Als je binnen de diplomatermijn ( 10 jaar) alsnog een opleiding afrond niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Als je stopt moet je 6 jaar stufi en ov vergoeding terug betalen.
Denk goed na hierover
Geldt toch niet meer sinds leenstelsel is ingevoerdquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Als je stopt moet je 6 jaar stufi en ov vergoeding terug betalen.
Denk goed na hierover
Ja, mits op hetzelfde niveau. Dus effectief nog 4 jaar voor een hbo bachelor.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:03 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je binnen de diplomatermijn ( 10 jaar) alsnog een opleiding afrond niet.
TS, heb je een baan waarbij je een scriptie kunt doen en kun je dan als deeltijd student ingeschreven blijven?
Dit idd. Ik vond het ook het vervelendste van mijn twee masters maar het is even doorbijten en hem halen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:31 schreef Marsenal het volgende:
Waar wordt je scriptie of afgekeurd? Gaat het dan vaak over dezelfde dingen?
Ik ken compleet laaggeletterde weekdieren die tussen het pilsen door die scriptie wisten af te maken. Dit moet jij ook kunnen. Heb je hulp van studiebegeleiders ingeschakeld?
Daar ging het fout. Had dan uitstel gevraagd zodat je moeder kon worden. Of had je kinderwens uit gesteld. Je kan geen 2 dingen tegelijk doen. Of ja, neuken doe je tussen het schrijven aan je scriptie door, maar eenmaal dikke buik, moe en hormonen achtbaan gaat het lastiger, laat staan als de verse kleine (terecht) alle aandacht opeist. Maar goed, leer moment misschien voor aanstaande studenten meisjes die hier mee lezen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:22 schreef milaya het volgende:
Ik heb mijn mbo diploma en ging daarna hbo doen.
Heb alles fluitend gehaald tot ik bij mijn scriptie aankwam. Keer op keer lukt het niet. Ik zit nu in mijn 6e studiejaar waarvan de afgelopen 3 studiejaren ik enkel nog de scriptie moet afronden. Nu is onlangs mijn scriptie weer afgekeurd en moet ik een volledig nieuw onderzoek gaan starten bij een andere organisatie omdat de looptijd van mijn eigen onderzoek verstreken is. Ik sta dus weer bij nul.
Tussendoor ook een kindje gekregen wat alle aandacht opeist, inmiddels is OV en stufie verlopen.
Zit er over na te denken om er gewoon mee te kappen want ik zie niet in hoe ik dit ooit moet gaan behalen. Iemand die ook zoiets heeft meegemaakt?
OV Kaart is nog steeds prestatiebeurs, ook onder leenstelsel. Ongeveer 100 euro per maand.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Geldt toch niet meer sinds leenstelsel is ingevoerd
Studentenov is na 5 tot 7 jaar wel echt op. Dus dan heb je het over 7.000 tot 8.400 euro die je over 35 jaar terug moe betalen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:16 schreef NightDancert het volgende:
Je moet dan (indien van toepassing) al je stuf plus het gebruik van je studenten-ov terugbetalen. Geen idee hoe lang je een studenten-ov hebt gehad, maar dat is al bijna 1200 euro per jaar.
quote:Op zondag 24 mei 2020 11:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, ik heb wel een tip; stop met mekkeren en doe het gewoon. Je weet dat het probleem niet corona of wat dan ook is. Nee, je motivatie is gewoon 0. Dát is de reden.
Nou, simpel gezegd; stop met zeiken, en maak het gewoon af. Er is geen magische manier om het te doen, je zult door de zure appel heen moeten bijten.
Ik heb zo'n idee dat het om hbo gaat:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 16:45 schreef xjust_mii het volgende:
je staat niet bij 0. Je hebt hiervoor al je vakken wél gehaald zonder problemen.
Je gaat het jezelf voor eeuwig verwijten dat je nu niet hebt doorgezet. Wat voor studie is het? WO/HBO? Wat is de feedback die je van je begeleider krijgt?
Zie het als een mooie kans dat je opnieuw kan beginnen bij een andere organisatie. Misschien heb je dat nodig.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:22 schreef milaya het volgende:
Ik heb 7.5 jaar over mijn studie (van standaard 4 jaar) gedaan. Alles vlot doorlopen tot 3,5 jaar; ook ik ben bij mijn afstuderen meerdere keren flink de mist ingegaan (door zowel eigen schuld, luiheid als de schuld van de hbo-instelling).quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:22 schreef milaya het volgende:
Heb alles fluitend gehaald tot ik bij mijn scriptie aankwam. Keer op keer lukt het niet. Ik zit nu in mijn 6e studiejaar waarvan de afgelopen 3 studiejaren ik enkel nog de scriptie moet afronden. Nu is onlangs mijn scriptie weer afgekeurd en moet ik een volledig nieuw onderzoek gaan starten bij een andere organisatie omdat de looptijd van mijn eigen onderzoek verstreken is. Ik sta dus weer bij nul.
Tussendoor ook een kindje gekregen wat alle aandacht opeist, inmiddels is OV en stufie verlopen.
Zit er over na te denken om er gewoon mee te kappen want ik zie niet in hoe ik dit ooit moet gaan behalen. Iemand die ook zoiets heeft meegemaakt?
Welnee, dat is juist het stukje waar velen op stuklopen omdat het vaardigheden vereist die je waarschijnlijk te weinig hebt geoefend tijdens de opleiding.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:16 schreef kwiwi het volgende:
Huh, meestal is de scriptie een relatief makkelijk deel van de studie..
Er zijn weinig studies waar je op basis van behaalde vakken vrijstelling krijgt voor het afstudeertraject. Zeker als je die elders ook nog niet gehaald hebt. En afstuderen voor een andere studie is niet makkelijker, maar vergelijkbaar qua opzet en eisen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:04 schreef Twintig het volgende:
Welke studie doe je? Misschien kun je het inderdaad opgeven en via een omweg toch je HBO diploma halen, door een aanverwante studie te doen waarbij je wel deze vakken/ studiepunten hebt en dan is het misschien makkelijker om zo toch je HBO diploma binnen 10 jarige termijn te halen. Of misschien kun je deeltijdstudie doen?
Het is voor velen geen eitje. Tijdens de meeste opleidingen ben je als student vooral bezig met tentamens maken, vaak meerkeuzetoetsen. Dan is het schrijven van een scriptie iets totaal anders. Bovendien word je minder aan het handje genomen. Een tentamen heeft betrekking op een flinke hoeveelheid stof, maar daar word je doorheen geleid door middel van colleges.quote:Op zondag 14 februari 2021 02:08 schreef raptorix het volgende:
Een scriptie op HBO niveau is echt een eitje omdat er gewoon een overzicht is welke punten in je scriptie moeten staan en hoeveel je daarvoor krijgt, wat wij bij onze afstudeerders deden was als eerste dus een scriptie maken met daarin alle placeholders zodat je geen punten kan laten liggen.
En dat is iets wat velen moeten leren. Laten we vooral niet doen alsof het iets vanzelfsprekends is. Daar komt bij dat je feedback moet leren incasseren zonder ontmoedigd te raken. Ik heb gezien dat dat ook voor veel studenten moeilijk is, van jonge vrouwen die er onzeker van werden tot jonge mannen die zichzelf structureel overschatten.quote:Het komt echt allemaal aan op gestructureerd werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |