Bestaat pas sinds 2016, of heb ik de verkeerdequote:Op vrijdag 5 maart 2021 03:21 schreef jaco het volgende:
[..]
Is dit aandeel onderdeel van een gediversificeerde portfolio voor jou? Je keuze voor TELL zit mij niet lekker eerlijk gezegd. Het bedrijf heeft al 10 jaar geen free cash flow gegenereerd. Dit is een turn-around situatie, zoals je zelf terecht aangeeft. Maar Warren Buffett stelt: Turn-arounds usually don't turn around.
Sinds het moment dat ik een positie heb ingenomen en nu is er aan de fundamentals niets veranderd. Institutionele beleggers zitten er nog in en de shorts zijn momenteel 18% van de float.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 03:21 schreef jaco het volgende:
[..]
Is dit aandeel onderdeel van een gediversificeerde portfolio voor jou? Je keuze voor TELL zit mij niet lekker eerlijk gezegd. Het bedrijf heeft al 10 jaar geen free cash flow gegenereerd. Dit is een turn-around situatie, zoals je zelf terecht aangeeft. Maar Warren Buffett stelt: Turn-arounds usually don't turn around.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 05-03-2021 06:20:39 ]
De verwachting is natuurlijk dat alles wat gaat normaliseren. Dat zag je in de Q cijfers van DoorDash (waar ze toch wat voorlopen op het heropenen van de maatschappij) bijvoorbeeld hard terugkomen: average order value is eind 2020 gedaald en ze verwachten een verdere normalisatie (lees daling) in 2021, order frequency daalt, alles daalt. Dan zit JE straks ook nog met GrubHub, wat verschrikkelijk duur is gekocht terwijl de Amerikaanse markt veel gefragmenteerder is, allerlei steden caps hebben gelegd op de fee die dit soort tussenpersonen aan restaurants mogen rekenen en dat hele zzp-gebeuren blijft ook boven de markt hangen, al hebben ze in CA laatst wel winst gehaald.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:41 schreef Groepfunder het volgende:
Heb ik iets gemist bij Just Eat Takeaway? Dat aandeel is sinds de top (oktober 2020) met meer dan een kwart gedaald tot onder de ¤75,-. Ter vergelijking: in maart van datzelfde jaar kwam het aandeel niet onder de ¤62,-. Full disclaimer: geen positie.
De aversie van de horeca in Nederland tegen Take-away is groot. Ondanks de hoge vergoedingen die Take-away van de horeca-ondernemers krijgt, maakt men nog steeds verlies.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:41 schreef Groepfunder het volgende:
Heb ik iets gemist bij Just Eat Takeaway? Dat aandeel is sinds de top (oktober 2020) met meer dan een kwart gedaald tot onder de ¤75,-. Ter vergelijking: in maart van datzelfde jaar kwam het aandeel niet onder de ¤62,-. Full disclaimer: geen positie.
Inderdaad. Dus eigenlijk een matige belegging.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De aversie van de horeca in Nederland tegen Take-away is groot. Ondanks de hoge vergoedingen die Take-away van de horeca-ondernemers krijgt, maakt men nog steeds verlies.
De Horeca komt ondertussen met goedkopere alternatieven zoals Sidedish.
Als je iets wil verdienen op langere termijn moet je of hele efficiente bedrijfsprocessen hebben en dankzij grote omzetten ondanks je lage marge toch nog winst maken (Aldi bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De aversie van de horeca in Nederland tegen Take-away is groot. Ondanks de hoge vergoedingen die Take-away van de horeca-ondernemers krijgt, maakt men nog steeds verlies.
De Horeca komt ondertussen met goedkopere alternatieven zoals Sidedish.
Heb je uitgecashed?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 15:20 schreef Beursaap het volgende:
11k winst![]()
Unibail doet het weer beter. Iemand die deze bij gaat kopen?
En waar ga je dan in zitten? Fiat?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 15:55 schreef leolinedance het volgende:
Ik ga ook verkopen binnenkort. Dit kan zo niet door blijven gaan
Dat kan, even een jaartje afwachten wat er gaat gebeuren. Daarna of weer instappen of een vakantiehuis kopen als de prijzen weer wat gedaald zijn.quote:
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 06:14 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Sinds het moment dat ik een positie heb ingenomen en nu is er aan de fundamentals niets veranderd. Institutionele beleggers zitten er nog in en de shorts zijn momenteel 18% van de float.
Alles en iedereen die je nu ziet rennen zijn de mensen die er in eerste instantie al niet in hadden moeten zitten. Wat mij betreft zet dit nog weken door, als het dat soort “beleggers” maar afschrikt.Wat is er in januari 2020 gebeurt? Gingen van $7 naar onder de $2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Fiatquote:
Is dat wel verstandig met die lage rentes? Met een beetje geluk is de inflatie hoger dan je afgesproken rente.quote:
Gewoon afwachten is puur speculeren. Dan staat de beurs volgend jaar hoger dan nu en dan?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 16:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat kan, even een jaartje afwachten wat er gaat gebeuren. Daarna of weer instappen of een vakantiehuis kopen als de prijzen weer wat gedaald zijn.
Een andere optie is de hypotheek aflossen en een warmtepomp kopen.
En dan loopt het geld uit je put en dan sta je volgend jaar voor de keuze, instappen of wachten.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 16:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Fiat
Ik zie meer heil in een put optie op de markt. Beetje out of money. Klapje opvangen tot AEX 500 +-
Kga over 3 jaar uit de markt en investeer het in een woning. Opzicht loop ik al genoeg marktrisico nu. Die kap ik dan volledig af terwijl het bedrijfsrisico nog wat doorloopt. =) tjah, ook een gamble.. Maar ik hou mijn Gazprom en Postnl graag aan.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 16:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dan loopt het geld uit je put en dan sta je volgend jaar voor de keuze, instappen of wachten.
Ik ken mensen die op deze manier ooit zijn uitgestapt en nooit meer durfden instappen.
Als je doel een woning was en dat is bereikt dan is het ook prima. An zich heb je niks aan aandelen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 17:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kga over 3 jaar uit de markt en investeer het in een woning. Opzicht loop ik al genoeg marktrisico nu. Die kap ik dan volledig af terwijl het bedrijfsrisico nog wat doorloopt. =) tjah, ook een gamble.. Maar ik hou mijn Gazprom en Postnl graag aan.
Petronet trok zich terugquote:Op vrijdag 5 maart 2021 16:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat is er in januari 2020 gebeurt? Gingen van $7 naar onder de $2
[ afbeelding ]
Waarom denk je dat de rente van mijn hypotheek zo laag is? Dat was een paar jaar geleden wel iets anders hoor.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is dat wel verstandig met die lage rentes? Met een beetje geluk is de inflatie hoger dan je afgesproken rente.
Natuurlijk is dat speculeren. Kan alle kanten op gaan. Maar als je meerdere opties open houdt kun je ook alle kanten op. Dat is juist het mooiequote:Op vrijdag 5 maart 2021 16:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gewoon afwachten is puur speculeren. Dan staat de beurs volgend jaar hoger dan nu en dan?
Dan vind ik aflossen, warmtepomp, isoleren, zonnepanelen betere investeringen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |