quote:Op woensdag 17 maart 2021 09:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn lieve U. is vandaag 3 geworden. ❤ Helaas ook dit jaar geen groot feestje, dus dan maar thuis uitbundig uitgepakt.![]()
[ afbeelding ]
Hij is al zo groot, maar als ik naar hem kijk zie ik nog steeds mijn lieve kleine baby. ❤
Ik heb hiervoor dé oplossing! Mijn nichtje heeft 3 jongens, waarvan de oudste 2 echt een paar weken schelen met mijn kinderen. Haar oudste en mijn oudste zitten bij elkaar in de klas en zijn nu beste vrienden. Dit hoop ik ook voor onze beider nummer 2’s, dan hebben we 2 playdates in 1 en kan ik gewoon met mijn nichtje wijnen ondertussenquote:Op donderdag 18 maart 2021 09:33 schreef exode het volgende:
Ik zou nu niet weten hoe ik de speeldates van Juul ook nog in moet plannen.![]()
Juul is helemaal gefascineerd door ninja's, die zitten in haar nieuwe lievelingsserie 'Noddy'. De hele dag door rent ze door de woonkamer terwijl ze 'ie aa, jaa, wie ah wooh' roept.
Ik heb laatst nog een 10 minuten gesprek van de opvang gehad, gewoon telefonisch. Vond ik ook heel fijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 08:55 schreef Lemijn het volgende:
Lastig hè PKM? Als je kind niet goed wordt gezien of anders wordt behandeld dan je zelf zou doen. Ik probeer dat los te laten omdat het met de jaren steeds meer zal voorkomen. En het helpt ook wel dat Jacob zelf dergelijke incidenten veel sneller vergeten is dan ik. Maar het is voor mij wel noodzakelijk dat ik minstens zoveel leuke verhalen hoor van de opvang, waaruit blijkt dat hij wordt gezien en gewaardeerd. Dat is lastiger in deze tijd maar desnoods zou ik er expliciet om vragen. Wij hebben één leidster die net zo lang kwebbelt als pre-corona en ik haal elke maandag mijn hart op aan haar verhalen bij het ophalen. En ik vertel zelf ook wel eens iets, wat ik leuk of moeilijk vind, oa om te checken of ze hetzelfde kind zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen ben ik vast weer mezelf.
quote:Op maandag 22 maart 2021 10:27 schreef Nanuke het volgende:
Ons buitenkind is helemaal in z'n nopjes met ons stukje moestuin. Man heeft nu zelfs maar voor hem z'n eigen kindergereedschap gekocht. Ik ben wel benieuwd of hij het nog steeds interessant vindt als het straks niet meer een grote zandbak is.![]()
Plaatje bij het praatje.Wat lekker zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De mijne krijg ik maar matig enthousiast voor natuur/bos/strand/dieren helaas.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
quote:Op maandag 22 maart 2021 10:27 schreef Nanuke het volgende:
Ons buitenkind is helemaal in z'n nopjes met ons stukje moestuin. Man heeft nu zelfs maar voor hem z'n eigen kindergereedschap gekocht. Ik ben wel benieuwd of hij het nog steeds interessant vindt als het straks niet meer een grote zandbak is.![]()
Plaatje bij het praatje.Mijn ervaring: ze blijven het leuk vinden. Vorig jaar (toen was hij 3) zijn we begonnen met wat bakken in de tuin. Het planten, zien groeien, water geven, plukken en opeten uit eigen tuin, alles was fantastisch. Dit jaar hebben we van betonblokken een grote bak gemaakt ipv de pallethouten bakken van vorig jaar. Hij helpt met alles. Zo leuk om te zien! Hij heeft samen met papa besloten welke planten er in komen en heeft ook echt zelf dingen uitgekozen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama, maak je een foto van mijn Elsa haar?![]()
Wij hebben Lego Elsa minifig en ze heeft wat shorts van Frozen gezien op Disney +, dat is het. Sowieso is ze erg van de prinsessen. Ze draagt graag een prinsessenjurk. Ons heeft ze nog nooit in een jurk gezien dus ze heeft het niet van ons. Ze zwiert er graag mee rond. Ze kan de volgende dag net zo makkelijk in haar slonsigste joggingbroek met not matching trui rondlopen overigens, dus er zit niet echt veel lijn in nog.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:51 schreef Nolita het volgende:
Heel veel plezier NJ! Hoe gaat het met je peuter daar?
Buitenkinderen heerlijk om te zien. Ik probeer N altijd even mee naar buiten te nemen, dat lukt redelijk de laatste tijd. Wat betreft zaadjes, plantjes, bloemen, beestjes, bevroren water (laatst in haar kruiwagen) vindt ze alles heel interessant.
Is Elsa een hot thema bij jullie exode? Hier zijn alle prinsessen Elsa, maar thuis hebben we het nooit gekeken of wat dan ook. Echt iets wat ze van de opvang mee krijgt. Gisteren zij ze ‘mama, later wil ik Elsa worden’ Ik vroeg haar wat ze daarvoor moest doen dan ‘mooi worden’.Ze begon toen over poeder enzo (make-up denk ik). Heb maar gezegd dat ze al heel mooi is.
Dit weekend de zijwieltjes van de fiets gehaald, want ze kan prima trappen, is goed met de balans op de loopfiets. En ze wilde zelf, normaal zei ze pas als ik zo groot ben als jullie.
Dat lukte natuurlijk niet de eerste keer oefenen en ze was er redelijk vlot klaar mee. Gisteren wilde ze niet meer, maar wel afgesproken het vandaag weer te proberen. Ik ben benieuwd. Deze week nog maar proberen, maar als ze echt weigert de zijwieltjes er maar weer op zetten. Ze kan ook niet vertellen waarom ze niet meer wil.
Ik merk bij meer dingen dat ze het pas wil/durft als ze weet dat ze het kan. Jammer, want ik denk dat ze het met wat zelfvertrouwen al prima zou kunnen. Het is echt de balans zoeken tussen stimuleren en haar gevoel erkennen.
Ze wil nog niet slapen.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:51 schreef Nolita het volgende:
Heel veel plezier NJ! Hoe gaat het met je peuter daar?
De peuter heeft het heel goed gedaan! Wilde perse in het campingbed, niet in een groot bed.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 09:30 schreef exode het volgende:
Hoe ging de nacht NJ? En al wat wilde dieren voor het huisje gespot?
Leuk!quote:Op dinsdag 23 maart 2021 12:21 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
De peuter heeft het heel goed gedaan! Wilde perse in het campingbed, niet in een groot bed.Dat viel me al mee. Vervolgens van ~ 21 tot 8 geslapen met maar 2-3 onderbrekingen! Dus zeer tevreden over deze dame.
![]()
Rond jouw bericht, 09:30, werden de dieren losgelaten geloof ik. Half uurtje later voer recht voor het huisje (Thanks nog voor de tip van het huisnummer!!) Dus as we speak kijk ik uit op zebra's, in de verte de giraffen. Vanochtend de koeien met enorme hoorns, struisvogels komen langs, neushoorns (Volgens Saar 'eekhoorns'
), herten/bokken, kamelen.. Zeehonden al gespot. Zodadelijk zien of de leeuwen zichtbaar zijn.
Doordat je natuurlijk nergens heen kan hebben we ook onwijs veel andere mensen om ons heen. Iedereen wandelt op het park, kinderen door elkaar heen, dus daarin heeft ze ook al aanspraak gehad.![]()
Is ook heerlijk weer!
452 is een tophuis, echt recht voor een voederplek met de hele dag dieren voor je deur. Je ziet ze van ver aan komen lopen.quote:
Ze maken nergens voedertijden bekend, dus op goed geluk langsgaan..quote:Op dinsdag 23 maart 2021 12:53 schreef exode het volgende:
[..]
Leuk!
Voeren ze de leeuwen publiek nu? Dus dat je kan gaan kijken? Dat is echt heel gaaf.
Bij juiste huisjeskeuze:quote:
Wij zaten 1,5 jaar geleden in precies dat huisje ookquote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:24 schreef exode het volgende:
[..]
452 is een tophuis, echt recht voor een voederplek met de hele dag dieren voor je deur. Je ziet ze van ver aan komen lopen.
Ik zou in de rij 450 tot 456 willen zitten, met absolute voorkeur voor 452.
Misschien even kijken hoe de afzuiging aan gaat dan, hier houdt er één wel van heet douchen.....quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:51 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij zaten 1,5 jaar geleden in precies dat huisje ookperfecte plek idd! Kinderhuisje moet je sowieso nooit nemen, dan zie je niets en de speelplaats is ook teleurstellend.
Wel een tip, zorg dat je de afzuiging in de gewone badkamer aan hebt staan als je bij de slaapkamer gaat douchen. Stoomvorming laat het brandalarm af gaan :’)
Thanks! Gaan we rond die tijd daar wandelen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:03 schreef Takkie88 het volgende:
@:NicolasJoy: vorige week hebben we 2x gehad dat de zeehonden rond 15.15-15.30 eten kregen. Ze waren verder veel bij de brug te vinden.
Ik las het eerst andersquote:Op dinsdag 23 maart 2021 12:53 schreef exode het volgende:
[..]
Leuk!
Voeren ze de leeuwen publiek nu? Dus dat je kan gaan kijken? Dat is echt heel gaaf.
Grappig dat ik die dingen nog niet ergens heb gelezen.. Had er al wel naar gezocht.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:45 schreef Takkie88 het volgende:
Tip 2voor ¤25,- mag je 2 uur later uitchecken. En voor een volgende keer of voor iemand die nog gaat: als je belt kan je vaak ook eerder inchecken, om 13.00 ipv 16.00. Kost wel ook ¤25,- maar dan lopen de dieren in ieder geval bij aankomst nog buiten.
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:11 schreef rena het volgende:
[..]
Ik las het eerst anders![]()
Wat gaaf NJ! Prachtig zo die dieren voor je deur
Lekker! Hopelijk dan ook alles open! Beetje betaalbaar kunnen boeken nog?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:23 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Heerlijk NJ! Wij gaan in de bouwvak ook een week
Komende dagen dan eens 's ochtends eerst de leeuwen even meepakken. Even de baby instrueren dat ze een andere tijd gaat slapen... Of alleen de peuter meenemen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:34 schreef exode het volgende:
Yeaaah NJ, dieren
Volgens mij voeren ze de leeuwen altijd rond 10 uur al. Op goed geluk langsgaan denk ik. Dan zijn ze behoorlijk actief.
En heerlijke foto's van blije peuter.
Echt FF? Wat grappig. Ik vond het ook echt een supermooi huisje.
Zo heerlijk! Die geniet echt ultiem.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:44 schreef Framblij89 het volgende:
Dat bekkie van S.Lekker genieten jullie!
Er zijn meer goed gelegen huisjes hoor. Zolang je maar aan Serengeti zit (tenzij je bij de leeuwen wilt zitten). Er zijn een aantal voederplaatsen en daar komen natuurlijk dieren op af. Als je recht tegenover 452 gaat zitten, zie je de dieren juist elke ochtend uit hun nachtverblijf komen en dat lijkt me ook gaaf. Vlakbij het centrum gebouw is ook een drukbezochte voederplek, in de rij van 452 maar dan dus meer naar het centrumgebouw toe.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:12 schreef Elleska het volgende:
Door jullie enthousiaste verhalen staat het huisje ook op ons vakantielijstje maar dan als L wat ouder is.
Maar maar maar, dat is niet het FOK!huisje.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:22 schreef exode het volgende:
[..]
Er zijn meer goed gelegen huisjes hoor. Zolang je maar aan Serengeti zit (tenzij je bij de leeuwen wilt zitten). Er zijn een aantal voederplaatsen en daar komen natuurlijk dieren op af. Als je recht tegenover 452 gaat zitten, zie je de dieren juist elke ochtend uit hun nachtverblijf komen en dat lijkt me ook gaaf. Vlakbij het centrum gebouw is ook een drukbezochte voederplek, in de rij van 452 maar dan dus meer naar het centrumgebouw toe.
Het is sowieso een mooi park, nog nieuw en dat zie je ook. Alles goed op orde, de huisjes zelf zijn echt mooi en fijn en ruim.
Als alles weer normaal is, kan je veel leuke dingen doen op het resort. Zo hebben wij met rangers de giraffen gevoerd en heeft B verschillende workshops gedaan over dieren.
Serengeti is de grootste en daar lopen de meeste en meest diverse dieren. Dus daarom net wat leuker dan de andere savannes.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
Maar maar maar, dat is niet het FOK!huisje.
Elk huisje heeft zo zijn voor en nadelen qua ligging denk ik. Zijn de andere savanne delen minder interessant? Masai Mara en Ngorongoro savanne bedoel ik dan. Bij de leeuwen of aan het water lijkt me wel minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |