abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198554170
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 09:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn lieve U. is vandaag 3 geworden. ❤ Helaas ook dit jaar geen groot feestje, dus dan maar thuis uitbundig uitgepakt. :)
[ afbeelding ]
Hij is al zo groot, maar als ik naar hem kijk zie ik nog steeds mijn lieve kleine baby. ❤
O+
Hoe ervaarde hij zelf z'n verjaardag? :D
pi_198555694
Gefeliciteerd @D.U.M.A.N *O*

Na waterpokken heeft Banaan nu mogelijk de vijfde ziekte te pakken. -O-

Gisteren had hij op de peuterspeelzaal blokjes gegooid naar een jongetje waar hij meestal graag mee speelt. Duurt vast nog wel even voordat we met speelafspraakjes te maken krijgen. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198556469
Gefeliciteerd met U, duman!

@Malteser het gaat heel goed met Jeremy en zijn bril! Hij laat hem netjes op zitten. Alleen als hij vies is doet hij hem af en komt hij hem brengen haha! Of Vincent trekt hem van zijn hoofd en doet hem bij zichzelf op om tot de conclusie te komen dat hij er toch niks aan heeft en hem dan weer bij een huilende Jeremy op probeerd te zetten _O-

En wat fijn dat Mars zo goed vooruit gaat in zijn spraak! Hier komen er momenteel elke dag wel nieuwe woordjes uit, en Vincent probeerd ook wel dingen te vragen. Hij begint dan heel netjes met mama? En als ik dan ja zeg gaat hij verder met eeuuhh en vervolgt zijn verhaal verder in iets compleet onverstaanbaars haha!
pi_198556750
Duman, gefeliciteerd met U! Mooie feestelijke foto :)

En een O+ voor de mooie en ondeugende dame van NJ
pi_198558233
Gefeliciteerd U! Hopelijk is er volgend jaar wel weer een mooi groot feest mogelijk!

Wat leuk, die speelafspraakjes! Hier alleen met de buurkindjes, dat is meestal spontaan. Ze is wel gewisseld van dag waardoor ze haar vriendje (eigen woorden) niet meer ziet. Ik weet niet of het wederzijds is, maar hij heeft wel eens een kaartje in de brievenbus gedaan toen ze grote zus is geworden. We weten wie de ouders zijn en ik heb wel overwogen ze eens te benaderen ervoor. Corona heeft me wat tegen gehouden, in de lente maar eens doen denk ik.
pi_198564714
Hier hebben we een paar telefoonnummers uitgewisseld met andere ouders, maar dan voornamelijk uit speeltuintjes waar de kinderen dan zo leuk samen speelden. Soms sturen we dan een berichtje dat Simon wel met kind X wil spelen (of andersom) en dan spreken we in een speeltuin af.

Via de psz hebben we nu met één moeder telefoonnummers uitgewisseld, omdat Simon en haar zoontje het erg goed met elkaar kunnen vinden. Dan gaan we een keer een speelafspraakje regelen of gewoon in een speeltuin in de wijk.

Wel leuk als je aan het wandelen bent, dat Simon dan wel eens roept "Kijk, daar is xxxxx of yyyyy", die hij dan van de psz kent.
pi_198565958
Ik zou nu niet weten hoe ik de speeldates van Juul ook nog in moet plannen. :D

Juul is helemaal gefascineerd door ninja's, die zitten in haar nieuwe lievelingsserie 'Noddy'. De hele dag door rent ze door de woonkamer terwijl ze 'ie aa, jaa, wie ah wooh' roept.
pi_198593328
Banaan was de afgelopen dagen enorm uit zijn doen. Hij is sowieso gevoelig en aanhankelijk maar kwam nou echt constant bevestiging zoeken. Hij begon ermee dinsdag na de peuterspeelzaal. Toen de juf vertelde over zijn time-out maar vooral het huilen van het kindje kon ik al aan hem zien dat hij het er moeilijk mee had.

Ik gaf vandaag dus aan dat dit aan de hand was wat de juf weg wuifde met "hij moet toch straf krijgen, er waren heel veel kinderen aan het huilen en we zijn heel boos op hem geworden."
Daarin haalde ze ook weer aan dat zijn opgegeven reden is "omdat ik dat leuk vind." Een andere keer kon hij zeggen dat hij boos was, en daarom werd zijn nonsens reden nu maar weer voor waarheid aangenomen. En daarom waren ze extra boos. 8)7

Ik vroeg vandaag waarmee hij gespeeld had en hij zei "alles." Ik bedoel maar, je moet hem niet te letterlijk nemen soms.

Ik voel mij niet gehoord en maak me zorgen. Het lijkt me niet de bedoeling dat hij dagen last heeft van zijn straf. Binnenkort heb ik daarom een gesprek met de juf en coördinator en gaan we kijken hoe we het beter op elkaar kunnen afstemmen.

Ze hebben het ook over een voorsprong, als hij straks in groep 1 zit gaat het misschien wel beter passen zei ze. Met extra uitdaging loopt het altijd soepeler maar die uitdaging lijkt niet standaard geboden te worden.

Vandaag was de groep kleiner en rustiger en was alles prima. Sinds hij thuiskwam zocht hij de bevestiging ook niet meer.
pi_198597131
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 09:33 schreef exode het volgende:
Ik zou nu niet weten hoe ik de speeldates van Juul ook nog in moet plannen. :D

Juul is helemaal gefascineerd door ninja's, die zitten in haar nieuwe lievelingsserie 'Noddy'. De hele dag door rent ze door de woonkamer terwijl ze 'ie aa, jaa, wie ah wooh' roept.
Ik heb hiervoor dé oplossing! Mijn nichtje heeft 3 jongens, waarvan de oudste 2 echt een paar weken schelen met mijn kinderen. Haar oudste en mijn oudste zitten bij elkaar in de klas en zijn nu beste vrienden. Dit hoop ik ook voor onze beider nummer 2’s, dan hebben we 2 playdates in 1 en kan ik gewoon met mijn nichtje wijnen ondertussen :7

Het zou kunnen dat dit voorval vanmiddag heeft plaatsgevonden :@ :P
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 20 maart 2021 @ 08:55:33 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198599346
Lastig hè PKM? Als je kind niet goed wordt gezien of anders wordt behandeld dan je zelf zou doen. Ik probeer dat los te laten omdat het met de jaren steeds meer zal voorkomen. En het helpt ook wel dat Jacob zelf dergelijke incidenten veel sneller vergeten is dan ik. Maar het is voor mij wel noodzakelijk dat ik minstens zoveel leuke verhalen hoor van de opvang, waaruit blijkt dat hij wordt gezien en gewaardeerd. Dat is lastiger in deze tijd maar desnoods zou ik er expliciet om vragen. Wij hebben één leidster die net zo lang kwebbelt als pre-corona en ik haal elke maandag mijn hart op aan haar verhalen bij het ophalen. En ik vertel zelf ook wel eens iets, wat ik leuk of moeilijk vind, oa om te checken of ze hetzelfde kind zien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198599900
@PKM Dat hij er zo lang last van heeft klinkt niet fijn en dat hij erger wordt gestraft omdat hij een bepaald antwoord geeft ook niet.

L krijgt bij de PSZ soms een time-out omdat hij hele groep aan het verstoren is. Dat werd in het begin benoemd als straf maar toen ik erop doorvroeg bleek het geen straf maar om hem even uit de situatie te halen zodat de rust kan wederkeren en als het even kan gaat een van de juffen iets anders met hem doen.

Voorheen leek het gedrag vooral te komen door frustratie en teveel prikkels. Dat zagen we thuis ook maar sinds de taalsprong in december hebben we thuis een veel rustiger kind. Op de PSZ merken ze dat helaas nog niet maar ik heb het idee dat het nu meer komt doordat hij te graag met andere kinderen wil spelen en negatieve aandacht is ook aandacht. De ene juf herkent dat wel (ziet bij haar eigen kinderen ook dat het wordt versterkt doordat groepsactiviteiten niet mogelijk zijn) en de andere niet of minder.
Voor mij is het ook noodzakelijk dat ik minstens zoveel leuke verhalen hoor. De ene juf vertelt dat uit zichzelf maar ik merkte dat mijn beeld veel negatiever was wanneer ik de andere juf een paar keer achter elkaar had gesproken dus ik vraag er nu zelf naar en dat werkt beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 20-03-2021 11:51:38 ]
pi_198600534
@Lemijn ik vind dat lastig ja. :Y

Meestal laat ik het maar van me af glijden want anders kun je inderdaad bezig blijven. Maar deze keer was Banaan het dus niet snel vergeten en had hij er dagen last van. Dat gaat me echt te ver.

Dat hij straf krijgt vind ik prima. Even op de time-out stoel gaat hij niet stuk van maar na die straf vind ik dat ook hij weer goed getroost moet worden.

Ik heb het idee dat ze vooral zijn lompe kant zien en niet het gevoelige jongetje die het ook is. Dat ze door zijn voorsprong zo af en toe te hoge verwachtingen hebben van zijn uitleg van dingen. Dat zijn dingen waarvan ik denk dat we erover in gesprek moeten.

En ongetwijfeld hoor ik ook dingen die thuis anders kunnen. :)
pi_198601035
Ik zou daar ook last van hebben Pkm, goed dat je een gesprek aan gaat.

Wat dat betreft is mijn peuter op de opvang nogal meegaand volgens mij. Heb 1x terug gehoord dat ze iemand geduwd had.
Met 1 juf klikt het volgens mij bijzonder goed. Gisteren liepen we voorbij aan de overkant van de straat, zwaait daar opeens een raam open: ‘joehoe N!, wat ga je hard op je fiets!’ :D
Dat zal met de ene medewerker meer zijn dan met de ander, maar toch geeft het een fijn gevoel als je weet en ook ziet dat ze met je kind begaan zijn. Je krijgt nu al zo weinig mee, omdat je niet meer binnen mag zijn.
pi_198608769
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 08:55 schreef Lemijn het volgende:
Lastig hè PKM? Als je kind niet goed wordt gezien of anders wordt behandeld dan je zelf zou doen. Ik probeer dat los te laten omdat het met de jaren steeds meer zal voorkomen. En het helpt ook wel dat Jacob zelf dergelijke incidenten veel sneller vergeten is dan ik. Maar het is voor mij wel noodzakelijk dat ik minstens zoveel leuke verhalen hoor van de opvang, waaruit blijkt dat hij wordt gezien en gewaardeerd. Dat is lastiger in deze tijd maar desnoods zou ik er expliciet om vragen. Wij hebben één leidster die net zo lang kwebbelt als pre-corona en ik haal elke maandag mijn hart op aan haar verhalen bij het ophalen. En ik vertel zelf ook wel eens iets, wat ik leuk of moeilijk vind, oa om te checken of ze hetzelfde kind zien.
Ik heb laatst nog een 10 minuten gesprek van de opvang gehad, gewoon telefonisch. Vond ik ook heel fijn.
En de BSO van S. belde tijdens de lockdown ook regelmatig om even te vragen hoe het thuis allemaal ging O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198609029
Goede voorbereiding op de vakantie in Beekse Bergen...

Op zolder, klimt onze dame kennelijk over het traphekje heen. Head-first de trap af gedonderd. Ze kon al vrij snel weer lachen, maar ik houd m'n hart vast hoe ze er morgen bij loopt. }:|

Voor hetzelfde geld breekt ze nu wat en kun je de vakantie annuleren. :9
pi_198614273
Oei, NJ, dat is schrikken. Wat kunnen ze dan opeens veel, zomaar over het traphekje heen.
Wanneer gaan jullie naar de Beekse Bergen?
Hoe gaat het nu met haar? Bont en blauw of valt het mee?
pi_198614647
Oei @NicolasJoy . Het zit jullie soms ook niet mee he. -O-

Wij hebben vanwege het klimmen een tijd de hekjes eraf gehad. Eind zwangerschap wel weer erop gemaakt, want peuter kijkt echt niet waar hij heen loopt. Ik gebruikte als excuus dat de baby dan niet de trap af kan. >:)
Er zijn ook hekjes met stof er langsop, dan kunnen ze hun voeten niet erop zetten om erover te klimmen. Misschien is dat nog wat.
pi_198615309
Ai NJ, wat zal je geschrokken zijn. Hoe gaat het vandaag?
Wanneer gaan jullie naar de Beekse Bergen?

Juul zag vrijdag in de speeltuin een jongen uit haar groep van het KDV. Die blikken van die 2 O+ Echt zo van 'eeeeeeej, jou ken ik, jou vind ik leuk.' Ze hebben een hele tijd samen gespeeld. Liepen we gisteren in het dorp, kwamen we hem weer tegen _O- Zo lief. 2 blije hoofdjes.

1 van de leidsters van Juul woont bij ons om de hoek en haar zoon speelt soms met B. Dus dan komt ze haar zoontje ophalen bij ons of kijken of het goed gaat. Dan kijkt Juul echt zo van 'Dit klopt niet, jij kan niet in het wild rondlopen.'
pi_198619125
@TolstoiFan @PKM @exode

Ze is vandaag erg lichtgeraakt qua humeur en alles is te veel.. De blauwe plekken vallen me nog mee, ze lijkt meer gewoon een beetje beurs óveral. Alles waar ze vandaag tegenaan tikt, schopt, slaat, stoot, ... (en dat is veel bij onze peuter... :9 ) is te veel. Hele dag aan het troosten zeg maar. En ze wil niet meer naar zolder. :9 Al met al lijken we er goed van af te komen.

Morgen gaan we naar Beekse Bergen! Alleen vandaag een plakbaby en een overgevoelige peuter dus, dus moeten alles nog voorbereiden. Leuk altijd, spullen pakken voor vakantie. :+
pi_198630895
Ons buitenkind is helemaal in z'n nopjes met ons stukje moestuin. Man heeft nu zelfs maar voor hem z'n eigen kindergereedschap gekocht. Ik ben wel benieuwd of hij het nog steeds interessant vindt als het straks niet meer een grote zandbak is. :')

Plaatje bij het praatje. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 22 maart 2021 @ 10:44:46 #271
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198631116
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:27 schreef Nanuke het volgende:
Ons buitenkind is helemaal in z'n nopjes met ons stukje moestuin. Man heeft nu zelfs maar voor hem z'n eigen kindergereedschap gekocht. Ik ben wel benieuwd of hij het nog steeds interessant vindt als het straks niet meer een grote zandbak is. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat lekker zeg O+

De mijne krijg ik maar matig enthousiast voor natuur/bos/strand/dieren helaas -O-.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198631171
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:27 schreef Nanuke het volgende:

SPOILER
Mijn ervaring: ze blijven het leuk vinden. Vorig jaar (toen was hij 3) zijn we begonnen met wat bakken in de tuin. Het planten, zien groeien, water geven, plukken en opeten uit eigen tuin, alles was fantastisch. Dit jaar hebben we van betonblokken een grote bak gemaakt ipv de pallethouten bakken van vorig jaar. Hij helpt met alles. Zo leuk om te zien! Hij heeft samen met papa besloten welke planten er in komen en heeft ook echt zelf dingen uitgekozen.
pi_198631195
Wat leuk Nanuke!

Mijn vader had ook een moestuin, ik vond het altijd magisch om te zien hoe snel dat ging. Mijn vader verbouwde echt van alles en wat hij niet verbouwde, haalde hij rechtstreeks bij de boer.
Ik twijfel er ook al jaren over, maar weet niet zo goed hoe ik de hoeveelheid werk moet doen in het voorjaar en zomer, we gaan vrij vaak op vakantie :@

Ik ga wel deze week samen met Juul wat voorzaaien op de vensterbank. Oa in glazen potjes dan kan ze het zaadje zien 'losbreken' dat vond B ook altijd erg leuk. Dat is gewoon voor onze tuin.

Hier vlakbij is een oud nonnenklooster wat door een stichting is gekocht. Er zit een kunst collectief maar ook een restaurant. Allemaal bio etc.
Er zit een enorme tuin omheen, eigenlijk een park. Ze hebben er schapen, kippen, veeeeeel bloemen, een enorme moestuin, bijenkasten en sinds dit weekend varkentjes.
Nu zoeken ze nieuwe vrijwilligers voor van alles en nog wat. Ik wilde me opgeven, maar het is 1 dagdeel per week, elke week van het jaar. Dat wordt nogal een uitdaging. Misschien ga ik vragen of ik op een soort lijst mag op te helpen als iemand een keer ziek is of op vakantie. Zal Juul ook geweldig vinden.
pi_198631275
En ik maak er gewoon foto maandag van:

SPOILER
Mama, maak je een foto van mijn Elsa haar? O+
pi_198633462
Heel veel plezier NJ! Hoe gaat het met je peuter daar?

Buitenkinderen heerlijk om te zien. Ik probeer N altijd even mee naar buiten te nemen, dat lukt redelijk de laatste tijd. Wat betreft zaadjes, plantjes, bloemen, beestjes, bevroren water (laatst in haar kruiwagen) vindt ze alles heel interessant.

Is Elsa een hot thema bij jullie exode? Hier zijn alle prinsessen Elsa, maar thuis hebben we het nooit gekeken of wat dan ook. Echt iets wat ze van de opvang mee krijgt. Gisteren zei ze ‘mama, later wil ik Elsa worden’ Ik vroeg haar wat ze daarvoor moest doen dan ‘mooi worden’. :X Ze begon toen over poeder enzo (make-up denk ik). Heb maar gezegd dat ze al heel mooi is.

Dit weekend de zijwieltjes van de fiets gehaald, want ze kan prima trappen, is goed met de balans op de loopfiets. En ze wilde zelf, normaal zei ze pas als ik zo groot ben als jullie.
Dat lukte natuurlijk niet de eerste keer oefenen en ze was er redelijk vlot klaar mee. Gisteren wilde ze niet meer, maar wel afgesproken het vandaag weer te proberen. Ik ben benieuwd. Deze week nog maar proberen, maar als ze echt weigert de zijwieltjes er maar weer op zetten. Ze kan ook niet vertellen waarom ze niet meer wil.
Ik merk bij meer dingen dat ze het pas wil/durft als ze weet dat ze het kan. Jammer, want ik denk dat ze het met wat zelfvertrouwen al prima zou kunnen. Het is echt de balans zoeken tussen stimuleren en haar gevoel erkennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 22-03-2021 15:59:10 ]
pi_198634296
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:51 schreef Nolita het volgende:

Buitenkinderen heerlijk om te zien. Ik probeer N altijd even mee naar buiten te nemen, dat lukt redelijk de laatste tijd. Wat betreft zaadjes, plantjes, bloemen, beestjes, bevroren water (laatst in haar kruiwagen) vindt ze alles heel interessant.

Is Elsa een hot thema bij jullie exode? Hier zijn alle prinsessen Elsa, maar thuis hebben we het nooit gekeken of wat dan ook. Echt iets wat ze van de opvang mee krijgt. Gisteren zij ze ‘mama, later wil ik Elsa worden’ Ik vroeg haar wat ze daarvoor moest doen dan ‘mooi worden’. :X Ze begon toen over poeder enzo (make-up denk ik). Heb maar gezegd dat ze al heel mooi is.

Dit weekend de zijwieltjes van de fiets gehaald, want ze kan prima trappen, is goed met de balans op de loopfiets. En ze wilde zelf, normaal zei ze pas als ik zo groot ben als jullie.
Dat lukte natuurlijk niet de eerste keer oefenen en ze was er redelijk vlot klaar mee. Gisteren wilde ze niet meer, maar wel afgesproken het vandaag weer te proberen. Ik ben benieuwd. Deze week nog maar proberen, maar als ze echt weigert de zijwieltjes er maar weer op zetten. Ze kan ook niet vertellen waarom ze niet meer wil.
Ik merk bij meer dingen dat ze het pas wil/durft als ze weet dat ze het kan. Jammer, want ik denk dat ze het met wat zelfvertrouwen al prima zou kunnen. Het is echt de balans zoeken tussen stimuleren en haar gevoel erkennen.
Wij hebben Lego Elsa minifig en ze heeft wat shorts van Frozen gezien op Disney +, dat is het. Sowieso is ze erg van de prinsessen. Ze draagt graag een prinsessenjurk. Ons heeft ze nog nooit in een jurk gezien dus ze heeft het niet van ons. Ze zwiert er graag mee rond. Ze kan de volgende dag net zo makkelijk in haar slonsigste joggingbroek met not matching trui rondlopen overigens, dus er zit niet echt veel lijn in nog.

En haar haren noemt ze dus steeds 'Elsa haar'.
pi_198640008
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:51 schreef Nolita het volgende:
Ze wil nog niet slapen. :9

We hebben onderweg naar het huisje de eerste zebra's, giraffen en andere beesten gezien, maar ze zijn nog niet voor het huisje geweest. Dat vindt ze maar stom. *) 'Waarom moeten ze nu al slapen?!' kregen we om ~ 16u. Vervolgens pizza besteld en naar de zeehonden gaan kijken, was de pizza er al na 11 minuten! :o Krijg je kind dan maar eens mee.... Koude pizza. :+ Morgenochtend zullen de dieren wel ook vanuit het huisje zichtbaar gaan zijn, heel benieuwd hoe ze dan reageert. :D

Ze vindt het nog maar wel gek, vakantie.. Waarom we niet naar huis gaan. O+
pi_198644934
Hoe ging de nacht NJ? En al wat wilde dieren voor het huisje gespot?
pi_198647343
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:30 schreef exode het volgende:
Hoe ging de nacht NJ? En al wat wilde dieren voor het huisje gespot?
De peuter heeft het heel goed gedaan! Wilde perse in het campingbed, niet in een groot bed. :9 Dat viel me al mee. Vervolgens van ~ 21 tot 8 geslapen met maar 2-3 onderbrekingen! Dus zeer tevreden over deze dame. :D

Rond jouw bericht, 09:30, werden de dieren losgelaten geloof ik. Half uurtje later voer recht voor het huisje (Thanks nog voor de tip van het huisnummer!! O+ ) Dus as we speak kijk ik uit op zebra's, in de verte de giraffen. Vanochtend de koeien met enorme hoorns, struisvogels komen langs, neushoorns (Volgens Saar 'eekhoorns' :+ ), herten/bokken, kamelen.. Zeehonden al gespot. Zodadelijk zien of de leeuwen zichtbaar zijn.

Doordat je natuurlijk nergens heen kan hebben we ook onwijs veel andere mensen om ons heen. Iedereen wandelt op het park, kinderen door elkaar heen, dus daarin heeft ze ook al aanspraak gehad. *)

Is ook heerlijk weer! 8-)
pi_198647790
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:21 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

De peuter heeft het heel goed gedaan! Wilde perse in het campingbed, niet in een groot bed. :9 Dat viel me al mee. Vervolgens van ~ 21 tot 8 geslapen met maar 2-3 onderbrekingen! Dus zeer tevreden over deze dame. :D

Rond jouw bericht, 09:30, werden de dieren losgelaten geloof ik. Half uurtje later voer recht voor het huisje (Thanks nog voor de tip van het huisnummer!! O+ ) Dus as we speak kijk ik uit op zebra's, in de verte de giraffen. Vanochtend de koeien met enorme hoorns, struisvogels komen langs, neushoorns (Volgens Saar 'eekhoorns' :+ ), herten/bokken, kamelen.. Zeehonden al gespot. Zodadelijk zien of de leeuwen zichtbaar zijn.

Doordat je natuurlijk nergens heen kan hebben we ook onwijs veel andere mensen om ons heen. Iedereen wandelt op het park, kinderen door elkaar heen, dus daarin heeft ze ook al aanspraak gehad. *)

Is ook heerlijk weer! 8-)
Leuk!

Voeren ze de leeuwen publiek nu? Dus dat je kan gaan kijken? Dat is echt heel gaaf.
pi_198648846
Welk huisnummer is het? 😁
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198651166
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 13:59 schreef Rebubbled het volgende:
Hoeveel betaal je?
pi_198651240
quote:
452 is een tophuis, echt recht voor een voederplek met de hele dag dieren voor je deur. Je ziet ze van ver aan komen lopen.
Ik zou in de rij 450 tot 456 willen zitten, met absolute voorkeur voor 452.
pi_198653873
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:53 schreef exode het volgende:

[..]

Leuk!

Voeren ze de leeuwen publiek nu? Dus dat je kan gaan kijken? Dat is echt heel gaaf.
Ze maken nergens voedertijden bekend, dus op goed geluk langsgaan..
Toen wij er waren waren we al blij dat er één z'n hoofd optilde... :+

quote:
Bij juiste huisjeskeuze:

pi_198655329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 16:24 schreef exode het volgende:

[..]

452 is een tophuis, echt recht voor een voederplek met de hele dag dieren voor je deur. Je ziet ze van ver aan komen lopen.
Ik zou in de rij 450 tot 456 willen zitten, met absolute voorkeur voor 452.
Wij zaten 1,5 jaar geleden in precies dat huisje ook :D perfecte plek idd! Kinderhuisje moet je sowieso nooit nemen, dan zie je niets en de speelplaats is ook teleurstellend.

Wel een tip, zorg dat je de afzuiging in de gewone badkamer aan hebt staan als je bij de slaapkamer gaat douchen. Stoomvorming laat het brandalarm af gaan :’)
pi_198655658
@NicolasJoy: vorige week hebben we 2x gehad dat de zeehonden rond 15.15-15.30 eten kregen. Ze waren verder veel bij de brug te vinden.
pi_198655965
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 19:51 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wij zaten 1,5 jaar geleden in precies dat huisje ook :D perfecte plek idd! Kinderhuisje moet je sowieso nooit nemen, dan zie je niets en de speelplaats is ook teleurstellend.

Wel een tip, zorg dat je de afzuiging in de gewone badkamer aan hebt staan als je bij de slaapkamer gaat douchen. Stoomvorming laat het brandalarm af gaan :’)
Misschien even kijken hoe de afzuiging aan gaat dan, hier houdt er één wel van heet douchen..... :+

Klinkt wel als een goed verhaal!
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:03 schreef Takkie88 het volgende:
@:NicolasJoy: vorige week hebben we 2x gehad dat de zeehonden rond 15.15-15.30 eten kregen. Ze waren verder veel bij de brug te vinden.
Thanks! Gaan we rond die tijd daar wandelen. :D

Verdere tips&tricks zijn uiteraard altijd welkom. *) O+
pi_198656649
Tip 2 ;) voor ¤25,- mag je 2 uur later uitchecken. En voor een volgende keer of voor iemand die nog gaat: als je belt kan je vaak ook eerder inchecken, om 13.00 ipv 16.00. Kost wel ook ¤25,- maar dan lopen de dieren in ieder geval bij aankomst nog buiten.
pi_198657217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:53 schreef exode het volgende:

[..]

Leuk!

Ik las het eerst anders :o _O-

Wat gaaf NJ! Prachtig zo die dieren voor je deur O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_198657478
Heerlijk NJ! Wij gaan in de bouwvak ook een week *O*
pi_198657688
Yeaaah NJ, dieren :)

Volgens mij voeren ze de leeuwen altijd rond 10 uur al. Op goed geluk langsgaan denk ik. Dan zijn ze behoorlijk actief.

En heerlijke foto's van blije peuter.

Echt FF? Wat grappig. Ik vond het ook echt een supermooi huisje.
pi_198660752
Dat bekkie van S. O+ Lekker genieten jullie!
pi_198661552
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:45 schreef Takkie88 het volgende:
Tip 2 ;) voor ¤25,- mag je 2 uur later uitchecken. En voor een volgende keer of voor iemand die nog gaat: als je belt kan je vaak ook eerder inchecken, om 13.00 ipv 16.00. Kost wel ook ¤25,- maar dan lopen de dieren in ieder geval bij aankomst nog buiten.
Grappig dat ik die dingen nog niet ergens heb gelezen.. Had er al wel naar gezocht. :9
Maar daar gaan we dan zeker achteraan! Peuter slaapt graag uit, dus wat dat betreft misschien best makkelijk eventueel!

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:11 schreef rena het volgende:

[..]

Ik las het eerst anders :o _O-

Wat gaaf NJ! Prachtig zo die dieren voor je deur O+
:D Leuke zinsvolgorde hé, haha. *)

Echt een aanrader! Ook in deze tijd, niet goedkoop, maar wel echt wat anders.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Heerlijk NJ! Wij gaan in de bouwvak ook een week *O*
Lekker! Hopelijk dan ook alles open! Beetje betaalbaar kunnen boeken nog? :@
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:34 schreef exode het volgende:
Yeaaah NJ, dieren :)

Volgens mij voeren ze de leeuwen altijd rond 10 uur al. Op goed geluk langsgaan denk ik. Dan zijn ze behoorlijk actief.

En heerlijke foto's van blije peuter.

Echt FF? Wat grappig. Ik vond het ook echt een supermooi huisje.
Komende dagen dan eens 's ochtends eerst de leeuwen even meepakken. Even de baby instrueren dat ze een andere tijd gaat slapen... Of alleen de peuter meenemen. 8-)

Denk dat dankzij jou het huisje tot Fok! huisje gebombardeerd wordt straks. Heb hem nu ook al meerdere mensen aangeraden. :9 Stiekem ergens een merkje achterlaten. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 07:44 schreef Framblij89 het volgende:
Dat bekkie van S. O+ Lekker genieten jullie!
Zo heerlijk! Die geniet echt ultiem. O+
(Alleen al van eenden & ganzen, kun je nagaan als ze de andere dieren ziet komen... :+ )
pi_198662133
Door jullie enthousiaste verhalen staat het huisje ook op ons vakantielijstje maar dan als L wat ouder is.
pi_198662276
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:12 schreef Elleska het volgende:
Door jullie enthousiaste verhalen staat het huisje ook op ons vakantielijstje maar dan als L wat ouder is.
Er zijn meer goed gelegen huisjes hoor. Zolang je maar aan Serengeti zit (tenzij je bij de leeuwen wilt zitten). Er zijn een aantal voederplaatsen en daar komen natuurlijk dieren op af. Als je recht tegenover 452 gaat zitten, zie je de dieren juist elke ochtend uit hun nachtverblijf komen en dat lijkt me ook gaaf. Vlakbij het centrum gebouw is ook een drukbezochte voederplek, in de rij van 452 maar dan dus meer naar het centrumgebouw toe.

Het is sowieso een mooi park, nog nieuw en dat zie je ook. Alles goed op orde, de huisjes zelf zijn echt mooi en fijn en ruim.

Als alles weer normaal is, kan je veel leuke dingen doen op het resort. Zo hebben wij met rangers de giraffen gevoerd en heeft B verschillende workshops gedaan over dieren.
pi_198662735
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef exode het volgende:

[..]

Er zijn meer goed gelegen huisjes hoor. Zolang je maar aan Serengeti zit (tenzij je bij de leeuwen wilt zitten). Er zijn een aantal voederplaatsen en daar komen natuurlijk dieren op af. Als je recht tegenover 452 gaat zitten, zie je de dieren juist elke ochtend uit hun nachtverblijf komen en dat lijkt me ook gaaf. Vlakbij het centrum gebouw is ook een drukbezochte voederplek, in de rij van 452 maar dan dus meer naar het centrumgebouw toe.

Het is sowieso een mooi park, nog nieuw en dat zie je ook. Alles goed op orde, de huisjes zelf zijn echt mooi en fijn en ruim.

Als alles weer normaal is, kan je veel leuke dingen doen op het resort. Zo hebben wij met rangers de giraffen gevoerd en heeft B verschillende workshops gedaan over dieren.
Maar maar maar, dat is niet het FOK!huisje.

Elk huisje heeft zo zijn voor en nadelen qua ligging denk ik. Zijn de andere savanne delen minder interessant? Masai Mara en Ngorongoro savanne bedoel ik dan. Bij de leeuwen of aan het water lijkt me wel minder.
pi_198662749
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:53 schreef Elleska het volgende:

[..]

Maar maar maar, dat is niet het FOK!huisje.

Elk huisje heeft zo zijn voor en nadelen qua ligging denk ik. Zijn de andere savanne delen minder interessant? Masai Mara en Ngorongoro savanne bedoel ik dan. Bij de leeuwen of aan het water lijkt me wel minder.
Serengeti is de grootste en daar lopen de meeste en meest diverse dieren. Dus daarom net wat leuker dan de andere savannes.
pi_198664509
Wij hebben gelogeerd in huisje 234 afgelopen oktober. Dat was niet aan de dieren, maar nog wel heel mooi om mee te maken. Ook een paar keer het voeren meegemaakt enz.
pi_198667673
Enige nadeel dat ik hier nu zo kan bedenken is dat als je aan de voederplek zit je wel meer mensen voor en om je huisje hebt. Vanochtend hadden we gewoon 5-6 man op ons terras zitten. Die hadden het niet helemaal begrepen i.m.o. :9 Verder vind ik het ook wel weer gezellig, beetje aanloop en andere kinderen om je heen! Groot voordeel is ook dat je hier natuurlijk heel centraal zit naar alle vlaktes/dieren toe. Bij de leeuwen zit je weer rustiger... Net wat je ook zoekt waarschijnlijk.

Ik kan me voorstellen dat als alles open is het ook onwijs tof en gezellig moet zijn met andere gezinnen/kinderen. Zowel qua restaurants, speelland en dergelijke!

Nu is het gewoon echt meer dan een Landal/Centerparks in deze tijd. Kinderen hebben al het idee ín de dierentuin te zijn i.p.v. alleen op vakantie in een huisje. Luxe nieuw huisje wel inderdaad.
pi_198674971
Ik moest in de vangenis van Doukje.

Heerlijk moppie en het was goei weer dus buiten spelen met mijn nichtjes en neefje.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')