Ik zag van de week die beelden op de NOS waar die vrouw vrolijk melde dat ze een afspraak had gemaakt, en wist gelijkquote:Op maandag 15 februari 2021 22:45 schreef THEFXR het volgende:
[ twitter ]
.
mm, denk dat we er de vaart in moeten zetten.
Daar gaat het net zo goed als hier in Nederland.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daar gaat het goed
Het wordt steeds fraaier
@Wantiequote:
Het is maar net wat je "goed" vindt. De lijken liggen er niet op straat en de toestanden in ziekenhuizen zijn lang niet zo erg als gedacht op wat lokale excessen na die in de media uitvergroot worden om vooral het beeld in stand te houden dat maatregelen wel echt noodzakelijk zijn. Je wordt geframed waar je bij staat.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daar gaat het goed
Het wordt steeds fraaier
Je kunt vaart maken wat je wilt, er zijn geen spuitjes genoeg.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:45 schreef THEFXR het volgende:
mm, denk dat we er de vaart in moeten zetten.
PRecies Belarus. Heeft toch geen dramatische cijfers ten opzichte van Nederland?quote:Op maandag 15 februari 2021 22:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
@:wantie
Zweden, Brazilië, VS, Belarus.
[..]
Het is maar net wat je "goed" vindt. De lijken liggen er niet op straat en de toestanden in ziekenhuizen zijn lang niet zo erg als gedacht op wat lokale excessen na die in de media uitvergroot worden om vooral het beeld in stand te houden dat maatregelen wel echt noodzakelijk zijn. Je wordt geframed waar je bij staat.
Als de tweede stad van het land van Brazilie niet eens meer zuurstof in de ziekenhuizen heeft dan zou ik dat geen media probleem noemen.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[..]
Het is maar net wat je "goed" vindt. De lijken liggen er niet op straat en de toestanden in ziekenhuizen zijn lang niet zo erg als gedacht op wat lokale excessen na die in de media uitvergroot worden om vooral het beeld in stand te houden dat maatregelen wel echt noodzakelijk zijn. Je wordt geframed waar je bij staat.
In de VS daalt het anders weer heel snel. Dat kun je relatief goed noemen. Zelfs al signalen van groepsimmuniteit in sommige staten. Zweden gaat ook prima als we de media propaganda over het land negeren.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daar gaat het goed
Het wordt steeds fraaier
Ik moet toegeven dat Zweden een verademing is vergeleken bij NL, maar daar hebben ze ook écht wel maatregelen die het leven alsnog klote maken. Evenals de VS.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je weet dat Wit Rusland gewoon een dictatuur is waar je echt niet hoeft uit te gaan van echte getallen?quote:Op maandag 15 februari 2021 22:57 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
PRecies Belarus. Heeft toch geen dramatische cijfers ten opzichte van Nederland?
Brazilie eigenlijk ook niet. Zweden ook niet.
Het idee is toch dat zonder of minder maatregelen de cijfers de pan uitstijgen?
Geen zuurstof? Gewoon die muilkorf af en verse lucht in ademen. Die zit boordevol zuurstof!quote:Op maandag 15 februari 2021 22:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als de tweede stad van het land van Brazilie niet eens meer zuurstof in de ziekenhuizen heeft dan zou ik dat geen media probleem noemen.
Men heeft het maar over Zweden dit, Zweden dat, maar wat even vergeten werd is dat men in Zweden wel gewoon naar adviezen luistert, ook in de periode dat we hier weer helemaal los gingen.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat Zweden een verademing is vergeleken bij NL, maar daar hebben ze ook écht wel maatregelen die het leven alsnog klote maken. Evenals de VS.
Brazilië vind ik een lastig geval gezien die bevolkingspiramide, en daarvan heb ik ook berichten gehoord over mensen die niet meer konden worden geholpen.
En tja, Belarus...
Ik twijfel of je oprecht beter af bent in dat soort landen. Dat vogelvrije trekt me niet zo.
Net zoals vorige zomer? Hope so, zou kunnen. Linkje naar die Harvard hoogleraar?quote:Op maandag 15 februari 2021 22:53 schreef Elan het volgende:
Kan het niet gewoon zo zijn dat zonder al teveel menselijke interventie het virus inmiddels weer op zijn retour is?
Er was zo'n hoogleraar op Harvard die stelde dat het opleefde zodra de dagen korter worden en potentieel zou uitsterven zodra de dagen langer worden.
Als dat zo zou zijn dan zou de correlatie vrij makkelijk te leggen zijn met landen die nu in de Zomer zitten, helaas is dat niet het geval.quote:Op maandag 15 februari 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Net zoals vorige zomer? Hope so, zou kunnen. Linkje naar die Harvard hoogleraar?
Zeker, dit is ook een bijzonder verhaal.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
In de VS daalt het anders weer heel snel. Dat kun je relatief goed noemen. Zelfs al signalen van groepsimmuniteit in sommige staten. Zweden gaat ook prima als we de media propaganda over het land negeren.
Brazilië en Belarus geen idee.
Nee, zo werkte dat niet. Het zat iets anders. Moet het even opzoeken. Het was niet simpelweg zomer en winter.quote:Op maandag 15 februari 2021 23:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan zou de correlatie vrij makkelijk te leggen zijn met landen die nu in de Zomer zitten, helaas is dat niet het geval.
Ja maar dat is steeds het antwoord. Net ook over Nepal. lage cijfers ligt altijd wel aan iets.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet dat Wit Rusland gewoon een dictatuur is waar je echt niet hoeft uit te gaan van echte getallen?
Het is gewoon te weinig data.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:03 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Geef nou eens antwoord dan grapjas.
Nepal had dagelijkse besmettingen van 3000 per dag. nu ver onder de 300.
Vervolgens roep jij we weten niet of Nepal geen explosieve besmettingen heeft want jij zegt ze testen daar niet.
Leg dan eens uit dat ze voorheen 3000 besmettingen per dag hadden.
Je roept maar wat, maar als ik een punt maak weet je het even niet meer en ben je stil.
Als het klopt wat je zegt dat Nepal niet zoveel test. Dan nog zie je toch dat besmettingen omlaag dan, dus waar heb je het over? dat je niet kunt zien of het daar explosief stijgt. Dan kun je duidelijk wel.
Ja precies dat idd. Zou echt een verademing zijn als de NOS een kopje daarvan in het liveblog maakt met verklaringen van experts. Het is hier alleen maar bangmakerij, want Britse variant.quote:Op maandag 15 februari 2021 23:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker, dit is ook een bijzonder verhaal.
https://www-dailymail-co-(...)es-ended-result.html
2 staten, eentje alles open tot aan de bars aan toe. De andere zo ongeveer het tegenovergestelde, constant lockdowns, alles op slot. Exact dezelfde cijfers, namelijk een daling van 30% in een maand tijd.
Hoezo mag ik geen antwoord klaar hebben?quote:Op maandag 15 februari 2021 22:52 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Je zou het haast denken.
Waarom heb jij gelijk een antwoord klaar wanneer iets positiefs om maar weer aan tegeven dat het ergens aan ligt. Maar vooral niet positief zijn dat het wel meevalt?
Waarom mag het niet meevallen dan?
In Zweden zijn vooral veel adviezen inderdaad, een stuk rationeler wordt er daar omgegaan met de coronacrisis.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat Zweden een verademing is vergeleken bij NL, maar daar hebben ze ook écht wel maatregelen die het leven alsnog klote maken. Evenals de VS.
Brazilië vind ik een lastig geval gezien die bevolkingspiramide, en daarvan heb ik ook berichten gehoord over mensen die niet meer konden worden geholpen.
En tja, Belarus...
Ik twijfel of je oprecht beter af bent in dat soort landen. Dat vogelvrije trekt me niet zo.
Je mag roepen wat je wilt, nemen we bijvoorbeeld Tibet: https://tibetdata.org/projects/population/#tibetquote:Op maandag 15 februari 2021 23:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja maar dat is steeds het antwoord. Net ook over Nepal. lage cijfers ligt altijd wel aan iets.
De cijfers zijn dan niet betrouwbaar,. want dicatatuur. of men roept armoede dus de testen zijn vaag..
Gaan we discussieren op cijfers of wat?
Vervolgens noemen we cijfers en dan mag het weer niet.. want het is onbetrouwbaar.
Maar dan kun je gewoon de hele discussie gelijk stoppen, Als voor elk antwoord wel weer een reden te bedenken is.
Dan heeft geen enkele discussie nut, want dan kun je nooit winnen.
Ga je discussieren op cijfers.. Dan komt het antwoord. ja die cijfers waar het laag is dat klopt niet..
Ja hallo. dan hoeven we het er ook niet over te hebben meer. als we alleen maar cijfers mogen gebruiken voor landen die de ander goedkeurd.. (en alleen als het hoog genoeg is telt het)
Juist omdat ze minder streng zijn maar constant denk ik dat het makkelijker is om vol te houden.quote:Op maandag 15 februari 2021 23:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Men heeft het maar over Zweden dit, Zweden dat, maar wat even vergeten werd is dat men in Zweden wel gewoon naar adviezen luistert, ook in de periode dat we hier weer helemaal los gingen.
Klopt, hier stonden we van de zomer weer vrolijk op 30 cm tegen elkaar in de kroeg te schreeuwen.quote:Op maandag 15 februari 2021 23:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Juist omdat ze minder streng zijn maar constant denk ik dat het makkelijker is om vol te houden.
Je hoeft geen geleerde te zijn als je ziet dat een land van 3000 besmettingen per dag naar 200 per dag gaat, dat de cijfers dan niet excplosief stijgen, maar dat ze dus dalen.quote:Op maandag 15 februari 2021 23:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is gewoon te weinig data.
ik beweer niet dat het daar explosief stijgt of zo, Ik snap ook niet waarom het altijd zo zwartwit moet gaan.
Ik geef enkel aan dat we niet kunnen vaststellen of het virus daar echt afneemt of niet, op basis van deze geringe informatie.
Testen doe je pas als je symptomen hebt, en lang niet iedereen krijgt symptomen. Nepal heeft een relatief jonge bevolking, dus veel groter deel van de bevolking zal de besmetting ongemerkt doorlopen.
De discussie ging over of het virus bang is voor Nepalezen..
Dat is alleen vast te stellen als je daar een systematisch bevolkingsonderzoek doet, zoals we hier in enkele gemeenten hebben gehad om te kijken hoe de Britse variant zich ontwikkeld heeft in dat gebied. Dan pak je ook degenen die wel besmet zijn (geweest), maar niet ziek.
Wat is volgens jou de oorzaak dat het daar goed gaat?quote:Op maandag 15 februari 2021 23:11 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Je hoeft geen geleerde te zijn als je ziet dat een land van 3000 besmettingen per dag naar 200 per dag gaat, dat de cijfers dan niet excplosief stijgen, maar dat ze dus dalen.
Dat jij vervolgens in elke hoek wurmt om dan ook proberen te verklaren waarom het daalt..
En het absoluut iets moet zijn met cijfers die niet kloppen.
Dat zegt meer iets over jou.
Dan kun je toch niet fatsoenlijk discussieren over cijfers? als je zegt bij lage cijfers klopt het zowiezo niet.
Wat wil je nu dan?
Je ziet een afname in besmettingen daar. Het is allemaal niet zo moelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |