abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198098192
quote:
Daarbij is hij de politieke uitzondering die zijn zetel teruggeeft aan de VVD en hem dus niet zelf houdt.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_198098223
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:41 schreef JosMert het volgende:
Iets om over na te denken op een vrijdagmiddag.

Van ’mondkapjes werken niet’ naar een mondkapjesverplichting. Van ‘kinderen dragen niet bij aan besmetting’ naar schoolsluitingen om ouders thuis te houden. Van ‘avondklok niet nodig’ naar een spoedwet avondklok.

Van ‘intelligente lockdown’ naar de strengste lockdown van Europa zonder uitzicht op verbetering. Van ‘het heeft geen zin om asymptomatische mensen te testen’ naar een opzet naar een test samenleving. En tenslotte van ‘er komt geen indirecte vaccinatieplicht’, naar vrijheden voor mensen die gevaccineerd zijn of werkgevers die een vaccin kunnen gaan eisen.
De claim van 'strengste lockdown van Europa' zou ik graag nog eens onderbouwd zien. Die komt op het meteen regelmatig terug, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die claim meteen de eerste keer al werd ontkracht omdat de parameters niet helemaal klopten. Dus linkje of zo hierover?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 februari 2021 @ 17:49:53 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198098264
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Levering AstraZeneca naar beneden bijgesteld. GGD mag niets meer inplannen, alleen nog prikken wat al ingepland stond.
Maarja, alles zat al vol...
Wat een farce dat AZ.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 17:50:18 #79
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198098271
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De claim van 'strengste lockdown van Europa' zou ik graag nog eens onderbouwd zien. Die komt op het meteen regelmatig terug, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die claim meteen de eerste keer al werd ontkracht omdat de parameters niet helemaal klopten. Dus linkje of zo hierover?
Inderdaad, die claim dat de maatregelen hier het strengst zouden zijn komt volgens mij door een interpretatie gemaakt door ourworldindata.org, die punten toekent aan bepaalde maatregelen en ze dan optelt. Nederland scoort dan op papier heel hoog, vooral omdat adviezen en regels een beetje door elkaar worden gehaald. Omdat bv reizen in het openbaar vervoer wordt afgeraden, wordt dit geteld alsof in Nederland het openbaar vervoer niet beschikbaar is. In de praktijk kan iedereen echter om welke reden dan ook in de trein stappen en maalt niemand daar verder om. De theorie en de praktijk lopen in Nederland nogal ver uiteen.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 17:52:49 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198098300
quote:

[..]

Het is niet de strengste lockdown maar ik vraag me af of er andere Europese landen zijn waar de winkels, verenigingen en horeca al zo lang verplicht gesloten zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198098435
quote:

[..]

Het is niet zo moeilijk. Behalve basisscholen is alles dicht. Is dat in andere landen ook zo of is er meer open?
pi_198098469
Hoeveel positieve kinderen zitten er vandaag eigenlijk bij de cijfers? Hoeveel procent is dat? Aangezien ze tot twee weken geleden niet verplicht getest werden?
pi_198098514
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is niet zo moeilijk. Behalve basisscholen is alles dicht. Is dat in andere landen ook zo of is er meer open?
Italië werkt met zones. Per provincie, soms zelfs per gemeente.
Sinds vandaag gaat het halve land weer in oranje. Dat betekent dat je je gemeente niet mag verlaten, zonder geldig briefje. En al helemaal niet naar een andere provincie mag.
Ze hebben daar al maanden lang sws een avondklok.
Sommige provincies zijn rood. Daar is dus echt alles dicht. Ook basisonderwijs.
Eén provincie staat op de lijst om wellicht wit te worden. Dan zijn er geen maatregelen meer. :D

In Oostenrijk is Tirol gewoon afgegrendeld.

En je kunt @Tijger_m vragen hoe de regels in Wales waren/zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:10:23 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198098544
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:04 schreef mir1986 het volgende:
Hoeveel positieve kinderen zitten er vandaag eigenlijk bij de cijfers? Hoeveel procent is dat? Aangezien ze tot twee weken geleden niet verplicht getest werden?

Al sinds eind vorig jaar (redelijk) constant
pi_198098556
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:04 schreef mir1986 het volgende:
https://coronalocator.kna(...)D%5D&view_670_page=1

Dit is een compilatie van nieuwsberichten. Dus geen harde data.
De Telegraaf kopte vandaag dat van de geteste snotneusjes er 10% positief test.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198098569
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Italië werkt met zones. Per provincie, soms zelfs per gemeente.
Sinds vandaag gaat het halve land weer in oranje. Dat betekent dat je je gemeente niet mag verlaten, zonder geldig briefje. En al helemaal niet naar een andere provincie mag.
Ze hebben daar al maanden lang sws een avondklok.
Sommige provincies zijn rood. Daar is dus echt alles dicht. Ook basisonderwijs.
Eén provincie staat op de lijst om wellicht wit te worden. Dan zijn er geen maatregelen meer. :D

In Oostenrijk is Tirol gewoon afgegrendeld.

En je kunt @:tijger_m vragen hoe de regels in Wales waren/zijn.
Zijn de scholen open?
pi_198098578
quote:

[..]

Op dit moment iig de strengste. Bron: FOK frontpage
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:14:45 #88
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198098590
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Op dit moment iig de strengste.
En gezien de uitspraken van Hugo zal dat voorlopig wel zo blijven ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:16:55 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198098623
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En gezien de uitspraken van Hugo zal dat voorlopig wel zo blijven ook.
Hugo kan beter zijn vaccinatieprogramma gaan finetunen.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:17:28 #90
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198098627
Grapperhaus moet nu verdedigen in de eerste kamer of hij de avondklok niet 24 uur zou gaan instellen, en omdat hij niet daar een extra notitie in over wil opnemen om het ook daadwerkelijk bij de avondlijke uren te houden.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198098646
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zijn de scholen open?
Ligt aan de zone. Maar bij oranje alleen basisscholen, met vanaf 6 jaar mondkapjes. En ze gaan om de haverklap dicht.
Middelbaar en hoger is sws op afstand.
Bij rood alles dicht.
En bij geel 50% open van middelbaar en basisscholen ook open.
Wit is geen restricties.

De ellende is open dicht - open dicht. Een stoplicht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198098657
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:17 schreef popje het volgende:
Grapperhaus moet nu verdedigen in de eerste kamer of hij de avondklok niet 24 uur zou gaan instellen, en omdat hij niet daar een extra notitie in over wil opnemen om het ook daadwerkelijk bij de avondlijke uren te houden.
Allemaal voor de show, ze tekenen toch wel. Beetje tegenspartelen en tekenen maar!
pi_198098659
quote:
Hij zei per ongeluk "vanaf 8 uur 's morgens"

OMG!!
pi_198098661
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ligt aan de zone. Maar bij oranje alleen basisscholen, met vanaf 6 jaar mondkapjes. En ze gaan om de haverklap dicht.
Middelbaar en hoger is sws op afstand.
Bij rood alles dicht.
En bij geel 50% open van middelbaar en basisscholen ook open.
Wit is geen restricties.
Zijn de scholen over het algemeen open of niet? Winkels? Kappers? Horeca?
pi_198098693
quote:
Grappenmaker, zou een betere naam zijn.
pi_198098696
Een wet waarbij mensen 24 uur opgesloten zouden kunnen worden is belachelijk!

Net zoals mensen dachten dat die avondklok er nooit van zou komen, zie ik weer hetzelfde gebeuren...
pi_198098701
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Op dit moment iig de strengste. Bron: FOK frontpage
Volgens mij is er in Duitsland ook helemaal niks open op dit moment, net zo streng als hier.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:24:03 #98
12221 Tijn