abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198069012
A. ligt al ruim een maand niet meer in de wiegbak. Hij zIt prima in de wandelwagen. Één nadeel: slapen zit er in niet meer in :P Hij paste op het laatst nog wel in de wiegbak, maar hij maaide constant met zijn handjes langs de randen en werd onrustig. Ok denk dat hij het wel gehad had met de wiegbak.
pi_198069286
In de zitting als die plat kan prima! In de maxi cosi rond rijden is dan weer geen aanrader. Die houding moet zoveel mogelijk beperkt worden dus een auto stoel een auto stoel laten, tenzij mini stukje van alleen even naar een winkel ofzo (alhoewel ik dat om andere redenen zou vermijden :{ )

https://www.moedernatuurl(...)i-als-autostoel-punt
pi_198069305
In de maxi cosi kan prima majo, mits het niet te lang is :) maak het jezelf zo makkelijk mogelijk!

Moet echt zo lachen telkens, we hebben gisteren even de groei curves van Y erbij gepakt en zij had pas zijn gewicht toen ze 1 maand en 3 weken was :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik ook in de openingpost? Met koosnaampje J. of Beer O+
pi_198069481
Wat betreft maxicosi, ik weet dat en baby daar niet te lang in mag liggen :Y Gisteren maakte ik een uitzondering, A. kwam van de opvang en lag bij thuiskomst in dat ding te slapen. Tsja, ik ga 'm daar dan niet uit halen. Ik vind een slaapmoment wat belangrijker.
pi_198069491
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 07:57 schreef Framblij89 het volgende:
In de maxi cosi kan prima majo, mits het niet te lang is :) maak het jezelf zo makkelijk mogelijk!

Moet echt zo lachen telkens, we hebben gisteren even de groei curves van Y erbij gepakt en zij had pas zijn gewicht toen ze 1 maand en 3 weken was :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jemig, da's met recht een beer! O+
pi_198070345
Wat een schatje Framblij!

Ik heb even heel wat teruggelezen. Wat ik me nog herinner om op te reageren:
- Onze mini lag ook al snel constant op d'r buik 's nachts, maar had gelukkig een sterke nek dus ik heb me niet zo'n zorgen gemaakt.
- Ze kruipt ook aaaltijd naar boven, het ziet er zo oncomfortabel uit. Ik begrijp het niet, maar goed. Ze doet het toch dus dan maar laten.
- Ze was ook vrij snel naar d'r eigen kamer, ik sliep veel slechter met d'r naast me omdat ik ieder geluidje hoorde. Zij ging ook beter slapen op d'r eigen kamer.

Onze mini wordt over een maand 1! Niet dat ik hier ooit echt ben aangehaakt maar ik besefte ineens dat ik dan niet meer in dit topic zou horen. Da's echt een gek idee, omdat ik voor mijn gevoel pas net m'n babytje heb en nog zoveel aan het uitzoeken ben. Ik vraag me af in hoeverre dat altijd is en hoeveel er versterkt is door corona. Heb zo het idee dat we nog op pauze staan, dat ik nog aan het wachten ben om d'r aan iedereen te laten zien enzo. En nu is het alweer d'r eerste verjaardag.. nog steeds niet met iedereen bij elkaar. Stom en een beetje verdrietig, maar we zijn allemaal gezond gebleven tot nu toe dus daar ben ik natuurlijk wel heel blij mee.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_198074088
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 07:57 schreef Framblij89 het volgende:

SPOILER
Kun je nagaan... Met 2,5/3 maand was onze kleine S. gewoon nog steeds qua gewicht wat jouw J-Bear nu is. :9

Ben benieuwd wanneer hij onze dame inhaalt. :+
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:21:37 #58
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198074399
Onze kleine (5 maanden) begint een beetje baldadig te worden tijdens het badderen. Voorheen nog in een Ikea badkuip(je), volgelopen met water die ik naar een grote tafel breng, maar nu toch vanwege het inmiddels rechtop kunnen zitten en spartelende beentjes (met daardoor wateroverlast) tijd voor een andere oplossing

Wie kan iets aanraden uit eigen ervaring? Badkuip waarin ie dus kan zitten/spelen, niet mega groot.

:)
Mai pben rai~!
pi_198074821
Wauw Framblij, wat een beer inderdaad! O+

LastRequest wat gaat de tijd toch snel he! Door corona inderdaad echt een raar jaar geweest en zo jammer dat zoveel mijlpalen niet met iedereen gevierd zijn.

Qua badje heb ik geen suggesties eigenlijk, wij gebruiken een badje met zo’n extra zitje erin en ze zit ook nog steeds in dat extra zitje (maar daar kan ze ondertussen eigenlijk ook wel uit denk ik..).
Ik doe altijd dit badje in het grote bad tegen wateroverlast (maar niet per se goed voor mijn rug :') ).

Ohhh en de haaruitval is ondertussen echt niet grappig meer. Als ik het kleine beetje haar aan de voorkant optil lijk ik eronder wel kaal (heeeele kleine vlassige haartjes). Zelfs Bubbles heeft bijna meer haar dan ik nu :'( . Ik hoop toch echt dat dit van korte duur is.
pi_198075016
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef KNAK het volgende:
Onze kleine (5 maanden) begint een beetje baldadig te worden tijdens het badderen. Voorheen nog in een Ikea badkuip(je), volgelopen met water die ik naar een grote tafel breng, maar nu toch vanwege het inmiddels rechtop kunnen zitten en spartelende beentjes (met daardoor wateroverlast) tijd voor een andere oplossing

Wie kan iets aanraden uit eigen ervaring? Badkuip waarin ie dus kan zitten/spelen, niet mega groot.

Wij hebben deze sindskort. We zetten ‘m in de douche en dat gaat perfect. Ze zit er zelf in en je kunt hem heel plat opvouwen.

https://www.bol.com/nl/p/(...)00000011427202/?s2a=
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:49:00 #61
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198075965
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:58 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Wij hebben deze sindskort. We zetten ‘m in de douche en dat gaat perfect. Ze zit er zelf in en je kunt hem heel plat opvouwen.

https://www.bol.com/nl/p/(...)00000011427202/?s2a=
Kanshebber :)

Kwaliteit is ook degelijk?
Mai pben rai~!
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:59:17 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_198076150
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef KNAK het volgende:

Heb je zelf een bad? Want ik gebruik een badzitje voor mijn viermaander.
disclaimer
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:05:12 #63
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198076264
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Helaas niet, anders had er geen probleem geweest.

Tot aan nu vulde ik het (nu in gebruik zijnde) ikea badje en sjouwde deze naar de grote eettafel om daar te badderen. Dit begint nu een waterballet te worden en daarnaast is er ook een badzitje gekocht met van die zuignapjes aan de onderkant. Ikea badje heeft van dat ribbel-profiel op de bodem waardoor zuignappen niet vastzitten en er hoe dan ook een nieuw badje moet komen.

We zoeken daarom naar een mooi nieuw badje waar het badzitje in kan en vast blijft zitten, we ook niet meer het badje door het huis moeten sjouwen op weg naar de grote tafel en deze in de douche te kunnen laten staan. Het meest ideale is ook een wat hoger badje, maar dan ga je al snel dik over de 100eur heen dus zoiets als wat Quatt laat zien trekt de aandacht :)
Mai pben rai~!
pi_198077356
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:49 schreef KNAK het volgende:

[..]

Kanshebber :)

Kwaliteit is ook degelijk?
Ja vind ik wel! Staat echt stevig, en het voelt goed aan. We hebben ‘m nog niet zo lang, dus wat het op langere termijn doet kan ik je niet vertellen. Maar tot nu toe zijn we heel tevreden.
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:20:57 #65
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198077463
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:15 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Ja vind ik wel! Staat echt stevig, en het voelt goed aan. We hebben ‘m nog niet zo lang, dus wat het op langere termijn doet kan ik je niet vertellen. Maar tot nu toe zijn we heel tevreden.
Dan ga ik 'm ook bestellen denk ik... :D

De bodem is verder 'glad'? Zuignappen zullen daar houvast hebben?
Mai pben rai~!
pi_198079285
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Hey! Tijdje niet gespot! Hoe is het met de viermaander? :D
pi_198079813
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:20 schreef KNAK het volgende:

[..]

Dan ga ik 'm ook bestellen denk ik... :D

De bodem is verder 'glad'? Zuignappen zullen daar houvast hebben?
Ja verder is de bodem glad. Ik geloof dat er geen zuignappen onder zitten maar een soort anti-slip pootjes. Hij glijd in ieder geval in onze douche zeker niet weg. Als je wil kan ik het voor je checken straks.
  donderdag 18 februari 2021 @ 19:18:35 #68
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198079928
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:14 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Ja verder is de bodem glad. Ik geloof dat er geen zuignappen onder zitten maar een soort anti-slip pootjes. Hij glijd in ieder geval in onze douche zeker niet weg. Als je wil kan ik het voor je checken straks.
Ik bedoel zuignappen onder het badstoeltje wat ik zo nu en dan IN het badje wil bevestigen. Al zittend bezig zijn, afwisselend met liggen... ;)
Als het badje een vlakke bodem heeft kan ik zeker weten het badstoeltje er in plaatsen.
Mai pben rai~!
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:17:46 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_198081752
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:53 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Hey! Tijdje niet gespot! Hoe is het met de viermaander? :D
Hoihoi! Klopt, ik ben een tijdje afwezig (geweest) ;) even focus op gezin, werk en mezelf houden. De tijd is al zo schaars.

Met de kleine blob is het prima. Gaat nu sinds anderhalve week naar de opvang, dus dat is wel even pittig voor hem, maar hij doet het super, groeit nog steeds als kool, en we genieten elke dag van m O+
disclaimer
pi_198082056
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:18 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik bedoel zuignappen onder het badstoeltje wat ik zo nu en dan IN het badje wil bevestigen. Al zittend bezig zijn, afwisselend met liggen... ;)
Als het badje een vlakke bodem heeft kan ik zeker weten het badstoeltje er in plaatsen.
Je zou ook nog kunnen kijken naar een Stokke Flexi Bath. Wel wat duur, maar ook opvouwbaar en een vlakke bodem. Ze hebben er ook een XL versie van.
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:34:56 #71
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198082156
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:30 schreef Aure het volgende:

[..]

Je zou ook nog kunnen kijken naar een Stokke Flexi Bath. Wel wat duur, maar ook opvouwbaar en een vlakke bodem. Ze hebben er ook een XL versie van.
Heb ik ook naar gekeken, alleen denk ik dat de bodem iets té flexibel is waardoor zuignapjes van dat badstoeltje niet zullen werken. Ik probeer na te gaan of dit zo is maar kan er niet zo veel over vinden.. lastig kiezen
Mai pben rai~!
pi_198082294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:34 schreef KNAK het volgende:

[..]

Heb ik ook naar gekeken, alleen denk ik dat de bodem iets té flexibel is waardoor zuignapjes van dat badstoeltje niet zullen werken. Ik probeer na te gaan of dit zo is maar kan er niet zo veel over vinden.. lastig kiezen
Hoe ziet dat badstoeltje er uit? De bodem is in principe gewoon hard namelijk, zou wel moeten lukken. Ik kan morgenavond een zuignap op de bodem doen om te testen, ben nu niet thuis :P
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:42:00 #73
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198082355
Hoe voller je het doet hoe beter de bodem helemaal vlak wordt. Maar ik vind het verder wel echt een superfijn badje dus ik vraag me af: hoe noodzakelijk is dat verhaal met die noppen? Kan je niet zo lang dit nog speelt er zo goed bij blijven dat je baby niet kopje onder gaat? Wij gingen namelijk van liggend in het babybadje maar ondersteund zitten (door mij) naar los zitten met mij ernaast.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198082772
Hee SQ :W fijn dat het goed gaat bij jullie.

@MaJo ik bedacht me dat het schrikkerige wat Aapie heeft bij ons ook voorkomt als Poffertje te lang wakker is. Volgens mij gaat het cortisol (stresshormoon) stijgen als een baby te lang wakker is.
Zou het een idee zijn om Aapie te dragen of in de wandelwagen te doen als hij niet kan slapen in zijn bedje?

@Smart_ass mijn haar is ook flink uitgevallen. Ik heb het idee dat het na drie weken nu eindelijk wat minder wordt. Of ik ben eraan gewend geraakt. ;)

Poffertje heeft ontdekt dat ze aan de figuurtjes in de wipstoel kan draaien. Nooit gedacht dat ik dat zo schattig zou gaan vinden. :@

Ik probeer haar elke dag voor te lezen. Gisteren las ik Assepoester maar kreeg concurrentie van haar broer met Cars. Nou dat legde ik dus mooi af want O+ broer. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:58:27 #75
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198082806
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:39 schreef Aure het volgende:

[..]

Hoe ziet dat badstoeltje er uit? De bodem is in principe gewoon hard namelijk, zou wel moeten lukken. Ik kan morgenavond een zuignap op de bodem doen om te testen, ben nu niet thuis :P
dank voor het willen proberen, maar ben al overgehaald. Badring is van https://www.bol.com/nl/p/(...)ade/9200000086902955 waarvan de zuignappen goede reviews krijgt

quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:42 schreef Lemijn het volgende:
Hoe voller je het doet hoe beter de bodem helemaal vlak wordt. Maar ik vind het verder wel echt een superfijn badje dus ik vraag me af: hoe noodzakelijk is dat verhaal met die noppen? Kan je niet zo lang dit nog speelt er zo goed bij blijven dat je baby niet kopje onder gaat? Wij gingen namelijk van liggend in het babybadje maar ondersteund zitten (door mij) naar los zitten met mij ernaast.
Heb al de nodige reviews bekeken en zag dat heel het Stokke badje vlak is, en had ook al bedacht dat door het gewicht van water en kind dit wel zo blijft.
Met oog op de toekomst en de grootte ga ik over tot aanschaf van die Stokke XL :).

Dank voor de bijdrage, allen
Mai pben rai~!
pi_198082882
Daar ga je geen spijt van krijgen ^O^

En als ik dat zo zie gaat dat ook gewoon goed met die noppen. Badje wordt inderdaad helemaal vlak door water + gewicht kind.
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:02:25 #77
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198082957
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:00 schreef Aure het volgende:
Daar ga je geen spijt van krijgen ^O^
Dat ga ik uiteraard hopen.. het helpt om het hier even te vragen :Y
Mai pben rai~!
  Moderator donderdag 18 februari 2021 @ 23:45:15 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198087734
Ik wandel dus soms een uurtje met Aapie in de maxi cosi, hooguit 2 uur in de week. In de auto ook hooguit 2 uur in de week. Dat zal toch wel loslopen?

Vandaag was ik bij mijn ouders en Aapie maakte aanstalten om vanuit zijn rug om te rollen! Het lukte nog nét niet maar hij ging bijna richting banaan O+

@PKM hij heeft dat schrikken altijd wel maar als hij zo over de zeik is dat hij nauwelijks kan slapen dan heeft hij het inderdaad nog veel meer. En dat is altijd als hij veel te lang wakker is geweest :Y dragen hebben we al in geen weken gedaan, dat kunnen we weer eens gaan proberen!

@framblij welkom hier met Beer, hij doet zijn naam eer aan O+

@SQ fijn om weer wat van je te horen en dat het goed gaat met Goud! Alles ook goed met de andere kindjes?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 18 februari 2021 @ 23:51:41 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198087822
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 07:53 schreef Zo-is-dat het volgende:
In de zitting als die plat kan prima! In de maxi cosi rond rijden is dan weer geen aanrader. Die houding moet zoveel mogelijk beperkt worden dus een auto stoel een auto stoel laten, tenzij mini stukje van alleen even naar een winkel ofzo (alhoewel ik dat om andere redenen zou vermijden :{ )

https://www.moedernatuurl(...)i-als-autostoel-punt
Bedankt voor het artikel! Ik vind het alleen wel een beetje tegenstrijdig. Een wiegbak is beter dan een maxi cosi maar in het artikel staat ook dit:

quote:
Voor de natuurlijke ontwikkeling van je kindje is het belangrijk dat je kindje in een actieve houding verblijft. Liggend op de rug is voor een baby eigenlijk een heel onnatuurlijke houding. Het hoofdje is drie keer zo zwaar als het lijfje. Je kleintje heeft nog geen of weinig controle over zijn ledematen. Liggend op de rug zijn de ingewanden kwetsbaar en dat voelt heel onveilig voor je kindje.
Een kleine baby doet toch bijna niet anders dan liggen :?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een paniek artikel :@ ik zie dagelijks meerdere vrouwen lopen met baby’s in de maxi cosi op het kinderwagenonderstel. Als het echt zo gevaarlijk is als het artikel suggereert dan zou het toch verboden moeten zijn :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198089234
Fijn om iets van je te lezen SQ!

Haaruitval was hier tussen 3-6 maanden voornamelijk aanwezig, het komt een keer goed!

Maxicosi om te wandelen zou ik persoonlijk niet standaard doen. Ik heb om die reden dan ook geen adapters voor op de kinderwagen gekocht en heb ze ook nooit gemist. Met boodschappen doen ga ik of te voet voor kleine dingen met de kinderwagen en als ik haar mee moet nemen met de grote boodschappen is er een speciale maxicosi winkelwagen. (Door Corona is ze bijna nooit in een winkel geweest..) Wandelen ook met de kinderwagen of drager.
Ik kan me de maxicosi adapters voorstellen in de stad als je auto ver van huis geparkeerd staat; dat is hier geen issue.
pi_198089468
Je ziet inderdaad heel veel maxi Cosi’s rond rijden, zelfs hele dagen Efteling ;( dat het veel gedaan word betekend helaas niet dat het een goed idee is.

Ik heb alleen niet helemaal opgelet met álles wat dr in dat artikel staat zie ik want liggen op je rug als baby is natuurlijk juist wel de bedoeling. Ze doelen denk ik op de momenten dat je baby niet graag plat wil liggen en dat tegen je aan dragen dan veel fijner is.

Welkom terug SQ! Wat heerlijk die tijd voor je gezin O+

Qua badje: hier ook stokke flexibad en op de manier van Lemijn. Eerst liggend, toen ondersteund zittend en nu alweer een tijd in alle mogelijke houdingen :D
pi_198090253
@MaJo het is voor de houding van het kindje niet goed om veel/lang in de maxicosi te zitten. Maar dat is een wipstoel ook niet, en zo zijn er vast nog voorbeelden. Als je de keuze hebt zou ik met wandelen een wagenbak gebruiken, maar toen het soms zo uitkwam heb ik echt weleens Frum in de maxicosi meegenomen ergens heen voor een korte tijd.
pi_198090616
A ligt ook weleens 2 uurtjes per dag in dat ding. Mijn vader woont hier een uur rijden vandaan, dusja dan moet het wel. Hele dag mee rond toeren in een pretpark zou ik ook niet doen nee, maar zo af en toe... Al moet ik wel tzt kijken naar een autostoeltje. Zijn voetjes bungelen er al uit en ik sjouw me een breuk met hem in dat ding. Echt niet grappig meer :{w Hij moet alleen nog even wat stabieler leren zitten.
pi_198091588
Sun, voetjes uit de maxicosi is geen enkel probleem. Het gaat meer om het hoofd. Dat sjouwen is zwaar ja, op een gegeven moment is het makkelijker om baby er gewoon uit te halen en zo te dragen. Wij namen een extra isofix base van de buren over en meteen ook maar de maxicosi; dan staat er straks (als het echt te zwaar wordt om te sjouwen in elke auto 1. Peuter is namelijk niet echt groot dus dat is ook een reden om zo lang mogelijk te wachten met haar doorschuiven naar een groep 2 stoel en baby naar de stoelen van peuter.
Bij peuter hebben we destijds rond 1 jaar een autostoeltje gekocht dat achteruit kon en lieten we de maxicosi in de andere auto staan.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:08:03 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_198093651
Het is toch ook helemaal niet nodig om je te verantwoorden omdat je baby geregeld een tijdje in de maxi cosi wordt vervoerd? Een beetje nuance in de stemmingmakerij is wel wenselijk ;)
Grof genomen is het ongeveer zo:

Ja: in de auto altijd je kind in autostoel. Ook als je 14 uur gaat rijden.

Nee: dagelijks 14 uur rijden. ( :') )

Nee: je kind veelvuldig in de autostoel zetten als je niet met de auto gaat.

Het is wat het is: een autostoel. De waarschuwingen zijn er omdat met de opmars van die stoelen er veel mensen waren die hun baby de hele dag in dat stoeltje hielden. Dus je schuldig voelen omdat je regelmatig lange stukken rijdt met de auto, of omdat je de cosi wel eens op het onderstel klikt als je een boodschap gaat doen is niet nodig ;) :*
disclaimer
pi_198095926
#slotje :D
pi_198096036
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 23:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor het artikel! Ik vind het alleen wel een beetje tegenstrijdig. Een wiegbak is beter dan een maxi cosi maar in het artikel staat ook dit:
[..]

Een kleine baby doet toch bijna niet anders dan liggen :?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een paniek artikel :@ ik zie dagelijks meerdere vrouwen lopen met baby’s in de maxi cosi op het kinderwagenonderstel. Als het echt zo gevaarlijk is als het artikel suggereert dan zou het toch verboden moeten zijn :?
Baby’s horen gedragen te worden, niet plat te liggen. Dat is wat ze ermee bedoelen.
Wij “moderne mensen” doen en willen het tegenwoordig anders, maar een baby is nog ontzettend primitief.
Ik gebruik de MC ook voor een korte wandeling of om even snel naar de supermarkt te gaan. Voor de langere ritten gebruiken we de bak.

@SQ Fijn je weer te zien en fijn dat alles goed gaat!
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:26:29 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_198096198
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Baby’s horen gedragen te worden, niet plat te liggen. Dat is wat ze ermee bedoelen.

@:sq Fijn je weer te zien en fijn dat alles goed gaat!
Nee, ze bedoelen dat een baby zich sneller ontwikkelt als ie plat op zijn rug ligt, omdat hij zich kwetsbaar voelt op die manier en dus sneller zal pogen zich te gaan draaien dan als ze in een stoeltje zitten. Maar het staat er niet heel duidelijk zo, dat klopt.

En thanks, de rest ook trouwens voor de likes en mentions ;)
disclaimer
pi_198096931
Autostoeltje dat wij hebben wordt zo min mogelijk gebruikt, vind het echt een zware unit zeg. Wat een onding. Adapter voor de kinderwagen hebben we al heel lang in huis maar nooit gebruikt, ze ligt gewoon in zo’n wiegbak. Zal overigens ook niet lang meer duren want ze past er al bijna niet meer in :D. Ben blij dat we over een aantal weken de kinderwagen zonder wiegbak kunnen gebruiken, lijkt me ook leuker voor haar zodat ze wat meer kan zien dan alleen de blauwe lucht en gezichten die boven haar hangen :') :D.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:16:57 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_198097019
Hoezo zijn jullie baby's trouwens al zo ver? De mijne is nog een spartelende melkworst :') die rolt nog geen kant op, die ligt alleen met zijn gezicht in de mat te huilen omdat zijn hoofd zo zwaar is als ik hem een keer op zijn buik draai _O-

Vetlel steekt al z'n energie in groeien denk ik. :+
disclaimer
pi_198097079
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:26 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, ze bedoelen dat een baby zich sneller ontwikkelt als ie plat op zijn rug ligt, omdat hij zich kwetsbaar voelt op die manier en dus sneller zal pogen zich te gaan draaien dan als ze in een stoeltje zitten. Maar het staat er niet heel duidelijk zo, dat klopt.

En thanks, de rest ook trouwens voor de likes en mentions ;)
Nope, ze bedoelen dat baby’s niet op hun rug horen te liggen. Baby’s horen gedragen te worden. Babyaapjes liggen ook niet plat op de rug. Maar goed, dit is een andere discussie en dit heb je vast ook niet gemist. :D

Hoe ging de wendag?
Z. had gister haar wenochtend en heeft na afloop 3 uur geslapen. Was blijkbaar behoorlijk indrukwekkend. :)
  Moderator/colorchick vrijdag 19 februari 2021 @ 16:22:21 #92
382129 crew  Donna
pi_198097117
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nope, ze bedoelen dat baby’s niet op hun rug horen te liggen. Baby’s horen gedragen te worden. Babyaapjes liggen ook niet plat op de rug. Maar goed, dit is een andere discussie en dit heb je vast ook niet gemist. :D

Hoe ging de wendag?
Z. had gister haar wenochtend en heeft na afloop 3 uur geslapen. Was blijkbaar behoorlijk indrukwekkend. :)
Haha ik zie zo voor me dat je net als aapjes zo je baby aan 1 arm je rug op slingert. o|O
pi_198097151
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:22 schreef Donna het volgende:

[..]

Haha ik zie zo voor me dat je net als aapjes zo je baby aan 1 arm je rug op slingert. o|O
Tegenwoordig hebben we draagdoeken. :Y)
  Moderator/colorchick vrijdag 19 februari 2021 @ 16:24:55 #94
382129 crew  Donna
pi_198097164
Gelukkig wel, maar ik moest wel lachen om het idee. :9
pi_198097548
Sommigen doen dat met draagdoek hoor. Die gooien zo hun kind over hun schouder, hup in de doek en rugdragen maar. Zag ooit zo'n filmpje op YouTube. What. The. Heck. Kind voelde er waarschijnlijk niks van, die gaf geen kik. Maar iets zegt me dat dat bij geen goed idee is om te doen :+
pi_198097811
Torsodragen? :P Zou willen dat ik het kon. Vind op de buik totaal niet handig met een tweede kind.
Heb ooit een consult gehad voor de Ruck, maar heb daar 0,0 aan gehad helaas.

Mennn. Volgens mij ben ik ongesteld geworden. :( Bij U. na 10 maanden pas en nu tandemend binnen 12 weken al!? Pff.
Verklaart wel meteen m’n productiedip (wat ik al niet snapte), m’n chocoladekicks en m’n schoonmaakbuien...
  vrijdag 19 februari 2021 @ 17:29:07 #97
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_198098039
Ik kom hier ook gezellig aanschuiven! *O* Baby J is vandaag alweer 2 weken oud! Waar gaat de tijd?!

Tot nu toe gaat het vrij goed! We zijn gezellig met zijn drietjes heerlijk aan het relaxen en elkaar leren kennen. Ik herstel goed van mijn keizersnee. Ik heb geen pijnstillers meer nodig en kan alweer op mijn zij slapen. Zo nu en dan wat hormonale dipjes. Heb paar dagen terug nog flink staan huilen omdat ik mijn zwangere buik wel heel erg mis! (En ik mis het om hem van binnen te voelen) :'(

Baby J groeit goed. Helaas zit zijn lieve gezichtje nu al helemaal onder de baby acne! ;( En hij heeft de afgelopen drie nachten wat last van slijm. Dus hij maakt nogal gorgelend geluiden. (Maar brengt niets op!) En die geluiden maakt hormonale mama overbezorgd! :D Toen we gebeld hadden om wat advies waren ze niet bezorgd met wat wij omschreven. Dus kijken hoe dat de komende nachten gaat. Afgelopen nacht was al veel beter dan de nachten ervoor!

Ik ben ook mijn bevallingsverhaal aan het afronden, dus die post ik binnenkort ook!

Plaatje bij het praatje :D
SPOILER
pi_198098660
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sommigen doen dat met draagdoek hoor. Die gooien zo hun kind over hun schouder, hup in de doek en rugdragen maar. Zag ooit zo'n filmpje op YouTube. What. The. Heck. Kind voelde er waarschijnlijk niks van, die gaf geen kik. Maar iets zegt me dat dat bij geen goed idee is om te doen :+
Dat is hartstikke leuk om te doen! Santa toss, zo heb ik ook leren rug dragen O+ Pak nu alleen eigenlijk altijd de drager -O-
pi_198098666
En welkom Bienelientje! Gefeliciteerd! *O*
pi_198098813
Welkom @Bienelientjee :W Fijn dat het goed met jullie gaat, wel balen van de acne.

Ik draag Poffertje nog steeds bijna elk dutje maar toevallig vandaag de hele dag niet. Ze slaapt in bed niet langer dan in de draagzak, anders zou ik het vaker proberen.

@SQ je kunt het Goud niet kwalijk nemen, met zo'n gewicht kost het ook meer moeite om te rollen. ;)

Als ik Poffertje rechtop zet op de bank dan rolt ze zich altijd opzij tot ze op haar buik ligt. Daarna kijkt ze even blij en dan moppert ze dat ze niet verder kan draaien. >:)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')