoon een negatief reisadvies. En ik heb er verder geen moeite meer om gewoon lekker hier te fietsen, dat is geen straf af zo. Maar Camerig (de variant zonder afdalingen) is klaar onder de 7 minuten en een beetje, dus dat schiet niet op. :P
Rugzak met stenen op doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198384464
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wel eens gehad maar daarna op dat punt rond geknipt zodat daar minder spanning op komt, gaat nu al jaren goed. Shifters zijn speling vrij en elke klik is raak, zowel voor als achter. Heb met mijn vrouw haar Shimano meer moeite met afstellen en krijg het nooit zo direct.
Ik vind ‘t ook heerlijk schakelen, maar zoiets als met die rubbers is wel slecht natuurlijk.
pi_198384494
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Intervals.icu had een cadeautje voor me vandaag:
[..]

Maar goed, dit is een berekening over 11 minuten of zoiets. Het wordt echt tijd dat we weer officieel België in mogen zodat ik eindelijk die 20 minuten test kan doen.

Verder ben ik een paar kilo kwijt dus mijn watt/kg is er sowieso op vooruit gegaan.
Das wel lekker. Hoeveel weeg je?
pi_198384524
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:00 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Das wel lekker. Hoeveel weeg je?
67 tegenwoordig. :)
pi_198385589
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:59 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik vind ‘t ook heerlijk schakelen, maar zoiets als met die rubbers is wel slecht natuurlijk.
Ach het slijt nu eenmaal. Ik gebruik het ook 450u per jaar..eens in de zoveel jaar vervangen is dan niet gek. Zout doet ook veel.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198385689
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:01 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

67 tegenwoordig. :)
Dan ben je 1kg zwaarder dan ik..
Ik wil het graag geloven, maar als ik dit postuur vergelijk met die van mij verbaasd mij dat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Patroon op 07-03-2021 23:15:56 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198385743
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ach het slijt nu eenmaal. Ik gebruik het ook 450u per jaar..eens in de zoveel jaar vervangen is dan niet gek. Zout doet ook veel.
Zo ist ook. En het staat mooier op m’n fiets dan Shimano.
pi_198386089
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dan ben je 1kg zwaarder dan ik..
Ik wil het graag geloven, maar als ik dit postuur vergelijk met die van mij verbaasd mij dat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben klein he. :D

1cm groter dan Bernal, dus tegenover hem ben ik best flink ja.
pi_198386142
:D
pi_198386181
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:36 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik ben klein he. :D

1cm groter dan Bernal, dus tegenover hem ben ik best flink ja.
Dan zie je er nog niet uit als iemand van 67 kg.
pi_198386281
Een foto van vorig jaar (13 september, we zijn nu 6 maanden verder), daar ben ik uiteraard ook de kilo's nog niet kwijt. Ik ben heel gestaag naar 74 kilo gegaan, en ben in Januari dit jaar maar weer eens op mijn voedinginname gaan letten. Het thuiswerken is niet goed voor mijn gewicht.
  maandag 8 maart 2021 @ 10:10:10 #270
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198388556
Ik zit nu op 91 :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198388590
67 :P
pi_198389644
77, maximaal wintergewicht :@
pi_198389935
Nou jongens, we hoeven alleen maar dit te trappen bij 70kg en we zijn er;

https://twitter.com/AlpecinFenix/status/1368861696782045187?s=20
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198390044
VDP is wel iets zwaarder dan 70kg. Denk zo’n 76-77 ongeveer.

Ik ben afgelopen winter een paar kg aangekomen. Afgelopen zomer zat ik op iets minder dan 72. In december 74 en nu 73 denk ik. Ik heb zelf geen weegschaal, dus ik hou het niet regelmatig bij :P
  maandag 8 maart 2021 @ 12:04:10 #275
130803 Gripper
Get a grip
pi_198390169
is het gek om dit niet zo bijzonder hoog te vinden? "Slechts" 1000 watt in de sprint, topsprinters doen 1500 of meer. (Maar die komen niet als eerste in Siena aan na zo'n koers)

Denk meer dat de rest gewoon helemaal stuk zat en dat het niveauverschil dan des te impressionanter lijkt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_198390459
Hij trapte 1362 als piekwattage en vlak daarvoor nog 2,20 lang 458 watt. In combinatie met het normalized power over de hele koers is dat wel echt veel natuurlijk.
  maandag 8 maart 2021 @ 13:26:09 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_198391463
Hij had vast de duivenpastei van z'n schoonvader gegeten hé?
pi_198391755
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 12:04 schreef Gripper het volgende:
is het gek om dit niet zo bijzonder hoog te vinden? "Slechts" 1000 watt in de sprint, topsprinters doen 1500 of meer. (Maar die komen niet als eerste in Siena aan na zo'n koers)

Denk meer dat de rest gewoon helemaal stuk zat en dat het niveauverschil dan des te impressionanter lijkt.
Het is echt stijl bergop he.. Probeer dan maar eens 20 seconden lang zo'n wattage vol te houden. En daarnaast inderdaad vooral na zo'n zware koers.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198391796
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 12:04 schreef Gripper het volgende:
is het gek om dit niet zo bijzonder hoog te vinden? "Slechts" 1000 watt in de sprint, topsprinters doen 1500 of meer. (Maar die komen niet als eerste in Siena aan na zo'n koers)

Denk meer dat de rest gewoon helemaal stuk zat en dat het niveauverschil dan des te impressionanter lijkt.
Ja dat is gek. Hij trapt over de hele koers 380w NP en laatste 1.5u 439w (dit houdt een amateur met geluk 2-3minuten vol) en dan nog eens 20s boven de 1000w trappen. Hahah dat is bizar. Het is ook niet zo dat ze over 4.5u mooi stabiel 380w trappen he, daar zitten gigantische hoge efforts in, dat put je spieren helemaal uit.

Omgerekend naar normale mensen, fiets maar eens 4.5u zo hard als je kan, dus een all out die je net 4.5u kan volhouden en dan ook nog eens tussendoor keihard aanzetten zoals op de klimmen gebeurde. Na 4.5u nog eens voluit sprinten voor voor minimaal 20 seconden. Dan ga je niet meer aan de 1000w geraken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198391995
En sprinters komen maar 10 seconden met hun snufferd in de wind. De rest van de etappe mogen ze blij zijn als ze 200 watt (bij wijze van) gemiddeld halen. :)
  maandag 8 maart 2021 @ 14:08:01 #281
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_198392026
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
Baraque Michel
Door de lelijkheid van die klim krijg je toch spontaan een 10% lagere FTP?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 8 maart 2021 @ 14:16:59 #282
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_198392157
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee. Maar een verzekering (mocht ik een ongeluk krijgen) dekt niets als je voor recreatieve doeleinden naar een land gaat met een negatief reisadvies. En Belgie heeft helaas gewoon een negatief reisadvies. En ik heb er verder geen moeite meer om gewoon lekker hier te fietsen, dat is geen straf af zo. Maar Camerig (de variant zonder afdalingen) is klaar onder de 7 minuten en een beetje, dus dat schiet niet op. :P
Is dat zo? ik dacht dat spoedeisende hulp nog wel vergoed wordt. De repatriëring zal wel onverzekerd zijn.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_198392343
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:16 schreef No-P het volgende:

[..]

Is dat zo? ik dacht dat spoedeisende hulp nog wel vergoed wordt. De repatriëring zal wel onverzekerd zijn.
De precieze details weet ik ook niet. Wil ik mij ook niet mee bezig houden. :)
  maandag 8 maart 2021 @ 14:36:46 #284
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_198392416
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De precieze details weet ik ook niet. Wil ik mij ook niet mee bezig houden. :)
Het zet mij wel aan het denken... Ik fiets nog wel geregeld vlak over de grens in de bossen namelijk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_198392557
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:36 schreef No-P het volgende:

[..]

Het zet mij wel aan het denken... Ik fiets nog wel geregeld vlak over de grens in de bossen namelijk.
Neem gewoon contact op met je verzekering en leg het voor. ^O^
Ik had het voorgelegd aan mijn assurantiekantoor.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:09:05 #286
108913 Godshand
guide4you
pi_198394927
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:48 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja dat is gek. Hij trapt over de hele koers 380w NP en laatste 1.5u 439w (dit houdt een amateur met geluk 2-3minuten vol) en dan nog eens 20s boven de 1000w trappen. Hahah dat is bizar. Het is ook niet zo dat ze over 4.5u mooi stabiel 380w trappen he, daar zitten gigantische hoge efforts in, dat put je spieren helemaal uit.

Omgerekend naar normale mensen, fiets maar eens 4.5u zo hard als je kan, dus een all out die je net 4.5u kan volhouden en dan ook nog eens tussendoor keihard aanzetten zoals op de klimmen gebeurde. Na 4.5u nog eens voluit sprinten voor voor minimaal 20 seconden. Dan ga je niet meer aan de 1000w geraken.
Van de Poel heeft wel een tactiek, dat hij de eerste 100 km geen fuck uitvoert: praatje hier, praatje daar in de buik van het peloton en hij houdt de koplopers in de gaten.

Zo tussen de 50-35 km van de finish (soms zelfs 70 km van de finish) kijkt hij eens hoe de concurrentie er bij ligt en gaat dan pas echt rijden. Tot die tijd is hij uit de wind gehouden in het peloton en verspeelt dan niet veel wattages. Doen de andere renners overigens ook, hoewel Ineos wel eens de neiging heeft met een trein op kop te zitten en dat is toch wat harder werken. Ik heb niet de hele koers gekeken, maar als ze dat weer hebben gedaan heeft Bernal wat meer werk verricht.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198395411
https://www.strava.com/ac(...)&utm_medium=referral

Klopt, hij bouwt mooi op in de harstslag, tot pas in de finale op vol. Volgens mij had die ze op 15 km er al allemaal af kunnen rijden.
Vakman pur sang
pi_198397127
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Van de Poel heeft wel een tactiek, dat hij de eerste 100 km geen fuck uitvoert: praatje hier, praatje daar in de buik van het peloton en hij houdt de koplopers in de gaten.

Zo tussen de 50-35 km van de finish (soms zelfs 70 km van de finish) kijkt hij eens hoe de concurrentie er bij ligt en gaat dan pas echt rijden. Tot die tijd is hij uit de wind gehouden in het peloton en verspeelt dan niet veel wattages. Doen de andere renners overigens ook, hoewel Ineos wel eens de neiging heeft met een trein op kop te zitten en dat is toch wat harder werken. Ik heb niet de hele koers gekeken, maar als ze dat weer hebben gedaan heeft Bernal wat meer werk verricht.
Ja dat is ook logisch, je kan niet een hele koers vollebak he.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_198398304
Die heeft in 1 klap meer kudos bij elkaar dan wij samen in 1 jaar halen. :P
pi_198399765
Fenomenale prestatie van MvdP. Erg knap.
Whatever...
  FOK!fotograaf dinsdag 9 maart 2021 @ 11:04:31 #291
73911 ultra_ivo
pi_198407438
Mathieu van der Poel 1.22
Clement Venturini 1.23
Greg van Avermaet 1.24
Romain Bardet 1.25
Wout van Aert 1.27
Alberto Bettiol 1.27
Tom Pidcock 1.30
Michael Gögl 1.32
Gianni Vermeersch 1.34

Vorig jaar reed Kiwatkowski daar 1.24. Het lijkt me meer dat de anderen helemaal stuk zaten.
pi_198407506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Mathieu van der Poel 1.22
Clement Venturini 1.23
Greg van Avermaet 1.24
Romain Bardet 1.25
Wout van Aert 1.27
Alberto Bettiol 1.27
Tom Pidcock 1.30
Michael Gögl 1.32
Gianni Vermeersch 1.34

Vorig jaar reed Kiwatkowski daar 1.24. Het lijkt me meer dat de anderen helemaal stuk zaten.
Vorig jaar was het augustus, misschien scheelt dat nog.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198408051
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Mathieu van der Poel 1.22
Clement Venturini 1.23
Greg van Avermaet 1.24
Romain Bardet 1.25
Wout van Aert 1.27
Alberto Bettiol 1.27
Tom Pidcock 1.30
Michael Gögl 1.32
Gianni Vermeersch 1.34

Vorig jaar reed Kiwatkowski daar 1.24. Het lijkt me meer dat de anderen helemaal stuk zaten.
Waar is daar?
Vakman pur sang
pi_198408267
Laatste klim.

Maar iedereen zat stuk daar inclusief MvP. Ook een frisse MvP zou daar veel harder kunnen. Iedereen zat even stuk alleen was MvP daar de beste. Altijd maar die negatieve lading over geweldige prestaties heen leggen...
  dinsdag 9 maart 2021 @ 12:21:54 #295
545 dop
:copyright: dop
pi_198408553
is maar net hoe je z'n klim rijdt, de kop keek even naar elkaar en reed hem niet gedoseerd in 1 tempo omhoog.
5 tot 10 seconden ben je zo verloren als je eerst naar elkaar kijkt.
de maximale inspanning zal waarschijnlijk niet eens 1 minuut zijn geweest, het is toch een soort van sprint waar bij je eenmaal het gat gemaakt ook niet meer vol door hoeft
Mvdp gaat ergens op 600meter aan en kan op 150meter het gas al weer los laten omdat het gat groot genoeg is
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  FOK!fotograaf dinsdag 9 maart 2021 @ 13:47:26 #296
73911 ultra_ivo
pi_198409822
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vorig jaar was het augustus, misschien scheelt dat nog.
Voro Kwiatkowski wel, voor van der Poel niet.
pi_198411458
Hij heeft gewonnen en hij heeft ook de KOM op strava, oftewel als je het beter kan doe je dat toch gewoon ff ?
Meeste mensen gaan iig al dood als ze 1 minuut de inspanning moeten doen die MvdP over 4,5 uur deed.
pi_198411467
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 15:37 schreef ddx het volgende:
Hij heeft gewonnen en hij heeft ook de KOM op strava, oftewel als je het beter kan doe je dat toch gewoon ff ?
Meeste mensen gaan iig al dood als ze 1 minuut de inspanning moeten doen die MvdP over 4,5 uur deed.
DDX vs MvdP.
Dit zou ik wel willen zien :)
pi_198411673
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 15:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

DDX vs MvdP.
Dit zou ik wel willen zien :)
Als de race lang genoeg is wint DDX het misschien wel, elke dag 450km of zo :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 9 maart 2021 @ 17:42:43 #300
108913 Godshand
guide4you
pi_198413106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:21 schreef dop het volgende:
is maar net hoe je z'n klim rijdt, de kop keek even naar elkaar en reed hem niet gedoseerd in 1 tempo omhoog.
5 tot 10 seconden ben je zo verloren als je eerst naar elkaar kijkt.
de maximale inspanning zal waarschijnlijk niet eens 1 minuut zijn geweest, het is toch een soort van sprint waar bij je eenmaal het gat gemaakt ook niet meer vol door hoeft
Mvdp gaat ergens op 600meter aan en kan op 150meter het gas al weer los laten omdat het gat groot genoeg is
Yep, zie je ook op MVDP zijn Strava.

Wel interessant, je ziet bijna een lineaire opbouw van zijn wattages in die wedstrijd. In het begin heel weinig, rond de 200 W en naar het einde toe steeds hoger tot 400/500 W gemiddeld.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198415772
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 17:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Yep, zie je ook op MVDP zijn Strava.

Wel interessant, je ziet bijna een lineaire opbouw van zijn wattages in die wedstrijd. In het begin heel weinig, rond de 200 W en naar het einde toe steeds hoger tot 400/500 W gemiddeld.
Dat zie je bij elke prof koers. Ze rijden uren in hun vet verbranding en kunnen dan ook nog eens ontzettend hoge waardes trappen op het einde. Stervelingen zijn na 4u 250w al niet meer in staat om hun beste vermogens te presenteren.

Bij amateur koersen zie je vanuit de start direct volle bak voor 1.5u. Dat vergt weer een andere aanpak.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')