abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198088019
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En ik wil daar echt begrip voor hebben. Serieus. Maar zodra zowat heel FOK! in mijn ogen BNW gaat vind ik het vooral eng
Maar jij wil dus ontkennen dat er vreemde zaken aan de gang zijn of wil je nu gewoon jezelf boven de rest verheffen?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:08:28 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198088025
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Of BNW gaat meer richting de wereld. Ik heb hier genoeg berichten van verschillende users gezien waarin ze onafhankelijk van elkaar zeiden, als we dit een paar dagen/weken/maanden eerder hier hadden gezegd zouden we naar BNW zijn gestuurd.
In mijn beleving niet. Hoewel 1 uitzondering: Syrië
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:09:11 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198088036
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar jij wil dus ontkennen dat er vreemde zaken aan de gang zijn of wil je nu gewoon jezelf boven de rest verheffen?
Ik vind inderdaad dat er geen vreemde zaken ad gang zijn.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:09:13 #254
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198088037
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Overigens schaar ik onder BNW dat je een gedachtegoed hebt dat het virus niet bestaat.. of dat het met opzet de wereld is gebracht voor de Great Reset ( :') )

Ik heb niet het idee dat dat speelt onder veel users.

Er is een kentering gaande van veel users die er klaar mee zijn en steeds meer vraagtekens zetten bij het beleid en hoe dat beleid tot stand komt.

Dan gelijk weg gezet worden als BNW vind ik nogal wat..
Man, dat gebeurt al sinds april. Als je het waagt om twijfels te plaatsen bij de proportionaliteit van de maatregelen, of het waagt iets te zeggen over nevenschade, dan ben je een wappie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198088043
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dank! Voor je uitleg en inzichten ^O^
Ik blijf het echter anders zien en voor mijn gevoel glijden sommigen die ik vrij hoog had zitten echt af richting BNW. En ik persoonlijk vind dat zorgelijk. Anderen zullen er anders over denken.
Ik vind dat ook zorgelijk hoor. Mijn vrouw zei gisteren: Hey, hoe gaat dat straks als we uit eten willen en ik zo'n vaccinatiebewijs moet laten zien? Ik mag helemaal niet gevaccineerd worden, hoe gaan we dat doen dan? Gaat mijn verzekering dan duurder worden doordat ik niet gevaccineerd ben?

Dat is iemand die zich er totaal niet mee bezig houdt normaal gesproken, die van alle maatregelen zegt: Ach, ik heb 't thuis goed, laat me met rust.

Ik vind sowieso dat de grens tussen BNW en niet-BNW soms wat vaag wordt. Als jij en ik 2019 een discussie zouden hebben over wat er nu is hadden we gegarandeerd van alles wat er nu aan maatregelen is gezegd dat het BNW was.
pi_198088044
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Of BNW gaat meer richting de wereld. Ik heb hier genoeg berichten van verschillende users gezien waarin ze onafhankelijk van elkaar zeiden, als we dit een paar dagen/weken/maanden eerder hier hadden gezegd zouden we naar BNW zijn gestuurd.
Tot achter de voordeur de wijze waarop je burgerbevolking hun leven invult micromanagen is wat mij betreft regelrecht totalitair gedrag wat niet in een vrije democratie thuishoort.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198088049
Wat misschien ook mee gaat spelen is dat mensen zich steeds machtelozer voelen. De demonstraties zijn na de rellen bijna helemaal de kop ingedrukt, die mensen konden ieder weekend een beetje stoom afblazen. Nu blijft het borrelen.

Als er iets echt niet klopt en je vecht het veel moeite aan, dan blijkt het 4 uur later een pyrrusoverwinning te zijn. Door die geluiden vanuit de samenleving de kop in te drukken gaan ze niet weg.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:10:46 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198088055
Leeft de SC nog? Ik wil ook wel eens ff lol en ontspanning :P
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:10:52 #259
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198088056
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen. Zou fijn zijn als jij ook oog hebt voor de argumenten en sentimenten vd andere partij
Heb ik zeker.

Ik begrijp echt wel dat er maatregelen nodig zijn en dat het virus (nog) niet onder controle is.

Maar we zitten hier nu een jaar in en er is gewoon geen enkele ruimte voor maatwerk. 0,0.

Er is zoveel meer mogelijk om het leven weer wat fleur te geven, maar ik heb het idee dat ze juist steeds verder in de angst zitten en het rationeel denkvermogen weg is.

Dat baart mij wel zorgen ja..
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 februari 2021 @ 00:12:20 #260
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_198088076
Even kudos voor de onderbouwing en daarop volgende discussies, 't kan wel. 14.gif
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:12:57 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198088083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind dat ook zorgelijk hoor. Mijn vrouw zei gisteren: Hey, hoe gaat dat straks als we uit eten willen en ik zo'n vaccinatiebewijs moet laten zien? Ik mag helemaal niet gevaccineerd worden, hoe gaan we dat doen dan? Gaat mijn verzekering dan duurder worden doordat ik niet gevaccineerd ben?

Dat is iemand die zich er totaal niet mee bezig houdt normaal gesproken, die van alle maatregelen zegt: Ach, ik heb 't thuis goed, laat me met rust.

Ik vind sowieso dat de grens tussen BNW en niet-BNW soms wat vaag wordt. Als jij en ik 2019 een discussie zouden hebben over wat er nu is hadden we gegarandeerd van alles wat er nu aan maatregelen is gezegd dat het BNW was.
Ik snap het denk ik. De mening van je vrouw en jullie gevoelens. Het is ook best zwaar en heftig

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 19-02-2021 00:21:42 ]
pi_198088087
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad dat er geen vreemde zaken ad gang zijn.
Om het actueel te houden, elke vorm van wetenschappelijk draagvlak voor een avondklok ontbreekt. Dat deze er binnen een dag na een rechterlijke uitspraak via een andere wet alsnog tot stand komt vind ik op zijn minst dubieus te noemen.

Als dat niet op zijn minst een vreemde gang van zaken is?
pi_198088090
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

In mijn beleving niet. Hoewel 1 uitzondering: Syrië
Vaccinatiebewijzen, of bijvoorbeeld de angstberichten in Duitsland. Datzelfde hebben we hier gezien met de Britse variant en zien we op dit moment nog.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:15:19 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198088104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Heb ik zeker.

Ik begrijp echt wel dat er maatregelen nodig zijn en dat het virus (nog) niet onder controle is.

Maar we zitten hier nu een jaar in en er is gewoon geen enkele ruimte voor maatwerk. 0,0.

Er is zoveel meer mogelijk om het leven weer wat fleur te geven, maar ik heb het idee dat ze juist steeds verder in de angst zitten en het rationeel denkvermogen weg is.

M8jns inziens omdat er echt amper ruimte IS. En omdat je als regering geen discriminatoire maatregeken kunt en wilt nemen.
pi_198088108
quote:

[..]

Heb ik zeker.

Ik heb geen idee of het uit angst voortkomt, of uit machtswellust, of gewoon uit politiek opportunisme. Ik kan me in ieder geval niet aan de indruk onttrekken dat sommige politici heimelijk genieten van het ordinair burgertje pesten. Ze zullen die belastingslaafjes met hun grote mond wel eens even laten zien wie er machtiger is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:16:11 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198088117
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Om het actueel te houden, elke vorm van wetenschappelijk draagvlak voor een avondklok ontbreekt. Dat deze er binnen een dag na een rechterlijke uitspraak via een andere wet alsnog tot stand komt vind ik op zijn minst dubieus te noemen.

Ik vind dat niet idd. Het is m.i. nu idd nodig
pi_198088126
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Tot achter de voordeur de wijze waarop je burgerbevolking hun leven invult micromanagen is wat mij betreft regelrecht totalitair gedrag wat niet in een vrije democratie thuishoort.
Niet alleen achter de voordeur, maar ook het verbieden dat mensen na 9 uur naar buiten gaan vind ik te ver gaan. Achter de voordeur is uiteraard wel next level ;)
pi_198088131
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat die avondklok gewoon uit het buitenland is gekopieerd. Hun doen het ook dus wij ook. Als je maar lang genoeg zegt dat die belangrijk is ga je er ook van zelf in geloven dat die nodig is. Dus als een rechter hem afschaft dan moet je wel een nieuwe wet maken als je er zo heilig in gelooft. Ik zelf heb nog steeds nergens echt een goeie onderbouwing gezien waarom het zo gevaarlijk voor mij is om na 21.00 me vuilniszak weg te gooien bij een ondergrondse container op straat.
pi_198088134
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind dat niet idd. Het is m.i. nu idd nodig
om de vrijheid te beschermen hebben we minder vrijheid nodig
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:18:14 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198088136
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Vaccinatiebewijzen, of bijvoorbeeld de angstberichten in Duitsland. Datzelfde hebben we hier gezien met de Britse variant en zien we op dit moment nog.
Voorkomen levert gezeik op want het doemscenario wordt niet waar. Laten gebeuren levet gezeik op want dan had het voorkomen moeten worden.

Wat wil je nou?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:18:59 #271
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198088139
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

M8jns inziens omdat er echt amper ruimte IS. En omdat je als regering geen discriminatoire maatregeken kunt en wilt nemen.
Winkels kunnen prima open. Hutje mutje in de AH is prima, maar 10 man in de Sting slaat het virus om zich heen.. dat valt toch niet te rijmen?

Buiten teamsporten kan prima

Buiten groepsgrootte verruimen kan prima.

Hapje eten in een restaurant met een beperkt aantal mensen kan prima

Zwemles voor kinderen ligt ook al 2 maanden stil.. echt.. hoe verzin je het? Je zwemdiploma halen is na je studiediploma het allerbelangrijkste diploma wat je kan halen in een land met alleen maar water.

Kan nog wel wat dingen opnoemen wat prima kan.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198088140
quote:

[..]

Heb ik zeker.

In mijn geval gaat het niet eens om de maatregelen zelf. In 2020 hadden we die Nederlandse nuchterheid nog, daar is de eerste golf grotendeels onder controle mee gebracht. Geen mondkapjes, avondklokken of wat voor rare dingen ook, gewoon maatregelen waar van aangetoond was dat het hielp. van Dissel stond in maart/april een aantal keer bij zo'n persconferentie en benoemde heel duidelijk dat er geen wetenschappelijke onderbouwing voor een bepaalde maatregel was, en ze de maatregel daarom niet namen.

Inmiddels zijn we zo ver dat we maatregelen hebben waar de wetenschappelijke onderbouwing (zoals het RIVM zegt in elk geval) twijfelachtig van is en maatregelen waar het effect niet van aangetoond kan worden. Van die maatregelen is de onderbouwing: We denken dat het helpt, het helpt in elk geval niet niet.

Zoiets past in mijn ogen niet bij Nederland, dat hebben we tot december niet nodig gehad. Als je dan nu naar de landen om ons heen kijkt en ziet dat ze maatregelen langzaam aan het afbouwen zijn kan ik alleen maar denken: Hebben zij het dan mis, of zitten wij verkeerd?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:19:20 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198088142
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:18 schreef aTypisch het volgende:

[..]

om de vrijheid te beschermen hebben we minder vrijheid nodig
Lees mijn profiel
  vrijdag 19 februari 2021 @ 00:20:57 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198088157
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:18 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Winkels kunnen prima open. Hutje mutje in de AH is prima, maar 10 man in de Sting slaat het virus om zich heen.. dat valt toch niet te rijmen?

Buiten teamsporten kan prima

Buiten groepsgrootte verruimen kan prima.

Hapje eten in een restaurant met een beperkt aantal mensen kan prima

Zwemles voor kinderen ligt ook al 2 maanden stil.. echt.. hoe verzin je het? Je zwemdiploma halen is na je studiediploma het allerbelangrijkste diploma wat je kan halen in een land met alleen maar water.

Kan nog wel wat dingen opnoemen wat prima kan.
We zijn het niet eens. I know
pi_198088161
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lees mijn profiel
komt niet echt overeen met je posts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: