SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ja ze zeggen wel meer tegenwoordig. Maar de zon is nu snel kracht aan het winnen. Op naar de lentequote:Op donderdag 11 februari 2021 21:38 schreef Snowsquall het volgende:
Het gaat even wat dooien maar eind vd maand komt de kou weer terug.....zeggen ze.
Nee, lentequote:Op donderdag 11 februari 2021 21:38 schreef Snowsquall het volgende:
Het gaat even wat dooien maar eind vd maand komt de kou weer terug.....zeggen ze.
Prima.quote:Op donderdag 11 februari 2021 21:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
Volgende week weer dubbele cijfers in de plus?
Zou gaaf zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 22:37 schreef INViCTuS het volgende:
Wellicht gaat het kouderecord van deze eeuw er de komende dagen nog aan.
[ afbeelding ]
Ik hoop dat die oostenwind wat kou hiernaar toe blaast vannachtquote:Op donderdag 11 februari 2021 22:37 schreef INViCTuS het volgende:
Wellicht gaat het kouderecord van deze eeuw er de komende dagen nog aan.
[ afbeelding ]
Daar is discussie overquote:Op vrijdag 12 februari 2021 05:41 schreef Resistor het volgende:
Maar De Bilt was gisteren toch boven 0 gekomen?
Als je wil schaatsen moet je er het dit weekend van nemenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:08 schreef pietkanarie het volgende:
Ik hoop op nog een korte doorstart van de winter. Heb nu even ervaren hoe leuk ik het ook alweer vind, nu wil ik meervooral schaatsen op natuurijs! Ik hoop dat de kou nog even terugkomt voordat het ijs helemaal weggesmolten is, bij een nieuwe korte vorstperiode groeit het dan misschien sneller aan? Een paar jaar geleden schaatsten we ook nog in maart, dus ik geloof er nog in. Lente kan het nog lang genoeg zijn, winter hebben we weinig gehad. Al was dit een mooie week. Morgen nog één keer schaatsen.
Cool!!!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:05 schreef pvdplanet het volgende:
Flinke vlokken in Wormerveer
[ afbeelding ]
Ja, ga ik zeker doen! 👍🏼 Ga er nog even goed gebruik van maken.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:03 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Als je wil schaatsen moet je er het dit weekend van nemen
Yep, strakblauwe lucht met een zonnetje.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nope
Gewoon blauwe lucht hier. Godzijdank.
PS5??? Dat zijn toch die dingen die op marktplaats voor 1000 euro te koop worden aangeboden?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yep, strakblauwe lucht met een zonnetje.
Zo lekker met de hond eruit en daarna met de zelf opgewekte stroom de PS5 aan slingeren
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yep, strakblauwe lucht met een zonnetje.
Zo lekker met de hond eruit en daarna met de zelf opgewekte stroom de PS5 aan slingeren
Yep.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
PS5??? Dat zijn toch die dingen die op marktplaats voor 1000 euro te koop worden aangeboden?![]()
En terecht! Lekker zelf spelenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yep.
Ik was een van de happy few die er day one een heeft weten te bemachtigen![]()
Kennis van mij had misgegrepen en die bood mij zelfs 1500 (!!!) euro voor.
Ik heb echter gezegd dat de mijne absoluut níet te koop was.
Dat gezicht toen ik dat bod weigerdequote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En terecht! Lekker zelf spelen![]()
Wel bizar hoor, 1500 willen betalen voor zo'n dingquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat gezicht toen ik dat bod weigerde
Priceless
Hier nu ook weer, geredquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nope
Gewoon blauwe lucht hier. Godzijdank.
Serieus? Dan ga ik maar een handeltje beginnen. Hier toch 250 euro minderquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
PS5??? Dat zijn toch die dingen die op marktplaats voor 1000 euro te koop worden aangeboden?![]()
Bewolking....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:16 schreef Mani89 het volgende:
Het zou toch overal -10 tot -15 worden ofzo? Valt erg tegen dit.
Das nie verkeerdquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:29 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn dagopbrengst toen in de loop van de middag de sneeuw van mijn panelen was verdwenen, was gisteren 6,2 kWh.
Dus ik ben benieuwd naar de komende dagen.
Mijn hoogste dagopbrengsten liggen net boven de 13 met 6 panelen.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:57 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
pluim zuidlente
of winter
Poah!!! Tegen de 20 gradenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:57 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
pluim zuidlente
of winter
Kijk, dat is het betere werkquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:57 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
pluim zuidlente
of winter
Zou je het niet kunnen aanpassen aan de stand van de zon? Of is dat te onpraktisch?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Das nie verkeerdHier valt het best tegen vind ik
Ondanks dat ze richting het zuiden staan. Zal wel door de hoek komen denk ik. Deze zomer maar ff het dak op en checken onder welke hoek ze staan.
Ik hoop dat dit wel goed te doen is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zou je het niet kunnen aanpassen aan de stand van de zon? Of is dat te onpraktisch?
Nou is het wel zo dat mijn dak qua ligging perfect is. Recht op het zuiden, geen enkele belemmering qua schaduw, ideale hellingshoek en zulks.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Das nie verkeerdHier valt het best tegen vind ik
Ondanks dat ze richting het zuiden staan. Zal wel door de hoek komen denk ik. Deze zomer maar ff het dak op en checken onder welke hoek ze staan.
Same herequote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou is het wel zo dat mijn dak qua ligging perfect is. Recht op het zuiden, geen enkele belemmering qua schaduw, ideale hellingshoek en zulks.
Ideaal is eigenlijk als je nog wat (stapel)bewolking hebt en voor de rest veel zon, dat levert nog meer energie op dan een strakblauwe lucht:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Same hereEn het is ook een plat dak dus ze kunnen ze onder de ideale hellingshoek plaatsen. Maarja, er gaat dus iets fout. We hebben ongeveer hetzelfde installatievermogen dus dat verschil is erg groot
Ik zal wel ff checken als het wat warmer is wat er hier fout zit
Of misschien wel hoge bewolking hier gisteren. Naja, ik zal wel kijken wat ze vandaag doen![]()
Oeh! Interessantquote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ideaal is eigenlijk als je nog wat (stapel)bewolking hebt en voor de rest veel zon, dat levert nog meer energie op dan een strakblauwe lucht:
https://www.wur.nl/nl/Ond(...)en-zonne-energie.htm
Ook de reden dat je met flink wat bewolking terwijl de zon vrij spel heeft ook veel bruiner wordt dan bij een hemelsblauwe luchtquote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oeh! InteressantDat wist ik niet
Zo leer je nog eens watquote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook de reden dat je met flink wat bewolking terwijl de zon vrij spel heeft ook veel bruiner wordt dan bij een hemelsblauwe lucht
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:01 schreef Dven het volgende:
Het is dat die user een onuitspreekbare naam heeft maar: Er GaAt DiT wEeKeNd NiEt GeScHaAtSt wOrDeN!!!
[ afbeelding ]
Heul wel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:01 schreef Dven het volgende:
Het is dat die user een onuitspreekbare naam heeft maar: Er GaAt DiT wEeKeNd NiEt GeScHaAtSt wOrDeN!!!
[ afbeelding ]
Dat zou goed kunnen ja.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
Valt mij ook op dat de UV straling ook nu wat hoger steeds ligt dan wat max verwacht wordt: https://www.rivm.nl/zonkracht
Gisteren ook 1.3 gemeten terwijl 1.0 als max verwacht werd. Zou dat door de weerkaatsing van het sneeuwdek komen oid?
Rottemerentocht had dit jaar goed mogelijk geweest ware het niet dat Nederland er echt een belachelijk treurig coronabeleid op nahoudt.quote:
Kunnen ze eindelijk weer voetbal zien, of wat ervoor moet doorgaan, vanuit Nijmegen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:57 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
pluim zuidlente
of winter
Die eerste is wel bizar, lijkt wel een madurodam variant van een arctische ijsschots bij de zeequote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:18 schreef bondage het volgende:
Vanmorgen hier in de omgeving van Noordbroek een paar foto's gemaakt van het resultaat van harde wind icm sneeuw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eergisteren nog lekker terrasjesweerquote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:27 schreef Dven het volgende:
Vrije val in beeld, nu ook hier winter, lijkt wel een week of twee aan te gaan houden
[ afbeelding ]
De laatste week 6 terrasdagen van rond de 18/22 gehad met één dag mist en 5 graden er tusseninquote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eergisteren nog lekker terrasjesweer
Ik dacht even dat je auto een gele deur had, maar dat is het zonlicht.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:18 schreef bondage het volgende:
Vanmorgen hier in de omgeving van Noordbroek een paar foto's gemaakt van het resultaat van harde wind icm sneeuw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was hier in West-Brabant ook. Sommige sloten in de polder waren volledig dichtgesneeuwd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:18 schreef bondage het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Helaas de klimaatopwarming is en blijft gewoon te nefast voor meer structureel winterweer in de lage landen. Af en toe nog eens een extremiteit van korte duur. En nu waarschijnlijk terug opnieuw ca. tien jaar wachten op een winterprik(je).
morgenmiddag blubberquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:57 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
pluim zuidlente
of winter
Beter dan nu. Nu is de stoep een ijsbaan.quote:
Dit lijkt me een Belg en die hebben nog veel minder van de beloofde gouden bergen gehad, maar dat eeuwige jankerige toontje daar is echt storend idd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:43 schreef Dven het volgende:
De zuurpruimen zijn weer geplukt op WW
[..]
Zo had ik het nog niet gezien, maar nu je het zegtquote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die eerste is wel bizar, lijkt wel een madurodam variant van een arctische ijsschots bij de zee
Is inderdaad de zon die aan het opkomen is, wat mij betreft het beste licht wat je kunt hebben voor dit soort foto's.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:39 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je auto een gele deur had, maar dat is het zonlicht.
Ook harde wind gehad tijdens de sneeuwbui? Nadelige van stuifsneeuw is dat het ook onder de dakpannen is gaan zitten en tijdelijke lekkage tot gevolgquote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:40 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Was hier in West-Brabant ook. Sommige sloten in de polder waren volledig dichtgesneeuwd.
Klopt maar kom op zeg. Ook daar gewoon nog koud maar nog steeds blijven janken over HeT NiEuWe kLiMaAt en dat het niets meer voorstelt en dat het nu weer tien jaar wachten is en bla bla bla jank bank jankquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit lijkt me een Belg en die hebben nog veel minder van de beloofde gouden bergen gehad, maar dat eeuwige jankerige toontje daar is echt storend idd.
Jij kan nu gaan pegelenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:27 schreef Dven het volgende:
Vrije val in beeld, nu ook hier winter, lijkt wel een week of twee aan te gaan houden
[ afbeelding ]
Jij ook nog toch? Of heb je de hoop opgegeven?quote:
Alles smelt overdag wegquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij ook nog toch? Of heb je de hoop opgegeven?
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:31 schreef cherrycoke het volgende:
https://worldview.earthda(...)02-09-T10%3A42%3A37Z
leuk om te zien
Ja vroeg ik me ook al af, helemaal nu de grond zo koud is. Flinke kans op ijzel of zal dat wel meevallen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:30 schreef Momo het volgende:
Ben benieuw wat maandag wordt. Neerslag in de voorspelling, aan de kust 4 graden, in het binnenland 1 graad;.
Poah!!!!!!!!! Jaaaaaaa!!!!!!!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:54 schreef DemonRage het volgende:
Ik zag op WW een heel leuk plaatje voorbij komen:
[ afbeelding ]
My GAWD! Die parallelrun!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maastricht (19 graden) is warmer dan eindhoven (18 graden)quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Alleen in Bordeaux warmer dan in Eindhoven (ongeveer)
Uit de zon houden hequote:
Fapje gemacht <3quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:54 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, niet in februari. Half of eind maart is vroeg genoeg voor het begin van de lentequote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:54 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het imago dat ze hebben komt niet uit de lucht vallen natuurlijkquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt maar kom op zeg. Ook daar gewoon nog koud maar nog steeds blijven janken over HeT NiEuWe kLiMaAt en dat het niets meer voorstelt en dat het nu weer tien jaar wachten is en bla bla bla jank bank jank
Zum kotzen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, zag ook al de eerste DROOGTE DROOGTE WANT GEEN NEERSLAG IN DE PLUIM voorbij komen op WW. Wat een fucking hilarisch forum is het af en toe..quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt maar kom op zeg. Ook daar gewoon nog koud maar nog steeds blijven janken over HeT NiEuWe kLiMaAt en dat het niets meer voorstelt en dat het nu weer tien jaar wachten is en bla bla bla jank bank jank
Zum kotzen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Komt u maarquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:54 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"Insert random jaartal met extreem ongewoon weer voor Nederland"quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:10 schreef Schwein het volgende:
[..]
Nou, zag ook al de eerste DROOGTE DROOGTE WANT GEEN NEERSLAG IN DE PLUIM voorbij komen op WW. Wat een fucking hilarisch forum is het af en toe..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |