SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik ook in de openingpost? Met koosnaampje J. of Beer![]()
quote:Op donderdag 18 februari 2021 07:57 schreef Framblij89 het volgende:
In de maxi cosi kan prima majo, mits het niet te lang ismaak het jezelf zo makkelijk mogelijk!
Moet echt zo lachen telkens, we hebben gisteren even de groei curves van Y erbij gepakt en zij had pas zijn gewicht toen ze 1 maand en 3 weken was
Jemig, da's met recht een beer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik ook in de openingpost? Met koosnaampje J. of Beer![]()
quote:Op donderdag 18 februari 2021 07:57 schreef Framblij89 het volgende:
In de maxi cosi kan prima majo, mits het niet te lang ismaak het jezelf zo makkelijk mogelijk!
Moet echt zo lachen telkens, we hebben gisteren even de groei curves van Y erbij gepakt en zij had pas zijn gewicht toen ze 1 maand en 3 weken was
Kun je nagaan... Met 2,5/3 maand was onze kleine S. gewoon nog steeds qua gewicht wat jouw J-Bear nu is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik ook in de openingpost? Met koosnaampje J. of Beer![]()
Ben benieuwd wanneer hij onze dame inhaalt.![]()
Wij hebben deze sindskort. We zetten ‘m in de douche en dat gaat perfect. Ze zit er zelf in en je kunt hem heel plat opvouwen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef KNAK het volgende:
Onze kleine (5 maanden) begint een beetje baldadig te worden tijdens het badderen. Voorheen nog in een Ikea badkuip(je), volgelopen met water die ik naar een grote tafel breng, maar nu toch vanwege het inmiddels rechtop kunnen zitten en spartelende beentjes (met daardoor wateroverlast) tijd voor een andere oplossing
Wie kan iets aanraden uit eigen ervaring? Badkuip waarin ie dus kan zitten/spelen, niet mega groot.
Kanshebberquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:58 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Wij hebben deze sindskort. We zetten ‘m in de douche en dat gaat perfect. Ze zit er zelf in en je kunt hem heel plat opvouwen.
https://www.bol.com/nl/p/(...)00000011427202/?s2a=
Heb je zelf een bad? Want ik gebruik een badzitje voor mijn viermaander.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef KNAK het volgende:
Onze kleine (5 maanden) begint een beetje baldadig te worden tijdens het badderen. Voorheen nog in een Ikea badkuip(je), volgelopen met water die ik naar een grote tafel breng, maar nu toch vanwege het inmiddels rechtop kunnen zitten en spartelende beentjes (met daardoor wateroverlast) tijd voor een andere oplossing
Wie kan iets aanraden uit eigen ervaring? Badkuip waarin ie dus kan zitten/spelen, niet mega groot.
Helaas niet, anders had er geen probleem geweest.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb je zelf een bad? Want ik gebruik een badzitje voor mijn viermaander.
Ja vind ik wel! Staat echt stevig, en het voelt goed aan. We hebben ‘m nog niet zo lang, dus wat het op langere termijn doet kan ik je niet vertellen. Maar tot nu toe zijn we heel tevreden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:49 schreef KNAK het volgende:
[..]
Kanshebber
Kwaliteit is ook degelijk?
Dan ga ik 'm ook bestellen denk ik...quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:15 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Ja vind ik wel! Staat echt stevig, en het voelt goed aan. We hebben ‘m nog niet zo lang, dus wat het op langere termijn doet kan ik je niet vertellen. Maar tot nu toe zijn we heel tevreden.
Hey! Tijdje niet gespot! Hoe is het met de viermaander?quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb je zelf een bad? Want ik gebruik een badzitje voor mijn viermaander.
Ja verder is de bodem glad. Ik geloof dat er geen zuignappen onder zitten maar een soort anti-slip pootjes. Hij glijd in ieder geval in onze douche zeker niet weg. Als je wil kan ik het voor je checken straks.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:20 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dan ga ik 'm ook bestellen denk ik...
De bodem is verder 'glad'? Zuignappen zullen daar houvast hebben?
Ik bedoel zuignappen onder het badstoeltje wat ik zo nu en dan IN het badje wil bevestigen. Al zittend bezig zijn, afwisselend met liggen...quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:14 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Ja verder is de bodem glad. Ik geloof dat er geen zuignappen onder zitten maar een soort anti-slip pootjes. Hij glijd in ieder geval in onze douche zeker niet weg. Als je wil kan ik het voor je checken straks.
Hoihoi! Klopt, ik ben een tijdje afwezig (geweest)quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:53 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hey! Tijdje niet gespot! Hoe is het met de viermaander?
Je zou ook nog kunnen kijken naar een Stokke Flexi Bath. Wel wat duur, maar ook opvouwbaar en een vlakke bodem. Ze hebben er ook een XL versie van.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:18 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik bedoel zuignappen onder het badstoeltje wat ik zo nu en dan IN het badje wil bevestigen. Al zittend bezig zijn, afwisselend met liggen...![]()
Als het badje een vlakke bodem heeft kan ik zeker weten het badstoeltje er in plaatsen.
Heb ik ook naar gekeken, alleen denk ik dat de bodem iets té flexibel is waardoor zuignapjes van dat badstoeltje niet zullen werken. Ik probeer na te gaan of dit zo is maar kan er niet zo veel over vinden.. lastig kiezenquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:30 schreef Aure het volgende:
[..]
Je zou ook nog kunnen kijken naar een Stokke Flexi Bath. Wel wat duur, maar ook opvouwbaar en een vlakke bodem. Ze hebben er ook een XL versie van.
Hoe ziet dat badstoeltje er uit? De bodem is in principe gewoon hard namelijk, zou wel moeten lukken. Ik kan morgenavond een zuignap op de bodem doen om te testen, ben nu niet thuisquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:34 schreef KNAK het volgende:
[..]
Heb ik ook naar gekeken, alleen denk ik dat de bodem iets té flexibel is waardoor zuignapjes van dat badstoeltje niet zullen werken. Ik probeer na te gaan of dit zo is maar kan er niet zo veel over vinden.. lastig kiezen
dank voor het willen proberen, maar ben al overgehaald. Badring is van https://www.bol.com/nl/p/(...)ade/9200000086902955 waarvan de zuignappen goede reviews krijgtquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:39 schreef Aure het volgende:
[..]
Hoe ziet dat badstoeltje er uit? De bodem is in principe gewoon hard namelijk, zou wel moeten lukken. Ik kan morgenavond een zuignap op de bodem doen om te testen, ben nu niet thuis
Heb al de nodige reviews bekeken en zag dat heel het Stokke badje vlak is, en had ook al bedacht dat door het gewicht van water en kind dit wel zo blijft.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:42 schreef Lemijn het volgende:
Hoe voller je het doet hoe beter de bodem helemaal vlak wordt. Maar ik vind het verder wel echt een superfijn badje dus ik vraag me af: hoe noodzakelijk is dat verhaal met die noppen? Kan je niet zo lang dit nog speelt er zo goed bij blijven dat je baby niet kopje onder gaat? Wij gingen namelijk van liggend in het babybadje maar ondersteund zitten (door mij) naar los zitten met mij ernaast.
Bedankt voor het artikel! Ik vind het alleen wel een beetje tegenstrijdig. Een wiegbak is beter dan een maxi cosi maar in het artikel staat ook dit:quote:Op donderdag 18 februari 2021 07:53 schreef Zo-is-dat het volgende:
In de zitting als die plat kan prima! In de maxi cosi rond rijden is dan weer geen aanrader. Die houding moet zoveel mogelijk beperkt worden dus een auto stoel een auto stoel laten, tenzij mini stukje van alleen even naar een winkel ofzo (alhoewel ik dat om andere redenen zou vermijden)
https://www.moedernatuurl(...)i-als-autostoel-punt
Een kleine baby doet toch bijna niet anders dan liggenquote:Voor de natuurlijke ontwikkeling van je kindje is het belangrijk dat je kindje in een actieve houding verblijft. Liggend op de rug is voor een baby eigenlijk een heel onnatuurlijke houding. Het hoofdje is drie keer zo zwaar als het lijfje. Je kleintje heeft nog geen of weinig controle over zijn ledematen. Liggend op de rug zijn de ingewanden kwetsbaar en dat voelt heel onveilig voor je kindje.
Baby’s horen gedragen te worden, niet plat te liggen. Dat is wat ze ermee bedoelen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 23:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt voor het artikel! Ik vind het alleen wel een beetje tegenstrijdig. Een wiegbak is beter dan een maxi cosi maar in het artikel staat ook dit:
[..]
Een kleine baby doet toch bijna niet anders dan liggen
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een paniek artikelik zie dagelijks meerdere vrouwen lopen met baby’s in de maxi cosi op het kinderwagenonderstel. Als het echt zo gevaarlijk is als het artikel suggereert dan zou het toch verboden moeten zijn
Nee, ze bedoelen dat een baby zich sneller ontwikkelt als ie plat op zijn rug ligt, omdat hij zich kwetsbaar voelt op die manier en dus sneller zal pogen zich te gaan draaien dan als ze in een stoeltje zitten. Maar het staat er niet heel duidelijk zo, dat klopt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Baby’s horen gedragen te worden, niet plat te liggen. Dat is wat ze ermee bedoelen.
@:sq Fijn je weer te zien en fijn dat alles goed gaat!
Nope, ze bedoelen dat baby’s niet op hun rug horen te liggen. Baby’s horen gedragen te worden. Babyaapjes liggen ook niet plat op de rug. Maar goed, dit is een andere discussie en dit heb je vast ook niet gemist.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, ze bedoelen dat een baby zich sneller ontwikkelt als ie plat op zijn rug ligt, omdat hij zich kwetsbaar voelt op die manier en dus sneller zal pogen zich te gaan draaien dan als ze in een stoeltje zitten. Maar het staat er niet heel duidelijk zo, dat klopt.
En thanks, de rest ook trouwens voor de likes en mentions
Haha ik zie zo voor me dat je net als aapjes zo je baby aan 1 arm je rug op slingert.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Nope, ze bedoelen dat baby’s niet op hun rug horen te liggen. Baby’s horen gedragen te worden. Babyaapjes liggen ook niet plat op de rug. Maar goed, dit is een andere discussie en dit heb je vast ook niet gemist.
Hoe ging de wendag?
Z. had gister haar wenochtend en heeft na afloop 3 uur geslapen. Was blijkbaar behoorlijk indrukwekkend.
Tegenwoordig hebben we draagdoeken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha ik zie zo voor me dat je net als aapjes zo je baby aan 1 arm je rug op slingert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is hartstikke leuk om te doen! Santa toss, zo heb ik ook leren rug dragenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sommigen doen dat met draagdoek hoor. Die gooien zo hun kind over hun schouder, hup in de doek en rugdragen maar. Zag ooit zo'n filmpje op YouTube. What. The. Heck. Kind voelde er waarschijnlijk niks van, die gaf geen kik. Maar iets zegt me dat dat bij geen goed idee is om te doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |