Het is ook niet omdat het kan, het is omdat de huidige maatregelen te streng zijn en al veel te lang duren.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je gaat besmettingen toch niet op laten lopen omdat het kan. Als ze aan het vaccineren zijn kan er meer maar als dan de besmettingen nog steeds te hoog zijn ben je er nog niet.
Heeft te maken met het aantal klanten wat het aantrekt denk ik. Contactberoepen zijn veelal op afspraak met één persoon. Als de normale winkels weer open gaan dan trekt dat in de weekenden weer volle winkelstraten. Dat zal het voornaamste issue zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:03 schreef LanaMyst het volgende:
Waarom contact beroepen eerder open gaan dan de normale winkels vind ik ook erg vreemd, dat laatste is een kleiner risico lijkt mij.
Denk ik ook ja. Mensen die niks te doen hebben dus massaal naar de ikea en tuincentra trekken dat ze bijna uit zichzelf weer dicht willen gaan ivm onveilige situatie.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Heeft te maken met het aantal klanten wat het aantrekt denk ik. Contactberoepen zijn veelal op afspraak met één persoon. Als de normale winkels weer open gaan dan trekt dat in de weekenden weer volle winkelstraten. Dat zal het voornaamste issue zijn.
Ik vraag me af of de grotere winkelketens wel open gaan op afspraak? Kan me indenken dat de kosten niet opwegen tegen de opbrengst. Voor die paar klanten per uur.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Denk ik ook ja. Mensen die niks te doen hebben dus massaal naar de ikea en tuincentra trekken dat ze bijna uit zichzelf weer dicht willen gaan ivm onveilige situatie.
Die maximum 12 klanten per uur per verdieping (sinds wanneer is een verdieping een standaardeenheid?) zijn voor grote ketens niet eens genoeg om de elektriciteitsrekening van te betalen. Winkels die al een fatsoenlijk online bestelsysteem hebben zullen dus wel dicht blijven.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de grotere winkelketens wel open gaan op afspraak? Kan me indenken dat de kosten niet opwegen tegen de opbrengst. Voor die paar klanten per uur.
De enige positieve twee berichten is dat contactberoepen weer open mogen. En de middelbare scholen. Zij het als ik het een en ander lees hoe dat dan precies moet. Maar voor het gros van de ondernemers in het winkelbedrijf en de horeca blijft het een ramp.quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die maximum 12 klanten per uur per verdieping (sinds wanneer is een verdieping een standaardeenheid?) zijn voor grote ketens niet eens genoeg om de elektriciteitsrekening van te betalen. Winkels die al een fatsoenlijk online bestelsysteem hebben zullen dus wel dicht blijven.
Wederom een papieren versoepeling die uiteindelijk niets voorstelt.
Als ik moet kiezen tussen een avondklok en scholieren weer naar school laten gaan en sporten dan is bij mij de keus snel gemaakt. Dan de avondklok maar.Sowieso slapen de meeste mensen door het grootste gedeelte van de avondklok heen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 10:03 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Het is ook niet omdat het kan, het is omdat de huidige maatregelen te streng zijn en al veel te lang duren.
8 Maart vorig jaar was er veel meer mogelijk dan nu en toen ging het aantal besmettingen ook omlaag, dus wat dat betreft kunnen ze best terug naar hoe het vorig jaar was (met ingang van 8 of 15 maart) als ze daarnaast de mondkapjes plicht laten bestaan heb je zelfs strengere maatregelen dan vorig jaar.
Uiteraard moeten ze daarnaast ook eens fatsoenlijk doorpakken met dat vaccineren van de risicogroepen, wellicht dat het aantal besmettingen in het begin nog zal stijgen maar ziekenhuis en IC bezetting zal dan wel een keer moeten stabiliseren en afnemen. Want als het grootste deel van de risicogroepen gevaccineerd is maakt het aantal besmettingen eigenlijk weinig meer uit, zolang ze maar niet de zorg teveel belasten en dat zal dan ook aanzienlijk minder het geval zijn.
Maar goed, ik kreeg de indruk dat de ogen van het kabinet wel een klein beetje open zijn gegaan, al vind ik de versoepelingen niet slim gekozen. Beter hadden ze de avondklok op kunnen heffen (het grootste gedrocht van de maatregelen) en de middelbare scholen nog even dicht kunnen houden, want dat zijn veel grotere besmettingshaarden.
Waarom contact beroepen eerder open gaan dan de normale winkels vind ik ook erg vreemd, dat laatste is een kleiner risico lijkt mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |