abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198158780
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 11:12 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Wat een blij meisje is het toch. Hoe gaat het met haar na de operatie? Weet je al of ze nog eens geopereerd moet worden?

En wilde-haren-boks. Hier werd al gesuggereerd om er een speldje in te doen maar ik vind dat punkige juist wel leuk O+
Het gaat heel erg goed met haar. Echt een baby zoals alle andere, inmiddels helemaal zonder medische klachten. Dus dat is superfijn. Ze hoeft niet meer geopereerd te worden, het is helemaal ‘klaar’ voor wat we nu weten. Ze heeft wel nog last van luieruitslag door de operatie maar dat heeft tijd nodig. :) Ja een speldje zou kunnen, maar het heeft ook wel iets haha.
pi_198158793
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 11:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tandjes!

[ afbeelding ]
Aaawh O+
  dinsdag 23 februari 2021 @ 11:28:43 #153
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198158798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 11:27 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Het gaat heel erg goed met haar. Echt een baby zoals alle andere, inmiddels helemaal zonder medische klachten. Dus dat is superfijn. Ze hoeft niet meer geopereerd te worden, het is helemaal ‘klaar’ voor wat we nu weten. Ze heeft wel nog last van luieruitslag door de operatie maar dat heeft tijd nodig. :) Ja een speldje zou kunnen, maar het heeft ook wel iets haha.
Wat fijn O+
pi_198159493
Lijkt me inderdaad verdrietig met familie in het buitenland en elkaar niet kunnen bezoeken nu door Corona. :*

Foto’s O+
L heeft precies zo’n tandjes als die van Sun.

Gebruiken er hier meer de GroeiGids app voor de groeicurves? Er was voorheen de optie om de grafieken van je kindjes samen te zien (beiden aanvinken) vond ik tof. Maar sinds de update van de app kan ik nog maar 1 kind selecteren. Dat vind ik wel jammer, want ik vond het tof om het verschil te zien.
Mist nog iemand dat of heeft iemand die optie misschien toch ergens gevonden? @SQ misschien?
pi_198164075
Druk, maar wil mijn meisje natuurlijk even laten zien. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is uit haar hum de laatste dagen, ik vermoed verstopping/krampjes. Gisteravond was ze ouderwets aan het gillen van de pijn. Nou ben ik weer aan het blokvoeden, dat lijkt zo wat pijn te verhelpen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198164880
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 18:14 schreef QuattroF het volgende:
Vervelend hè Smart. Hier dan maar gewoon condooms, hoe vervelend ook. Beter dan zoveel klachten. Ja we zouden graag een tweede willen. Niet nu, maar over een jaar ofzo? We hebben natuurlijk met Frum ontzettend veel meegemaakt dus de klinische genetica doet nu onderzoek of er een verband bestaat. Daarvan krijgen we over 6 weken de uitslag. Heel erg spannend en ook best bepalend misschien.
Zeker heel spannend, ik duim met jullie mee voor goed nieuws! :* In ieder geval super fijn dat Frum het zo goed doet en zo blij is. Ik vind haar wilde haar heel leuk zo! :D

Mijn moeder vertelde dat ze iemand op bezoek had gehad aan wie ze een foto van Bubbles had laten zien waarop diegene zei: leuke baby hoor, maar wat jammer van al dat haar hè? Dus mijn moeder zei dat ze dat haar juist super leuk vond, maar volgens die vrouw horen baby’s kaal te zijn. :'( :D
Ik vind het allebei wel zo z’n charme hebben O+.
pi_198164931
@Seven. hoe gaat het met jou en het combineren met Colin en werk? Is de drukte op je werk een beetje minder geworden?
pi_198165014
Baby's horen kaal te zijn? Bubbles heeft een prachtig koppie met haar. Kon ze dat niet hebben ofzo?
pi_198167520
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 12:17 schreef Nolita het volgende:
Lijkt me inderdaad verdrietig met familie in het buitenland en elkaar niet kunnen bezoeken nu door Corona. :*

Foto’s O+
L heeft precies zo’n tandjes als die van Sun.

Gebruiken er hier meer de GroeiGids app voor de groeicurves? Er was voorheen de optie om de grafieken van je kindjes samen te zien (beiden aanvinken) vond ik tof. Maar sinds de update van de app kan ik nog maar 1 kind selecteren. Dat vind ik wel jammer, want ik vond het tof om het verschil te zien.
Mist nog iemand dat of heeft iemand die optie misschien toch ergens gevonden? @:SQ misschien?
Klopt, vaak gebruik gemaakt van die functie en had gelezen dat dat tijdelijk niet kon. Maar even bekijken, misschien is er snel een app update.

Aah lieve foto's, ook tandjes bij sun, te schattig. Hier geen tandjes nog. Vermoed dat wij een langzame knul hebben met tandjes en ontwikkelingen maar ach. Blijft hij ook wat langer klein voor mijn gevoel haha. Gewicht en eten is dan weer ruim voorop lopen haha.
pi_198181253
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 12:17 schreef Nolita het volgende:

Mist nog iemand dat of heeft iemand die optie misschien toch ergens gevonden? @:SQ misschien?
Ook toevallig! Ik krijg net de melding dat er een update beschikbaar is die deze vergelijking (tussen meerdere kindjes) weer mogelijk maakt. Je zesde zintuig staat op scherp ;)
pi_198187120
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:36 schreef tpopml het volgende:

[..]

Ook toevallig! Ik krijg net de melding dat er een update beschikbaar is die deze vergelijking (tussen meerdere kindjes) weer mogelijk maakt. Je zesde zintuig staat op scherp ;)
Jeej!! Ik kreeg de melding ook vanmiddag! Leuk! *O* Ik geef de credits voor het 6de zintuig aan @Hilmo die al over een snelle app update sprak haha.

Kijken jullie ook altijd zo uit naar het weekend / een vrije dag. Ik vind mijn werk heel leuk en de dagen vliegen voorbij, maar ik kijk nu bijvooorbeeld al heel erg uit naar vrijdag dat ik weer knuffels in kan halen. Nu zie ik haar vaak maar zo kort.

L drinkt in de ochtend niet meer zo graag. Gisteren had ze om 2:45 gedronken en wilde ze om 7:30 niet (kon ik dus gaan kolven voor ik naar het werk vertrok). Uiteindelijk heeft ze om 9:00 een fles gehad. Vannacht was het 3:15 en dronk ze om 8:00 een paar slokjes aan 1 kant..
Van mij mag ze dan best de nachtvoeding overslaan en in de ochtend wel goed drinken. :+
Ik herken dit ook niet van N, die dronk altijd wel, ik gebruikte het soms voor vertrek ergens naartoe om een volgende voeding wat uit te stellen, daar gaat L niet intrappen volgens mij. (Door Corona ook niet nodig geweest nog.)
pi_198188425
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:46 schreef PKM het volgende:
Druk, maar wil mijn meisje natuurlijk even laten zien. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is uit haar hum de laatste dagen, ik vermoed verstopping/krampjes. Gisteravond was ze ouderwets aan het gillen van de pijn. Nou ben ik weer aan het blokvoeden, dat lijkt zo wat pijn te verhelpen. :)
Bij verstopping kan je beter vaker aanleggen dan blokvoeden. Als je vaker aanlegt, krijgen ze vettere melk binnen, en dat helpt met de ontlasting.

Tenminste, dat is de theorie. Blijkbaar werkt het bij jullie in de praktijk anders. :P

Hier gaat de ontlasting ook moeizaam. Ik schep altijd het vet van m’n gekolfde melk af en geef dat met een lepeltje.
Protège moi de mes désirs.
pi_198188457
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:26 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Zeker heel spannend, ik duim met jullie mee voor goed nieuws! :* In ieder geval super fijn dat Frum het zo goed doet en zo blij is. Ik vind haar wilde haar heel leuk zo! :D

Mijn moeder vertelde dat ze iemand op bezoek had gehad aan wie ze een foto van Bubbles had laten zien waarop diegene zei: leuke baby hoor, maar wat jammer van al dat haar hè? Dus mijn moeder zei dat ze dat haar juist super leuk vond, maar volgens die vrouw horen baby’s kaal te zijn. :'( :D
Ik vind het allebei wel zo z’n charme hebben O+.
Heh... wat een lompe en nietszeggende opmerking, zeg. :{
  Moderator woensdag 24 februari 2021 @ 22:05:15 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198188754
Ik zag weer allemaal schattige foto's voorbij komen, wat gaat het toch hard met onze baby's!!

Aapie maakt momenteel gigantische ontwikkelingen door. Sinds een paar dagen kan hij van buik naar rug rollen (uiteraard deed hij dat de eerste keer niet waar ik bij was) en hij slaapt nu al 2 nachten op zijn eigen kamertje. Ik had hem eergisteren om 8 uur op zijn bedje gelegd maar hij sliep meteen door tot 7 uur 's ochtends :o Gisteren weer om 8 uur op bed gelegd en toen sliep hij door tot 6 uur. Na een flesje en een schone luier heeft hij nog 2 uur in de wieg verder geslapen O+ Is hij niet bizar jong om al zulke lange nachten te maken? :o Ook wel schattig, gisteren was hij een kwartslag gedraaid in zijn bed en vanochtend lag hij op de kop _O-

Hij is vandaag 4 maanden dus we mogen beginnen met de oefenhapjes. Ik denk dat we dit weekend eens een prakje van banaan gaan proberen. Ik vind het wel spannend, hij kan nog niet zelfstandig zitten maar blijft wel overeind met steun in zijn rug. Dat is voldoende voor oefenhapjes toch?

Ik ben ook aan het kijken naar een stoel en ik heb nu deze op het oog. Iemand anders ervaring met de Cybex? Deze komt als beste uit de test bij de Consumentenbond en ik vind persoonlijk de Tripp Trapp niet zo mooi :@

Hoe is het verder met iedereen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198190117
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Baby's horen kaal te zijn? Bubbles heeft een prachtig koppie met haar. Kon ze dat niet hebben ofzo?
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Heh... wat een lompe en nietszeggende opmerking, zeg. :{
Ja ik weet niet eens of het lullig bedoeld was verder maar ik vond het vooral bijzonder omdat ik er normaal eigenlijk altijd alleen maar positieve reacties op krijg :P. Ik vind het juist leuk dat baby’s in alle soorten en maten komen O+.

@MaJo wat een heerlijkheid zeg, dat slapen! Vooral van genieten. Hier al een hele tijd rond 19:00u naar bed en rond 4:30u nachtvoeding. Ik merk wel altijd dat wanneer ze slechter slaapt overdag ze ook slechter slaapt ‘s nachts (met name eerder wakker worden voor haar nachtvoeding ook). Geen ervaring met die stoel verder, ik heb de antilop van Ikea besteld :P. Ik dacht trouwens dat je laatst zei dat je ging wachten met vaste voeding tot 6 maanden ivm spijsverteringskanaal oid? Of heb ik dat mis?
  Moderator woensdag 24 februari 2021 @ 23:25:41 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198190465
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:07 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

[..]

Ja ik weet niet eens of het lullig bedoeld was verder maar ik vond het vooral bijzonder omdat ik er normaal eigenlijk altijd alleen maar positieve reacties op krijg :P. Ik vind het juist leuk dat baby’s in alle soorten en maten komen O+.

@:MaJo wat een heerlijkheid zeg, dat slapen! Vooral van genieten. Hier al een hele tijd rond 19:00u naar bed en rond 4:30u nachtvoeding. Ik merk wel altijd dat wanneer ze slechter slaapt overdag ze ook slechter slaapt ‘s nachts (met name eerder wakker worden voor haar nachtvoeding ook). Geen ervaring met die stoel verder, ik heb de antilop van Ikea besteld :P. Ik dacht trouwens dat je laatst zei dat je ging wachten met vaste voeding tot 6 maanden ivm spijsverteringskanaal oid? Of heb ik dat mis?
Rare reactie op die mooie bus krullen, Bubbles is juist prachtig O+ Ik was altijd een beetje bang voor kale baby's omdat ze dan op oude mannetjes lijken maar inmiddels vind ik het wel cute. Ik ben ook wat bevooroordeeld natuurlijk ;)

Je hebt helemaal gelijk dat ik wilde wachten ivm het spijsverteringskanaal, dat was ik :Y Ik heb er echter maar 1 artikel over kunnen vinden en denk nu dat wat proefhapjes niet het verschil zullen maken. Er zullen nog niet hele maaltijden ingaan :P

Ik zou nog steeds een soort van rapley/kleintjes methode doen maar ik denk niet dat het beginnen met wat proefhapjes dat uitsluit :) Ben jij al begonnen met proefhapjes?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198190602
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 22:05 schreef MaJo het volgende:
Ik ben ook aan het kijken naar een stoel en ik heb nu deze op het oog. Iemand anders ervaring met de Cybex? Deze komt als beste uit de test bij de Consumentenbond en ik vind persoonlijk de Tripp Trapp niet zo mooi :@
Wij hebben deze stoel nu 2 jaar in gebruik. Ik ben erg kritisch op een goede zithouding, beroepsdeformatie ;) En ik ben super tevreden. Stevig, makkelijk schoon te maken en simpel te verstellen zonder gereedschap. Sofie is erg klein dus zij had in het begin wel echt het blad nodig, ons tafelblad was te hoog.

Oefenhapjes zou ik op een leeftijd van 4 maanden nog in een wipstoeltje of op schoot geven. Anders moet een kindje zich wel op heel veel tegelijk concentreren.
  Moderator woensdag 24 februari 2021 @ 23:56:40 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198190931
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:33 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Wij hebben deze stoel nu 2 jaar in gebruik. Ik ben erg kritisch op een goede zithouding, beroepsdeformatie ;) En ik ben super tevreden. Stevig, makkelijk schoon te maken en simpel te verstellen zonder gereedschap. Sofie is erg klein dus zij had in het begin wel echt het blad nodig, ons tafelblad was te hoog.

Oefenhapjes zou ik op een leeftijd van 4 maanden nog in een wipstoeltje of op schoot geven. Anders moet een kindje zich wel op heel veel tegelijk concentreren.
Dat is goed om te horen! Ik ben nu wel benieuwd naar je beroep ;) ik wilde sowieso met een blad bestellen, lijkt me wel fijner eten. Wij willen waarschijnlijk de houten variant bestellen.

Inderdaad in eerste instantie op schoot en later in de stoel. Dat is toch vanaf 6 maanden of wanneer ze zelfstandig kunnen zitten? Misschien kunnen we voor die tijd wel oefenen met zitten maar het tegelijkertijd eten komt dan later wel :Y
  donderdag 25 februari 2021 @ 00:44:00 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198191405
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:29 schreef Smart_ass het volgende:
@:Seven. hoe gaat het met jou en het combineren met Colin en werk? Is de drukte op je werk een beetje minder geworden?
Ja wordt iets beter ^O^
Nu nog 55 uur of zo. Beter dan 70 uur :+ .
Resistance is futile.
  donderdag 25 februari 2021 @ 00:58:41 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198191502
Weer bijgelezen. Hoi allemaal! Ik moest lachen om de anus weeën. Ik smolt bij de foto's. En baby's horen vooral lekker baby te zijn zonder dat één of andere ouwe tak een mening uit over de aanwezigheid of afwezigheid van haar.p
Resistance is futile.
pi_198191530
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Rare reactie op die mooie bus krullen, Bubbles is juist prachtig O+ Ik was altijd een beetje bang voor kale baby's omdat ze dan op oude mannetjes lijken maar inmiddels vind ik het wel cute. Ik ben ook wat bevooroordeeld natuurlijk ;)

Je hebt helemaal gelijk dat ik wilde wachten ivm het spijsverteringskanaal, dat was ik :Y Ik heb er echter maar 1 artikel over kunnen vinden en denk nu dat wat proefhapjes niet het verschil zullen maken. Er zullen nog niet hele maaltijden ingaan :P

Ik zou nog steeds een soort van rapley/kleintjes methode doen maar ik denk niet dat het beginnen met wat proefhapjes dat uitsluit :) Ben jij al begonnen met proefhapjes?
Ja daarom zei ik al, het heeft allebei z’n charme! Harige baby’s en kale baby’s O+.

En inderdaad, het één hoeft het ander niet uit te sluiten wat dat betreft. Wij zijn nog niet begonnen nee. Soms denk ik laat ik ermee beginnen en soms denk ik ach ik wacht wel gewoon tot ze 6 maanden is want dat is toch al bijna eigenlijk :D. En ik moet toch nog even wachten op de stoel.
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 00:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja wordt iets beter ^O^
Nu nog 55 uur of zo. Beter dan 70 uur :+ .
Ja hey dat is nog steeds veel te veel he! }:| Hoe gaat het met Colin?
  donderdag 25 februari 2021 @ 08:29:00 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198192455
Hij rolde al tijden op zijn zij maar nu ook door naar z'n buik. Ik ben echt megatrots :+ :') . Tevreden en lief kereltje. Van de week samen zitten vergaderen op het balkon!

Resistance is futile.
pi_198192456
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Bij verstopping kan je beter vaker aanleggen dan blokvoeden. Als je vaker aanlegt, krijgen ze vettere melk binnen, en dat helpt met de ontlasting.

Tenminste, dat is de theorie. Blijkbaar werkt het bij jullie in de praktijk anders. :P

Hier gaat de ontlasting ook moeizaam. Ik schep altijd het vet van m’n gekolfde melk af en geef dat met een lepeltje.
Ik leg altijd aan als ze klachten heeft en dat is sowieso nog best vaak. Volgens mij komt ze niet goed bij de vettere melk als ik te vaak van borst wissel.
Misschien dat het er ook mee te maken heeft dat Banaan soms een voeding overslaat en andere dagen juist heel veel wil.

Gisteren had ze een klein propje in de ontlasting. Ben benieuwd of dat de oorzaak was of dat er nog meer loskomt.
pi_198192558
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Inderdaad in eerste instantie op schoot en later in de stoel. Dat is toch vanaf 6 maanden of wanneer ze zelfstandig kunnen zitten? Misschien kunnen we voor die tijd wel oefenen met zitten maar het tegelijkertijd eten komt dan later wel :Y
Volgens mij kunnen ze vanaf 9 maanden ongeveer zelfstandig zitten, tenminste, mijn oudste deed wat dat betreft alles exact ‘volgens het boekje’ (niet om te braggen maar heb dat altijd wat apart gevonden _O-) echt op de minuut zowat :')
Maar wij hebben idd ook bij haar vanaf 4 maanden geoefend met hapjes in de wipstoel.

Ach jongens..:
SPOILER
Even nog een vraag; Y is weer naar KDV geweest en ja hoor, ze is wederom verkouden. En ja, ik zit nu al in de schijt van wat als ze Beer aan steekt :') volgens mij zijn babies de eerste 8 weken ofzo beschermd tegen verkoudheden van de moeder toch?
pi_198192570
@Seven. Bijzonder he hoe trots je dan kunt zijn. :D

Gisteren pakte Poffertje mijn mandarijn uit mijn hand. In eerste instantie schrok ik een beetje maar heb haar twee tellen laten proeven. Eerste proefhapje was daarmee sneller dan gepland. :s)

Ik vind baby's met haar leuker maar ben bevooroordeeld want die van mij hadden allebei haar. In mijn kraamweek had ik wel een nachtmerrie dat ze rood haar kreeg, dat vind ik blijkbaar erger dan kaal. :@
pi_198192599
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is goed om te horen! Ik ben nu wel benieuwd naar je beroep ;) ik wilde sowieso met een blad bestellen, lijkt me wel fijner eten. Wij willen waarschijnlijk de houten variant bestellen.

Ik ben kinderfysiotherapeut :)

Wij hebben een groene met houten rugleuning, zitting en voetenplank. Ik vond de ribbels bij de kunststof variant lelijk. Bij ons is wel de rugleuning aan de bovenzijde beschadigd geraakt door het baby-gedeelte. Die moest er een aantal keer af om de kussens te kunnen wassen. Maar de kussens zijn zo dun, een volgende baby mag zonder kussens zitten. Scheelt schoonmaken :P

Zittend in de kinderstoel eten inderdaad het liefst als ze zelf rechtop kunnen blijven zitten.
  donderdag 25 februari 2021 @ 09:56:38 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_198193427
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:41 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze vanaf 9 maanden ongeveer zelfstandig zitten, tenminste, mijn oudste deed wat dat betreft alles exact ‘volgens het boekje’ (niet om te braggen maar heb dat altijd wat apart gevonden _O-) echt op de minuut zowat :')
Maar wij hebben idd ook bij haar vanaf 4 maanden geoefend met hapjes in de wipstoel.

Ach jongens..:
SPOILER
Even nog een vraag; Y is weer naar KDV geweest en ja hoor, ze is wederom verkouden. En ja, ik zit nu al in de schijt van wat als ze Beer aan steekt :') volgens mij zijn babies de eerste 8 weken ofzo beschermd tegen verkoudheden van de moeder toch?
Wat een mooi plaatje O+

Geef je borstvoeding? Dan krijgt je baby genoeg antistoffen mee om een verkoudheid te lijf te kunnen.
Maar ook met flesvoeding is er weinig reden tot zorg. Er zijn ontzettend veel baby's op aarde met oudere broertjes of zusjes en het is echt zeer zeer zeldzaam dat ze daar echt iets gevaarlijks van oplopen.
Mijn baby had de jackpot, die kreeg waterpokken met 8 weken ofzo, maar los van wat vlekjes had ik niet echt de indruk dat hij er last van had ;)
disclaimer
pi_198194031
Z. heeft op dit moment ook een snotneusje, helaas. Na 2 baggernachten gaat het vandaag beter.
Ze is aan het chillen op het kdv. :)
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:45:30 #179
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198194272
quote:

[..]

Ach jongens..:
SPOILER
Het eerste wat haar grote broer deed toen hij haar ontmoette was Zusje midden in haar gezicht niezen :') Ze had een paar dagen een beetje snot maar was er niet ziek van.
pi_198194768
quote:

[..]

Ach jongens..:
SPOILER
Wat een rijkdom! O+
pi_198195281
Beer en Y en Colin. O+

Hier ook een verkouden baby. Zodra ze weer naar de opvang konden was het raak.
Ik vond dat ook wel spannend toen ze klein was en peuter met d’r snotneus heel veel kusjes en knuffels gaf maarja, hou dat maar eens tegen!

Ik heb besloten om morgen de kinderwagen toch maar om te bouwen. Vanochtend lag ze de hele weg half rechtop naar haar zus en de rest van de buitenwereld te kijken. :D
Dan heeft die bak geen zin meer, als ze toch bijna niet gaat liggen haha.

Haar haar begint nu wel iets te groeien maar of we een speldje gaan redden op de eerste verjaardag (we hebben nog even) durf ik nog niet te zeggen.
pi_198196340
Hier (nog) geen verkouden baby, maar de oudste is toen ze baby was veel verkouden geweest. Apart wel, want ze na die babytijd echt zelden nog verkouden.
pi_198196604
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik wilde hier nog even op aanhaken als je het niet heel erg vindt. :@
Ben namelijk benieuwd welk artikel je hebt gelezen.

Mijn baby (5 mnd) heeft verborgen reflux en de adviezen over wel/niet bijvoeden en wanneer zijn zo verschillend dat ik zelf maar op onderzoek uit ben gegaan. Ik kwam dus het verhaal over de darmrijping tegen en eigenlijk ben ik een beetje verbaasd. Bijna overal ter wereld is het advies is om pas met bijvoeden te beginnen na 6 mnd ivm de darmrijping maar hier in NL is het advies vanaf 4 mnd. Dat is toch een beetje raar?
Ik heb bij mijn cb gevraagd waarom hun advies afwijkt van bijv het advies van de NHS en de WHO. Maar het antwoord was: ‘je mag van ons gewoon wachten tot 6 mnd als je dat prettiger vindt’.
Top, bedankt :’)

Nou goed, lang verhaal nog langer: ik denk dat ik wacht tot 6 maanden. Kan in ieder geval geen kwaad en ik heb ‘toestemming’ van het cb ;)

Een heel verhelderend stuk hierover vond ik trouwens hier

Was dat ook wat jij had gevonden?
Fok!bejaarde
pi_198196955
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:29 schreef Seven. het volgende:
Hij rolde al tijden op zijn zij maar nu ook door naar z'n buik. Ik ben echt megatrots :+ :') . Tevreden en lief kereltje. Van de week samen zitten vergaderen op het balkon!

[ afbeelding ]
Haha super leuke foto, lijkt een beetje een selfie zo :D.

En @Framblij89 wat een mooie foto zo in zwart-wit!

@Anosmie, hier geen verborgen reflux maar ik vind het ook heel onduidelijk wanneer te beginnen. Ik heb het hier aan de pediatrician gevraagd en die zei precies hetzelfde als het cb tegen jou, je kunt beginnen met 4 maar je kunt ook wachten tot 6. Doen wat je zelf wil dus eigenlijk. Het CDC en American Academy of Pediatrics adviseert ook vanaf ongeveer 6 maanden, heeft vooral te maken met het rechtop kunnen zitten en hoofd omhoog kunnen houden. Dus als ze dat met 5,5e maand kan zal dat ook prima zijn lijkt me. Darmrijping ben ik hier eigenlijk nergens tegengekomen als argument om te wachten?
Vanaf 6 maanden hebben baby’s in ieder geval wel bijvoeding nodig naast kv/bv maar voor die tijd is het dus echt meer oefenen, niet dat het moet qua voedingswaarden dacht ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door Smart_ass op 25-02-2021 13:51:33 ]
pi_198197865
quote:

[..]

Ach jongens..:
SPOILER
Fantastische foto van Y&J! O+

Hier hebben we grote S. en kleine S. continu verkouden.. Hoop dat tegen de tijd dat de oudste naar school moet corona voorbij is, of verkoudheid. Acht de kans groter dat corona weg is dan de verkoudheid. :9
pi_198197893
Vind het verschil zo bijzonder tussen de kinderen..

Grote S. is natuurlijk 2 jaar + 2 weken ouder, dus we zien in fotoherinneringen precies wat er dan over 2 weken zou 'moeten komen'. Maar grote S. was veel meer fysiek met ontwikkeling, kleine S. veel meer met geluiden.

Rollen? Nee hoor. Zelf blijven zitten? Na-ah.

Ze is nu bijna 6 maanden en ook gewoon níet geïnteresseerd in andere voeding dan borstvoeding.
Bijna 6 maanden... Jeetje.
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 14:41:58 #187
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198197898
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:29 schreef Seven. het volgende:

[ afbeelding ]
Och droppie, die ogen O+

quote:

[..]

Ach jongens..:
SPOILER
Er is natuurlijk een verschil tussen helemaal zelfstandig zitten en met steun in de rug. Met steun in de rug gaat nu vrijwel altijd goed, laatst viel hij nog 1x opzij. Is het idee dan om vanaf 6 maanden in de stoel mee te eten en voor die tijd op schoot/in de wipper?

En omg, ik smelt van deze foto. Ik begin zowaar weer te rammelen _O-

In het ziekenhuis heb ik begrepen dat baby's de eerste paar weken eigenlijk niet ziek kunnen worden dus ik denk dat het wel losloopt :*

quote:
3s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:42 schreef PKM het volgende:
@:Seven. Bijzonder he hoe trots je dan kunt zijn. :D

Gisteren pakte Poffertje mijn mandarijn uit mijn hand. In eerste instantie schrok ik een beetje maar heb haar twee tellen laten proeven. Eerste proefhapje was daarmee sneller dan gepland. :s)

Ik vind baby's met haar leuker maar ben bevooroordeeld want die van mij hadden allebei haar. In mijn kraamweek had ik wel een nachtmerrie dat ze rood haar kreeg, dat vind ik blijkbaar erger dan kaal. :@
Wow mandarijn als eerste hapje, wat vond ze van de smaak :D

Wat is er mis met rood haar? ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:46 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Ik ben kinderfysiotherapeut :)

Wij hebben een groene met houten rugleuning, zitting en voetenplank. Ik vond de ribbels bij de kunststof variant lelijk. Bij ons is wel de rugleuning aan de bovenzijde beschadigd geraakt door het baby-gedeelte. Die moest er een aantal keer af om de kussens te kunnen wassen. Maar de kussens zijn zo dun, een volgende baby mag zonder kussens zitten. Scheelt schoonmaken :P

Zittend in de kinderstoel eten inderdaad het liefst als ze zelf rechtop kunnen blijven zitten.
Ah kijk, helemaal verantwoord dus ^O^ Ik wil sowieso voor de houten variant gaan, die van kunststof vind ik maar niks. Ik vind de groene ook de mooiste maar ik ben bang dat je de kleur op een gegeven moment zat bent.

quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:17 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Ik wilde hier nog even op aanhaken als je het niet heel erg vindt. :@
Ben namelijk benieuwd welk artikel je hebt gelezen.

Mijn baby (5 mnd) heeft verborgen reflux en de adviezen over wel/niet bijvoeden en wanneer zijn zo verschillend dat ik zelf maar op onderzoek uit ben gegaan. Ik kwam dus het verhaal over de darmrijping tegen en eigenlijk ben ik een beetje verbaasd. Bijna overal ter wereld is het advies is om pas met bijvoeden te beginnen na 6 mnd ivm de darmrijping maar hier in NL is het advies vanaf 4 mnd. Dat is toch een beetje raar?
Ik heb bij mijn cb gevraagd waarom hun advies afwijkt van bijv het advies van de NHS en de WHO. Maar het antwoord was: ‘je mag van ons gewoon wachten tot 6 mnd als je dat prettiger vindt’.
Top, bedankt :’)

Nou goed, lang verhaal nog langer: ik denk dat ik wacht tot 6 maanden. Kan in ieder geval geen kwaad en ik heb ‘toestemming’ van het cb ;)

Een heel verhelderend stuk hierover vond ik trouwens hier

Was dat ook wat jij had gevonden?
Natuurlijk is dat niet erg! Ik heb inderdaad het artikel gelezen waar jij naar linkt. Ik sloeg daar best op aan want ik heb mijn hele leven al darmproblemen en ik wens dat aapie absoluut niet toe. Echter kan ik er verder erg weinig over vinden. Ik had het er met vriendinnen over en die zeiden dat die oefenhapjes weinig voorstellen dus ik denk dat ik me er maar niet al te druk over maak.

Wel vreemd dat er afgeweken wordt van het advies van WHO, al is dat qua borstvoeding natuurlijk ook wel het geval.

Vannacht werd aapie trouwens 2x wakker voor een nachtvoeding, verdomde fokwet _O- Na de tweede voeding toch weer in zijn wiegje bij ons op de kamer gelegd en toen sliep hij lekker door :Z
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 14:56:30 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198198071
Plaatje bij het praatje:

Moderator/colorchick donderdag 25 februari 2021 @ 15:32:20 #189
382129 crew  Donna
pi_198198639
A-tje is wel 2x ziek geworden als kleine baby, maar het gebeurt idd niet zoveel. El

Hoe oud is Beer dan? Kinderen tot en met 3 jaar mogen met een gewone verkoudheid gewoon naar KDV enzo. Ik onthou niet alle leeftijden haha, sorry!
pi_198199346
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:46 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

@:Anosmie, hier geen verborgen reflux maar ik vind het ook heel onduidelijk wanneer te beginnen. Ik heb het hier aan de pediatrician gevraagd en die zei precies hetzelfde als het cb tegen jou, je kunt beginnen met 4 maar je kunt ook wachten tot 6. Doen wat je zelf wil dus eigenlijk. Het CDC en American Academy of Pediatrics adviseert ook vanaf ongeveer 6 maanden, heeft vooral te maken met het rechtop kunnen zitten en hoofd omhoog kunnen houden. Dus als ze dat met 5,5e maand kan zal dat ook prima zijn lijkt me. Darmrijping ben ik hier eigenlijk nergens tegengekomen als argument om te wachten?
Vanaf 6 maanden hebben baby’s in ieder geval wel bijvoeding nodig naast kv/bv maar voor die tijd is het dus echt meer oefenen, niet dat het moet qua voedingswaarden dacht ik.
Het is ook onduidelijk, en ik merkte dat ik het lastig vond dat het cb geen uitleg had erbij. Ik wil altijd graag weten waarom wel of waarom niet.
En rechtop zitten is sowieso wel een logische voorwaarde als je erover nadenkt. Nu heb ik een vrij lui kind die de wereld het liefst liggend bekijkt dus ik denk dat we misschien nog wel langer dan 6 maanden zullen moeten wachten :D.

En bijvoeden is vanaf 1 jaar toch pas echt nodig. “Food under one is just for fun” is het toch?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:41 schreef MaJo het volgende:

Natuurlijk is dat niet erg! Ik heb inderdaad het artikel gelezen waar jij naar linkt. Ik sloeg daar best op aan want ik heb mijn hele leven al darmproblemen en ik wens dat aapie absoluut niet toe. Echter kan ik er verder erg weinig over vinden. Ik had het er met vriendinnen over en die zeiden dat die oefenhapjes weinig voorstellen dus ik denk dat ik me er maar niet al te druk over maak.

Wel vreemd dat er afgeweken wordt van het advies van WHO, al is dat qua borstvoeding natuurlijk ook wel het geval.

Vannacht werd aapie trouwens 2x wakker voor een nachtvoeding, verdomde fokwet _O- Na de tweede voeding toch weer in zijn wiegje bij ons op de kamer gelegd en toen sliep hij lekker door :Z
Het triggerde mij om exact dezelfde reden. Al vrees ik dat erfelijke belasting ook meespeelt hier.

De curves die ze bij het cb hanteren zijn ook anders. Ze hanteren gemiddeldes terwijl het WHO een curve met standaarden gebruikt. Wat eigenlijk een logischere curve is.

Slaapt jouw kindje al door normaalgesproken? Daar wacht ik ook met smart op. Die van mij komt minstens nog 2 keer per nacht (en de afgelopen dagen 4 keer per nacht }:| ).
Fok!bejaarde
pi_198199658
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:07 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Het is ook onduidelijk, en ik merkte dat ik het lastig vond dat het cb geen uitleg had erbij. Ik wil altijd graag weten waarom wel of waarom niet.
En rechtop zitten is sowieso wel een logische voorwaarde als je erover nadenkt. Nu heb ik een vrij lui kind die de wereld het liefst liggend bekijkt dus ik denk dat we misschien nog wel langer dan 6 maanden zullen moeten wachten :D.

En bijvoeden is vanaf 1 jaar toch pas echt nodig. “Food under one is just for fun” is het toch?
[..]
Snap ik, ik heb precies hetzelfde. Haha en liggend de wereld bekijken is heerlijk relaxed toch?! :D
Ik dacht gelezen te hebben dat baby’s rond de 6 maanden niet genoeg ijzer meer binnen krijgen met alleen bv? :@ Ik weet het ook allemaal niet :'( . Heb dat artikel eens gelezen maar ik ga lekker wachten tot 6 maanden. Ze is al bijna 5 maanden dus zo lang is het toch niet meer.
pi_198199693
@MaJo mijn vader heeft rood haar. Ik trok vroeger al mijn rode haren eruit want ik wou vooral niet opvallen. Blijkbaar wil ik het voor mijn meisje ook niet.
Het uittrekken van grijs haar heb ik ook moeten staken trouwens. :D

Vast voedsel doe ik op gevoel, wanneer ik denk dat ze eraan toe is.
Met reflux zou ik trouwens gewoon tot zes maanden wachten want er is best kans op meer reflux.
pi_198200749
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:56 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat een mooi plaatje O+

Geef je borstvoeding? Dan krijgt je baby genoeg antistoffen mee om een verkoudheid te lijf te kunnen.
Maar ook met flesvoeding is er weinig reden tot zorg. Er zijn ontzettend veel baby's op aarde met oudere broertjes of zusjes en het is echt zeer zeer zeldzaam dat ze daar echt iets gevaarlijks van oplopen.
Mijn baby had de jackpot, die kreeg waterpokken met 8 weken ofzo, maar los van wat vlekjes had ik niet echt de indruk dat hij er last van had ;)
Nee ik geef de fles, maar wow, met 8 weken al! Is ie er wel goed vanaf gekomen en gelijk de antistoffen, hoe jonger hoe beter gaat hier wel op haha. Dankjewel O+

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:45 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Het eerste wat haar grote broer deed toen hij haar ontmoette was Zusje midden in haar gezicht niezen :') Ze had een paar dagen een beetje snot maar was er niet ziek van.
Ik lachte hardop _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:41 schreef MaJo het volgende:
[..]

Er is natuurlijk een verschil tussen helemaal zelfstandig zitten en met steun in de rug. Met steun in de rug gaat nu vrijwel altijd goed, laatst viel hij nog 1x opzij. Is het idee dan om vanaf 6 maanden in de stoel mee te eten en voor die tijd op schoot/in de wipper?

En omg, ik smelt van deze foto. Ik begin zowaar weer te rammelen _O-

In het ziekenhuis heb ik begrepen dat baby's de eerste paar weken eigenlijk niet ziek kunnen worden dus ik denk dat het wel losloopt :*
[..]
Ja, dat kan gewoon! Zeker met die oefenhapjes is het ideaal om in de wipstoel of op schoot te geven. Als je bijv rapley zou willen doen uit eindelijk wordt het wel aangeraden om pas te doen als ze echt zelf kunnen zitten toch?
Voor nu genieten en filmen als aapie z’n hapjes krijgt, die gezichten die ze dan kunnen trekken O+
En dankjewel O+
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:32 schreef Donna het volgende:
A-tje is wel 2x ziek geworden als kleine baby, maar het gebeurt idd niet zoveel. El

Hoe oud is Beer dan? Kinderen tot en met 3 jaar mogen met een gewone verkoudheid gewoon naar KDV enzo. Ik onthou niet alle leeftijden haha, sorry!
Hahah nee geeft niet, Beer is 11 dagen :)
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 17:35:29 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198200755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:07 schreef Anosmie het volgende:

[..]

[..]

Het triggerde mij om exact dezelfde reden. Al vrees ik dat erfelijke belasting ook meespeelt hier.

De curves die ze bij het cb hanteren zijn ook anders. Ze hanteren gemiddeldes terwijl het WHO een curve met standaarden gebruikt. Wat eigenlijk een logischere curve is.

Slaapt jouw kindje al door normaalgesproken? Daar wacht ik ook met smart op. Die van mij komt minstens nog 2 keer per nacht (en de afgelopen dagen 4 keer per nacht }:| ).
Mijn kind slaapt al door sinds hij 2 maanden is :@ Heel af en toe wordt hij nog wel eens wakker maar 2x in een nacht is wel een unicum!

Ik vind het maar lastig die tegenstrijdige adviezen. Bij reflux wordt er aangeraden om eerder met vast voedsel te beginnen (maar ook weer niet altijd!) en toen ik daarop ging Googlen vond ik weer dit artikel: https://happybabycoach.co(...)-voor-vaste-voeding/ Ook hier gaat het er weer over dat de darmpjes nog niet rijp zijn.

Maar moet ik nu afgaan op 2 artikelen of op het CB en voedingscentrum die weer aangeven dat het wél kan?

quote:
3s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:25 schreef PKM het volgende:
@:MaJo mijn vader heeft rood haar. Ik trok vroeger al mijn rode haren eruit want ik wou vooral niet opvallen. Blijkbaar wil ik het voor mijn meisje ook niet.
Het uittrekken van grijs haar heb ik ook moeten staken trouwens. :D

Vast voedsel doe ik op gevoel, wanneer ik denk dat ze eraan toe is.
Met reflux zou ik trouwens gewoon tot zes maanden wachten want er is best kans op meer reflux.
Ik heb juist altijd complimenten gekregen op mijn rode haren, nooit mee gepest ook. Ik denk dat dat echt iets van heel vroeger is en waarschijnlijk ook meer bij mannen. We weten nog steeds niet of aapie nou blond of rood is, ik ben erg benieuwd!

Toen ik net ging googlen op reflux en vast voedsel vond ik ook weer artikelen waarin staat dat vast voedsel wel goed is bij reflux. Lekker verwarrend allemaal!!

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 25-02-2021 17:46:10 ]
  Moderator/colorchick donderdag 25 februari 2021 @ 17:53:34 #195
382129 crew  Donna
pi_198201050
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 17:35 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Nee ik geef de fles, maar wow, met 8 weken al! Is ie er wel goed vanaf gekomen en gelijk de antistoffen, hoe jonger hoe beter gaat hier wel op haha. Dankjewel O+
[..]

Ik lachte hardop _O-
[..]

Ja, dat kan gewoon! Zeker met die oefenhapjes is het ideaal om in de wipstoel of op schoot te geven. Als je bijv rapley zou willen doen uit eindelijk wordt het wel aangeraden om pas te doen als ze echt zelf kunnen zitten toch?
Voor nu genieten en filmen als aapie z’n hapjes krijgt, die gezichten die ze dan kunnen trekken O+
En dankjewel O+
[..]

Hahah nee geeft niet, Beer is 11 dagen :)
Haha oh dan zit je daar nog niet mee qua Beer z'n opvang, maar ik snap je wel. Vind het ook niks die snotneuzen bij de echte minis!

Nog gefeliciteerd met Beer dan+
pi_198201999
Haarkleur kan ook nog ontzettend veranderen natuurlijk. Ik ben donkerblond (als baby eerst pikzwart en later wit) en mijn man is bijna zwart (als kind ook). Frum kwam ter wereld met pikzwarte haren maar is nu toch echt blond. Ook had ze donkerbruine ogen en worden ze nu blauwgroen. Leuk om dat verschil zo te zien.
pi_198202694
Food under one is just for fun is een zeer hardnekkige onjuistheid die vaak geroepen word.
Hier staat het bijvoorbeeld duidelijk uitgelegd https://www.childrensnutrition.co.uk/full-blog/criticalnutrients
pi_198202806
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:45 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Ik moest hier ook om lachen. :D

Peuter at kattengrit (kraakt zo leuk 8)7 ) en gaf daarna Poffertje een kus. Ze was volgens mij drie dagen oud.
Zette me wel met mijn benen op de grond dat deze babytijd heel anders zou zijn dan bij de eerste. :s)
pi_198202853
En iets anders, mijn baby zit op dit moment lekker in bad en gaat zo lekker naar bed en dan haal ik morgen ineens een dreumes uit bed :'( :o O+

Technisch gezien is ze pas om 23.03 uur 1 dus misschien dat ik morgen overdag toch nog even doe alsof ze mijn kleine baby is O-)

Zodadelijk sla ik aan het bakken en maak nog even 1 kamer van haar poppenhuis af. De stapel uit te pakken cadeautjes ligt al ingepakt klaar op de kast *O* en er zijn zelfs cadeautjes opgestuurd! O+

Manlief mag het huis versieren en dan vieren we morgen hoe dan ook feest!

Morgen trip down memory lane en ik vermoed zeker ook wat tranen, jeetje wat gaat het toch snel en wat gaat zij toch snel O+ Onze traktatie baby O+
pi_198203565
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 19:24 schreef Zo-is-dat het volgende:
En iets anders, mijn baby zit op dit moment lekker in bad en gaat zo lekker naar bed en dan haal ik morgen ineens een dreumes uit bed :'( :o O+

Technisch gezien is ze pas om 23.03 uur 1 dus misschien dat ik morgen overdag toch nog even doe alsof ze mijn kleine baby is O-)

Zodadelijk sla ik aan het bakken en maak nog even 1 kamer van haar poppenhuis af. De stapel uit te pakken cadeautjes ligt al ingepakt klaar op de kast *O* en er zijn zelfs cadeautjes opgestuurd! O+

Manlief mag het huis versieren en dan vieren we morgen hoe dan ook feest!

Morgen trip down memory lane en ik vermoed zeker ook wat tranen, jeetje wat gaat het toch snel en wat gaat zij toch snel O+ Onze traktatie baby O+
Alvast Gefeliciteerd! Wat een bijzondere mijlpaal hè. O+ Wat ga je bakken?

Over 5 weken ongeveer is het hier ook zover.. slik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')