abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198704888
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:40 schreef Maartel het volgende:
Komt Jindra naar GTST??
Ze heet Indra in GTST en wordt gespeeld door Romy Monteiro :)
pi_198705175
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ze heet Indra in GTST en wordt gespeeld door Romy Monteiro :)
Oja... ik dacht ff aan de bijna-K3 dame
  vrijdag 26 maart 2021 @ 21:59:45 #100
436222 Japepk
Padvinder
pi_198707617
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:45 schreef MissInTheMiddle het volgende:

Ik wil graag weten wat Ferri te zeggen had over zijn verhaallijn - de bruiloft van Rik en Anita die dus niet doorging.

Wie mij kan helpen - alvast bedankt.
Ik heb hier over nagedacht, ik heb alleen niet naar de beelden gezocht. Volgens mij kwam het praatje niet veel verder dan het proberen op te lepelen van dat liedje.
't Echte en 't ware!
  zaterdag 27 maart 2021 @ 12:08:27 #101
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_198713691
Oke dus Indra was Richards jeugdliefde.. Romy is van 1992 en Edwin van 1976. Hoe werkt dat? :')
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_198714389
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 21:59 schreef Japepk het volgende:

[..]

Ik heb hier over nagedacht, ik heb alleen niet naar de beelden gezocht. Volgens mij kwam het praatje niet veel verder dan het proberen op te lepelen van dat liedje.
Ah kijk, dat verheldert de boel al. Bedankt voor je reactie. Ik interpreteer dat het dus vooral een beetje flauw was. Ik had gehoopt op een wat inhoudelijkere reactie, maar misschien is F.S. daar niet zo goed in.
Het enige wat ik zelf over die verhaallijn weet is dat de breuk tussen Rik en Anita destijds op verzoek van Sabine en Ferri zelf was.

Ik heb er toen onder een andere nickname (die ik niet meer weet) ook over gepost, waarvan ArnieAlberts zo vriendelijk was me te helpen, en erover gePMd met PeterKelder.

Ik vind de posts van beide heren nog steeds prettig om te lezen.

Nogmaals bedankt voor je reactie.
  zondag 28 maart 2021 @ 12:56:49 #103
436222 Japepk
Padvinder
pi_198730778
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:07 schreef MissInTheMiddle het volgende:

[..]

Ah kijk, dat verheldert de boel al. Bedankt voor je reactie. Ik interpreteer dat het dus vooral een beetje flauw was. Ik had gehoopt op een wat inhoudelijkere reactie, maar misschien is F.S. daar niet zo goed in.
Het enige wat ik zelf over die verhaallijn weet is dat de breuk tussen Rik en Anita destijds op verzoek van Sabine en Ferri zelf was.

Ik heb er toen onder een andere nickname (die ik niet meer weet) ook over gepost, waarvan ArnieAlberts zo vriendelijk was me te helpen, en erover gePMd met PeterKelder.

Ik vind de posts van beide heren nog steeds prettig om te lezen.

Nogmaals bedankt voor je reactie.
In die classics kwamen sowieso niet echt diepgaande reacties toch? Dat was allemaal een beetje koetjes en kalfjes en halve anekdotes.
't Echte en 't ware!
pi_198756662
Is de manier van draaien van GTST veranderd? Belichting heel anders, heel veel buiten opnames. Het ziet er ineens heel anders uit sinds vandaag.
Allemaal cabaretteketet!
pi_198760046
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 21:22 schreef freaky40 het volgende:
Is de manier van draaien van GTST veranderd? Belichting heel anders, heel veel buiten opnames. Het ziet er ineens heel anders uit sinds vandaag.
Wellicht even stukje terugscrollen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198761900
Dat had ik inderdaad nog niet gelezen. Kom nooit in dit topic, maar gisteren viel het me voor het eerst op. Dan is dus niet echt alles op locatie gedraaid maar de decors worden nu zo uitgelicht dat het lijkt of ze echt in een woonhuis gedraaid hebben b.v. Ziet er wel veel beter en filmischer uit.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 30 maart 2021 @ 22:25:43 #107
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_198772776
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door GayGuy op 30-03-2021 22:40:33 ]
  dinsdag 30 maart 2021 @ 22:27:53 #108
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_198772840
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door GayGuy op 30-03-2021 22:41:06 ]
  dinsdag 30 maart 2021 @ 22:30:36 #109
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_198772945
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:22 schreef AgnesGru het volgende:
Wat een stomme exit, op wereldreis gaan :')
Typisch iets voor een soap. Makkelijke mannier om snel een personage uit de serie te kunnen schrijven bij een ontslag, maar weinig origineel
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 20:43 schreef DjVero het volgende:
Wat heeft gtst zich ontzettend goed herpakt na dat debacle van twee jaar geleden. De afgelopen maanden heb ik echt het gevoel van vroeger terug. En wat dit seizoen helemáál afmaakt, is dat Janine ein-de-lijk eens niet tégen Ludo is, maar mét Ludo _O_ _O_
Ja echt he. Een plottwist die ik niet zag aankomen ook. Plus dat Billy en Richard bij mij hetzelfde gevo er l opwekken dat ik bij Martine en Frits had, je haat ze, maar je gunt ze samen het allerbeste
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:48 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Tja inderdaad. Poging tot doodslag misschien? Zou hij dat niet aan zn broek kunnen krijgen? Weet ook niet waarom ze hem uit de serie willen schrijven.
Hij wilde er zelf uit. Had echt niet verwacht dat hij voor deze aflevering terug zou komen. Meestal als een personage bij zijn exit de gevangennis in gaat, word zo'n rechtzaak even tussen neus en lippen aangestipt, maar zie je er niets van
  dinsdag 30 maart 2021 @ 22:40:01 #110
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_198773296
.
  donderdag 1 april 2021 @ 20:08:13 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_198804752
Die nieuwe stijl van filmen bevalt me wel. Het is even wennen maar echt een hele vooruitgang.
pi_198805557
De Rozenboom was altijd al een echt oogend cafe. Het buurtsupertje is nog wel bordkarton en plastic. dat blijft voorlopig ook zo. Deze twee decors staan achter elkaar.
Bij GTST ligt het tempo van opnemen altijd nog hoog. Even twee uurtjes de scenes van de buurtsuper schieten, een uurtje de Rozenboom.

Als de acteurs hun tekst goed hebben onthouden staat het er snel op. Dat lukte alleen Tim Immers (Mark de Moor) vaak niet, misschien dat 'ie daarom maar kort was teruggekeerd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 1 april 2021 @ 22:02:04 #113
491149 gilmore2000
"Think How Dull Your Life
pi_198808151
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 20:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
De Rozenboom was altijd al een echt oogend cafe. Het buurtsupertje is nog wel bordkarton en plastic. dat blijft voorlopig ook zo. Deze twee decors staan achter elkaar.
Bij GTST ligt het tempo van opnemen altijd nog hoog. Even twee uurtjes de scenes van de buurtsuper schieten, een uurtje de Rozenboom.

Als de acteurs hun tekst goed hebben onthouden staat het er snel op. Dat lukte alleen Tim Immers (Mark de Moor) vaak niet, misschien dat 'ie daarom maar kort was teruggekeerd.
Enige idee of het huis van Amir er nog staat?
  vrijdag 2 april 2021 @ 09:29:55 #114
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_198815793

Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
  vrijdag 2 april 2021 @ 23:00:58 #115
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_198826984
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 20:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

Toch eigenlijk best jammer dat we nooit beelden van de studio zien.. :P
Ik ben toch benieuwd hoe het ingedeeld is... :P

En als je wat ziet, dan zie je enkel maar een klein deel dat het een set is.
pi_198830806
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 april 2021 23:00 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Toch eigenlijk best jammer dat we nooit beelden van de studio zien.. :P
Ik ben toch benieuwd hoe het ingedeeld is... :P

En als je wat ziet, dan zie je enkel maar een klein deel dat het een set is.
hier staat een flinke sanctie op. Acteurs en vooral medewerkers kunnen heftig reageren als je pogingen doet om zelf beelden te maken. kennelijk zijn er al voorvallen geweest.
wat ik zou kunnen doen is op Google maps aangeven waar elk decor staat in het pand van Endemol shine.

alle decors staan dicht tegen elkaar aan. ze verschuiven soms wat om ruimte te maken voor de camera.
als je 't zelf wilt zien dan kan je meespelen als figurant, voor een kleine vergoeding. regelmatig zijn er mensen nodig die in de buurtsuper winkelen of in de rozenboom aan een tafeltje zitten. www.inthepicture.com
  zondag 4 april 2021 @ 12:43:13 #117
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_198847453
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:16 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

hier staat een flinke sanctie op. Acteurs en vooral medewerkers kunnen heftig reageren als je pogingen doet om zelf beelden te maken. kennelijk zijn er al voorvallen geweest.
wat ik zou kunnen doen is op Google maps aangeven waar elk decor staat in het pand van Endemol shine.

alle decors staan dicht tegen elkaar aan. ze verschuiven soms wat om ruimte te maken voor de camera.
als je 't zelf wilt zien dan kan je meespelen als figurant, voor een kleine vergoeding. regelmatig zijn er mensen nodig die in de buurtsuper winkelen of in de rozenboom aan een tafeltje zitten. www.inthepicture.com
Maar wat is nou het probleem waarom ze dit geheim houden? :P

Een paar jaar geleden was er een officiële persconferentie op de set waarin Mark en Marieke naar Meerdijk terugkwamen. De persconferentie vond plaats op de set van Boks waar veel media op af kwamen. Een van de media vertelde in een verslagje dat het niet toegestaan was om buiten de set, of de technische studio-inrichting ervan in beeld te brengen. Enkel puur alleen zoals je het op TV zag.
pi_198847807
quote:
99s.gif Op zondag 4 april 2021 12:43 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Maar wat is nou het probleem waarom ze dit geheim houden? :P

Een paar jaar geleden was er een officiële persconferentie op de set waarin Mark en Marieke naar Meerdijk terugkwamen. De persconferentie vond plaats op de set van Boks waar veel media op af kwamen. Een van de media vertelde in een verslagje dat het niet toegestaan was om buiten de set, of de technische studio-inrichting ervan in beeld te brengen. Enkel puur alleen zoals je het op TV zag.
Radio538 heeft een dag een live-uitzending gedaan vanuit de Koning. de beelden die daarbij gemaakt zijn waren ook zoals je de Koning kent van de TV serie.
https://www.facebook.com/(...)t/10156000909020485/

vaste kijkers gaan helemaal in op de mythe van Meerdijk. als je de stukken decor ziet, de grote lampen en camera's dan verpest je dat hele beeld. beetje de kracht van de verbeelding, wat je niet ziet dat verzinnen je hersenen er onbewust bij.
bovendien staat op het 'verklappen' van de verhaallijn nog een sanctie. de opnames lopen 3 maanden voor op wat je op TV ziet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 april 2021 @ 22:43:36 #119
491149 gilmore2000
pi_198857321
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat zou echt fantastisch zijn!!!
  maandag 5 april 2021 @ 00:19:22 #120
436222 Japepk
Padvinder
pi_198858776
In een interview van de Volkskrant in de eerste lockdown stonden veel foto's van 'buiten' de set. Daarin zag je goed hoe het is opgebouwd.
't Echte en 't ware!
pi_198860866
Er was inderdaad een uitgebreid artikel over hoe alle sets er bij stonden, ging destijds over de vernieuwing van gtst. Geloof uit mei 2020. Ik vond het al erg bijzonder toen dat ze alles zo gedetailleerd deelen, het lijkt toch echt dat ze die strenge regels hebben losgelaten. Overigens deden de beelden niks bij me voor de geloofwaardigheid was de sets.

Edit; hier is het artikel; https://www.volkskrant.nl(...)ieuw-virus~b8a13216/
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  donderdag 8 april 2021 @ 21:49:28 #122
436222 Japepk
Padvinder
pi_198923800
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 10:00 schreef RaymanNL het volgende:
Overigens deden de beelden niks bij me voor de geloofwaardigheid was de sets.
Niet? Je kijkt zo van de Rozenboom de Buurtsuper in en ziet overal de studiolampen hangen :P Voor mij was dit toen echt wel nieuw. Over de nieuwe opzet; het is even wennen. Tijdens die belachelijke '3 maanden later' periode hadden ze ook zulke bewegende camerashots en toen was het storender. Al moet ik zeggen dat ik me ook nooit heb gestoord aan het 'kijkdoos'-principe wat het dus 30 jaar is geweest. Ik vind bijvoorbeeld de Sandersvilla helemaal niet zo uit de verf komen nu. De Rozenboom en het appartement van Nina en Bing wel. Als je dan met nieuwe camera's, sets en belichting werkt en je komt met zoiets als 'De Meerdijk-loop', dan snijdt het mes nog niet aan twee kanten :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 14:44 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Oeh, interessant artikel wel :9

SPOILER
Mooi dat ze ook zelf in hebben gezien en durven zeggen dat ze echt de laatsten waren die nog volgens het verouderde "sitcomprincipe" werkten _O_ En ze hebben dus in het hele productieproces veranderingen doorgevoerd, dat valt ook enorm te prijzen ^O^
Ik vind het dus wel heerlijk hoe 'oude rot' Idse Grotenhuis tegen de serie aankijkt zoals ik dat graag zie. Geen sterrendiner, maar wel een goeie van dobben. Geen elitair gedoe over maatschappelijke thema's of hoogdravende Netflix-series, maar gewoon een soap. Degelijk dagelijks drama.

Richard en Billy doen inderdaad érg denken aan Martine & Frits, en dat is niet erg. Zeker met Billy die al wat historie in Meerdijk heeft en banden heeft door Shanti blijft dat nog wel even interessant. Ik zou het wel mooi vinden als ze bijvoorbeeld Daan ook eens echt hard aan gaan pakken, en dat het zich niet alleen op Ludo focust.

Ik vind zijn trauma zich ook interessant ontwikkelen. Volgens mij heeft hij een soort van watervrees ontwikkelt. Dat verklaart die scène in dat bad, en op 8 april zit hij een filmpje over wolkvorming oid te kijken. Misschien gaat hij wel iemand verzuipen :P

De rest blijft ook leuk. Marwan en Ilyas verhouden zich goed tot elkaar als broers en zeker Marwan kan nog veel kanten op. Demi en de baby blijft ook boeien, ik ben wel benieuwd wat er gaat komen als het kind er straks is. Zelfs Bing vind ik nu prima te behappen, nu dat been niet gelijk zo vanzelfsprekend is. Alleen Laura en Henk vind ik niks, ik hoop dat dat geen setje wordt.

Blijft het wachten op dat ene verhaal waarin alle verhalen tot een bloedstollende climax komen. Ik zou mijn geld op de bruiloft van Billy en Richard willen zetten, maar er is nog weinig aanleiding om te denken dat dat spektakel op gaat leveren.
't Echte en 't ware!
  donderdag 8 april 2021 @ 23:20:41 #123
491149 gilmore2000
pi_198926937
Weet er iemand ook of Joep Sertons en Babette van Veen ( Anton en Linda) de serie gaan verlaten
  vrijdag 9 april 2021 @ 09:27:21 #124
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_198929414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:20 schreef gilmore2000 het volgende:
Weet er iemand ook of Joep Sertons en Babette van Veen ( Anton en Linda) de serie gaan verlaten
Dat zou wel zuur zijn. Vooral Anton is een tof personage. Maar goed, Linda begon wel ineens over een tour van 3 maanden door Amerika maken. En naar de bruiloft van Sam....hm
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:58:13 #125
436222 Japepk
Padvinder
pi_198934207
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:27 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Dat zou wel zuur zijn. Vooral Anton is een tof personage. Maar goed, Linda begon wel ineens over een tour van 3 maanden door Amerika maken. En naar de bruiloft van Sam....hm
Ze staan natuurlijk al wel een tijd stil qua ontwikkeling. Judith gaf ze wat te doen, maar dat heeft uiteindelijk ook niets gebracht. Ze zijn leuk als bevriend koppel van Janine en Ludo, maar die hebben dat niet nodig om een interessante positie in de serie te hebben. Op dit moment zou ik er niet rouwig om zijn moesten ze de serie verlaten. Waarom zouden ze die zogenaamde bruiloft er anders in fietsen?

Anton doet inmiddels al ruim 10 jaar mee. Ik vergelijk hem altijd met Jef om een of andere reden. Bouwhuis kwam toen het tijdperk Alberts wel zo'n beetje voorbij was, maar voor mijn gevoel is Anton een stuk minder verankerd in de serie, ook al heeft hij een kind en een vrouw verloren. Dat blijft allemaal niet zo aan hem plakken, terwijl Jef, Robert en Laura dat wel hadden/hebben. Anton moet eens wat meer met het verleden te maken krijgen of zo. Sowieso, een moment waarop al zijn (bastaard)kinderen naar Meerdijk komen om hem (op een ziekbed?) te bezoeken lijkt me tof. Laat er desnoods dan nóg maar een opduiken.

Linda is tegenwoordig als doktersvrouwtje helemaal een enorme tuttebel, in niets meer het karakter dat ze ooit was. Die mag best wat bitchier worden, die underdog mis je nu een beetje. De Linda/Lorena die iedereen het leven zuur maakt, maar er in tegenstelling tot de Ludo's en Billy's van deze wereld, steeds wel een prijs voor betaalt.
't Echte en 't ware!
pi_198936311
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  maandag 12 april 2021 @ 15:24:50 #127
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_198973953
De hardloop wedstrijd aflevering viel me tegen.
Geen bing die neer viel geen laura of henk die instortte hadden ze meer mee kunnen doen.

Spannendste nu was Linda en Anton waarvan een van de twee naar Amerika wil.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 13 april 2021 @ 00:29:49 #128
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_198981195
Lauraatje toch 😁😁
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')