Naar mijn weten niet, daar hebben ze volgens mij een speciaal onderdeel bij ik meen de GGD voor waar ze bij besmettingen ook onderzoeken hoe mensen het hebben opgelopen, maar ook algemeen gedrag monitoren, opnames lopen ook een dag of 10 achter op besmettingen, dus dat is voor het R0 getal niet heel handig.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:50 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je dit een irrelevant getal kunt noemen. Het is zo ongeveer de basis van de R0 berekening van het RIVM.
Al meerdere keren gepost, alleen waarschuwing.quote:
Via deze link kun je het nalezen: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/rekenmodellenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naar mijn weten niet, daar hebben ze volgens mij een speciaal onderdeel bij ik meen de GGD voor waar ze bij besmettingen ook onderzoeken hoe mensen het hebben opgelopen, maar ook algemeen gedrag monitoren, opnames lopen ook een dag of 10 achter op besmettingen, dus dat is voor het R0 getal niet heel handig.
Dat zal niet alleen voor de zorg gelden.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het ziekteverzuim de afgelopen maanden is gigantisch (door corona of andere fysieke/mentale klachten).
quote:Russische fabriekswerkers besmet met variant vogelgriep
3 uur geleden in BUITENLAND
MOSKOU - In Rusland is een variant van het vogelgriepvirus overgeslagen op mensen.
Zeven medewerkers van een fabriek waar gevogelte wordt verwerkt in het zuiden van het land zijn besmet geraakt met de variant AH5N8.
Ze voelen zich nu goed, zei Anna Popova, het hoofd van de Russische gezondheidswaakhond zaterdag.
Tja, de kans om buiten besmet te raken is veel kleiner, maar het is natuurlijk nog steeds mogelijk ja.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Afgelopen week in de kou bij het schoolplein viel me toch meer dan anders op dat de buitenlucht ook niet direct een vrijwaring is van overdracht.
[ afbeelding ]
Aantal mensen die gewoon in een wolkje met elkaar aan het praten waren. Geen anderhalve meter, maar ook niet echt dichtbij.
Is maar een (vogel)griepjequote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:04 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-variant-vogelgriep
nou weer een vogelgriep
[..]
Is toch niet hetzelfde als binnen, het verspreid zich buiten razendsnel, aantal virusdeeltjes / volume is echt veel lager als in een afgesloten ruimte.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Afgelopen week in de kou bij het schoolplein viel me toch meer dan anders op dat de buitenlucht ook niet direct een vrijwaring is van overdracht.
[ afbeelding ]
Aantal mensen die gewoon in een wolkje met elkaar aan het praten waren. Geen anderhalve meter, maar ook niet echt dichtbij.
Heb het artikel net doorgestuurd naar Mark.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is toch niet hetzelfde als binnen, het verspreid zich buiten razendsnel, aantal virusdeeltjes / volume is echt veel lager als in een afgesloten ruimte.
Hongkongse wetenschappers met een opmerkelijke ontdekking. Het nieuwe coronavirus blijkt in de buitenlucht nauwelijks besmettelijk. - 20 mei 2020, is al weer vergeten.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~b28c006b/
Boetes uitschrijven.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb het artikel net doorgestuurd naar Mark.
Hij zei bedankt. Doen we niks mee.
Ja logisch. Burgertje pesten gaan we wel doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Boetes uitschrijven.
Zelfs Jaap is (was) het er mee eens.
Mark is een kampioen in het doen wat de experts hem influisteren , niet naar belanghebbenden luisterenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb het artikel net doorgestuurd naar Mark.
Hij zei bedankt. Doen we niks mee.
Gelukkig hebben we de avondklok om de mutaties buiten de deur te houden!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.dvhn.nl/groni(...)terdag-26531372.html
Hou je ook niet tegen natuurlijk.
Op onderste foto's zie je wel meer ruimte
Hier was de ijssalon open. Druk! Heb ook maar een noodzakelijk ijsje gehaald. Het enige uitje in het dorp. Zelf mogen ze geen terras openen maar iedereen zat vervolgens op de bankjes verder op. Nog gezellig gepraat met een stel ouderen dat ook genoten van het zonnetje.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:40 schreef halfway het volgende:
Het demissionaire kabinet heeft de strijd keihard verloren, het was stervens druk vandaag buiten, het toneelstukje heeft ook al veelste lang geduurt.
Eerlijk gezegd vraag ik me oprecht af of er binnen het kabinet geen andere meningen ontstaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:40 schreef halfway het volgende:
Het demissionaire kabinet heeft de strijd keihard verloren, het was stervens druk vandaag buiten, het toneelstukje heeft ook al veelste lang geduurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |